Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
huricane schreef:Wat vervelend dat je er zo’n nalast van hebt.
Als eerste, rook je? Dit kan hele nare bijwerkingen geven.
Dat de kies er in 3 stukken is uitgekomen is niet zo raar, als ze dwars liggen en nog helemaal in de kaak zitten is dit vaak de meest gangbare manier.
Wij zeggen altijd, hoe lastiger dat een kies eruit komt, hoe meer nalast.
Wat betreft je kaak klinkt ook niet raar, er is natuurlijk gewrikt en je spieren krijgen hierdoor een optater.
Ga dit ook niet forceren. Eet gewoon zachte dingen zodat je kaak niet teveel belast wordt en ook niet aan die kant eten als het niet prettig voelt.
Heb je iets meegekregen om je wondje te spoelen?
Geef het even de tijd, het zal vast goedkomen, maar fijn is het natuurlijk niet.
sharief schreef:Naar zeg, klinkt erg pijnlijk. Ook ik kreeg diclofenac mee. Weinig pijn na het trekken, wel wandelende kiezen en tanden.
Het zat niet lekker op elkaar en dat was vooral een naar gevoel.
Goed eten heeft daardoor ook een paar weken geduurd.
Sterkte!
Foaly schreef:Oef, wat een verhaal
Ik denk vooral dat je spieren een optater hebben gehad van het gewrik en het meerdere keren uitspuiten (waarbij je toch je mond weer ver open moet doen). Echt gekneusd lijkt me sterk, dan moet het wel echt met heel grof geweld zijn gegaan.
Saaams schreef:Oei wat vervelend zeg!
Ik heb van mijn eerste geen last gehad, mijn tweede kaakchirurg date staat 11 dec.
Ik krijg nu wel weer stress van je verhaal.
Ik kreeg overigens diclofenac mee voor 3x daags zo nodig.
Je zou kunnen overwegen om contact op te nemen met de fysio om de kaakspieren in die regio wat te verlossen.. Maar moet zeggen dat ook al had in 0,0 last. Kon ik ook zeker een week of 4 niet aan de rechterkant eten.
SimonDesteny schreef:Bij mij hebben ze aan de linkerzijde beide verstandskiezen tegelijk verwijderd, 1 hiervan was ook een dwarsligger.
Deze brak ook in stukken, ik was bont en blauw, ze hebben er flink aan moeten trekken, ik heb zelfs een knie gezien naast mijn hoofd.
Het heeft bij mij toen echt een flinke tijd geduurd voordat mijn kaak weer volledig hersteld was.
Het is een behoorlijke tijd dik en stijf geweest, in het begin kon ik m'n mond amper voldoende openen voor de tandenborstel.
Heb je ook een spoelmiddel meegekregen?
Spoelen was voor mij heel belangrijk, en het voorzichtig toch mee poetsen.
Volgende week mag ik nog een keer, de 3e keer, voor de laatste verstandskies.
Dan is al t verstand verwijderd..
De bedoeling was eigenlijk dat deze de vorige keer al verwijderd zou worden, tegelijk met rechtsonder.
Maar deze zat toen nog te diep.
Fortitude schreef:*steekt hand op*
Lang geleden hoor, maar links onder is er ook uit gehaald met snijden, breken, trekken en ellende. Toen naar huis, nou ik had me een dikke giechel, al heel snel ook. Ik ging heel rap door de pijnstillers heen, het bleef ook lang nabloeden. Ik kreeg een rare smaak in mijn mond na een paar dagen maar durfde niet te bellen omdat ik dacht dat ik me aanstelde. Weer een paar dagen later toch maar gedaan want ik kon alleen nog maar huilen, toen moest ik langs komen.
Tadaa, ontsteking op het hechtdraad omdat het ook niet wilde oplossen en ontsteking in de wond. Er kwam echt heel veel troep uit dus ik kreeg antibiotica mee. Daarmee ging het vrij snel echt veel beter qua pijn, maarja het verhaal was nog niet spectaculair genoeg dus bleek ik voor de antibiotica allergisch
Ik heb nog heel lang een raar gevoel gehad, inderdaad alsof je hele mond anders gaat staat en ook gapen/wijd openen bleef lang onaangenaam. Dat anders gaan staan is in zekere mate ook zo natuurlijk ik was wel gelijk met arnica druppels begonnen (baat het niet dan schaadt het niet was mijn motto) geen idee of dat heeft geholpen.
