[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjoEisla

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:00

Ik ga straks naar de HA om ff te babbelen over een spiraaltje..
Mensen met spiraal, wordt dat altijd door gyneacoloog gedaan of niet?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:15

hoeft niet.
ik heb me spiraal bij de ha laten plaatsen.
maar vind je het eng bij de ha, doe dan gewoon bij de gynacoloog

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:30

dat lijkt me inderdaad helemaal niks om daar te laten doen Tong uitsteken gynacoloog heeft daar veel meer ervaring mee toch?

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:57

Mijn HA had aangegeven dat als je nog geen kinderen hebt dat het dan door de gyn wordt gezet.
Gyn heeft zeker meer ervaring maar zijn ook een stuk ongeduldiger.
Ik spreek uit ervaring.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:12

ongeduldiger :S ?? haha wat was jou ervaring dan?? het lijkt mij zowiezo erg eng..

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:26

Slechte ervaring, bij mij is het zetten niet gelukt. Het deed best wel pijn. Ik was zo gespannen, stelde mij niet op mijn gemak.
2 minuten heb ik daar gelegen en toen zei hij tegen mij: " nou dit werkt niet. Waarom heeft de HA dit voor je voorgeschreven?"
Nou dan sta je door alle spanningen toch even met een mond vol tanden.
Heeft met toen maar geadviseerd om implanon in mijn bovenarm te laten plaatsten. Dit zou het zelfde werken als het spiraaltje.
En stond toen weer buiten.
Helemaal stomverbaasd.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:07

Vorig jaar ben ik begonnen met het slikken van de pil, microgynon 30. Ik was toen 20 en begon omdat ik een ‘echte’ vriend had. Enige reden was extra anti-conceptie.
Behalve dat ik zeer slecht pillen kon slikken, krijg die dingen echt niet door mn strot Lachen voelde ik me ook helemaal niet lekker van die pil. Hele maand zo’n ongesteld-gevoel. Dan werd ik ergens in mn stopweek zomaar ongesteld, dat kon ook gewoon ’s nacht zijn. Natuurlijk weet ik dat ik een die dagen ongesteld word maar wanneer ik geen pil slik dan word ik gewoon op een ochtend wakker, heb die typische buikpijn en ben met een paar uurtjes ongesteld. Geen verrassingen en ook geen onnodig gekloot met tampons.
Ben met een maand of 3-4 gestopt met de pil, het was toch uit met mn vriendje.
Nu is t een jaartje later en heb ik een nieuwe vriend. Slik alweer bijna 3 weken de pil want vind n condoom alleen niet safe genoeg. Maar ik voel me dus sinds ik die pil slik echt weer niet lekker. Echt al die weken zo’n ongesteld gevoel. Ben sowieso al 2 weken ziekies, heb het steeds koud, hoofdpijn, gewoon niet lekker. Dat kan altijd gebeuren maar ik ben echt nóóit ziek.
Zal een andere pil veel kunnen schelen of kan ik beter naar alternatieven op zoek gaan?
Misschien moet ik sowieso even langs de dokter maar ik ben niet zo van de dokters Tong uitsteken.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:25

Hoi zweetvos, ik heb microgynon 30 gehad waar ik heel naar op reageerd, stemmingswisselingen, in een maand 3kg aankomen etc.
Nu slik ik al paar jaar neocon en dat is een lichte pil waar ik weinig last van heb.. alleen minder zin in sex

Net terug van HA. Ze stelde ook de nuvaring voor. Ze vertelde ook inderdaad dat vrouwen die nog nooit een kind gehad hebben het soms niet lukt een spiraaltje te plaatsen omdat de baarmoedermond soms te dicht zit..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:47

Mijn spiraaltje is wel door de HA gezet, en ik heb nog geen kids, dus het kan beide, gyn en HA.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:59

Ik zit de laatste tijd een beetje te twijfelen om even geen hormonale anticonceptie te gebruiken ... Vriendlief heeft eindelijk toegestemd om een tijd condooms te gebruiken. Maar ergens vind ik het wel eng, we hebben al eens een gescheurd condoom gehad, das ook niet prettig natuurlijk. Maar ik zou het wel heerlijk vinden om weer eens hormoonvrij te zijn, gewoon eens kijken of het verschil uitmaakt. Uiteraard ga ik de regelmaat en de mogelijkheid van het uitstellen van de ongesteldheid missen, maar aan de andere kant wil ik het echt proberen. Nog mensen die deze stap gezet hebben?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:06

MarjoEisla schreef:
Ik ga straks naar de HA om ff te babbelen over een spiraaltje..
Mensen met spiraal, wordt dat altijd door gyneacoloog gedaan of niet?

Heb ik wel laten doen, omdat ik daar meer vertrouwen in had.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:21

Vraagje; er scheint een pil te zijn waarvan je niet aankomt, weet iemand welke dit is? Wil ik heel graag weten

Verder heb ik net mijn eerste menstuatie gehad met de Pil maar ik stierf van de pijn, heb alleen maar gekotst en pijnstillers hielpen niet, wat zonder de pil altijd wel hielp... Komt dit door de eerste keer?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:23

Storm76 schreef:
Mijn spiraaltje is wel door de HA gezet, en ik heb nog geen kids, dus het kan beide, gyn en HA.

hahaha ja ik ook.

grote onzin dus.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:58

Alexx schreef:
Vraagje; er scheint een pil te zijn waarvan je niet aankomt, weet iemand welke dit is? Wil ik heel graag weten

Verder heb ik net mijn eerste menstuatie gehad met de Pil maar ik stierf van de pijn, heb alleen maar gekotst en pijnstillers hielpen niet, wat zonder de pil altijd wel hielp... Komt dit door de eerste keer?

