knieproblemen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 23:17

dan zou ik met mijn andere fysio keren ook niet hebben mogen autorijden en de afgelopen 2 maanden voor de operatie ook niet. overigens zal ik nog wel moeten rekenen op maaanden fysio, omdat ze moeten proberen mijn knieschijf zo weer rechter te krijgen en anders een 2e operatie. dus is het een beetje onrealistisch voor mijn geval om te zeggen dat zolang je fysio hebt je niet mag autorijden.

Vandaag wezen statten. Had gisteren duidelijk verkeerde schoenen aan want het lopen ging vandaag veel beter. :) Zijn naar de Media markt geweest, Supermarkt, Bouwwinkel, Saturn en wezen uit eten. Dit heb ik helemaal vol gehouden allemaal zonder krukken. Dus dat is wel een heel goed teken vind ik zelf. Ga op school dus denk ik ook helemaal mijn krukken niet meer nodig hebben. :)
Vind de vergelijking met een verlopen rijbewijs een beetje ver gezocht. Snap jullie ''bezorgdheid'' zeker wel maar ik ga niet mezelf in het verkeer mengen als het niet verantwoord is. Dat is 1 ding dat heel zeker is, en ik weet dat ik een heel goed beeld heb van wat wel en niet verantwoord is.

Toenet dus een stukje op een afgesloten terrein gereden. Dit ging goed. mijn voet naast de koppeling zetten was nog was onwennig er weer op zetten ook. Dus morgen de lange weg terug naar huis ga ik niet rijden maar zal ik morgen thuis weer op een afgesloten terrein een klein stukje rijden om het te oefenen. ik vind het dus ook zeker nog niet verantwoord voor mezelf om de weg al op te gaan maar ga al wel weer een beetje oefenen.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 20:01

OEfening baart kunst. :D het gaat best wel de goede kant op nu. :) lopen gaat steeds makkelijker traplopen wordt al minder lastig. :) ja gaat echt de goede kant op. Ook niet heel veel pijn op het moment meer. als ik eventjes in de weer geweest ben doet het wel weer nog pijn maar lijkt wat minder te worden. vandaag eindelijk weer zelf mijn paard kunnen verzorgen en dat ging ook goed. :) alleen met de kruiwagen met mest lopen ga ik zeker deze week nog niet doen. Eventjes kijken hoe het over een weekje voelt. :)

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:04

Hey wat goed zeg ! Gaat lekker met je, maar pas toch nog steeds op met overvragen. Je denkt vaak dat je al van alles kunt doen, maar je bent toch sneller overbelast nu (pijnreactie).

Ik ben afgelopen week nieuwe foto's gaan maken en maandag moet ik een MRI laten maken. Dan 8/2 weer naar de orthopeed en hopelijk weet ik dan waar ik aan toe ben.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 22:12

Spannend dat komt ook al dichtbij.! :) Zal voor je duimen.!
Ja gaat echt goed en lekker nu. :) ben ook weer thuis dus sta er weer alleen voor. Ik heb een heerlijk schoon paard op stal, en met de stalbaas afgesproken dat ik de mest in een bak doe en die legen hun dan nog eventjes voor mij zodat ik rustig aan kan doen. alles op stal is ook super bij de hand dus dat is ook heel handig. :) pas inderdaad wel goed op dat ik het niet overvraag. Ben vandaag ook weer helemaal pijnstiller vrij gebleven gisteren ochtend wel nog wat pijn gehad maar vandaag nog niks dus voel nu ook wel goed als ik wel te ver ga en kan ik het meteen afkappen/laten vallen. :) HAha al doe ik nog niet veel. :D

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:26

Top hoor en goed dat je die zware dingen even achterwege laat. Fijn dat je op stal die hulp ook krijgt.

