Ik wil niet afvallen, maar aankomen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:26

Ik heb geen 4 pagina's gelezen van dit topic... :o Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben.
Ik heb precies hetzelfde gehad, maar gelukkig kan ik zeggen dat ik eindelijk eindelijk aangekomen ben (Jawel 11 kg *\o/* *\o/* )
Ik ben ruim een half jaar terug geopereerd en na die operatie hadden mijn darmen nogal moeite om op gang te komen. Alsof ik al niet mager genoeg was, heb ik ook nog eens 10 dagen niet kunnen eten. Dus nog meer gewicht kwijt.
toen mijn darmen weer aan de gang waren, kreeg ik een dietiste aan bed. Ik heb van haar een dieet gekregen, en dat heeft echt heel erg goed geholpen. Het was gewoon een algemeen aankom-dieet (energie en eiwwitverrijkt dieet) dus had niets te maken met de reden waarom ik in het zkh lag.
Als basistip zei ze:
6x per dag eten. 3 maaltijden, 3 x tussendoor.
De boterhammen altijd ruim besmeren met boter en dubbel beleg. Tevens vruchtensappen bij de maaltijden.
Verder opletten dat je voldoende eiwitten binnen krijgt. Ze had voor mij uitgerekend hoeveel eiwitten ik per dag moest eten voor mijn streefgewicht en ik kreeg een lijst met hoeveelheid eiwitten per voedsel. bv plakjes kaas = 4 gram eiwitten.

Ik zou echt iedereen een dietiste kunnen aanraden.
Ze heeft mij veel inzicht in voeding gegeven, en wat ik het beste wel en niet kan eten.
Maar die basistip van dubbel beleg en vruchtensappen heeft mij al heel erg geholpen!

xJasmijn

Re: Ik wil niet afvallen, maar aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:29

Ik meld me ook, ben 1.75 en weeg ongeveer 51 kilo, kan zo veel eten als ik wil, maar kom niks aan, echt vervelend.... !

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:53

Ik meld me! ongeveer 1.73 en 47kg, ben al heel mijn leven niet dik geweest, en nooit last van gehad :P ik eet zoveel mogelijk, kom niks bij :P

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:59

sorry heb niet alle paginas gelezen maar wou gewoon wat tips geven.

Het is mischien vervelend maar niet al te veel sporten als je zoveel gewicht verliest!
Natuurlijk moetje ook proffecionele hulpt inschakelen.

Pasta eten, veel vlees eten, tussen door lekker snoepen ! Maar het lijkt me wel heel vervelend :(:)
Ik ben 1,70 ongeveer en weeg 65 kilo.
ik ben wel slank maar heb wel wat spek om mijn heupen en billen, borsten, buik enz

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:04

Ook ik meld me! ong 1,75 en om en om de 50kg.
En ik eet niet, ik vreet. Ik houd van vlees. Van snoep en chips en bepaalde groenten, maar fruit, bléh!!
Ik eet 3x per dag, en dan meer als 3 tussendoortjes. Lang niet allemaal gezond hoor.

En inderdaad, elke witer hoor ik weer; voel je je wel lekker, je ziet er zo wit uit?
Of 'krijg jij wel genoeg te eten'. jazeker mensen, ik eet soms evenveel als mijn vader.

Ik fiets wel op schooldagen ong 25km. En dan twee paarden rijden, en s'avonds vaak nog even met de honden. In het weekend fiets ik 8km. per dag en in de zomer ga ik vaker hardlopen.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:05

loveidefix schreef:
sorry heb niet alle paginas gelezen maar wou gewoon wat tips geven.

Het is mischien vervelend maar niet al te veel sporten als je zoveel gewicht verliest!
Natuurlijk moetje ook proffecionele hulpt inschakelen.

Pasta eten, veel vlees eten, tussen door lekker snoepen ! Maar het lijkt me wel heel vervelend :(:)
Ik ben 1,70 ongeveer en weeg 65 kilo.
ik ben wel slank maar heb wel wat spek om mijn heupen en billen, borsten, buik enz

Maar niet al te veel sporten gaat soms gewoon niet, ik zal toch op school moetn komen en mijn paarden zullen gereden moeten worden...