Waarschijnlijk bedoel je de Yasmin-pil, daarvan word idd gezegt dat je er niet door zou aankomen en dat je puistjes wegblijven. Er word ook beweerd dat je meer zin in sex zou hebben en het overbeharing tegengaat.

Helaas is dit niet helemaal waar, de pil word mooier in het weer gezet dan hij daadwerkelijk is. Mijn HA raadde deze pil af, ik was zelf aan de diane35 maar had veel klachten. Mijn HA zei dat de Yasmin deze klachten niet zou verminderen. Als de Yasmin zou doen wat hij beloofd, zou iedereen wel aan die pil gaan.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:14

Ketaki schreef:
Storm76 schreef:

hahaha ja ik ook.

grote onzin dus.

Hoeft geen onzin te zijn, maar misschien wil mijn HA dan geen spiraaltje zetten en heeft hij mij daarom doorgestuurd.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:57

Wat ik mij afvraag. Is er eigelijk ook een spiraaltje of iets anders behalve de Diane 35 pil, dat tegen acne werkt?

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:19

De HA wist niet wat ze met mij aanmoest, ik blijk een apart geval te zijn. Ze had het nog nooit meegemaakt Clown . Na drie boeken te hebben doorgebladerd, heeft ze me advies gegeven. Ik ben nu overgegaan van de Microgynon 30 naar de 50, en nu moet ik het drie maanden testen. Vind alleen de bijwerkingen niet zo leuk; acné, vet haar, misselijkheid.. Koe

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:21

Vervelende bijwerkingen inderdaad, sterkte ermee, hopelijk valt het allemaal mee.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:14

poes schreef:
Ik zit de laatste tijd een beetje te twijfelen om even geen hormonale anticonceptie te gebruiken ... Vriendlief heeft eindelijk toegestemd om een tijd condooms te gebruiken. Maar ergens vind ik het wel eng, we hebben al eens een gescheurd condoom gehad, das ook niet prettig natuurlijk. Maar ik zou het wel heerlijk vinden om weer eens hormoonvrij te zijn, gewoon eens kijken of het verschil uitmaakt. Uiteraard ga ik de regelmaat en de mogelijkheid van het uitstellen van de ongesteldheid missen, maar aan de andere kant wil ik het echt proberen. Nog mensen die deze stap gezet hebben?

Ga ik ook doen! Ben al die hormonen ook helemaal zat en wij hebben het wel vaker periodes met condoom gedaan, geen probleem. Je moet alleen zorgen dat je ze altijd en overal bij je hebt, you never know. Haha!

Overigens is mijn natuurlijke cyclus superregelmatig dus er zijn ook wel momenten in de maand dat we het dan gewoon zonder doen. Knipoog En ja, ik weet dat dat link is maar mocht het toch een keer misgaan dan is een kindje welkom, dus ik sta er wel wat makkelijker in.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:16

Emytje schreef:
Wat ik mij afvraag. Is er eigelijk ook een spiraaltje of iets anders behalve de Diane 35 pil, dat tegen acne werkt?

Ken wel een spiraaltje waar je een krentenbol van wordt :")

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:09

de afspraak is gemaakt woensdag voor een spiraal, brr eng! Als dat alsnog niks wordt (gek, kleine kans maar toch ga ik daar vanuit ) ga ik voor de nuvaring..

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:30

Vraagjee... ik slik de 3 fasenpil, en wil em nu doorslikken want anders wordt ik ongesteld in mn blokstage. en da's niet zo handig Knipoog

Maar, welke tabletten moet ik nu slikken? Gewoon de hele strip overnieuw of alleen de laatste reeks?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:52

poes schreef:

Ik doe het al 2 maanden zo, bijna 3, gaat nog goed!

Ik heb de pil maar een half jaar geslikt, ben ook pas begonnen toen ik 20 was, ik vond het gewoon niks. En weet ook waarom inmiddels. Ik ben van mezelf al een vreselijk emotioneel mens, echt vervelend soms hoor, en met de pil werd dit er niet beter op. Ik had echt last van depressies, heb echt een soort inzinking gehad deze zomer. Of het daar door komt is natuurlijk niet zeker, maar 't heeft wel meegeholpen. Ik ben nu bijna 3 maanden gestopt, ben bijna een jaar samen met vriendje en met alleen condoom gaat nu wel goed. Nagelbijten / Gniffelen

Alleen de buikpijnen komen weer meer opzetten. Regelmatig ongesteld ben ik altijd al geweest, dus dat scheelt.

Maar ik vind het heerlijk. Voel me een stuk fijner nu. Ja

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:04

Flower schreef:
Ken wel een spiraaltje waar je een krentenbol van wordt :")

Wahaha, grapjas. Clown Nee, ik blijf toch liever Emy hoor. Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:34

Leuk voor halloween toch? Haha!