Mijn man is een T-Girl.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_TS
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-09-16

Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 17:52

.....En dat vind ik alleen maar leuk.

Waarom plaats ik dan toch dit topic onder een goedgekeurd schaduwaccount? Dat ik het leuk vind maakt niet dat onze omgeving daar ook zo over denkt. Een deel van onze vrienden en familie is op de hoogte, een deel niet. En over dat laatste deel gaat dit topic.

Om bij het begin te beginnen. Een T-Girl is dus een man die zich kleed, en ook voelt, als vrouw. Dit is iets wat tijdens onze relatie is ontstaan, mijn man en ik kennen elkaar al vanaf onze tiener jaren, en hebben ook al zo lang een relatie. Deze gevoelens (het zo nu en dan vrouw willen zijn) heeft mijn man erg lang verborgen gehouden, hij wist niet wat jij ermee aan moest, en ik geloof dat ik er ook niet zo op zat te wachten met de kleine hints die hij wel liet vallen. Gelukkig zijn we, een paar jaar geleden nog maar, op een heel open punt in onze relatie gekomen. Heel bewust hebben we elkaar op een avond al onze dromen, ergernissen, gevoelens en verlangens verteld.

Die avond was het keerpunt in onze relatie. Waar het eigenlijk steeds slechter tussen ons ging, hebben we de neerwaartse spiraal in 1 avond om kunnen gooien en ontdekt hoeveel we eigenlijk bij elkaar passen, hoeveel we elkaar waard zijn. Die avond heb ik hem voor de eerste keer omgekleed en opgemaakt. Ik stond versteld van hoe mooi ik hem vond op die manier, en hoe goed dat voelde.

Die avond samen, hij als vrouw, ik als mezelf, hebben we een aantal keer herhaald, maar beide wilde we er eigenlijk meer mee. De wens om samen ook zo te gaan stappen. Nee, niet in de kroeg, dat is niet mijn ding. Op zijn verjaardag (nu anderhalf jaar geleden) heb ik hem voor zijn verjaardag twee " lady tickets" gegeven voor een kinky feest. Meteen ons eerste kinky feest, en er zijn er nu vele gevolgd. De mensen daar zijn allemaal heel open en kijken zonder vooroordelen naar de mens achter de kleding. We kunnen beide onszelf zijn, en dat is echt thuis komen.

En dat heeft onze relatie echt een enorme boost gegeven. Ik kan nu echt zeggen dat we een geweldige relatie hebben, eentje die er echt voor het leven zal zijn.

Wellicht verraad het type feestje al dat we een open relatie hebben. Ik ben bi (weet ik ook pas sinds kort, sommige dingen moet je eerst ervaren), en mijn man vind mannen ook erg leuk als hij als vrouw is (het hoort bij hem wel echt bij dat stukje van hem). Daarbij heb ik ondertussen een vaste "date" waarmee ik af en toe op stap ga.

Zo een heel verhaal verder. Op naar de kern van dit topic.

De mensen waarvan we denken "die kunnen het hebben" weten ondertussen van onze hobby (het als 2 vrouwen naar kinky feestjes gaan). Er zijn echter in onze omgeving ook veel mensen die het niet weten, maar die ons wel heel dierbaar zijn.

Mijn man treed op de feestjes ondertussen zo nu en dan ook op, en de wens is om hier meer vorm aan te gaan geven, er nog meer mee naar buiten te komen, dus meer in aanraking met "het gewone publiek". Dat maakt de kans ook iets groter dat hij herkend zal worden. Voor ons niet meteen een probleem, maar hoe denken anderen daar over?

En dan vooral: Zal onze dochter (ongeveer 8 jaar oud) er last van kunnen krijgen?

In overleg met een kinderpsycholoog hebben we haar op de hoogte gesteld van onze hobby (we noemen het verkleedfeestjes waar we heen gaan, papa gaat als sexy prinses, net als mama). Dit omdat de kans groot is dat ze er anders later zelf achter komt, en dat zou meer kwaad doen als goed voor de relatie. Ze snapt ook dat dit een geheim is waar ze niet met iedereen over mag praten, omdat niet iedereen dat begrijpt.

