[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:17

Marije_jiplover schreef:
(en bijv. niet Trigynon, dat is een 3-fasepil)



AH! wat een pokkeding was dat! Die heb ik in totaal 1 maand geslikt en toen ben ik weer terug gegaan naar de microgynon. Ik snapte helemaal niets van die bijsluiter en de buikpijn die minder zou moeten worden (tijdens menstuatie) werd veel erger!

Nu heb ik weer een vraagje Morgen begin ik met de nuvaring. Normaal gesproken neem ik namelijk op zaterdag altijd mijn eerste pil. Alleen ben ik op die zaterdag nog altijd licht ongesteld. Niet vreselijk dus, maar wel wat licht.
Maar hoe zit dat dan met die ring? Want een tampon en die ring tegelijk in lijkt me niet echt ideaal (of is dat geen probleem?) en ik vrees dat die ring niet echt 'schoon' blijft zeg maar.

Hoe zit dat? voor de hygiene enzo?

Marije_jiplover

Berichten: 25420
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:33

Ik heb juist jarenlang met plezier de trigynon geslikt, die was voor mij beter dan de microgynon. Achteraf bleek ik hiervan ook nog genoeg bijwerkingen te hebben, maar dat merkte ik pas toen ik ermee stopte. Over Nuvaring weet ik niks, dus daar kan ik je niet over adviseren.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:23

Marije_jiplover schreef:
Ik heb juist jarenlang met plezier de trigynon geslikt, die was voor mij beter dan de microgynon. Achteraf bleek ik hiervan ook nog genoeg bijwerkingen te hebben, maar dat merkte ik pas toen ik ermee stopte. Over Nuvaring weet ik niks, dus daar kan ik je niet over adviseren.


ik had precies hetzelfde. ik ben daarom over gegaan op de mirena spiraal.

kenso0wlover

Berichten: 768
Geregistreerd: 08-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:22

Hannanas schreef:
vies smaakje? Je slikt m toch o binnen 2 sec. achterover?
Wat bedoel je met betere pilcontrole?



Haha ja wat beter pilcontrole betekent weet ik ook niet maar de dokter kwam ermee.. Ik denk dat je de ongesteldheid misschien beter kan controleren want bij de pil waar ik eerst aan zat werd ik gewoon ongesteld als ik het niet moest worden

En ja ik probeer de pil ook zo snel mogelijk door te slikken maar ik proef hem toch even en ik vind het echt bleeh zeg maar ..

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:31

Even een belangrijke vraag, ik ben de 15de van maart een pil vergeten in te nemen en de 18de ook, ik heb de pil dus nu 1 strip doorgeslikt, maar gisteren dus gemeenschap gehad:P wel met condoom, maar toen we klaar waren bleek dat de condoom nog maar voor de helft eromheen zat, hij was neit lek of gescheurd oid, maar wel wat vochtig, was dus al bang dat het er misschien overheen was gegaan van hem, moet ik me nu zorgen maken?
Of moet ik voor de zekerheid een stopweek houden

Wie kan mij dit vertellen.

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 09:16

ligt niet aan de datum, maar aan welke week van je strip dit was. Ik denk trouwens dat het wel mee zal vallen, de eerste 7 dagen zijn een risico na het vergeten van de pil. Daarna niet echt meer. Als jij je er beter door voelt kan je een stopweek inlassen, maar ik denk niet dat dat echt nodig is

en nu ik dat hele verhaal typ bedenk ik me dat ik niket eens weet welke pil je slikt verschilt namelijk nogal eens per pil wat je doen moet

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:32

Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol pil (gf 2mg/0,035mg ) ididit bedankt mijn moeder zei ook al dat het meeviel maar toch even navragen...

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:53

Je kunt toch ook sexen met ring in, dan kan je ook tampon gebruiken met ring erin.

Izie

Berichten: 1384
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:59

Ididit schreef:

Nu heb ik weer een vraagje Morgen begin ik met de nuvaring. Normaal gesproken neem ik namelijk op zaterdag altijd mijn eerste pil. Alleen ben ik op die zaterdag nog altijd licht ongesteld. Niet vreselijk dus, maar wel wat licht.
Maar hoe zit dat dan met die ring? Want een tampon en die ring tegelijk in lijkt me niet echt ideaal (of is dat geen probleem?) en ik vrees dat die ring niet echt 'schoon' blijft zeg maar.

