Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:41

Mooi rondje Shervivey :D

@Goof: door een kat aangevallen worden lijkt mij ook echt heel vervelend. Ik rende laatst ook langs een kat. Die zat aardig verdacht in de aanvalshouding maar het was gelukkig goed gegaan.

Hier vandaag 8km gelopen. Plan was 7 km maar toen ik aan de 7km zat moest ik nog een klein stukje tot thuis en toen stond er 7,35 km op mijn horloge. Dat vond ik niet mooi staan dus heb ik er 8 km van gemaakt :+ wilde weer een rondje op lage hartslag lopen maar mijn hartslag schoot echt flink omhoog. Bizar dat het vorige week met 5 uur slaap en wat alcohol op 10 keer makkelijker ging dat nu met 8 uur slaap zonder alcohol.

Het was er ook echt warm aan. Het zweet liep in straaltjes over mijn voorhoofd.

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 11:33

iiSunshine schreef:
horsii, ik loop sinds kort iets vaker ja. ben in oktober 2023 begonnen en sinds februari (mede mogelijk gemaakt door garmin, haha) wel redelijk fanatiek en wel echt minimaal 3 a 4 keer per week. en soms zoals deze week dus zelfs 5. 36 km is wel mijn hoogste tot nu toe per week. meestal zit ik tussen de 20-30km. balen dat je door je enkel bent gegaan. wel weer een mooi rondje met de honden. geen ervaring met exo_l hier.

sherivey, wat goed zeg je eerste 10 kilometer weer. ook een heel netjes tempo er bij. zit je daarmee veel in zone 4, of is het makkelijk bij te houden?

Dit zijn mijn zones, maar het voelde makkelijk. Ik had blokken van 3x 2,5 km en 1x 2 km met daar tussen 1 minuut wandelen. :)

Ik loop eigenlijk nooit op zone, meer op gevoel

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:25

Wauw 3 paginas bij te lezen...
ik reageer eigenlijk altijd op iedereen maar dit is wel heel veel hoor dames! Ga mijn best doen maar niet boos zijn als ik je vergeten ben...

Sunshine, wauw at een botte hark. lekker ene oor in, andere uit.

ieris schreef:
Leonie, haha ja ik zie dat nog wel gebeuren bij jou, en over 5 jaar loop je 100km trails, en vind je die marathon een eitje!

dan moet ik denk ik wel even eerst vrijgezel worden :')

veel mooie loopjes van iedereen met heerlijke foto's!

waarom woon je in Istanbul CalipsoLover of heb ik dat gemist? Wel heel lastig lopen zo dan. Hopelijk hersteld je knie goed.

MOOIe trail Sv en een mooi bedrag voor het goede doel! Tof ook die drone beelden.

hoop dat goed is gegaan vandaag Sall! *\o/*

Wow Suliko... ik hoop dat je de eigenaar nog wel kan vinden en iig de enting kan laten betalen. niet normaal hoor!

Hopelijk valt de enkel mee horsii

ik heb gister het bootcamp uitgeprobeerd. Had nog steeds wat last van min maag en halverwege de training dacht k echt dat mijn ontbijt er weer uit zou komen. Wilde niet op lege maag gaan maar denk dat ik beter alleen banaantje had kunnen pakken. Verder eb ik de bosgrond niet gewend. Mijn ellebogen deden flink zeer waardoor ik op een bepaald moment wel gestopt ben met tijgeren. Verder vond ik het wel leuk maar niet het jaar rond vrees ik
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag even een rustig rondje gepland na een heel kort nachtje. Voor het eerst dat ik gewoon zonder echt planwilde gaan om te genieten. Wilde een route doen die ik niet heb durfde in tijdens mijn training omdat ik twijfels had over de staat van het pad. Dat bleek terecht :+ Echt hele stukken stonden onder water/modder. Een stuk naast het ven liep ik echt tot bijna aan mijn korte broek in het water. Maar ach dat maakte vandaag niet uit. Had geen telefoon bij helaas want het is een prachtige route. EN ik heb gelopen om te genieten ipv een schema te volgen.
Afbeelding

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:28

Dat waren geen dronebeelden hoor, je mag niet dronen boven de Veluwe.
De foto's zijn genomen vanaf de emmapiramide (uitkijktoren) en de brandtoren.

Ziet er heftig uit die bootcamparmen.
Je had je zwemvliezen wel kunnen meenemen :+

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:32

Supervixen schreef:
Dat waren geen dronebeelden hoor, je mag niet dronen boven de Veluwe.
De foto's zijn genomen vanaf de emmapiramide (uitkijktoren) en de brandtoren.