Maar dan rest de vraag: in hoeverre vertel je je omgeving van dit deel van jezelf/mijn man? Ben ik terecht bezorgd dat ouders tegen hun kind zeggen "speel daar maar niet mee". Want dat is mijn angst, dat onze dochter last krijgt van iets wat wij doen.

Of zie ik beren op de weg die er niet zijn. Zou ik de ouders waarmee we veel omgaan (je zou het vrienden kunnen noemen) het gewoon vertellen, of beter van niet (met de kans dat ze er alsnog achter komen)?

En zo ook familie. Mijn man is als man heel mannelijk, en niet iedereen in mijn familie kan deze kant denk ik even goed hebben. Moet ik zwijgen, of niet? Facebook doet de raarste dingen met vriendenvoorstellen, en dat maakt de kans op het uitkomen ook weer (alweer) groter. Nu heb ik deze familieleden van het vrouwelijke profiel van mijn man geblokt (hij/zij is voor hen niet vindbaar), maar dan nog, via vrienden kan het alsnog daar aankomen?

Pfff.. in ieder geval een stuk tekst verder. Hoe zien jullie dit?

Ik ben me bewust dat het verhaal nog niet compleet is en jullie vragen hebben. Ik beantwoord ze graag. Mocht je mij verkennen, de PB staat open, maar noem geen namen hier in het topic.

Mocht je zelf in deze situatie zitten en erover willen praten maar niet hier? Ook dan graag een PB.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:55

Het zou mijn keus niet zijn, puur omdat het mij niet aantrekt, maar als jullie gelukkig zijn is het prima, toch?
Ik heb er niets op tegen. Leven en laten leven. Zolang jullie maar gelukkig zijn en van elkaar weten dat de relatie goed zit :)

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:01

Ik ben geneigd om te zeggen "het is jullie leven, mensen die kortzichtig reageren zijn jullie niet waard". Helaas ligt dit bij familie complex.

Wat betreft jullie dochter, is het haar uit te leggen dat er wellicht ouders zijn die zo bekrompen zijn?

Zelf zou ik er overigens geen hinder van hebben als jullie mijn vrienden zijn, leuk juist.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:11

Een kind van 8 nu al opzadelen met een geheim?? Sorry maar ik snap niet dat je dat van je kind kan vragen.
Mijn kinderen zijn totaal niet bezig met wat wij doen als we een avondje weg gaan. De oppas is er en papa en mama zijn uiteten, bios, enz. Daar hoeven ze echt geen uitleg bij dat we naar een film zijn geweest die over oorlog ging en waarbij mensen elkaar afschieten, ik noem maar een voorbeeld. Waarom is het uitleggen papa&mama gaan naar een feestje niet voldoende?
Ik snap ook niet waarom een kinderpsycholoog het aanraad om een kind van 8 deze druk van het bewaren van een geheim op te leggen. Doet papa dan iets wat gek is? Zijn andere mensen dan zo gemeen? Waarom mogen andere het niet weten, wat is er zo slecht aan? Wat zullen haar vragen wel niet zijn over de buitenwereld.

Wbt jullie hobby leven en laten leven en vooral doen waar jullie zin in hebben. Als jullie dit toch leuk vinden, wat boeit het wat de rest van de wereld daar van vindt.

_TS
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 18:19

@Gillbo: Dit is geheel in overleg met een kinderpsycholoog gegaan. Nu is de allerbeste leeftijd om zoiets te delen. Later kom je in de pubertijd en nemen kinderen niet meer zomaar aan wat in het gezin normaal is. Vroeger kunnen ze het niet plaatsen. Als de psycholoog, die mijn kind ook "kent", niet had aangegeven dat dit juist het beste is om te doen (zwaar de voorkeur boven het niet vertellen, of later vertellen), dan hadden wij deze stap niet genomen.