Weet uit eigen ervaring dat je snel geneigd bent om alles weer op te pakken. Ik liep echt kilometers (met krukken) om toch maar te kunnen bewegen. En nadat het metaal weer was verwijderd had ik na 2 jaar revalideren echt de illusie dat ik weer kon gaan hardlopen. Nou....nog geen 10 meter. Het " veertje" is gewoon weg uit dat been.
Paardrijden weer opgepakt, maar ook dat ging gewoon bijna niet. Werd na elk ritje of les een aantal dagen afgestraft. Inmiddels ben ik dan zo achteruit gegaan dat er allerlei overbelastingsklachten bij zijn gekomen en voor mij de grens van acceptabel is overschreden. Hoop echt dat ze er nog wat mee kunnen waar ik toch nog wat fijner van kan gaan bewegen en ik mijn blondjes weer kan gaan rijden.

We zullen zien.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 22:34

Ja heb echt een heel fijn plekje voor mijn kleine knuffel gevonden daar. :) Hun doen in princiepe alleen buiten zetten, binnen halen en 2 keer voeren. Maar nu met de operatie geen probleem en namen de hele verzorging zo over. :)

Auwtsch. :( Hihi snap wel goed wat je bedoelt want je wilt zo graag. ruim een jaar geleden was paardrijden ook nog eigenlijk net te doen. Springen was ook not done en werd ik afgestraft of als het paard wat ik toen had heet werd of kijkerig werd ik daags erna ook meteen afgestraft dat heeft mij toen al geleerd goed op de pijn momenten te letten wanneer in te dimmen. Hoop het ook echt super voor je. Want is echt frustererend een rijpaard te hebben waar je niet op kan rijden. Mede daarom heb ik mijn toenmalig paard verkocht en heb ik nu een veulen. :)

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:04

Vanmorgen MRI laten maken.

Wat maakt zo'n apparaat een herrie zeg! Kwam nog boven de muziek op de headset uit.
Half uurtje later stond ik weer buiten.

Op naar de orhtopeed op 08/02 :)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 15:31

Ja dat ding maakt echt herrie.!! Gaat idd snel ja. :)
Ben benieuwd wat er bij als uitslag komt!

Bij mij gaat het wel goed nu. Alleen nu op school is zitten niet zo makkelijk/fijn maar dat zal wel weer eventjes wennen zijn. Autorijden gaat ondertussen helemaal ok en was ook geen probleem met het rijden naar school. lopen gaat steeds beter. :)

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:29

Je moet niet denken dat je even kunt gaan doezelen onder die MRI. Die dingen maken inderdaad enorme herrie. Liesje blij dat het met jou nu zo goed gaat.
Mirranda, ben benieuwd naar de uitslag bij de orthopeed.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:13

Vrijdagochtend heb ik weer een afspraak bij de orthopeed. Jullie gaan het horen. Hoop in ieder geval dat er nog wat gedaan kan worden waardoor ik weer redelijk normaal kan gaan bewegen en een beetje sporten.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 21:07

Mirranda succes vrijdag.!! Zal voor je duimen.!

Hier gaat het nog steeds erg goed. :) vandaag al minder last van de schooltas gehad dan gisteren en ook vandaag weer fysio gehad. Ging ook goed. :)

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:43

Lekker joh, jij bent zo weer de oude als je zo door gaat ;)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 22:48

Mwa dat ook nog weer niet denk ik.. :P Heb soms nog best wel aardige steken erin en trap af lopen gaat nog niet echt plus gisteren met het mini rondje wandelen met de hond liep de hond in een bocht tegen mijn benen aan waardoor ik bijna hinkelend terug naar huis liep de laatste 20 meter. en kan nog steeds niet goed op mijn rechter zij liggen. :+ Maar zo in het algemeen.. Zo lang ik er rekening mee houd dan gaat het heel goed.. :D en het zal ook nog wel gewoon tijd nodig hebben.. :P Maar ben tevreden. Heb wel wat minder pijn als ervoor.. :D

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:55

Ja, is ook niet handig als je hond er tegenaan stoot. Maar dat blijven vaak pijnlijke of gevoelige plekken hoor. Ik heb een giga litteken en als ik ook maar een klein stootje tegen mijn knie krijg dan ligt dat open heb daar serieus pijn van. De pijn trekt dan wel snel weer weg, maar heb dan dus wel weer een wond op die plek ;(

Maar je gaat lekker in ieder geval. Gewoon naar de signalen luisteren, dan komt het helemaal goed.

