Auto theorie, brrrr

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Auto theorie, brrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 11:37

Hallo,

Ongeveer een maandje geleden heb ik mij toch (eindelijk maar toch) aangemeld voor autotheorie.
Ben inmiddels bijna 22,. 13 september wel te verstaan.. dus word nu wel tijd!
4 september moet ik er aan geloven, (Dus met alle geweld WIL ik die theorie voor m'n verjaardag hebben :D )
het leren gaat me vrij goed af. Ik leer van uit 2 boeken en maak veel gebruik van de computer voor die (#$$%) gevaarherkenning, na mijn idee heb ik op internet al te veel verhalen gelezen van ; gezakt, gezakt en gezakt... dus moet mezelf even weer een schop onder de kont geven!

Opzich zit de theorie er wel redelijk in, al die 'extra' dingetjes noem ik zo op... banden, alcohol promille+microgrammen, aanhangers, max lengte van auto met aanhanger, etc. etc.

Maar vindt zo als velen die gevaarherkenning lastig, mijn manier van leren is om m'n fouten weer na te kijken en te begrijpen wat ik fout heb gedaan..
Maar bij die gevaarherkenning.... pfff.. ook al staat er uitleg bij, dan denk ik '' ja logisch..'' maar helaas doe ik het net zo hard weer fout.
Ik heb dan nu wel een site gevonden waar ik 65 vragen krijg met van alles was.. maar voor mij helaas is dat maar één examen die je kan maken. Dus die plaatjes ga ik herkennen, en dan weet ik het antwoord inmiddels wel....

Maar goed.. het echte examen komt nog....

Dus als er nog tips en trucks zijn.....Heel graag!

Ik kan helaas m'n ouders niet vragen om me te helpen/ overhoren omdat die er niks van weten, dit heb ik allemaal met opzet gedaan. Omdat m'n ouders me al jaren tegen houden om er voor te gaan, dus heb ik nu de stap zelf gezet...

Vandaar ook mijn vraag voor tips hier op Bokt.

Alvast bedankt!

Babbelientje

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-04-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:41

Tip 1: trek je niet al te veel aan van de proefexamens die overal te vinden zijn. Die zijn van dusdanig slechte kwaliteit (soms valt er bijvoorbeeld een deel van de foto weg, waardoor je dus het goede antwoord niet kunt weten) dat je er alleen maar zenuwachtig van wordt.

Tip 2: goed leren. Persoonlijk vond ik theorie honderduizend keer makkelijker dan praktijk, puur omdat je 't zelf in de hand hebt (zo werkte het tenminste bij mij). Dus als jij goed hebt geleerd hoef je je echt niet druk te maken.

Tip 3: relax! Iedereen die nu op de weg zit heeft ooit z'n theorie-examen gehaald. Zou dus wel héél bijzonder zijn als jij dat niet zou kunnen!

Succes! ;)

EDIT: er zakken inderdaad heel veel mensen, maar zodra je daar bij die lui bent, zie je waarom. Er hangt een bepaalde....... uhm, met alle respect, zeer ongemotiveerde sfeer. Iedereen die een beetje z'n neus in het boek steekt haalt het met vlag en wimpel, dus trek je niets aan van de lage slagingspercentages!
Laatst bijgewerkt door Babbelientje op 29-08-14 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Auto theorie, brrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:42

De tip bij gevaarherkenning is bij glad weer bijna nooit remmen. En met kinderen altijd remmen.

Succes!

Solmyrkvi

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:43

Via de meeste autorijscholen en volgens mij ook van de ANWB kan je opeen cd'tje examens krijgen. Dat gaat dan precies zoals een gewoon examen, en je hebt er meerdere zodat je de vragen niet gaat herkennen. Misschien dat dat voor je werkt.

Verder: als je het echt niet weet altijd voor het langste antwoord gaan en pas op met het corrigeren van je antwoord. Vaak is je eerste "gok" de beste en als je tijd op is tijdens het corrigeren heb je geen antwoord.

Succes!!!

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:44

Je moet er bij gevaarherkenning rekening mee houden dat remmen minstens 20km per uur minder is dan wat je op dat moment gaat, dat maakte het voor mij al een stuk duidelijker. Maar bij gevaarherkenning mag je 12 fouten maken en er zijn bijna geen mensen die daarop zakken. Bijna iedereen zakt dus op de andere.
Ik zou de getalletjes wel leren of in ieder geval even overheen kijken, want daar zijn toch wel vaak vragen over.
De enige tips die ik kan geven zijn vooral gewoon rustig blijven, heeeeel goed naar de plaatjes kijken want er zijn nogal wat instinkers en gewoon logisch nadenken. Succes :D

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:46

Nou, om te beginnen je niet druk maken. Dit helpt toch niet, ja het is makkelijk gezegd als gedaan maar toch proberen.
Ik heb het zelf in 1 keer gehaald en dit zonder problemen, brommer en auto theorie.
Zelf denk ik bij vraag 6 van aah heb ze nu toch allemaal al fout dus kan al niet meer slagen waardoor dat de grootste stres voor mij al van mijn schouders af valt. Maar dit wil natuurlijk niet voor iedereen helpen.
iig veel succes en lig er vooral niet wakker van want in het ergste geval moet je nog een keer 40 euro betalen en mag je het weer proberen.