Hoe zit dat? voor de hygiene enzo?


Tampon en de ring samen is geen probleem, en als je bang bent dat ie vies wordt haal je m der gewoon uit en spoel je m af !

Ik zou wel even opletten dat als je een tampon er uithaald, dat je de ring nie prongelijk meeneemt.. dat gebeurd mij nog wel eens !

Verder ideaal ding

_lautje_

Berichten: 9303
Geregistreerd: 23-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:10

Ik heb een tijd microginon gebruikt alleen bleek ik er heel erg allergisch voor te zijn wat zich uitte in voedsel intoleranties. Dit schijnt wel vaker voor te komen. Het vervelende is alleen dat jet pas na een paar maanden echt gaat merken.
Weet niet of meer mensen hier last van hebben gehad?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:44

Nee, nog nooit van gehoord ook.
Wat voor verschijnselen kreeg je dat dan? Dat je dat merkte.

_lautje_

Berichten: 9303
Geregistreerd: 23-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:25

Nou, ik ben voor heel veel etenswaren allergies maar dat werdt door de microgino extreem versterkt. Eerst was er voor mij mee te leven met die allergie (ben wel altijd moe) maar dat was toen niet meer mogelijk. Als ik 1 paard had gereden moest ik 1,5 uur op de bak liggen.
Eerst hadden we het niet door, maar op aanraden van een arts ben ik toen met microginon gestopt en het was weer over.

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:55

Ik weet niet of het al in dit topic staat vermeld, maar ik had een vraagje;
kan je ook anoniem, zodat je ouders het niet weten, aan de pil?
(hoe moet dat dan met de verzekering enz.?)
Alvast bedankt

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 00:03

Dat kan, mastergurl. Je huisarts heeft een zwijgplicht, hoe dit met de verzekering zal gaan weet ik niet. Ik denk dat je dan elke strip van je eigen geld zal moeten betalen?

Ik ben sinds vandaag aan de Lovette. Ik ben HEEL erg onregelmatig en doe het ook voor mijn huid (puistjes) Als ik goed op deze pil reageer zou ik over een half jaartje kunnen overstappen naar de Diane 35, die volgens de huisarts meer werking heeft op de huid.

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 00:21

Zelf had ik microginon 30.

Ik kon er niet tegen deze pil was te zwaar voor mij ik moest alleen maar braken en bleef een halve dag ziek.
En moest eerst eten voordat ik het innam anders was het weer erger. Op een gegeven moment toch maar weer langs de dokter gegaan en zei dat de pil te zwaar voor me was.
Kreeg toen minulet mee die ging ook ongeveer een half jaar goed en werd er uiteindelijk weer ziek van. Weer terug naar de dokter en kreeg toen een 3 fase pil mee weet niet hoe dat die heet toen ging het een jaar goed en nu weer hetzelfde verhaal dus ben er maar helemaal mee gestopt kan er helemaal niet tegen dus ja wat moet je dan.

En zijn nog wel andere opties dan de pil maar de dokter is niet erg makkelijk om die dingen te verstrekken ook omdat ik pas 17 jaar ben.

ZOu zelf graag aan de prikpil willen maar krijg ik niet snel, omdat je er onvruchtbaar van kunt worden. En aangezien ik geen kinderen heb krijg ik dat neit.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:43

Ik ben sinds vandaag begonnen met de Microgynon 50, dus ben benieuwd!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:07

Justahorse: waarom vraag jij niet even om de nuvaring? Werkt plaatselijk in met een minimum aan hormonen. Ik ben er heel tevreden over!

Mandybrandt
Berichten: 317
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:14

Ik heb een vraagje maar heb geen zin om alle 49 pagina's door te lezen...sorry

Ik ben nu ongeveer 5 jaar aan de pil, heb al verschillende pillen gehad en niks sloeg aan..

Nu sinds een jaar aan de prikpil, is een poos goedgegaan laatse x ben ik drie wkn ongesteld geweest. Ik wil er eigenlijk graag vanaf omdat ik er naar mijn idee echt van aangekomen ben( meerdere mensen hier ervaring mee????) ook is mijn libido erg verlaagd, en naar mijn idee mijn humeur ook een beetje...