Ik ben gisteren een hele dag met iemand van ons kantoor Marseille op klantenbezoek geweest. Aan het einde van de dag kan ik dan nog maar moeilijk lopen. Heel stijf en pijnlijk. Ook nu het weer kouder is heeft dat direct gevolgen. Ik zie soms oudjes gaan die een stuk soepeler lopen dan ik in ieder geval :+

Maar nog 2 nachtjes slapen (lijk net een klein kind dat op haar verjaardag wacht :D ).......

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:41

Ik kom me hier ook eens melden, heb al genoeg knie-ellende meegemaakt de afgelopen 2 jaar.

TS: zo te horen gaat het met de dag een stukje beter met je, goed om te horen. Hopelijk blijft het in deze stijgende lijn doorgaan, en is een andere operatie helemaal niet meer nodig!
Zo te horen is het in elk geval goed geweest dat ze nu in je knie hebben gekeken, na al dat aanmodderen.

Mirranda, spannend vooruitzicht! Misschien heb ik er helemaal overheen gelezen, maar naar welke kliniek ga je nu? Ik zal in ieder geval meeduimen!

Ik zal ook even mijn ervaringen delen.
Mijn knieproblemen zijn begonnen door een sprong van mijn paard een jaar of 6 geleden. Ik was mijn merrie aan het inrijden. Ik had net 1 voet in de beugel en hing over haar heen, toen ze weer een van haar boksalvo's begon. Ik ben er vanaf gesprongen en daarmee met mijn voet in een kuiltje gekomen. Ik verloor mijn evenwicht en verdraaide mijn knie. Een paar dagen een wat pijnlijke en dikke knie gehad, maar heb het het op wat koelen na genegeerd.

Tot de zomer van 2011, toen ik slotklachten kreeg en niet meer normaal kon sporten. Toch maar een orthopeed bezocht. Die dacht dat mijn meniscus gescheurd was, dus werd er een kijkoperatie gepland. Deze vond plaats op 12 oktober 2011. De beste man heeft misschien 5 minuten in mijn knie gekeken, kon niet snel genoeg een scheurtje vinden, en vertelde toen doodleuk dat het wel een spierprobleem zou zijn en dat ik maar naar de fysio moest.

Zo gezegd, zo gedaan, 6 weken later kwam ik bij de fysio. Deze begon mijn knie te testen waarbij ik bijna van mijn stokje ging van de pijn. Hij vertrouwde het niet en stuurde me voor een SO naar de orthopeed, en hij had de voorkeur voor een orthopeed in Antwerpen waar hij veel mee samenwerkte.
Daar naartoe gegaan, MRI gemaakt met als resultaat: een scheurtje in mijn meniscus, beschadigingen aan mijn kraakbeen en voorste kruisband, en een plica ( http://www.mortele.info/patienteninfo/k ... vialis.asp ).
Genoeg reden voor nog een kijkoperatie dus. Deze vond plaats op 27 december 2012 (een ruime twee maanden na de eerste dus). Na deze operatie leek het een tijdje goed te gaan. Ik was in elk geval van mijn slotklachten af.

Maar helaas, in het voorjaar van 2012 kwamen de slotklachten weer terug, en was mijn knie slechter dan voor de eerste operatie.
Werd door mijn (inmiddels andere) fysio weer terug gestuurd naar het ziekenhuis. Weer een andere orthopeed ernaar laten kijken. Weer een MRI laten maken. Leek toch weer een scheurtje in mijn meniscus te zitten, en er leek een los stukje kraakbeen rond te zwerven. Dus operatie numero 3 werd gepland.

Deze heeft op 12 september 2012 plaats gevonden. Scheurtje in mijn meniscus was klein en behoefde geen aandacht. Mijn kraakbeen was op 1 plaats aardig beschadigd, graad 3 van chondropathie. Het is opgeschoond, maar verder kon de orthopeed er niet veel mee. Het kon wel de slotklachten verklaren volgens hem, omdat mijn onderbeen op deze oneffenheid kan vastlopen.

