Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Narcissa schreef:Leintje, jeetje dat geeft geen goede hoop... Met de Marfan duurt botaanmaak dubbel zo lang, dat merken we nu al. Die is verre van wat ze hadden verwacht. In december heb ik terug controle om te kijken of ik het zonder kruk mag proberen, dan zijn we 18 weken post op.
Qua pijn mag ik ook niet klagen. De eerste 2 weken waren niet leuk. Ik kon mijn been na de operatie niet meer bewegen en de fysio om dat terug in orde te brengen, was niet zo aangenaam. Op 6 weken ook veel pijn gehad maar dat kwam doordat mijn spieren in een soort permanente kramp zaten door een nierbekkenontsteking (cadeautje van de katheter). Momenteel enkel nog pijn als ik te lang op mijn linkerzij lig, dus ik klaag niet
De psycholoog hoeft dus niet verbonden te zijn aan de kliniek? Een doorverwijzing is geen probleem denk ik, het is alleen even lastig met de verzekering omdat ik (grensbewoner) in België ben opgenomen. Als dat in Nederland kan, is dat weer een zorg minder... Ik verwacht dat bij mij de angst ook pas weggaat als ik wat verder in het proces zit en niet meer het risico loop om de boel weer te breken door een stomme draai. Ik let er echt op, maar een ongelukje is zo gebeurd.
Ik vind het wel heftig dat je anderhalve week moet wachten tot je het consult krijgt Dat levert zoveel stress op... Ik duim oprecht voor je dat je deze keer eindelijk eens goed nieuws krijgt! Wil je het met me delen als je de uitslag hebt, eventueel per PB? Voel je niet verplicht he!
Narcissa schreef:Josien, zit jij ook nog in het genezingsproces? Hier is het qua paardrijden dubbel. Enerzijds kan ik niet wachten om wee te mogen rijden, maar het zal ook zeker angst overwinnen zijn. Eerst maar eens afwachten of ik wel weer ga mogen/kunnen rijden.
Narcissa schreef:Om een mooie afsluiting aan het topic te geven:
Het gaat goed!
De angst is weg en ik wandel alweer lekker zonder krukken rond. Nog een beetje als een eend, daar moet ik nog aan werken.
Vandaag opnieuw controle en ik ben genezen verklaard Ik mag alles weer doen, paardrijden inclusief!
[ [url=m/Y6wNSI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H6HZv7.jpg]Afbeelding[/url] ]