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:43

Als je maar zoveel eet hoeveel je eraf sport, is het goed toch?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:28

Ik ben 32 jaar oud, 1.84 lang en weeg nu eindelijk 58 kilo. Jarenlang maar 55 of 56 kilo gewogen. Had nooit last van mijn darmen of wat anders maar bleek toch coeliakie (glutenintolerantie) te hebben. Kwam er bij toeval uit toen bleek dat mijn zus dat had. Normaal gesproken moet je dan als je je aan het dieet houd binnen een half jaar aankomen en engergieker gaan voelen maar bij mij duurde dat vele malen (lees jaren) langer. Nu zelfs met dieet weeg ik nog te weinig.
Wel heb ik het niet zo gauw koud meer. Normaal gingen in september al de wollen kniekousen en thermobroek aan onder de normale kleding zelfs binnen dus.

Dit eet ik op een dag gemiddeld:
ontbijt: kom vanillleyohgurt met 1 banaan en glutenvrije muesli
10.00 uur: 2 ciabattabroodjes (GV) met 2 grote plakken(van die voorgesneden) kaas erop
13.00 uur: weer 2 ciabattabroodjes (GV) met 2 grote plakken kaas erop
15/16.00: 1 appel soms wat snoep of koekjes GV erbij
18.00 uur: avondeten verschillend (pasta GV, rijst, risotto vaak) eet net zoveel als mijn vriend dan
de hele avond als ik thuis zit snacks zoals: dop pinda's, dadels met monchou (heel pakje gaat er dan in), zak chips etc.

Drinken doe ik te weinig en dan meestal thee (op het werk) of limonadesiroop.

Is het veel of weinig wat ik eet? Moet zeggen dat ik nog steeds vaak wel hongergevoel heb tussen de maaltijden door.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:17

Horse_ schreef:
Ik ben 32 jaar oud, 1.84 lang en weeg nu eindelijk 58 kilo. Jarenlang maar 55 of 56 kilo gewogen. Had nooit last van mijn darmen of wat anders maar bleek toch coeliakie (glutenintolerantie) te hebben. Kwam er bij toeval uit toen bleek dat mijn zus dat had. Normaal gesproken moet je dan als je je aan het dieet houd binnen een half jaar aankomen en engergieker gaan voelen maar bij mij duurde dat vele malen (lees jaren) langer. Nu zelfs met dieet weeg ik nog te weinig.
Wel heb ik het niet zo gauw koud meer. Normaal gingen in september al de wollen kniekousen en thermobroek aan onder de normale kleding zelfs binnen dus.

Dit eet ik op een dag gemiddeld:
ontbijt: kom vanillleyohgurt met 1 banaan en glutenvrije muesli
10.00 uur: 2 ciabattabroodjes (GV) met 2 grote plakken(van die voorgesneden) kaas erop
13.00 uur: weer 2 ciabattabroodjes (GV) met 2 grote plakken kaas erop
15/16.00: 1 appel soms wat snoep of koekjes GV erbij
18.00 uur: avondeten verschillend (pasta GV, rijst, risotto vaak) eet net zoveel als mijn vriend dan
de hele avond als ik thuis zit snacks zoals: dop pinda's, dadels met monchou (heel pakje gaat er dan in), zak chips etc.

Drinken doe ik te weinig en dan meestal thee (op het werk) of limonadesiroop.

Is het veel of weinig wat ik eet? Moet zeggen dat ik nog steeds vaak wel hongergevoel heb tussen de maaltijden door.

Ik vind dat je niet overdreven veel eet. Je mag wel wat vaker een tussendoortje inplannen ;)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:26

Ik meld me ook! 18 jaar, rond de 1,70 en steevast 46 kilo. Ben mijn hele leven al licht en heb tot mijn 14/15de 35 - 40 kilo gewogen.
Vooral van boven ben ik erg ielig, van onderen dan weer helemaal niet. Heb beste bovenbenen, een vol achterwerk en dikke kuiten. Kan de hele dag dooreten en nog geen gram aankomen. Ook heb ik een zwakke maag en krijg ik er voor 10 uur er niets in. Niets behalve thee en bv. crackers bedoel ik dan. Ik ontbijt dan ook altijd rond 10 uur :)
Snoepen doen we thuis eigenlijk helemaal niet zo erg, dit omdat mijn ouders absoluut niet aan ondergewicht lijden en er niet vanaf kunnen blijven.