Ziet er heftig uit die bootcamparmen.
Je had je zwemvliezen wel kunnen meenemen :+
volgende keer ga ik bikini denk ik :Y)

Ahhh oke! had niet door dat het vanuit die toren was. Zin wel toffe foto's zo!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:51

Dank iedereen nog voor de reactie op mijn bericht. Vandaag per ongeluk wel een langer rondje gemaakt (bijna 6 km :') ) had ik echt even verkeerd ingeschat. Overigens wel met 10 min inlopen en 5 minuten uitlopen. Voor de rest 2 min wandelen, 2 min lopen. Heel erg tevreden ondanks dat ik het vandaag wat moeilijker had. Voelde me wel voldaan. Ben benieuwd hoe ik me morgen voel maar had niet het idee dat ik dit echt niet aan kon. Om blessures te voorkomen ga ik wel de volgende keer even weer het rondje van 3,5 km :D

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:03

Shervey wat een mooi rondje heb jij gemaakt :j

@Goof ik ben ook eens flink door een kat toegetakeld. Dat verwacht je niet maar kan best ernstig zijn ook nog. Niet leuk.

Felien_kyra jij hebt ook lekker gelopen zo te zien.

Leonie die armen van de bootcamp is ook geen pretje denk ik.

Ik ben ook geweest vandaag.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ik was best wel flink aangekomen de afgelopen tijd en dus dikkere benen ook. En ik had een trail broekje aangetrokken van Evadict die afgelopen zomer zo lekker zaten.
Nou heb ik dus last van schurende benen, met dit resultaat

Afbeelding

Voorlopig enkel nog maar tights voor mij.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 18:37

Befunny, oeii, dat is pijnlijk!
Om die rede loop ik dus altijd met wat langere broekjes. Ik krijg anders ook schuurplekken. :=

Wat betreft aangevallen worden door dieren. Ik ben nog nooit echt aangevallen door een hond oid.
Wel door verschillende vogels, maar dat is gewoon de "je trekt aan wat je vreest" regel denk ik. :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:01

Leonie87, ziet er niet prettig uit je armen.

Lv, lekker rondje.

Befunny de korte tights van fusion zijn wel heel fijn en lang genoeg om dat te voorkomen.

Felienkyra, flink stukje verder.

Hier de duurlopen weer aan het opbouwen.
Begonnen van 5 naar 8,8 naar 10, 10 naar 12.
Komende week 13,5 ofzo.

Nieuwe trail schoenen, de oranje van saucony.
Binnenkort voor exo_l en dan hopelijk minder enkel klachten.

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:05

Leuk kleurtje! Ik moet binnenkort ook op zoek naar nieuwe schoenen. Zijn aan vervangen toe. Allebei mijn paren :Y) dus dat wordt twee paar nieuwe schoenen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:26

BeFunny vreselijk die schuurplekken, ik heb er ook snel last van. Ik smeer bij lange afstanden altijd vaseline op plekken waar ik vaak last van krijg. Dat helpt aardig.

Horsii veel plezier en fijne kms op je nieuwe schoenen!

Ik had vanmorgen heel weinig energie, dus ipv trailen werd het een wandeling.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:39

Schuurcreme vd Decathlon is trouwens ook fantastisch.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:43

Supervixen schreef:
BeFunny vreselijk die schuurplekken, ik heb er ook snel last van. Ik smeer bij lange afstanden altijd vaseline op plekken waar ik vaak last van krijg. Dat helpt aardig.

Horsii veel plezier en fijne kms op je nieuwe schoenen!

Ik had vanmorgen heel weinig energie, dus ipv trailen werd het een wandeling.

Ik was dus zoveel afgevallen dat ik geen schurende benen meer had. Ik heb dit met deze broekjes nooit eerder gehad. Maar ik liep er nu weer voor het eerst mee en ben echt 10kg aangekomen en nu had ik dus wel schurende benen. Niet fijn. Gelukkig heb ik ook korte tights en die gaan wel goed tot nu toe dan.

Wandelen is ook fijn. Heb ik gister gedaan. Was vandaag ook lekker weer :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 07:00

Ik zit dat er volgend weekend in Drenthe in Ellertshaar een trailrun is, met als kortste afstand 12km, net iets te lang nog, maar ze hebben geen maximale tijd als ik het zo lees. Dus dan zou ik daar misschien wel aan mee kunnen doen. Moet eens even goed lezen. Start tegen 11 uur, verzorgingspost na 7.4 km sluit om 12.15, dat lukt wel. Dat is zelfs wandelend te doen. Ik zie alleen nergens dat je een medaille ofzo als herinnering krijgt en dat wil ik eigenlijk wel. ;)

Zelfs de 21km kan ik dan doen zie ik, start 10.40, eerste verzorgingspost na 8.6km, sluit om 12.30. En de 2e verzorgingspost na iets meer dan 12km sluit om 16.30. Dus als ik 11km zou wandelen, dan haal ik het nog ruimschoots, want 12km heb ik zelfs wandelend wel om 16.30 afgelegd, dan ben ik er al ruim voorbij.
Dat klinkt wel interessant dan. Interessanter zelfs als de 12km.
Moet alleen dan verzorging voor m'n paard regelen. De route loopt langs een plek waar ik in de weekenden de laatste tijd bijna altijd te vinden ben. Dus zelfs als ik niet meedoe, dan moet ik met m'n auto nog langs de start en finishplek. :P

oliebol, ben al te laat met inschrijven, helaas.
Laatst bijgewerkt door germie op 08-04-24 07:28, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 07:09

Het is als je het leuk vind dan dan toch gewoon een leuk loopje. Als er toch geen medailles zijn dan kun je ter plaatsen nog je afstand bepalen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 07:14

Gewoon inschrijven :j
Niet alle trailevents geven medailles en bij sommigen kun je kiezen of je wel of geen medaille erbij wilt.

