Gebroken rugge wervels: nog meer mensen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 08:49

Misskaren schreef:
Ik zit thuis met een verbrijzelde schouder na val van paard vorige week. Bot zit nog goed op z'n plek, dus operatie was gelukkig niet nodig. Eerste dagen veel pijn gehad, maar dat is nu te doen. Donderdag terug voor controle en weer foto's gemaakt. Stand van bot was goed en moet over 4 weken weer terugkomen. Over 2 weken starten met fysiotherapie.
@SannevdM; heb jij goed kunnen slapen ? Het lukt me niet, op de rug ligt schouder niet lekker. Op m'n zij gaat wel, alleen zwelt m'n hand enorm op omdat die dan naar beneden hangt.
De mitella mag nu af en toe af en de eerste keer vond ik dat doodeng.
De voorspelling is dat ik met 3 maanden wel weer iets met de arm kan doen, maar pas (hopelijk) volledig herstel na 6-12 maanden.
Volgende week gaan we op vakantie (vliegen) dus dat is ook weer spannend!


Wow jij ook heel erg veel beterschap! :(:)

Maar over slapen: konden jullie wel slapen ik heb nu doordat ik de hele dag al lig dat is 's avonds gewoon helemaal niet moe ben en dus echt niet kan slapen!
Hadden jullie hier ook last van?

Freedom007

Berichten: 1126
Geregistreerd: 30-01-07

Re: Gebroken rugge wervels: nog meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:20

@Misskaren: ow wat lijkt mij dat eng!!! om dan ook nog te gaan vliegen met zo'n schouder! Veel succes!

SuusJj_tommy
Berichten: 60
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:22

Nu ongeveer 3 weken geleden is een vrouwtje bij mij op stal van haar paard gevallen,
het schrok en gaf een heel banketstaaf bokje, zij had het niet optijd in de gaten en boem..
3 ruggenwervels gebroken, ze zit nu helemaal in een korset en mag niks!

Heb het zelf (gelukkig) nooit gehad, en hoop het ook nooit te krijgen.
Maar vind het heel erg voor je! Succes!!

Freedom007

Berichten: 1126
Geregistreerd: 30-01-07

Re: Gebroken rugge wervels: nog meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:37

oooooooooooooo wat erg......dan is ze wel zwaar vervelend neer gekomen en gedraaid. 3 wervels gebroken pfffff Dan ben ik blij met me scheur in me wervel hahahaha

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:41

Ik heb 10 jaar geleden twee wervels gebroken (onderaan, instabiel) bij een val van het paard (paard steigerde en ik viel eronder...)

Moest 3 maanden in een gipskorset, kon daardoor niet zitten, wat best lastig was :D Ik mocht verder wel alles, lopen, liggen, opstaan, ect.
In totaal 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, dat viel dus wel mee, al was het wel een hel door de verpleegkundige...

Maargoed, 10 jaar later: heb er geen last meer van, behalve een trauma voor steigerende paarden...haha!
Ben na 3 maanden revalideren ook zo weer op hetzelfde gestoorde paard gestapt....nog vaak vanaf gevallen!
(is uiteindelijk wel weg gegaan...)

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Gebroken rugge wervels: nog meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 10:19

Yucca: dat is al wel weer aardig snel dat je alweer was gaan rijden! gelukkig dat je nu helemaal geen last meer hebt!