Maar het probleem is dus nog niet verholpen, en de orthopeed weet niet goed wat te doen. Ik heb een brace aangemeten gekregen, en zwaardere pijnstillers. Ook heb ik 3x per week fysiotherapie om de omstandigheden rondom mijn knie zo optimaal mogelijk te houden. En ben doorgestuurd naar Bergman Clinics. Daar heb ik 18 februari een afspraak, en mijn fysio's, de orthopeed en ik hopen dat ze daar een oplossing kunnen vinden.
Momenteel kan ik niet sporten, kan ik mijn studie-activiteiten niet normaal uitvoeren, ik kan niet normaal lopen (loop regelmatig met kruk), heb dagelijks pijn en slotklachten. Voor mij en iedereen om mij heen is dit niveau va leven verre van acceptabel, zeker gezien mijn leeftijd (ben 25).
Dus ik kijk erg uit naar de afspraak bij Bergman, zij het met samengeknepen billetjes ;)

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:07

@ nexthorse: Wauw, das ook een lekker verhaal. Wat slecht dat men bij de eerste kijkoperatie geen scheurtje heeft ontdekt in je meniscus. Niet dat je nu dan beter af zou zijn geweest, maar had je misschien wel een operatie gescheeld.

Ik loop overigens nu bij Medinova. Kreeg net een sms om me te attenderen op de afspraak van morgen.
Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt, super netjes :)

En ook mijn omstandigheden zijn voor iemand van 44 jaar niet acceptabel. Heb nu zoveel bijklachten (wervels vast, zware migraine aanvallen, achillespees ontsteking aan andere been enz.), dat ik er echt klaar mee ben.
Voorheen was ik niet vaker dan 1 x per jaar of 2 jaar ziek thuis vanwege een griepje, laatste jaar is gewoon een drama. OOk niet leuk voor werkgever en collega's.
Dus er moet wat gebeuren.

Hopelijk weet ik morgen waar ik aan toe ben.

Overigens is Bergman Kliniek ook een hele goede. Volgens mij werkt de ortho die mij geopereerd heeft daar ook 1 of 2 dagen (Dr. Fonteijne) ;)

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:01

medinova heb ik ook nog overwogen :)
Idd super netjes van dat smsje!

Ja, zo te horen moet er bij jou ook echt iets veranderen. Vervelend hoor!

3 operaties in een jaar vond ik ook wat teveel van het goede ;) Maar ik hoop dat er nu een goede, constructieve oplossing gaat komen.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:50

Jammer, operatie is risicovol en ortho kan het alleen maar afraden omdat de resultaten vaak niet zijn wat je ervan verwacht.
Pees is kapot en ingekort (en verdikt) en trekt de knieschijf naar beneden, waardoor ik dus slecht kan bewegen en pijnklachten heb.

Maw. ik zal het ermee moeten doen.

Op naar de HA om een second opinion te regelen, want ik kan me hier niet bij neerleggen.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 14:33

Ohh Mirranda Klote nieuws zeg.!! Zou Geldrop voor jou een idee zijn om naartoe te gaan. ?

Nexthorse: Jeetje wat een verhaal ook zeg.. :( zal voor je duimen.!!

Vandaag weer fysio gehad. :) Voor het eerst op de normale fiets gefietst en nog een paar oefeningen. De fysio was erg tevreden en mag zelfs al weer op een paard zitten. :D

Chantal511

Berichten: 882
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: 't Veld

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:40

Wat een verhaal zeg, nexthorse. Hopelijk kan de heer Bergman meer voor je betekenen. :j

Ik heb nu 2,5 week fysio, en ik heb zondag twee keer 20 minuten gevoetbald. Daarna weinig tot geen klachten gehad, dus ik dacht dat er vooruitgang in zat.. Maar dinsdag na de training ging het weer mis. Heb veel oefeningen niet mee gedaan, en na de training onwijs veel last gehad. Nu drie dagen erna gaat hij weer veel op slot, heb ik steken in mijn knie en voelt het als een blok aan mijn been..