Ik vind het persoonlijk wel leuk om, als ik een event loop, iets van een medaille (of buff ofzo) ter herinnering te krijgen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 07:29

Sherivey schreef:
Gewoon inschrijven :j
Niet alle trailevents geven medailles en bij sommigen kun je kiezen of je wel of geen medaille erbij wilt.

Ik vind het persoonlijk wel leuk om, als ik een event loop, iets van een medaille (of buff ofzo) ter herinnering te krijgen.

Zie net dat ik al te laat ben met inschrijven, ik ontdek het nu, maar je had je de zondag er voor, dus gisteren moeten inschrijven.
Helaas. En de 12 en 21km zijn ook vol. Helaas. Dan moet ik de 42 doen, dan kan ik er nog bij, maar dat wordt wel heeeeel gek.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 07:57

Mooi rondje Felien! Lastig om jezelf tegen te houden dan he als het soepel gaat. :D

poe befunny ziet eruit als een hele pittige training!

Die plekken herken ik wel in de zomer maanden. ik smeer ook altijd wat vaseline als ik wat verder ga en het is echt warm. Maarja die eerste keer dat je dat vergeet. AUTCH

Sherivey schreef:
Wat betreft aangevallen worden door dieren. Ik ben nog nooit echt aangevallen door een hond oid.
Wel door verschillende vogels, maar dat is gewoon de "je trekt aan wat je vreest" regel denk ik. :')
:') :')

Horsii ben benieuwd hoe ze bevallen, ik loop nu al heel wat jaren op saucony en wil toch eens kijken voor trailschoenen dus let me know!
Exo_l ken ik niet?

Wandelen is ook heerlijk SV!

Er zijn vast meer trails Germie, als je nu vast even kijkt kun je misschien alvast inschrijven en erheen trainen?

Mijn ellebogen zijn echt alle kleuren blauw/zwart/bruin inmiddels...
Ga denk ik bij 2 andere locaties nog een proefles doen. Dit was wel leuk maar ik zie mezelf dit gewoon niet het hele jaar rond doen... Misschien leuk om strippenkaart te doen en gewoon in het mooie seizoen mee trainen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:03

Mooie loopjes en echt zo zalig in de natuur <3

Leonie: Ik woon momenteel in Istanbul voor onderzoek ;) Ik ben er nog niet uit of ik hier ook echt ga blijven. Ik reis al heel m'n leven tussen België en Turkije, ben helemaal verkocht aan Istanbul maar de economie en politiek is hier slecht, dus zoek dat nog even uit. Mooie prestatie! Spaar je ellebogen maar een beetje :(:)

BeFunny: Ik had het onlangs aan mijn armen, gewoon wat bodylotion gesmeerd en geen last meer van.

Horsii: Mooie schoenen! Veel plezier ermee :D

Germie: Ah wat jammer! Is er geen andere die je kan meedoen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:36

CalipsoLover schreef:
Mooie loopjes en echt zo zalig in de natuur <3

Ja dat! Iedereen heeft het er goed van genomen dit weekend. Tof.

Befunny, jeetje, die schuurplekken. Lijkt me heel pijnlijk. Hoop dat het snel wegtrekt en ik ben blij dat ik daar geen last van heb zeg.
Leonie, jouw ellebogen! Wat een sport joh.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:42

Hoi!
Wow Befunny die schuurplekken zijn geen grapje! Sterkte

Leonie, dat tijgeren lijkt mij helemaal niks! En heb jarenlang bootcamp gedaan maar dat nog nooit
Sterkte met je ellebogen

Holyshit wat was het gisteren leuk zeg!!

Heb echt genoten
Kreeg na 11 km wat last van mijn knie. herkende dat van vroeger als ik iets te veel over m’n grens was gegaan en weet dat dat na een paar dagen weer weg is.
Dus vanaf de laatste km tussendoor wat gewandeld
En kwam verder fris en fruitig de finish over!
Mijn gemiddelde tijd was 7.27 min/km
Dus toch weer sneller dan tijdens mijn trainingsrondjes

Wel raar dat een vriendin bij dezelfde run via Strava 14,64 had gelopen en ik 13.83 km best een verschil

Maar ik ben hooked! Ga dit echt vaker doen!

Net voor de finish:
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:44

Tof Sall. Leuke foto ook!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:57

Leuke foto inderdaad :j

Bij mij zijn hardloopfoto's vaak echt niet om aan te zien :')

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 11:08

Het scheelde, dat mijn doel was: de run uitlopen en geen snelle tijd proberen neer te zetten.

Kwam ook super fit binnen (behalve dan dat mijn knie protesteerde)

Hmmmm wilde een filmpje plaatsen, maar dat lukt niet
Laatst bijgewerkt door Sall op 08-04-24 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 11:09

Tof Sall, goed gedaan!

Hier nog mooie foto's van de fotografe gekregen van afgelopen zaterdag.

Sorry voor de spam haha

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding