knieproblemen..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:41

Ik kom me hier ook eens melden, heb al genoeg knie-ellende meegemaakt de afgelopen 2 jaar.

TS: zo te horen gaat het met de dag een stukje beter met je, goed om te horen. Hopelijk blijft het in deze stijgende lijn doorgaan, en is een andere operatie helemaal niet meer nodig!
Zo te horen is het in elk geval goed geweest dat ze nu in je knie hebben gekeken, na al dat aanmodderen.

Mirranda, spannend vooruitzicht! Misschien heb ik er helemaal overheen gelezen, maar naar welke kliniek ga je nu? Ik zal in ieder geval meeduimen!

Ik zal ook even mijn ervaringen delen.
Mijn knieproblemen zijn begonnen door een sprong van mijn paard een jaar of 6 geleden. Ik was mijn merrie aan het inrijden. Ik had net 1 voet in de beugel en hing over haar heen, toen ze weer een van haar boksalvo's begon. Ik ben er vanaf gesprongen en daarmee met mijn voet in een kuiltje gekomen. Ik verloor mijn evenwicht en verdraaide mijn knie. Een paar dagen een wat pijnlijke en dikke knie gehad, maar heb het het op wat koelen na genegeerd.

Tot de zomer van 2011, toen ik slotklachten kreeg en niet meer normaal kon sporten. Toch maar een orthopeed bezocht. Die dacht dat mijn meniscus gescheurd was, dus werd er een kijkoperatie gepland. Deze vond plaats op 12 oktober 2011. De beste man heeft misschien 5 minuten in mijn knie gekeken, kon niet snel genoeg een scheurtje vinden, en vertelde toen doodleuk dat het wel een spierprobleem zou zijn en dat ik maar naar de fysio moest.

Zo gezegd, zo gedaan, 6 weken later kwam ik bij de fysio. Deze begon mijn knie te testen waarbij ik bijna van mijn stokje ging van de pijn. Hij vertrouwde het niet en stuurde me voor een SO naar de orthopeed, en hij had de voorkeur voor een orthopeed in Antwerpen waar hij veel mee samenwerkte.
Daar naartoe gegaan, MRI gemaakt met als resultaat: een scheurtje in mijn meniscus, beschadigingen aan mijn kraakbeen en voorste kruisband, en een plica ( http://www.mortele.info/patienteninfo/k ... vialis.asp ).
Genoeg reden voor nog een kijkoperatie dus. Deze vond plaats op 27 december 2012 (een ruime twee maanden na de eerste dus). Na deze operatie leek het een tijdje goed te gaan. Ik was in elk geval van mijn slotklachten af.

Maar helaas, in het voorjaar van 2012 kwamen de slotklachten weer terug, en was mijn knie slechter dan voor de eerste operatie.
Werd door mijn (inmiddels andere) fysio weer terug gestuurd naar het ziekenhuis. Weer een andere orthopeed ernaar laten kijken. Weer een MRI laten maken. Leek toch weer een scheurtje in mijn meniscus te zitten, en er leek een los stukje kraakbeen rond te zwerven. Dus operatie numero 3 werd gepland.

Deze heeft op 12 september 2012 plaats gevonden. Scheurtje in mijn meniscus was klein en behoefde geen aandacht. Mijn kraakbeen was op 1 plaats aardig beschadigd, graad 3 van chondropathie. Het is opgeschoond, maar verder kon de orthopeed er niet veel mee. Het kon wel de slotklachten verklaren volgens hem, omdat mijn onderbeen op deze oneffenheid kan vastlopen.

Maar het probleem is dus nog niet verholpen, en de orthopeed weet niet goed wat te doen. Ik heb een brace aangemeten gekregen, en zwaardere pijnstillers. Ook heb ik 3x per week fysiotherapie om de omstandigheden rondom mijn knie zo optimaal mogelijk te houden. En ben doorgestuurd naar Bergman Clinics. Daar heb ik 18 februari een afspraak, en mijn fysio's, de orthopeed en ik hopen dat ze daar een oplossing kunnen vinden.
Momenteel kan ik niet sporten, kan ik mijn studie-activiteiten niet normaal uitvoeren, ik kan niet normaal lopen (loop regelmatig met kruk), heb dagelijks pijn en slotklachten. Voor mij en iedereen om mij heen is dit niveau va leven verre van acceptabel, zeker gezien mijn leeftijd (ben 25).
Dus ik kijk erg uit naar de afspraak bij Bergman, zij het met samengeknepen billetjes ;)

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥


nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:01

medinova heb ik ook nog overwogen :)
Idd super netjes van dat smsje!