Denk wel dat ik veel aan mijn eet patroon kan veranderen. Niet dat ik weinig eet (integendeel) maar vaker op een dag zal wel goed zijn denk ik. Het is wel een probleem dat ik een zwakke maag heb en dus geen voedsel kan "stapelen"... Ook slagroom en vet eten (patat, vette kroketten e.d.) kan ik dus niet hebben...

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:53

Ik ken het probleem -soms een beetje helaas- niet.

Maar meiden van 14 die hier reageren met ´hier nog een´ oid, moeten wel oppassen, jullie zijn namelijk nog in de groei. Ik was ook graatmager toen ik 14 was en at hele grote maaltijden, echter is dus rond mn 15-16? gestopt en begon ik aan te komen, ik was toch wel bijna dik toen. Ik bedoel hiermee, als je 14 bent er niet aankomt, dat komt door je leeftijd, even wachten en je komt zo aan. Ga jezelf alleen niet aanwennen veel tussendoor te eten 'omdat je toch niet aankomt', dit komt nl nog wel. ;)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:59

is niet zeker hoor micro_lover :) mijn ouders zijn ook nooit dik geweest ofzo :)

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:37

Hier ook geen dikke mensen in de familie, en ik ben 2x die leeftijd en moet nog steeds naar de kinder Hennes :Y)

En weet je, als je alles hebt laten uitzoeken, en er is niets te vinden en de boel functioneert ook naar behoren, dan is het gewoon zoals het is..
Sommige dagen zou ik wat meer spek willen (vooral op de billen, paardrijden doet zeeeeer := rij mezelf blauwe plekken op de kont :')
Maar over het algemeen vind ik het wel prima zo. :)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:41

Alina schreef:
Sommige dagen zou ik wat meer spek willen (vooral op de billen, paardrijden doet zeeeeer := rij mezelf blauwe plekken op de kont :')

Extra soft zadel doet wonderen. :o O:)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:10

zadelbontje van schapenvel vind ik ook comfi :)

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:29

gelzitting, die heb ik. Zit echt heel erg lekker!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:19

Dan meld ik me hier maar :)

1.78, 53 kilo (waar ik mijn best voor moet doen). vaak doorrijplekken van het zadel. Wel décolleté gelukkig (cup E).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 00:59

Ik ben weer op gewicht gelukkig. Ik heb jarenlang 45 kilo gewogen en ben 1.72. Nu is mijn hele familie niet zwaar, maar dit was toch wat ongezond. Frustrerend ook. Ik at namelijk alles wat los en vast zat.
Houten barkrukken of stoelen kon ik niet lang op zitten, tegen een tafel of iets dergelijks leunen deed pijn, snel koud en noem het allemaal maar. Met als dieptepunt dat ik mijn kleding op de kinderafdeling moest gaan zoeken.
Sporten helpt juist wel, je maakt spieren aan, deze wegen zwaarder en ook worden ze groter en wordt je dus gevulder. Niet extra vet eten, normaal eten, dunne mensen worden niet bijster veel dikker van vet eten, het is ongezond, voor dunne mensen net zo goed als voor dikke.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:53

Mindim schreef:
Niet extra vet eten, normaal eten, dunne mensen worden niet bijster veel dikker van vet eten, het is ongezond, voor dunne mensen net zo goed als voor dikke.

precies...dun van buiten MAAR vet van binnen....op den duur kunnen ook dunnen mensen hart en vaatziekte krijgen.
Gezonde vetten gebruiken en gevrarieerd eten.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:32

