Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiggs

Berichten: 7555
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 14:27

Ik houd jullie niet echt bij, maar wilde wel even laten weten dat ik weer aan het opbouwen ben sinds een paar weken. En het gaat goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 14:30

@ Sherivey: mooi rondje hoor! Ondanks de weinig uren slaap. Knap dat je dan ook nog de motivatie had om in de regen te gaan lopen!

@ ninus: wow dat is heel vroeg. Maar zoiets lijkt mij wel heel gaaf.

Leonie87: dat is wel vreemd dat jouw hartslag zo laag blijft. Klopt het wel wat geregistreerd is?

Hier stond vanochtend een loopje van 6km (voor mij een langer loopje) op de planning. Gisteravond onverwacht even “een uurtje iets gaan drinken”. Dat uurtje werd uiteindelijk om 03:00 vannacht bij de kebaptent belanden. Oeps. Na een paar uurtjes slaap wilde ik eigenlijk het lopen overslaan maar de rest van de week ook al weinig tijd dus uiteindelijk mij toch maar bij elkaar geraapt en de hardloopschoenen aan getrokken. Besloten om het echt heel rustig aan te doen. Dat heeft goed uitgepakt :D Echt er op gelet dat mijn hartslag laag bleef en die 6km vlogen voorbij. Alleen even een paar seconden gestopt om een foto te maken van de mooie bloessembomen.
Had er makkelijk zo nog een paar km bij kunnen lopen maar toch verstandig gedaan en gewoon richting huis gelopen.

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8836
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 16:16

Tiggs, goed bezig!

LV, prachtig, die bloesems!
Ben daar sowieso dol op.

iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:24

LV, wauw, netjes tempo icm lage hartslag! en een mooie foto.

Supervixen

Berichten: 13007
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:45

Ik hou het ook even niet bij..sorry. Hier uiteindelijk 31km getraild met 750HM. Ik kon verder, maar mijn vriend kreeg last van zijn knie en dus moesten we eerder terug. Ik had geen zin om alleen verder te lopen. Samen uit, samen thuis.

Wel genoten van de route.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5293
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 18:19

Wel fijn dat jullie evengoed lekker hebben kunnen lopen @SV, ookal is het niet helemaal hoe je het gehoopt had.

Let's go @Tiggs!

Hier vanmiddag met uitzicht op de Moezel een rondje gedaan door het bos, was fijn, maar zwaar...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<3

Tiggs

Berichten: 7555
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:13

Leuk, allemaal buitenlands loopjes!

iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 22:44

lekker geblubberd SV. loop je vaker met stokken? je noemt ze vast anders maar geen idee hoe :D

mooie plaatjes musli.

Supervixen

Berichten: 13007
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 23:13

Ik noem ze ook stokken hoor.
Niet heel vaak, alleen als ik veel hoogtemeters ga lopen. En met de blubberige, rotsachtige hellingen zijn ze ook handig. Minder kans op uitglijden. Ze wegen bijna niks, dat scheelt.

Sall

Berichten: 6782
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 23:41

Gaaf hoor die tracks!!

Ik heb m’n laatste duurloop voor de run van volgende week gedaan
Wilde er een soort interval van maken omdat ik er niet op durfde te vertrouwen dat ik het vol ging houden (qua lijf/kuiten/knieën etc)

Maar het ging erg fijn en had nog wel door kunnen gaan
Maar dat ga ik volgende week wel doen ;-)

En dat op m’n oude dag :+

Afbeelding
Afbeelding

Langzaam maar zeker ;-)
Afbeelding

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:01

Een poosje geleden vroeg ik aan jullie de ervaringen met de Caubergtrail. Toen besloten hem niet te doen.... Totdat ik een gratis startbewijs aangeboden kreeg van een bekende die niet meer kon..... Dat was vrijdagavond de trail was zaterdagochtend! En ook nog eens een enkele autorit van 2u. :+

Ik heb het gedaan en ik vond het echt heel tof!! Enige nadeel vond ik alleen dat je soms te lang "vast" zat achter anderen. Ik heb de 9km gedaan, in 1u12min. Niet verkeerd voor een eerste trailrun lijkt me?

Het eerste stuk door de grotten was echt een hele toffe ervaring! En al die hoogtemeters maakte het enorm pittig, maar wel een leuke uitdaging! Ik woon in de polder en heb hooguit een keer een dijkje op en af of een viaduct.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sall

Berichten: 6782
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:23

Wauw wat gaaf die trailrun! Wat een unieke ervaring

BeFunny

Berichten: 11008
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:52

Sall lekker gelopen :j

Iiriisje gefeliciteerd.
Goed gedaan. Nette tijd hoor en ik denk en toffe beleving :j

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 12:35

Was zeker heel tof! Echt wel een aanrader :)

Moet wel zeggen, heb voor het eerst sinds hele lange tijd weer eens spierpijn!

Supervixen

Berichten: 13007
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 13:02

Goed gedaan!