Raineri
Berichten: 6231
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:48

Ik kreeg en cd't met proef examens. Als je die goed oefent haal je het veel gemakkelijker! Het zijn vaak een beetje instinkers dus echt oefenen!
Vaak word tijdens het examen het antwoord ook een beetje verklapt omdat als het goede voorbij komt er altijd wel een onverlaat als een gek begint te rammen op de knoppen :')

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 11:49

VrolexLover schreef:
Je moet er bij gevaarherkenning rekening mee houden dat remmen minstens 20km per uur minder is dan wat je op dat moment gaat, dat maakte het voor mij al een stuk duidelijker. Maar bij gevaarherkenning mag je 12 fouten maken en er zijn bijna geen mensen die daarop zakken. Bijna iedereen zakt dus op de andere.
Ik zou de getalletjes wel leren of in ieder geval even overheen kijken, want daar zijn toch wel vaak vragen over.
De enige tips die ik kan geven zijn vooral gewoon rustig blijven, heeeeel goed naar de plaatjes kijken want er zijn nogal wat instinkers en gewoon logisch nadenken. Succes :D


Ah top, daar had ik nog niet aan gedacht om het ook zo te kunnen zien ; remmen = minstens 20km/u minder.

Maar welke/wat voor getalletjes bedoel je precies? :o

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Auto theorie, brrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 11:52

Iedereen bedankt voor de snelle antwoorden, heb aan alle berichtjes wel iets wat ik mee ga nemen! :D

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:54

En bedenk: Auto met aanhanger, bordje snelweg betekend niet 130 km... maar 90. Dat was toen ook een instinkertje.

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 11:58

purny schreef:
En bedenk: Auto met aanhanger, bordje snelweg betekend niet 130 km... maar 90. Dat was toen ook een instinkertje.


Haha ja, als ik die nog fout weet te doen dan doe ik per direct m'n haar nog een beetje blonder! haha

't zou voor mij echt weer wat zijn dat ik alle instinkertjes zo weet.. en de meest makkelijke vragen niet meer weet.. krijg het nou al voor elkaar om snelheden door elkaar te gooien. (Op van die wegen waar alleen strepen op staan)

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Auto theorie, brrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:03

Gevaarherkenning is dat met "remmen, gas los of niets doen" toch?
Ik had een cd-rom met daarop een stuk of 20 examens. Precies dezelfde vorm en vragen als op het examen. Ik heb twee week lang elke dag twee examens gemaakt en inderdaad de foute vragen bekeken.
Toen ik bij het examen zat wist ik het antwoord al toen ik de foto's zag.
Veel oefenen dus. Succes!

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 12:05

Om nog even terug te komen op dat ik de wegen met strepen door elkaar gooi, ik leer dat door dit te onthouden;

geen middenstreep = 60
wel een middenstreep = 80 (onderbroken + doorgetrokken)
middenstreep met groen = 100

tenzij anders aangegeven!

Is dit de juiste manier om dat te onthouden? of zit ik mezelf nu weer van alles wijs te maken...

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:06

Nog een tip ivm binnen/buiten bebouwde kom: let op de plaatsing voorrangsweg bord(gele ruit). Staat dat bord vóór een kruispunt= binnen bebouwde kom. Staat het ná t kruispunt= buiten bebouwde kom :)

Kwal
Berichten: 4440
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:09

Ik heb totaal niet dezelfde redenering als de ANWB bij gevaarherkenning, dus ik heb zo'n cd-rommetje aangeschaft met tien examens. En steeds de foto geanalyseerd: als de situatie zo is willen ze dat je remt, bij die situatie gas los en als de situatie zus is niets doen. Dit heeft mij geholpen, want ik wist toen ongeveer bij welke situatie ze wat wilden horen.

En waarom willen je ouders niet dat je je rijbewijs haalt dan? :)

EDIT: Ik heb hem trouwens in 1 keer gehaald met 6 fout op gevaarherkenning en 2 fout in het andere deel :D

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Re: Auto theorie, brrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:13

In mijn examen theorie zaten die vragen nog niet over gevaarherkenning (gas los, remmen of niks doen geloof ik?), maar hoeveel van die vragen zijn er voor het hele examen? Je moet niet alles goed willen hebben denk ik maar. Als je nu al zo geoefend en geleerd hebt, komt het echt goed! Ik vond het examen erg lijken op de proefexamens van ANWB.