Daarbij: dit gaat verder als een avondje weg. Dit vrouw zijn is deel van zijn (ons) leven. Er bestaat een kans dat ze hier in de toekomst meer van gaat zien, en dat is de reden dat het verteld is.
Laatst bijgewerkt door _TS op 23-09-16 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:20

Ik vind het ook niet zo'n strak plan om jullie dochter een geheim mee te geven. Zelf ben ik met een geheim opgegroeid en dat vervormd je hele kijk op de wereld, de mate waarin je open naar anderen kan zijn, je vertrouwen naar anderen toe en noem maar op.

Jammer dat je de tijd niet terug kan draaien, maar wellicht hoeft jullie dochter het niet per se geheim te houden?

_TS
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 18:24

Het geheim is trouwens net zo geheim als dat je kind niet aan anderen gaat vertellen wat jij van ondergoed aan hebt. Er is hier een traject aan vooraf gegaan, dit is niet zomaar " we hebben een geheim en daar mag je het niet over hebben" afdeling. Dit is ook niet de insteek van het topic, neem van mij aan dat we hierin niet over 1 nacht ijs zijn gegaan en zelf zeer kritsch waren in wat en hoe de zaken te vertellen.
Ze weet ook wie het nog meer weten, en dat ze het met die personen er ook over mag hebben als ze dat wilt.

Mooie is dat het voor onze dochter helemaal geen "ding" is. Niet meer of minder als het ondergoed dat iemand aanheeft. Iets waar je het niet (met iedereen) over hebt, maar ook niet iets om je voor te schamen. Ze is juist iemand die weet dat je altijd alles kunt vertellen, maar niet altijd alles tegen iedereen.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:27

Hier dezelfde gedachte over het vertellen aan kinderen. Ik ben heel blij dat het seksuele leven van mijn ouders een enorm mysterie is voor me. Ik heb 1 broer, dus mijn ouders hebben maar 2 keer seks gehad O:) Dat vind ik een hele geruststellende gedachte :D

Maar lastige situatie. Vooral omdat het bereik van vervelende verhalen tegenwoordig een stuk groter is dan vroeger. Ik denk dat jullie daardoor ook meer risico lopen op allerlei vooroordelen, en jullie dochter daarmee ook. Niet iedereen is even open minded helaas.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:32

Er was bij ons thuis ook iets wat ik als jong kind niet "mocht" vertellen: namelijk dat mijn (pleeg)broer in de gevangenis zat/had gezeten. Mama zei: mensen snappen dat niet, dan denken ze dat jij ook een slecht kind bent. En dat was dat. Ik had er echt geen moeite mee dat ik dat niet mocht vertellen, en ik begreep de reden.

Geheimen hoeven niet altijd slecht te zijn.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:32

Ik zou als moeder zijnde het juist wél willen weten als mijn kind bij jullie zou spelen. Ik ben open minded en laat iedereen in z'n waarde dus als jouw dochter soms een prinsessenpapa heeft wil ik dit wel weten zodat ik dat mijn kind uit kan leggen. Meer dan uitleggen dat de prinsessenpapa het leuker vindt om prinses te zijn ipv prins vind ik voor een buitenstaand kind van die leeftijd niet nodig.

Maargoed, niet iedereen denkt zo nuchter dus snap je issue wel.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:32

Snadrem schreef:
Hier dezelfde gedachte over het vertellen aan kinderen. Ik ben heel blij dat het seksuele leven van mijn ouders een enorm mysterie is voor me. Ik heb 1 broer, dus mijn ouders hebben maar 2 keer seks gehad O:) Dat vind ik een hele geruststellende gedachte :D

Maar lastige situatie. Vooral omdat het bereik van vervelende verhalen tegenwoordig een stuk groter is dan vroeger. Ik denk dat jullie daardoor ook meer risico lopen op allerlei vooroordelen, en jullie dochter daarmee ook. Niet iedereen is even open minded helaas.

Maak er maar 3 van, de huwelijksnacht.. :+

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:35

Lijkt me dat die kleine meid wel voldoende weet nu, daar zou ik het echt bij laten :\ En waarom moet ze haar vader ineens in vrouwenkleding zien? Wat jullie hobby is dat is aan jullie, maar om hier een kind mee te confronteren is er echt wel over imo.

