Lizz schreef:Ik snap heel goed dat de school het zat is. Ik heb ook eens stage gelopen in een klas waar een kind gehad die 2 keer per dag in der broek plaste.
Wij moesten ook continu zeggen dat ze naar de wc moest. Vaak was ze eigenwijs of voelde ze het niet omdat ze te druk bezig was (met spelen) en ging ze niet naar de wc.
En als juf is het geen doen om het kind dan om het kwartier naar de wc mee te nemen, omdat het kind nog geen plas-drang heeft.
Misschien is het dus ook een optie om te kijken hoe het komt dat hij op school wel in zijn broek plast en thuis niet of nauwelijks.
Het kan heel goed zijn dat hij door het spelen het niet in de gaten heeft, ook al staat er een wekker.
En een beloning afspreken met als het goed gaat. Het kan namelijk zijn dat zijn blaas nog niet goed getraind is, want om het kwartier/half uur moeten plassen is wel heel veel.
(Dit natuurlijk wel als medische problemen uitgesloten zijn.)
Overigens, ik snap heel goed dat iemand zegt: Ik ben niet aangenomen om broeken te verschonen.
Natuurlijk hoort het erbij, maar niet dagelijks. Stel je voor je heb 5 kinderen die allemaal 2 maal per dag in hun broek plassen...
Dan ben je toch geen juf meer, dan ben je een schoonmaakster.
Tja, en dat kan erbij horen als je met jonge kinderen werkt. Ik vind dat een school vanuit het kind zou moeten kijken, eerlijk gezegd. Verder zie ik bij ons op school dat de kinderen van 4 jaar al prima alleen naar de wc kunnen, hoor.
Doet mijn dochtertje ook (die is nu bijna 5, maar ging toen ze op de peuterspeelzaal zat al alleen naar de wc toe).
En je wilt de begeleiders op de peuterspeelzaal toch ook geen schoonmaaksters noemen?