Goof

Berichten: 29060
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 13:11

Gaaf Irisje, toffe route.
En ook hele mooie routes van SV en Musli.
Goed gelopen Sall. Enne... je oude dag? Hoe jong ben je?

Ik heb vandaag een rondje bos gelopen. Heb nog steeds weinig energie, maar wilde toch even bewegen. Rondje van 8,5km. Heerlijk.


Afbeelding

Sall

Berichten: 6782
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 13:39

Oh ziet er top uit Goof!!

Ik ben 53 over een paar weken 54 jaar

Goof

Berichten: 29060
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:15

Nou, mooie leeftijd. Ik hoop dat ik dan ook nog fit ben en lekker kan lopen (ik ben 44 nu) :j

horsii

Berichten: 7779
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:20

Heerlijk goof.

Wow sv, knappe afstand. Hoe is het nu met vriend zijn knie? Leuke foto's

Irisje, wat leuk. Unieke ervaring.

Hier einde vd dag tien km op de planning.
Nieuwe hond mag de laatste drie km mee, is vorige week tegen een rijdende auto aangekomen bij vorige eigenaar. Loopt nu goed maar rustig aan, is ook erg mager.
Benieuwd hoe hij het doet in het tuig.

iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:48

netjes loopje hoor sall!

wauw wat tof iirrssjjee, prima tijd volgens mij vooral als je geen hoogtemeters gewend bent.

lekker hoor goof.

ik heb gauw nog even een korte interval gedaan voor de paas lunch.
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 13007
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 16:06

Mooie intervalletjes.

Horsii:
Die knie is en blijft wel een zwak punt bij hem, duurt weer even voordat dat beter is.

Suliko

Berichten: 4362
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 16:42

Gezellig dat er zoveel meer mensen meekletsen, maar ook ik hou het even niet meer bij.

Ik zag mooie honden voorbij komen van horsii, een toffe run in het donker van ninus, mensen die lekker aan het opbouwen zijn, verschillende loopjes, prachtige omgeving bij supervixen en MuSLi, een toffe eerste run voor iirssjjeee en een goof die ondanks lage energie toch lekker gaat lopen en nog wat mooie intervallen. *\o/*

Ik heb er een hele rare week op zitten en alleen maandag gelopen. Het paard dat ik al 8 jaar verzorg (en ook blijf verzorgen), is dit weekend verhuist naar Rheden. Ik wilde nog even wat fijne ritjes maken in het vertrouwde bos bij Schaarsbergen, dus dinsdag, donderdag en vrijdag ritten gemaakt. Woensdag had ik een excursie en ook geen tijd. Gister een strandwandeling gemaakt.
Afgelopen nacht voor 27.697 stappen gedanst, zo'n 20 kilometer is dat (volgens mijn horloge). _O- Telt ook wel als een soort work-out toch? Ik vind het wel heel knap, mijn horloge heeft geregistreerd dat ik 19 trappen heb gelopen én heb gezwommen, terwijl het feest toch echt op de begane grond was. :')
Lag om half 6 in bed, niet gedronken of iets anders op, dus vooral gaar van slaapgebrek. Vandaag rustig aan, 15 kilometer gefietst. Morgen wil ik een lange, rustige trailrun doen, nog even kijken hoe, wat waar.

iiSunshine

Berichten: 1276
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 17:20

ja het is gezellig druk in het topic. wel tof dat we zo’n grote groep sportieve bokkers hebben *\o/*

klinkt als een drukke maar wel leuke week suliko. dat van dat dansen herken ik wel, mijne had toen geregistreerd dat ik op een crosstrainer bezig was :’) veel plezier met je trail morgen. enneee. schroom niet om wat foto’s te maken en te plaatsen *-:) jij loopt ook vaak in een mooie omgeving.

horsii

Berichten: 7779
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 18:50

Suliko, fijn dat je hem kan blijven verzorgen. Klinkt als een drukke maar leuke week.


Ik heb genoten.
Rustige tien km hier in het bos.
Eerste vier km met Jody mijn Mechelaar en zus met haar jonge hond. Toen heeft vriend een honden wissel gedaan en hebben wij twee km met bodi gerend. Zijn eerste canitrail kilometers.
Hij deed het super.
Daarna nog vier km zonder honden.
Was broeierig in het bos en de honden moeten qua temperatuur nog even schakelen dus dit tijdstip was onhandig.
Volgende x mag Jody weer het hele loopje mee als ze het minder warm heeft.
Heerlijk het bos zo dichtbij.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5293
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 19:06

Het is wel echt te druk op die vrije dagen zo hoor, met al die loopjes en al die berichten :')

Gaaf, je eerste trail @iris! Caubergtrail zelf ook eens gelopen. Hele mooie omgeving en leuke trail inderdaad. Wel aan de drukke kant, wij moesten toen ook af en toe even wachten onderweg.

Gaaf dat je nieuwe hond ook al een stukje mee kon lopen vandaag @Horsii! Wat een heerlijk blij koppie heeft ze <3

Ik heb vanmiddag ook lekker nog even een rondje door het bos gedaan hier rondom het park. Het was weer flink aanpoten :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding