Keep calm and do triathlon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 07:35

Gisteren een email gekregen dat ik uitgekozen ben voor het voedingsstudie
project op Mallorca *\o/*
Op 11-4 hebben we een info avond en kunnen we vragen stellen etc .

Gisterenavond een half uurtje gelopen , daarna intensief Tabata training .
Vanavond zwemmen .

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:33

gaaf time2tri!
En nog altijd hard aan het trainen, top!

Ik heb het rondje fietsen gisteren overleefd, maar wel meteen besloten dat ik de rest van de week nog rust neem. Heb volgende week een tentamen en moet nog veel leren, ook dat gaat minder goed als ik ziekjes ben dus even goed uitzieken dit weekend.

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:40

Gaaf hoor Time2Tri!!!

Ik mag 18april mee naar bern, zwitserland. Studie gerelateerd, ik zit daar 6dagen dus dan helaas geen tijd om te trainen denk ik..

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 09:29

Goedemorgen ....

@Welshfan : Ja ..hier lopen de trainingen gewoon door ..+/- 6 dagen per
week zijn normaal .
Van het weekend iig wat km maken op de fiets ... :j
Rust lekker uit van het weekend en lekker zon tanken ...

Ook gaaf Lovemaylo naar Bern ...wat moet je doen dan daar ?.

Zo de wasmachine maar eens aan slingeren , in huis wat doen , want om 13:00 uur
treffen we ons bij de sportschool .

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:31

Zo ik kom ook weer even onder een steen vandaan :o

Gefeliciteerd time2tri dat je mee mag doen met het voedingsonderzoek, leuk! En lekker vol in de training nog steeds dus.

Welshfan: balen van het trisuit, en lekker even rustig aan doen dus!

Hier vorige week semi-verplicht rust gehad. Had vorige week woensdag weer erg veel last van mn enkel na het zwemmen. Veel met vliezen gezwommen in de training en dat kunnen mijn spieren niet helemaal aan lijkt wel. Daarna ook weer extreme vermoeidheid in de benen gehad voor een dag of 4. Echt super raar. Met trainer overleg gehad en voorlopig heel minimaal met vliezen zwemmen.
Hardlopen wilde daardoor ook echt absoluut niet en zat met een aantal belangrijke deadlines voor de studie. Dus even een week pauze gehad.

Afgelopen dinsdag weer gelopen en woensdag weer zwemtraining gehad. Qua enkels ging het nu weer goed. Maar man man man wat loop ik tegen die techniek van de borstcrawl aan te hikken zeg. De rest van de groep is ook wel echt iets verder. In principe zwem ik met de rest mee maar ik merk dat veel opdrachten gewoon echt nog te ingewikkeld zijn voor me. Ik krijg soms ook wel alternatieve oefeningen maar ook dan heb ik echt moeite om het goed uit te voeren. Of tegen de tijd dat het kwartje een beetje valt staat de volgende oefening al op het programma of krijg ik geen feedback meer of ik het nu goed uitvoer.
Ik kijk ook veel filmpjes en we krijgen elke week via de mail nog feedback en extra uitleg. En die bekijk ik allemaal en dan denk ja tuurlijk logisch! Zo moet het! Ook bij de uitleg in de training zelf snap ik wel wat er bedoeld wordt, alleen mijn hersens en spieren werken nog niet bepaald met elkaar samen :+
Ik denk dat ik woensdag maar even in overleg ga met de trainer. Ik heb zelf het gevoel dat ik al veel techniek mee moet doen die op de details van de borstcrawl ingaan terwijl ik de basis van de borstcrawl gewoon nog niet beheers.

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie dachten, goh nu snap ik hoe het moet!

Donderdag wel een lekkere interval training achter de rug en vandaag wat lichte krachttraining. Morgen namelijk een hardloopwedstrijd op het programma. 12 km op het Zandvoort circuit en over het strand. Zin in!

