Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
FennyPower schreef:Ik ben kort achterelkaar heel ziek geworden. De eerste keer ernstige keelpijn dat ik niet kon slikken. Hoge koorts van 40 graden etc , iedereen aangestoken.
Nog nooit zo ziek geweest.
Een maand later weer zo ziek geworden, met deze keer piepende luchtwegen. Dat was 1,5 maand geleden.
Ik ben normaal nooit zovaak ziek, maar nu de afgelopen tijd is mijn gezondheid heel ruk.
Na de laatste keer ben ik nooit echt weer de oude ik geworden , echt wat kwakkelen. Tussen zet het weer opnieuw door of toch niet. Heel afwisselend.
Nu zit ik weer. Het begint weer op te komen, hoofdpijn en keelpijn.
Ik heb de huisarts al gebeld met de vraag wat ik moet doen om mij wat fitter te houden na zovaak ziek zijn.
Ik krijg alleen de assistente aan de lijn die aangeeft dat ik maar gewoon moet uitzieken. Maar geen antwoord of ik zelf nog iets kan doen om mezelf wat fitter te houden.
Ik word er gek van om mij telkens zo te voelen..
Is het voor meerdere herkenbaar dat je na zo ziekzijn echt veel na klachten hebt ?
Wat doen jullie om het te voorkomen?
petraaken schreef:een coronatest doen want dat kan het ook zijn en als je daar niet de juiste medicatie voor neemt kan het van kwaad naar erger gaan. Vermoeidheid die lang in je blijft hangen is typisch voor corona.
Saul schreef:Jep. Wij doen mee met het hele gezin. En dan met name de jongste (10mnd) en ik.
Wij zijn al 4 maanden onderweg en er is nog niemand helemaal fit geweest. Steeds weer koorts of buikgriep. Dan denk je er vanaf te zijn en begint de volgende meer en kun je daarna weer vrolijk mee doen
Saul schreef:Jep. Wij doen mee met het hele gezin. En dan met name de jongste (10mnd) en ik.
Wij zijn al 4 maanden onderweg en er is nog niemand helemaal fit geweest. Steeds weer koorts of buikgriep. Dan denk je er vanaf te zijn en begint de volgende meer en kun je daarna weer vrolijk mee doen
Wescha schreef:Wij doen ook al vanaf november mee. Verkouden, keelpijn, vermoeid, af en toe koorts. Ik ben nu al weken alleen verkouden. Vriend heeft net een zware longontsteking achter de rug.
Huisarts geeft aan dat er veel rond gaat. Advies: goed eten, voldoende bewegen, rust en vooral luisteren naar je lichaam en niet te snel weer van alles willen