Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Hernia en Rugvastzetten (spondylodese) ->paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 15:27

Bij mij is ongeveer een jaar of 10 geleden l4 -l5 ook vast gezet. Via voor en achterkant. Bij mij was het rug pijn en hele erge uitstraling naar mijn linkerbeen. Zat ook aan de morfine etc.
Na de operatie ook 3 maanden in een corset gezeten. En daarna heel langzaam belasting weer opgebouwd. Heeft heel lang geduurd voordat ik weer redelijk kon functioneren. Maar het gaat nu over het algemeen aardig goed.
Werk gewoon weer fulltime en rijdt weer volop paard. Wel op een IJslander. Op een groot paard rijden gaat echt niet. Heb het nog wel eens geprobeerd maar de dag erna dan zoveel klachten dat is het mij niet waard. Op een IJslander gaat het eigenlijk heel goed. Ook al verschillende keren gevallen met rijden en daarna geen extra rugklachten gehad. Welk ziekenhuis loop je?


genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:33

ilsse schreef:
Ik loop in het umcg, waardoor kun jij niet meer op een groot paard rijden? Krijg je dan meer schokken in je rug waardoor je pijn krijgt? kan je rug het niet aan? ik heb zelf een groot paard, maar ik zou haar nooit weg kunnen doen.



Ja de schokken van een groot paard zijn echt niet fijn. Terwijl ik nu een IJslander heb met mega veel beweging in draf maar daar heb ik dus geen last van. En met een mindere dag tolt ik dus alleen maar en slaan we de draf en galop gewoon over. En de zadels zitten ook net iets fijner voor mij rug.

En heel eerlijk ik had toen ook een groot paard die echt niet weg ging heb ik altijd beweerd. Alleen mij ouders hadden wel al IJslanders. Op mijn grote paard kin ik toen niet meer rijden. Mijn vader heeft mij toen omgepraat als het rijden op IJslanders wel ging en ik mijn paard verkocht kreeg ik van hem een IJslander

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:10

Weet niet of je op spreekuur bij de arts bent geweest ? Maar als dit niet zo is snap ik eerlijk gezegd wel een beetje dat de arts dit niet zomaar geeft. Ook al is hij uitgebreid bekent met je probleem is dit niet zomaar medicatie die de arts even voorschrijft daar hoort toch wel een consult bij. En misschien kent de arts het middel nog niet echt goed? Het is een vrij nieuw medicijn en dan moet hij zich toch eerst even inlezen.
Dus als apothekers assistent kan ik mij heel goed voorstellen dat hij dit niet zomaar Voorschrijft hoe uitgebreid je problemetatiek ook bekend is.

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 19:34

ilsse schreef:
Ja, ben benieuwd wat de werking is en ik hier beter op functioneer dan de oxy. Huisarts wou me eerst fentanyl pleisters voorschrijven, heb ze in huis maar daar kan je niet mee doseren.. palexia even afwachten tot deze binnen is



je moet met de palexia wel even kijken welke je krijgt. je hebt de gewone en de retard. Verwacht dat de arts met de gewone begint. Als het wel de retard is kan je ook niet echt spelen met de dosering. Die mogen niet gebroken worden tenzij er een deelstreep op zit. Maar volgens mij niet. En vooral van de retard is het beter om een spiegel op te bouwen en niet af en toe in te nemen.

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:21

Captain schreef:
Retard kan gebroken worden!! Die heb ik ook! :j


Dan mogen ze inderdaad gebroken met deelstreep


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Galja, GoogleAdsense, Katootje7791, Lugea, rossi, Unit en 46 bezoekers