En wat betreft omgeving: natuurlijk gaat ze daar last van krijgen. Ik weet toevallig van een vergelijkbare situatie uit mijn omgeving en die meid is zo gepest en geziekt dat ze nu op 25 jarige leeftijd met een enorm trauma rondloopt. Je kunt net zo goed een schietschijf op haar rug schilderen en dat voor de hobby van paps en mams. Sorry, ik heb respect voor ieders leefwijze maar laat je kind erbuiten.

Anoniem

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:44

Waarom, Mars? Papa draagt een rok, mama draagt een broek. Wat maakt dat uit?

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:46

Wat fijn dat jullie elkaar hebben gevonden, en dat jij het geen probleem vind. En wat betreft je kind, ik neem aan dat de psycholoog goed weet wat hij doet. Over dat pesten voor later, je weet het niet. Iemand kan ook gepest worden terwijl die "normale" ouders heeft. Als zij het geen probleem vind, dan zou ik me daar ook niet druk om maken. We leven tegenwoordig in 2016 en niet meer in de middeleeuwen.

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:46

Nu vraag ik mij af, is het alleen een hobby van je man? of is hij later ook van plan om echt in transitie te gaan, hormonen, operatie etc. want hobby of in transitie gaan vind ik wel verschillende levels.

als je man, en haar vader ook over wil gaan om in het dagelijks leven straks al vrouw te gaan leven. dan zou ik haar hier wel voorzichtig in meenemen. ik had alleen niet aan een meisje van 8 een "geheim" mee opgezadeld en de kern van de feestjes verteld.

Wel fijn voor jullie dat de relatie nu zo goed is

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:48

Danique schreef:
Waarom, Mars? Papa draagt een rok, mama draagt een broek. Wat maakt dat uit?


Mij maakt dat niks uit. Maar ik ben geen meisje van 8 meer.
En ik neem aan dat papa niet in een kuitlange rok van M&S loopt met crocs eronder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:51

Mars schreef:
Danique schreef:
Waarom, Mars? Papa draagt een rok, mama draagt een broek. Wat maakt dat uit?


Mij maakt dat niks uit. Maar ik ben geen meisje van 8 meer.
En ik neem aan dat papa niet in een kuitlange rok van M&S loopt met crocs eronder.

Nee, dat lijkt mij ook niet, maar aan de andere kant draagt papa wel wat hij mooi vindt en waar hij zich fijn bij voelt. Ik denk dat het belangrijker is voor het kind dat zij leert te respecteren dat niet alles wat 'de maatschappij' normaal vindt, ook normaal is. Als alle kinderen dat leren wordt er ook niet meer/minder gepest (want vaak wordt er gepest omdat een kind iets heeft wat een ander niet gewend is en dus raar vindt.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:52

Mars schreef:
Lijkt me dat die kleine meid wel voldoende weet nu, daar zou ik het echt bij laten :\ En waarom moet ze haar vader ineens in vrouwenkleding zien? Wat jullie hobby is dat is aan jullie, maar om hier een kind mee te confronteren is er echt wel over imo

Wat een onzin, de wereld wordt langzaamaan vrijer qua genderidentiteit en -expressie. Waarom zou je je kind dan een bekrompen ouderwets wereldbeeld meegeven?

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:53

Alles wat ander is, is gek. Tja, daar zul je altijd tegen aan blijven lopen. Ook al is het voor jullie normaal. Zo lang je er zelf een goed gevoel bij hebt zeker alles zo doen als je zou willen doen. Je kunt het niet goed of fout doen wellciht had je alleen bepaalde keuzes anders kunnen maken. Daar loop je dan achteraf tegenaan en dat kun je meestal wel weer oplossen. Jullie hobby is zeker niet standaard maar als je er plezier aan hebt en je allebei er volledig achter staan dan zie ik het probleem niet.

