Ik heb precies hetzelfde gehad, maar gelukkig kan ik zeggen dat ik eindelijk eindelijk aangekomen ben (Jawel 11 kg

Ik ben ruim een half jaar terug geopereerd en na die operatie hadden mijn darmen nogal moeite om op gang te komen. Alsof ik al niet mager genoeg was, heb ik ook nog eens 10 dagen niet kunnen eten. Dus nog meer gewicht kwijt.
toen mijn darmen weer aan de gang waren, kreeg ik een dietiste aan bed. Ik heb van haar een dieet gekregen, en dat heeft echt heel erg goed geholpen. Het was gewoon een algemeen aankom-dieet (energie en eiwwitverrijkt dieet) dus had niets te maken met de reden waarom ik in het zkh lag.
Als basistip zei ze:
6x per dag eten. 3 maaltijden, 3 x tussendoor.
De boterhammen altijd ruim besmeren met boter en dubbel beleg. Tevens vruchtensappen bij de maaltijden.
Verder opletten dat je voldoende eiwitten binnen krijgt. Ze had voor mij uitgerekend hoeveel eiwitten ik per dag moest eten voor mijn streefgewicht en ik kreeg een lijst met hoeveelheid eiwitten per voedsel. bv plakjes kaas = 4 gram eiwitten.
Ik zou echt iedereen een dietiste kunnen aanraden.
Ze heeft mij veel inzicht in voeding gegeven, en wat ik het beste wel en niet kan eten.
Maar die basistip van dubbel beleg en vruchtensappen heeft mij al heel erg geholpen!