Anyways, mijn advies: als je twijfelt, bel gewoon even. Ze kunnen telefonisch ook adviseren
En even positief eindigen: rechts onder hebben ze er op dezelfde manier een paar maanden later uit gehaald en dat was met een week al wel weer prima, wel gevoelig vooral met gapen en kauwen maar niet heel storend. Ik heb toen alleen wel door mijn vriend het hechtdraad eruit laten knippen (hij heeft opleiding diergeneeskunde gedaan dus durfde dat wel aan, niet dat je denkt wtf maar hechtdraad lost bij mij dus niet goed op). Mijn wang was toen ook veel minder dik. De bovenste 2 waren wel door en heb ik tegelijk laten trekken vorig jaar, ik was echt DOODSBANG. Maar het viel zoooo mee, 1 dagje rustig gedaan en toen was het allemaal wel weer goed
Morganlefay schreef:Ik heb een dry socket aan een extractie overgehouden.
En doet zeer. Natuurlijk tijdens de feestdagen en jaarwisseling.
Heeft ook een tijdje geduurd voordat de boel weer genezen was.
Melia schreef:Ik schop dit topic toch even de lucht in.
Vorige week maandag (1.5 week geleden dus) heb ik 2 verstandskiezen laten trekken. De onderste ging erg moeilijk en na 3x bij verdoofd te zijn en veel boren is ie er uiteindelijk wel uitgekomen.
Nog steeds slik ik ibuprofen (4 stuks) en 8 paracetamol op aanraden van de kaakchirurg.
Daar ben ik op controle geweest, hij heeft de hechting eruit geknipt en alles zag er goed uit zei die.
Hoe kan ik dan nog steeds zo'n vreselijke pijn hebben vraag ik mij af.
'S Nachts lig ik weer wakker van de pijn, omdat de medicijnen dan uitgewerkt zijn, maar ik vraag me af hoelang dit nog gaat aanhouden.
Misschien meer mensen ervaring mee?
Ik kreeg tramadol mee, maar die troep wil ik niet aan beginnen.
anjali schreef:Wat erg allemaal! Ik heb ook slechte ervaringen met tandartsen. Al jaren geleden moest ik 2 kronen laten zetten en daarna pasten mijn kiezen ook niet meer op elkaar, ik kon niet eens meer praten. Toen ik me later wat meer kon ontspannen werd het wel iets beter maar mijn kiezen zijn nooit meer aansluitend geworden.
Diddykong schreef:anjali schreef:Wat erg allemaal! Ik heb ook slechte ervaringen met tandartsen. Al jaren geleden moest ik 2 kronen laten zetten en daarna pasten mijn kiezen ook niet meer op elkaar, ik kon niet eens meer praten. Toen ik me later wat meer kon ontspannen werd het wel iets beter maar mijn kiezen zijn nooit meer aansluitend geworden.
Oei dat is ook slordig. Ik moest bij kronen altijd op zo'n plastic papiertje knarsen zodat ze konden zien of het goed aansloot en het niet te hoog was. En mijn tandarts zei ook altijd dat ik terug moest komen als het gevoel niet goed was, dan slijpen ze dat gewoon even bij.
Melia schreef:Ik had er geen last van nee voor het trekken. Dat is wel een goede tip om de wekker te zetten na 6 uur ja. Misschien dat maar gaan doen zodat ik de pijn voor ben.
Tramadol staat mij voornamelijk tegen omdat je dan ook geen auto mag rijden en ik ben daar toch wel enigzins van afhankelijk (ook ivm de kinderen).
Die angst heb ik op zich niet, tuurlijk kijk ik er zeker niet naar uit, maar ik ga die andere 2 die nog moeten ook binnenkort wel laten inplannen. Op den duur krijg je er alleen maar meer ellende van waarschijnlijk. Ik heb het idee dat de andere 2 kiezen wat 'beter' liggen dus stille hoop dat dat beter zou gaan .
Ik heb volgens mij geen ontsteking, kan het overal aanraken en er ook wel op liggen. Het klopt ook niet en heeft het ook niet gedaan.
Morganlefay schreef:Ik heb een dry socket aan een extractie overgehouden.
En doet zeer. Natuurlijk tijdens de feestdagen en jaarwisseling.
Heeft ook een tijdje geduurd voordat de boel weer genezen was.