Ja, zo te horen moet er bij jou ook echt iets veranderen. Vervelend hoor!

3 operaties in een jaar vond ik ook wat teveel van het goede ;) Maar ik hoop dat er nu een goede, constructieve oplossing gaat komen.

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:36

Miranda, wat een vervelend bericht heb je gekregen, daar schiet je natuurlijk niets mee op. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je voor een SO gaat... :(:)

XxLiEsJuHhxX: wat fijn dat het zo goed gaat en dat de fysio ook zo tevreden is!

Chantal, dankjewel :) Vervelend dat je weer wat meer last hebt. Hopelijk is het even een terugval, en gaat het hierna weer beter...

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:39

Mirranda, fijn dat je even lekker hebt kunnen uithuilen, lucht soms ook even op :(:)
Ik kan me de teleurstelling heel goed voorstellen.

Ik ben zelf in België geweest, bij Dr. van de Velde. Vond het een heel fijne arts, je kan altijd bij hem terecht, hij denkt goed mee, en ziet veel. Hij heeft me de tweede keer geopereerd, en dat was de enige keer dat ik ook echt het idee had dat het geholpen had. Helaas bleek het niet voldoende te zien, maar toch was het een goede ervaring.
Verder heb ik een andere naam doorgekregen van mijn huisbaas, van een orthopeed die volgens haar staat aangeschreven als een van de beste van België. Mocht je die naam willen weten, kan ik 'm voor je opzoeken :)

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:32

Mirranda, de naam die ik bedoelde is Dr. Phillipe Natens

MarjaG, dankje :)

XxLiEsJuHhxX, wat fijn dat het zo goed gaat! Klinkt echt top +:)+

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:32

Daar heb ik ook wel eens van gehoord! Hopelijk kunnen zij iets voor je doen :) Alleen had ik begrepen dat je dan niet op bezoek gaat bij zo'n arts, maar dat hij/zij op basis van je hele rapport en alle gedane onderzoeken een diagnose/advies opstelt. Is dat zo?

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:00

Liesjuh, wat goed! Fijn hoor!

Mirranda, had ik het goed begrepen :) Zou fijn zijn als ze je kunnen helpen, als er iemand anders nogmaals naar kijkt en je van een onafhankelijk advies kan voorzien. Ik ben benieuwd!

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:15

Liesje, hoe gaat het nu met je?
En hoe gaat het met de anderen?

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥


nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:22

Wat vervelend zeg! Heb je binnenkort weer een afspraak bij de fysio? Dan zou ik het er zeker even over hebben! En als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd even bellen naar de poli van het ziekenhuis.

Ik had vanochtend de afspraak bij Bergman Clinic. Nog geen nieuws helaas..
De orthopeed heeft mijn knie bekeken. Hij vond ook dat het klachtenbeeld vaag, maar duidelijk aanwezig en fors is. Moet nu een scintigrafie laten doen, en de fysio's van daar gaan mijn knie nog eens helemaal onderzoeken, omdat de orthopeed vindt dat ik veel te weinig spierkracht heb in mijn linkerbeen, zeker aangezien ik al maanden fysio krijg. Dus dat moet verder onderzocht worden.
Gaat nog een multi-maandenplan worden ben ik bang...

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:06

Een scintigrafie, ook wel een botscan genoemd, is een techniek van radiografische opnames. Er wordt dus een licht radioactief middel ingespoten en na een aantal uur worden er dan opnames gemaakt. Hiermee zijn dan allerlei afwijkingen aan het skelet te zien, zoals ontstekingen, beschadigingen, kleine fractuurtjes, etc. Ook de doorbloeding kan zo worden bekeken.

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:21

Neen, geen idee. Ik krijg een oproep van het ziekenhuis. Dit onderzoek wordt niet bij Bergman uitgevoerd, dus moet dat gebeuren in het st antonius ziekenhuis.

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:56

klopt ja :j

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:16

Wat vervelend, TS!
Nou kan ik me voorstellen dat je na anderhalve week KO door griep wat spierkracht bent verloren, zeker omdat je nog in de opbouwende fase bent. Maar die pijn is natuurlijk heel vervelend :(:)
Hopelijk heeft de orthopeed aankomende week toch goed nieuws!

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:42

Chantal, wat fijn dat er nu eindelijk een oplossing komt! En ik kan me heel goed voorstellen dat je niet kan wachten tot het zover is, ook al is het dan even afzien. Raar is dat eigenlijk he, echt de omgekeerde wereld.
Ik hoop dat het bij mij ook zover gaat komen!
Succes alvast, en ik hoop dat je ons op de hoogte houdt als het zover is :)

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:56

Ik hoop dat je vandaag wat antwoorden krijgt, TS!
En wat jammer dat je je niet serieus genomen voelt door je fysio :(:)

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:22

Hm. En wat denk je er zelf van? Wat voor pijnstillers heeft hij voorgeschreven? En hoe lang zou dat dan mogen duren?