Zo te lezen gaan jullie er weloverwogen mee om dus om iets wel of niet aan mensen te vertellen kunnen jullie vast zelf goed inschatten. Mocht je toch de plank mis slaan weet je ook weer wat je aan die persoon hebt...

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:56

Fish_n_Chips schreef:
Snadrem schreef:
Hier dezelfde gedachte over het vertellen aan kinderen. Ik ben heel blij dat het seksuele leven van mijn ouders een enorm mysterie is voor me. Ik heb 1 broer, dus mijn ouders hebben maar 2 keer seks gehad O:) Dat vind ik een hele geruststellende gedachte :D

Maar lastige situatie. Vooral omdat het bereik van vervelende verhalen tegenwoordig een stuk groter is dan vroeger. Ik denk dat jullie daardoor ook meer risico lopen op allerlei vooroordelen, en jullie dochter daarmee ook. Niet iedereen is even open minded helaas.

Maak er maar 3 van, de huwelijksnacht.. :+

Nee hoor, ik heb echt maar 1 broer :+

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:57

Een kind hangt geen stempel aan zoiets , dat doen de volwassenen.

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:58

Dat het 2016 is weet ik ook wel :+ Maar waarom moet je je seksleven en wat er allemaal bij komt kijken met een kind van 8 delen? En kijk even om je heen, zo openminded is de wereld om ons heen niet. Ik veroordeel niemand om wie hij is, wat hij draagt, wat hij tussen de lakens uitvreet. Maar er zijn zat mensen die dat wel doen en er lacherig of afwijzend in staan. Waarom wordt er anders aan het meisje gezegd dat het een geheim is?
En als je zou zien hoe mijn kennisje erbij zit, dan zou je niet de kans gaan lopen dat een meisje van 8 aan jarenlange pesterijen IRL en ook via internet blootgesteld gaat worden. Kinderen zijn snoeihard wat dat betreft en op de middelbare wordt dat alleen maar erger.

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:01

Eloya schreef:
Nu vraag ik mij af, is het alleen een hobby van je man? of is hij later ook van plan om echt in transitie te gaan, hormonen, operatie etc. want hobby of in transitie gaan vind ik wel verschillende levels.

als je man, en haar vader ook over wil gaan om in het dagelijks leven straks al vrouw te gaan leven. dan zou ik haar hier wel voorzichtig in meenemen. ik had alleen niet aan een meisje van 8 een "geheim" mee opgezadeld en de kern van de feestjes verteld.

Wel fijn voor jullie dat de relatie nu zo goed is


Eens :j
En als het alleen voor de kink is snap ik echt niet wat je kind daar mee te maken moet hebben.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:03

Maar het meisje wordt toch niet blootgesteld aan het sexleven? Gewoon dat mama en papa verkleed naar feestjes gaan. Stél dat dit momenteel naar buiten komt, dan kunnen het nog altijd gewoon "themafeestjes" genoemd worden ...

Ik vrees echter wel dat als het écht publiek gemaakt zal worden, dat bepaalde ouders hun kinderen zullen weghouden en dat andere kinderen je dochter zullen pesten. De wereld is simpelweg zo en ik denk dat dat niet echt tegen te houden valt ...

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:06

Duhelo schreef:
Maar het meisje wordt toch niet blootgesteld aan het sexleven? Gewoon dat mama en papa verkleed naar feestjes gaan. Stél dat dit momenteel naar buiten komt, dan kunnen het nog altijd gewoon "themafeestjes" genoemd worden ...

Ik zit denk ik een paar stappen verder. Dan zijn het nu nog verkleedpartijtjes, maar stel dat dochter over een x-aantal jaren via Internet/ tv er achter komt dat er dat soort feestjes bestaan en wat daar gebeurd etc, 1+1=2. Ik zou dat dus écht niet van mijn ouders hoeven te weten. Of van andere familieleden. Dat is heel privé en ik vind dat anderen daar niets mee te maken hebben.

Maar ik ben hopeloos ouderwets, mijn vriend klaagt daar ook wel eens over :D (over dat ik ouderwets ben, niet van "ik wil naar zo'n feestje en jij niet, was je maar niet zo ouderwets")