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 12:54

Eliine schreef:
Zo ik kom ook weer even onder een steen vandaan :o

Gefeliciteerd time2tri dat je mee mag doen met het voedingsonderzoek, leuk! En lekker vol in de training nog steeds dus.
Maar man man man wat loop ik tegen die techniek van de borstcrawl aan te hikken zeg. De rest van de groep is ook wel echt iets verder.
Ik heb zelf het gevoel dat ik al veel techniek mee moet doen die op de details van de borstcrawl ingaan terwijl ik de basis van de borstcrawl gewoon nog niet beheers.

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie dachten, goh nu snap ik hoe het moet!

Morgen namelijk een hardloopwedstrijd op het programma. 12 km op het Zandvoort circuit en over het strand. Zin in!


He hé ...eindelijk ben je er weer O:) *\o/*

Ja , vind het ook erg leuk dat ik geselecteerd ben :j
En ik zit idd in de vegetarische groep ..mijn trainer ook .

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt ...ik ben nu bijna 1 jaar regelmatig aan het
zwemmen en vind het nog steeds heel erg moeilijk ... -O-
Er zijn er die idd pas korter zwemmen , maar wel sneller gaan dan ik met alles .
Maar goed , men heeft mij voorspeld dat op latere leeftijd BC leren gewoon lastig is en vooral erg lang duurt .
Wat ik al eens schreef , de coördinatie in het water vind ik heel lastig .
Ik weet precies hoe het eruit moet zien ...maar omzetten is een ander ding .
Denk dat het helaas zo is dat je zonder techniek oefeningen niet goed kunt leren BC.
Dat is ook de reden dat ik me via zwemanalyse op heb gegeven voor een BC cursus .
Maandag 9-4 is de eerste les van 6 .

Met vliezen ( zoomers ?) heb ik nog nooit gezwommen ..lijkt me idd zwaar vooral als
je de beenslag/techniek niet goed beheerst .

Alvast heel veel succes en plezier voor morgen ...mooi weer voor een loopje over het strand .

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 19:28

Hoe was je hardloop wedstrijd Eliine ??

Vanochtend met het team 50 km gefietst ...was wel fris , maar precies goed
aangekleed .
Morgenavond zwemmen , dan dinsdag een rustdag .

Net het restgeld voor Mallorca over gemaakt en een dikke tandarts rekening
( drie kronen )betaald -O-
Word een duur maandje de april ..Mallorca , jarig , wetsuit kopen .

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:18

Hardlopen ging super goed! Heerlijk gelopen. Weersomstandigheden waren ook prima. Was een 12 km loop waarvan 4 km strand inclusief steile zanderige strandopgang, en 4 km over het race-circuit wat ook bepaald niet vlak is. Maar het ging enorm lekker.
Eerste 10 km op halve marathon hartslag gelopen. Laatste 2 km tempo naar keuze. En had nog mega veel over de laatste 2 km dus dat was heel positief.
Uiteindelijk in 1:07:07 gelopen 5:36 min/km

Nog twee weken tot de halve marathon en daarna de focus op 5 kilometers.

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 22:40

Toppie Eliine :j , een mooie tijd gelopen .
Dat gaat vast en zeker goed komen voor de halve marathon .

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 06:50

Goedemorgen ....

Vandaag lekker een rustdag :O
Gisterenavond wezen zwemmen , heb mijn tweede zwem dag nu op maandag
i.p.v woensdag .
Dus heb woensdag lekker een halve dag vrij :D
We waren met z,n 8 ten op 1 baan ..en dan krijg ik al lichtelijk paniek .
Maar moest van mijn trainer blijven :o
Any way ..op het eind 500 meter gezwommen in iets meer dan 11 minuten ,
wel met pullbuoy ...maar dat was voor mijn zelfvertrouwen wel heel goed .
Moest veel mensen inhalen , was een heel gedoe , maar heb me er tussendoor
gewurmd . En dat voelde best goed ..
Ging het zonder pullbuoy ook maar zo makkelijk .
Iig 1800 meter gezwommen .

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:06

Zwem je sneller met pullboy? Ik zou namelijk denken dat wanneer je je benen kunt gebruiken je nog een beetje sneller bent.