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:06

Ik slik al maanden Diclofenac (als je snel last hebt van je maag, zou ik er wel een maagbeschermer bij slikken), is wel een goede pijnstiller bij gewrichtsklachten. Bij mij zorgt het er in elk geval voor, dat ik samen met de Panadol Arthrose (dat zijn 1000mg pillen) eindelijk 's nachts weer kan doorslapen.
Wat het door de pijn heen gaan betreft: het ligt er aan of je je orthopeed vertrouwd of niet. Zo ja, kun je het met heel goede begeleiding van de fysio eens die 5 dagen met pijnstillers proberen, en kijken hoe het daarna voelt en hoe je knie er dan uit ziet.
Is het na die paar dagen niet erger, en ben je zelfs een beetje verder gekomen: mooi, dan heeft je orthopeed gelijk en kun je verder trainen!
Is het na die paar dagen niet beter, en kun je dan wel wat zien aan je knie: vervelend natuurlijk, maar dan is er wat zichtbaar voor de orthopeed.
Dat is tenminste wat ik ervan denk.
Ik heb het namelijk ook geprobeerd, samen met fysio, en daarna was het beeld wel een stukje duidelijker :)

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:07

edit: als je je hier niet goed bij voelt, kun je natuurlijk altijd nog eens een (telefonisch) gesprek aanvragen met je orthopeed nadat deze info is ingezonken, om het er nog eens over te hebben.
Of je kunt uiteraard een SO overwegen.

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:46

Misschien dat het de moeite waard is om te proberen (uiteraard binnen grenzen). Mocht je knie dan wel duidelijk gaan reageren, hebben ze misschien een nieuw aanknopingspunt om verder te zoeken :)
En als het werkt, nog beter natuurlijk!

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:33

Heeft de orthopeed het eigenlijk nog gehad over je knieschijf?

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:36

Want als ik het goed begreep had de orthopeed daar wel een opmerking over gemaakt na de operatie, toch?
En dat moest je eerst mbv fysio proberen op te lossen, toch?
Merk je al verschil, met dat tape?

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:27

Mirranda, pfoe, heftig! Weet je al wanneer die prothese geplaatst zal worden?

TS, hoe gaat het nu met je?

Ik had vandaag de afspraak bij de orthopeed, voor de uitslag van de botscan en het fysiotherapeutisch onderzoek.
Hm, nog steeds niet echt een oorzaak of oplossing.
Orthopeed denkt dat mijn klachten nog steeds komen van kraakbeenbeschadigingen. Hoe dat steeds beschadigd raakt, daar komen ze maar niet achter.
Een echte oplossing is er ook niet, zo kant-en-klaar.
Een nieuwe kijkoperatie om fragmentjes weg te halen zie ik nog niet zo zitten.
Hij heeft nu voorgesteld om een hyaluronzuur injectie te gaan doen, om mijn knie hopelijk wat tot rust te brengen en hopelijk ook de pijn te verminderen. Waardoor ik hopelijk mijn been ook weer wat beter kan gaan gebruiken en verder kan met revalideren.
Als dat niet aanslaat, moeten we het toch nog gaan hebben over een operatie.
De injectie is inmiddels besteld, orthopeed gaf aan dat dat meestal vrij snel gaat, dus die wordt binnenkort geplaatst.

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:33

Heftig Mirranda, maar als het de enigste oplossing is, dan moet het maar!
Knap dat je het zo positief in ziet :)
Hou je ons op de hoogte tegen de tijd dat het gaat gebeuren? zou graag willen weten hoe het gaat :)

Ja, er zal een oorzaak moeten zijn van de beschadigingen, maar wat?!
Het middel wordt inderdaad niet door de verzekering vergoedt. Het kost 75 euro per spuit. Soms is er een behandeling van 3 spuiten nodig, en als het werkt moet het elk half jaar tot jaar herhaald worden.

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:17

Miranda, ik vroeg me af hoe het nu met je gaat. Als het goed is heb je nu een kleine twee weken geleden de operatie gehad. Ik hoop dat het herstel voorspoedig gaat :)

En hoe gaat het met de rest?

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:49

Mirranda, fijn om te horen dat de operatie goed is verlopen en dat je weinig pijn hebt.
Het resultaat is dan idd nog even wachten, maar houd ons zeker op de hoogte!

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Googlebot en 17 bezoekers