Mijn dokter had het dus over een spiraal, maar mijn vraag is omdat je niet ongesteld word is het dan neit zo dat je een hele opgezette buik krijgt, misschien een stomme vraag maar heb ooit een meisje gesproken die zei dat ze het hiervan kreeg...
Nu ik erover nadenk zal het wel niet zo zijn omdat het me lijkt dat je lichaam gewoon geen "wand"aanmaakt in je baarmoeder, maar hoor graag wat jullie hier voor ervaringen mee hebben...

De nuvaring lijkt me ook wel wat, maar dit is weer met veel hormonen dnek ik, dus zijn de mensen die dit gebruiken er veel van aangekomen?
De zelfde vraag eigenlijk bij deze pleister..

Ik ben het gewoon zo zat al zolang aan het stuntelen te zijn met zoveel verschillende pillen, ik hoop dat jullie wat "tips" hebben

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:10

tjee wat een vragen allemaal zeg.........ik ben apothekersassistente,dus mochten jullie nog wat te vragen hebben............

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:23

Mandybrandt schreef:

De nuvaring lijkt me ook wel wat, maar dit is weer met veel hormonen dnek ik, dus zijn de mensen die dit gebruiken er veel van aangekomen?


De nuvaring geeft heel geleidelijk hormoon af en niet zoals de pil, in een keer heel veel hormonen. Dus dat je er opeens veel van aankomt zal wel meevallen denk ik. Ik ben wel opeens wel wat aangekomen. Maar niet zo veel dus ik denk niet dat het door de ring komt.

noby
Berichten: 396
Geregistreerd: 29-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:06

de nuvaring is allemaal erg leuk.maar ik denk dat het voor de "jongeren"onder ons niet echt aan te raden is.
je moet zo vertrouwd zijn met je lichaam om dit goed in te brengen.
ik zelf ben meer dan 3 jaar aan de prikpil geweest op dat moment vond ik het heerlijk maar nu denk ik... was ik er maar nooit aan begonnen. ik ben ontzettend aangekomen en ik voel me nu ook heel anders weer fitter of zoiets is een beetje moeilijk uit te leggen.
na verloop van tijd voelde ik me namelijk een beetje vergiftigd door dit spul en 3 jaar niet meer ongesteld leek me toch niet zo goed.
ik ben er nu een half jaar af en nog steeds niet ongesteld ik wacht tot mijn cyclus weer op pijl is en dan ga ik weer aan de gewone pil

shet_loverrr
Berichten: 214
Geregistreerd: 26-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 08:50

ik heb vandaag ook de pil gehaald !!
ik heb Microgynon30 gekregen heeft iemand die hier ook?
is deze goed ?
heeft iemand een negatieve ervaring met deze pil?

bedankt !

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:38

ik heb microgynon 30 gehad, maar m'n lichaam reageerde daar niet goed op, ik had veel hoofdpijn en zat verder ook niet echt lekker in m'n vel. waarschijnlijk was die pil achteraf wat te zwaar voor mij.
Ik heb later femodeen gekregen, die heb ik nog steeds en heb met deze pil nooit problemen gekregen! De hoofdpijn verdween volgensmij binnen een week al.
Ik ben van beide pillen gelukkig helemaal niks aangekomen!

Maar het zegt niet zo veel hoe iemand anders micro30 vind, want heel veel mensen (half nederland ofzo ) heeft die pil zonder ergens last van te hebben.

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:53

nou vandaag ben ik dan ook maar naar de huisarts gegaan en heb daar in overleg de marena "spiraal "gehaald. Nu moet ik volgende week een afspraak maken in het ziekenhuis, maar hoe gaat dat in zijn werking? Heeft iemand er last van gehad bij het inzetten doet jhet zeer is het een rotgevoel.... En heb je inderdaad de eerste mnd continue bloedverlies?

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:14

Is er hier iemand bekend met de Evra anticonceptie-pleister?
ik heb hem vandaag opgeplakt.. hij is nog niet zo bekend, want m'n huisarts zelf dacht dat ik een grapje maakte ofzo.. hij kende hem zelf niet eens..
wat mijn probleem is,is dat ik niet geloof dat dat ding een week blijf zitten en net zo betrouwbaar is als de pil..
heeft iemand ervaring met dit ding?