Ik ben helaas nog steeds ziek, nu al een dikke week. Weet nog niet of die zwemloop iets gaat worden

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 18:11

@Welshfan , denk het wel .
Waarom dat zo is weet ik eigenlijk niet .
Beenwerk is bij mij sowieso een zwak punt , Met pullbuoy heb ik vooral rust in mijn hoofd ? En weet ik dat ik het kan .
Iig was ik gisteren sneller met pullbuoy dan de meeste ervarenere zwemmers die been inzet hadden .

Balen zeg dag je nog ziek bent :(:)
Je zwemloop is dit weekend , toch ??

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:34

Ik weet niet of ik sneller ben met pullboy maar het geeft inderdaad meer rust merk ik. Kan dan rustiger aan mn slag en ademhaling denken. Dus kan me voorstellen dat dat eenvoudiger/sneller gaat in eerste instantie :j

Balen dat je nog ziek bent welshfan, beterschap!

Morgenochtend ga ik weer zwemmen, even de laatste spierpijn van de wedstrijd zondag eruit zwemmen. Gister en vandaag lekker gefietst en met de paarden in de weer geweest. Wat een weertje {:}

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:40

ah zo, ja het geeft idd wel meer rust. Zelf doe ik niet zo heel veel met de pullboy want ik wil juist de combinatie armen en benen goed kunnen, apart lukken ze wel (kan altijd beter natuurlijk).

Ja de zwemloop is dit weekend (zaterdag aan het eind van de middag).

heerlijk in dit weer Eline! Morgen is het helaas gedaan met de zon begreep ik.

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 06:29

Goedemorgen ...

Lekker bezig geweest afgelopen dagen Eliine +:)+
Veel plezier bij het zwemen vandaag .
Ik hoef maar een halve dag te werken , dan meteen naar de orthopeed
mijn steunzolen ophalen , even naar de post , Intersport O:) .
Vanavond hardlooptraining ..er staat berg training in het bos op het programma .

@Welshfan : Ik zou ook willen dat mijn coördinatie met name voor de benen in
het water beter was .. -O-
Bij mij komt er natuurlijk ook snel nog een stukje paniek om de hoek kijken .
Daarom was ik afgelopen maandag zeer tevreden en kwam met een goed gevoel
uit het water ( met pullbuoy ). We waren met 8 op 1 baan ...en durfde iig in te
halen terwijl er ook nog eens iemand tegemoet kwam .
Voor mijn zelfvertrouwen was het iig erg goed .
Nog 1,5 week tot de BC cursus , hoop dat dat me ook nog weer een stukje verder
brengt .

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:59

Zo, het borstcrawl vraagstuk is hier weer een stukje verder ontrafeld. Mijn benen blijken de boosdoener. Vandaag hadden we een groepje van 4 op 1 trainer, superluxe! De rest was met de andere trainer aan de slag. Maar daardoor was er even veel meer focus. Heel fijn.
Ik doe teveel met mijn benen, waarschijnlijk uit onbalans. Maar daardoor raak ik buiten adem want alle zuurstof gaat naar mn beenspieren, en dan raak ik weer half in paniek want ik heb een beetje een onderwater probleempje. En dat wordt erger naarmate ik de controle dreig te verliezen.
Dus hup weer met de pullboy en focus op balans en ritme in ademhaling. Moet voorlopig even 1:2 ademhalen en dan links en rechts afwisselen per baan uiteraard. Maar om echt het ritme er in te houden. Want zodra ik heel specifiek op iets moet letten, andere ademhaling, bepaalde techniek op armen of benen, dan raak ik in de paniekmodus en daar wordt het niet beter van. Niet dat ik gillend in het water lig hoor :') Maar ik raak buiten adem, durf onder water niet meer uit te blazen en moet dan echt overschakelen op schoolslag anders denk ik dat ik ga verzuipen :+
Maar was een hele fijne training, hoeveel het dan scheelt als er even wat meer focus is.