Hoi Ik heb ook niet alle pagina's gelezen over de tips. Ik heb door een darmoperatie problemen gekregen.
Was 51.5 kg bij 165 en nu ben ik 45kilo. Ik heb sinds de operatie niet meer de eetlust zoals normaal en daar mijn darmen geen vet kunnen verteren blijft het ook niet meer in mijn lichaam. Ik heb me heel lang lelijk en onzeker gevoelt en op de dagen dat ik last heb van mijn hormonen nog steeds. Van vet en snoepjes krijg ik diarree net als sommige sap en fruit. Bij mij zie je al mijn ribben en ruggewervel. Voor de aankomende tijd zal ik denk ik niet meer aankomen gezien het al een jaar geleden is.
Het belangrijkste is om gezond te eten en kleine maaltijden. En als je dan niet aankomt probeer jezelf te accepteren zoals je bent.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 23:57

Ik wil hier ook graag meekijken! :)
Ik ben nu 1.83 en weeg 60 kg. Heb me er nooit zo druk om gemaakt, maar wil toch kijken of ik uit het ondergewicht kan komen :)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:42

*Meld zich*

Bijna 20 jaar, 1.67 en 50kg. Ben m'n hele leven al dun geweest en iedereen zegt altijd 'Waarom wil je aankomen, je hebt zo'n mooi figuur' en 'wees blij dat je nog op pony's kunt rijden', maar ik wil toch echt wat meer vet op m'n heupen, billen en boobs :Y) Ben van plan weer te gaan sporten, meer en vaker te eten en misschien zijn die shakes bij de Tuinen wel een idee? Heb een verschrikkelijk slechte conditie, heb bij inspanning snel het idee 'flauw te vallen' (dan moet ik echt even zitten) en heb een hoog cholesterol gehalte dus moet ook nog eens opletten wat ik eet :+
Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 21-06-11 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:42

Ruilen :) ?

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:55

Nog een die zich meldt :D

Ik ben 1.64 en weeg nu ongeveer 49 kilo.

Ben een paar jaar terug door stress in korte tijd bijna 10 kilo afgevallen. Ik woog altijd rond de 55/56 kilo en op mijn diepte punt 46 kilo. Nou ben ik niet overdreven lang maar toch heb ik ook niet veel vet om mn botten..

Ik ben een paar x bij een dieetiste geweest maar dat vond ik maar niks, kreeg poedertjes die ik bij de apotheek moest ophalen en dan moest mengen in mijn drinken of vla of yoghurt. Het heeft me wel geholpen er 3 kilo bij te krijgen, maar daar bleef het dan ook bij.

Op een werkdag eet ik 3 bruine bolletjes met kaas (zonder boter) 5 bruine broodjes met een beetj boter en gekleurde hagelslag, ongeveer 7 meelkoekjes, 5 lange vingers, een pakje sultana 1 of 2 kiwi;s, een appel en een banaan, avonds nog mijn normale avondeten en rond een uur of 8 wat pinda's, chips of een lekkere magnum ijsje :)

Op mijn werk verbazen ze zich er ook over hoeveel ik eet en er toch zo uit zie. Ik zou graag ookw eer op mijn gewone gewicht terugkomen (55 kilo) maar het lukt me maar niet, misschien toch maar eens een andere dieetist inschakelen. Probleem bij mij is dat ik ook niet te veel vetten mag eten omdat ik een te hoog cholesterol heb (zit in de familie)...

En inderdaad, iedereen die maar zegt, achjoh, neem een extra gebakje, je kan het hebben en dit en dat.... Vreselijk, ze moesten eens weten hoeveel ik probeer om aan te komen. :(

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:24

Pfff nou herkenbaar hoor. Ik eet ook enorm veel, maar kom vrijwel niks aan. Maarja.. ik voel me gewoon gezond en prima, alleen andere mensen willen dat inderdaad moeilijk geloven. Dat eeuwige commentaar word je inderdaad zat (en ze zijn nooit origineel in hun commentaar :+ ). Alsof je zelf niet weet dàt je dun bent :? Ik vind het ook jammer dat je in tijdschriften áltijd dingen vindt over mensen die willen afvallen, of diëten om af te vallen, maar nooit over mensen die dun zijn/aankomen ofzo.