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 12:14

xDonja schreef:
Ik heb totaal niet dezelfde redenering als de ANWB bij gevaarherkenning, dus ik heb zo'n cd-rommetje aangeschaft met tien examens. En steeds de foto geanalyseerd: als de situatie zo is willen ze dat je remt, bij die situatie gas los en als de situatie zus is niets doen. Dit heeft mij geholpen, want ik wist toen ongeveer bij welke situatie ze wat wilden horen.

En waarom willen je ouders niet dat je je rijbewijs haalt dan? :)

EDIT: Ik heb hem trouwens in 1 keer gehaald met 6 fout op gevaarherkenning en 2 fout in het andere deel :D


Denk dat ze ergens het misschien wat 'eng' vinden oid., en ze hebben liever dat ik eerst nog een tijd door spaar...
Ik snap dat ook wel, maar goed... ik heb zelf zo iets van nu gebruik ik m'n geld nuttig en heb er m'n hele leven straks wat aan!
En anders hoor ik vaak '' heb je nou alweer wat voor je paard gekocht, dat had je toch al?! Ja, maar.... :+

Dus ik ga er 100% voor, met stille hoop dat ik toch op m'n 21ste nog kan zeggen 'die theorie heb ik!'

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Auto theorie, brrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:16

Vreemd dat je ouders je tegen houden om voor je rijbewijs te gaan. het maakt het leven zo veel makkelijker en ook met oog op een job is het best belangrijk.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:18

suus_toes schreef:
purny schreef:
En bedenk: Auto met aanhanger, bordje snelweg betekend niet 130 km... maar 90. Dat was toen ook een instinkertje.


Haha ja, als ik die nog fout weet te doen dan doe ik per direct m'n haar nog een beetje blonder! haha

't zou voor mij echt weer wat zijn dat ik alle instinkertjes zo weet.. en de meest makkelijke vragen niet meer weet.. krijg het nou al voor elkaar om snelheden door elkaar te gooien. (Op van die wegen waar alleen strepen op staan)


Je zou je de kost moeten geven hoeveel mensen die vraag fout beantwoorden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Auto theorie, brrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:20

Tja nervositiet doet gekke dingen met je hersenen. _O-

Kwal
Berichten: 4440
Geregistreerd: 02-08-07

Re: Auto theorie, brrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:24

Ik had een vriendin die zó zenuwachtig was dat ze dacht dat als je groot licht aan hebt er een oranje lampje op je dashboard brand _O-

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Re: Auto theorie, brrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:46

Ik bedoel met getalletjes hoever de landing mag uitsteken op het dak, achter de auto en bij de aanhanger (ook vanaf wanneer er een bordje op moet), verplicht profiel van de banden, hoeveelheid promille en ook in mg en dat soort dingen.

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 12:55

VrolexLover schreef:
Ik bedoel met getalletjes hoever de landing mag uitsteken op het dak, achter de auto en bij de aanhanger (ook vanaf wanneer er een bordje op moet), verplicht profiel van de banden, hoeveelheid promille en ook in mg en dat soort dingen.


Oh ja, die zitten er tot nu toe vers in!
Maar hoop heel stiekem dat ik niet te veel vragen met die uitstekende ladingen krijg... zo veel verschillende regeltjes |o

Zo ver als ik weet kan ik de rest zo opnoemen.

caboclo

Berichten: 2632
Geregistreerd: 03-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:00

ik volg dit topic ff komen hele goede tips voor
echter al 32 lessen gehad had ik eindelijk men theorie werd mn paard ernstig ziek dus geen saldo meer om door te gaan nu 8 jaar verder en nog steeds geen rijbewijs helaas

TS succes alvast!

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 13:06

caboclo schreef:
ik volg dit topic ff komen hele goede tips voor
echter al 32 lessen gehad had ik eindelijk men theorie werd mn paard ernstig ziek dus geen saldo meer om door te gaan nu 8 jaar verder en nog steeds geen rijbewijs helaas

TS succes alvast!



Groot gelijk om het even in de gaten te houden, tenminste... via anderen heb ik altijd wel dingen waar ik wat aan heb.
Ik heb zelf nog nooit een les gehad, wil graag een snelcursus doen dus kreeg als advies van die rijschool om eerst de theorie te gaan halen en laat daarna weer van me horen.

Och wat sneu van je paard... hopelijk inmiddels alles weer goed!

En ach... vroeg of laat halen wij 'm ook wel! :D