Kreeg wel veel complimentjes op mn schoolslag. Dat die echt heel goed is :D maarja daar winnen we geen triathlon mee :P (nouja die win ik sowieso niet hoor :') )

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 17:04

Herkenbaar hoor Eliine :j
Denk dat we best een beetje vergelijkbare problemen hebben . Het is ook allemaal niet zo makkelijk , vooral als je ook nog eens op verschillende bewegings aflopen moet letten .
Als ik mijn benen inzet ben ik ook snel buiten adem , terwijl als ik met pullbuoy zwem ik 500 meter aan 1 stuk doe met een HF van 115 .
Gewoon stapje voor stapje verder gaan .
Met de BC cursus in 1,5 week zijn we met z, n drieën per trainer , ook super .

Zo , nu omkleden , heb om 18:00 uur looptraining .We gaan het bos in .

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 21:53

Ben benieuwd of ik morgen nog kan lopen, voel nu al mijn hamstrings en billen.
Met warming up , training en cool down ca 10 km gelopen .
In het bos moesten we 5 X 2 rondjes van 500 meter lopen . Het eerste rondje op 5 km tempo , tweede rondje sneller . Dan 1 minuut pauze .
Was zwaar met 95 hoogte meters per rondje ... ( berg op en af ) .
Zo meteen nog maar even op de blackroll gaan .

Voor morgen staat 45 minuten lopen in een lage HF zone op het programma .
Daarna Tabata .

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 17:20

Haha de kuiten zul je dan ook wel gaan voelen denk ik Time2Tri? met al die heuveltjes op en af!

Eline, borstcrawl is voor mij ook nog heel moeilijk, met die zwemloop van 2weken terug heb ik schoolslag gedaan...na het hardlopen kon ik niet meer de normale techniek van borstrawl toepassen op de een of andere manier....
Zoals jullie ook al zeiden, bij mij gaat met alleen armen ook goed, of alleen benen..allebei tegelijk ook wel als ik me goed kan focussen maar blijft mega moeilijk.

Zaterdag weer een 5km wedstrijdje :) In Leeuwarden.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:32

@lovemaylo: gekke vraag misschien, maar kon je de groep een beetje bijhouden in schoolslag?
Ik begin onderhand wel een beetje te vrezen namelijk of ik in de zomer al klaar ben voor een 500/750 meter borstcrawl. Maar om nog een heel seizoen te wachten met mn eerste triatlon start vind ik ook weer zoiets. Dus dan zou het schoolslag worden of een deel schoolslag.

Leuk 5 km wedstrijd! Ik heb ook erg veel zin om weer 5 km's te gaan lopen. Doel is wel echt om onder de 25 minuten te gaan duiken. Heb er al een aantal in de planning staan vanaf eind april.

Hoe is het met de hamstrings en billen time2tri ;) :=

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:36

Suuperleuk krijg net 2 filmpje doorgestuurd van de training gister :D Hahaha echt grappig om jezelf onder water te zien zwemmen :)) En leerzaam, want nu zie ik eindelijk eens wat ik doe :Y) Mijn armen leiden een eigen leven _O- We gaan het volgende week bespreken, ben benieuwd.

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:09

Eline, ik hield bij m'n eerste triathlon niemand bij! Maar ben ook niet laatste geworden, heb veel goed gemaakt met fietsen en hardlopen. Kon me ook niks schelen wat anderen van me dachten.

Bij de zwemloop was ik ook niet heel snel, maar m'n techniek wel verbeterd dus zwom sneller dat tijdens de triathlon, weer kon ik niet bijbenen met de snelsten hoor, maar was weer niet laatste...

Denk maar zo, je bent niet de enige die de schoolslag doet bij de triathlon, er zijn er veel meer! En sommige doen ook half/half zolang borstcrawl gaat borstcrawl doen en afwisselen met schoolslag!
Gewoon lekker mee doen! Niks van de rest aantrekken en lekker je eigen ding doen! :D

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:35

Mijn eerste triatlon had een behoorlijk groot vrouwenveld en ik kwam als voorlaatste uit het water (op 1 baantje na alles in schoolslag), maar met fietsen en lopen heb ik er toen een aantal ingehaald waardoor ik uiteindelijk ergens op 2/3e van het veld eindigde. zoals lovemaylo ook al zegt je moet je er echt even niks van aantrekken wat andere denken en gewoon je ding doen. Ik heb er van genoten, ben normaal iemand van het vooraan willen meedoen maar dit gaf me meer plezier dan verwacht. Doel voor dit jaar is dan ook redelijk klein, 500 meter volledig in borstcrawl en in een snellere tijd (maar dat is niet zo moeilijk want schoolslag is gewoon traaaaag).