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:36

Miranda, wat een vervelend bericht heb je gekregen, daar schiet je natuurlijk niets mee op. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je voor een SO gaat... :(:)

XxLiEsJuHhxX: wat fijn dat het zo goed gaat en dat de fysio ook zo tevreden is!

Chantal, dankjewel :) Vervelend dat je weer wat meer last hebt. Hopelijk is het even een terugval, en gaat het hierna weer beter...

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:49

Ik heb het er vanmorgen op de zaak even lekker uitgejankt :D
Het is niet alleen die knie die me parten speelt, ook de bijkomende klachten waardoor ik steeds vaker ziek ben (migraine), naar de fysio moet (wervels vast), op links een ontstoken achillispees heb (loopt lekker hoor, op 2 benen kreupel). Heb een leuke baan en voel me zo onwijs schuldig tegenover mijn collega's, ookal kan ik er niets aan doen.

Maar gek genoeg had zowel ik als the ortho schade aan het kraakbeen verwacht en die was er dus helemaal niet. De bovenkant knieschijf zag eruit als een maanlandschap :+ .
Op de MRI bleek de echte boosdoener dus de pees te zijn. Veel grote zwarte vlekken. Blijvende schade/zwakke plekken dus.

Hij raadde een operatie af, waarbij de pees zou worden losgehaald, knieschijf 1 cm omhoog geplaatst en dan pees weer vastgeschroeft aan onderbeen. Resultaat was vaak slechter dan de situatie van voor de operatie.
Niet hoopvol dus.
Maar zit nu in een cirkel die absoluut doorbroken moet worden. Dus tijd idd voor een SO. Al moet ik naar het buitenland daarvoor.

Dus jullie goede ervaringen zijn van harte welkom ;)

E natuurlijk bedankt voor de belangstelling :j

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:39

Mirranda, fijn dat je even lekker hebt kunnen uithuilen, lucht soms ook even op :(:)
Ik kan me de teleurstelling heel goed voorstellen.

Ik ben zelf in Belgiƫ geweest, bij Dr. van de Velde. Vond het een heel fijne arts, je kan altijd bij hem terecht, hij denkt goed mee, en ziet veel. Hij heeft me de tweede keer geopereerd, en dat was de enige keer dat ik ook echt het idee had dat het geholpen had. Helaas bleek het niet voldoende te zien, maar toch was het een goede ervaring.
Verder heb ik een andere naam doorgekregen van mijn huisbaas, van een orthopeed die volgens haar staat aangeschreven als een van de beste van Belgiƫ. Mocht je die naam willen weten, kan ik 'm voor je opzoeken :)

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:55

Graag Nexthorse, Ik kan dan hun referenties checken en ervaringen van anderen met betreffende orthopeden.
ERmoet namelijk echt wat gebeuren met die knie want anders ben ik bang dat ik straks gewoon echt niet meer functioneer op mijn werk en andere alledaagse dingen. Nog afgezien van de frustratie niet/nauwelijks te kunnen sporten zo (en de extra kilo's die ik er eerder gratis heb bij gekregen er met geen mogelijkheid af krijg)

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:42

Och Mirranda wat ontzettend naar. Dat je maar eens goed uit moest janken is helemaal te begrijpen. Zeker als er dan ook nog een andere dingen in het spel zijn. Je voelt je zo snel schuldig ten opzichte van collegas, he. Ik kan me goed voorstellen dat je je er niet bij neer kunt / wilt leggen en een SO wil.

Liesje wat lekker dat je zo goed gaat. "the only way is up" zullen we maar zeggen.

Nexthorse wat een verhaal, wat een verhaal. En dat door een simpel kuiltje. Ik duim voor je dat er een oplossing komt. Ik ken ook iemand die al tijden met knieproblemen loopt en waar nu op de MRI eindelijk naar voren is gekomen dat het een scheurtje in de meniscus is. Zij zal er waarschijnlijk wel aan geopereerd moeten worden.