Eliiine, videotraining is echt leuk! kun je heel veel van leren!

Ik heb gisteren na 1,5 week weer gezwommen. Het ging opzich wel goed alleen moest met een paar jongens zwemmen die een stuk sneller zijn dus zwom nogal over mn toeren heen, maar eerste training hebben we weer gehad. Tentamen is door het hele ziek zijn verhaal wel een beetje in de soep gelopen... :( Morgen toch maar een poging wagen maar vrees dat ik over 3 weekjes nog eens mag (hertentamen). :x _-:(
Volgende week gaan we voor het eerst zwemmen met het "team" van de eerste teamwedstrijd. omdat ik nog nooit een team relay heb gedaan gaan we bewust 2 keer zwemmen en minimaal 1 keer wielrennen. met het hardlopen laat je 1 persoon achter omdat alleen de beste 3 resultaten tellen. Nu hebben we 1 iets mindere hardloper (maar zij kan wel echt heeeeel hard fietsen :wow: ) en ik ben dan nogal blessure gevoelig dus we weten nog niet wie er achter blijft. Heeft 1 van jullie al eens een teamrelay gedaan?

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 22:05

Hoi :wave:


@Lovemaylo , geen probleem met mijn kuiten na gisteren .Maar wel mijn grote bilspier . En dit is geen spierpijn.
Kreeg gisteren tijdens de training er al last van en toen had ik gewoon moeten stoppen -O-
Vandaag wel 45 heel rustig gelopen , maar dat had ik beter niet kunnen doen .
Tabata niet gedaan , trainer not amused toen ik zei dat ik last van mijn bilspier had.

Alvast succes met je loopje .

@ Eliine , ik heb vorig jaar ook bij beide triathlon,s met zwemmen schoolslag gedaan . Gewoon eerst lekker je eigen ding doen . 500 m BC in een zwembad kunnen betekend niet dat het in buitenwater meteen ook lukt .
Oei , leuk onderwater filmpjes :j , en zeer zeker leerzaam .
Ben ook benieuwd naar mijn onderwater filmpjes binnenkort .

Fijn dat je weer fit bent Welshfan .
Een team relay heb ik nog nooit gedaan .
Zal eens Googlen hoe dat in z,n werk gaat.

Morgenavond heb ik een wetsuit test zwemmen . Ben erg benieuwd .

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 00:29

time2tri, klinkt niet zo goed van je bilspier. Ken iemand die daarmee een hele nare blessure heeft, maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit!
oh met wetsuit! Ga je er een kopen? Zwemt dat fijn? Iedereen is daar zo enthousiast over maar eigenlijk lijkt me dat niks zo'n neopreenpak.

Ik ben nog steeds niet 100%, heb nog altijd keelpijn en oorpijn. vooral de keelpijn vraag ik me af hoe dat gaat met hardlopen maar we zullen wel zien. Ik heb van die fysiotape gekocht dus dat ga ik eens proberen met m'n schenen.
We hadden vanavond high tea met de vrouwen van de vereniging en daarbij kwam natuurlijk ook het komende wedstrijdseizoen voorbij. Eigenlijk hadden ze nog een redelijk snelle loper nodig voor een OD en wilde ze mij daarvoor vragen, maar ik weet het nog niet (je moet daarbij 1500 meter zwemmen!! :roll: ). Daarnaast moet ik voor een 10km lopen wel echt trainen en dat gaat al bijna een half jaar niet meer dus om nu ineens te gaan denken dat dat deze zomer wel kan is misschien niet zo slim.