Mijn kind autistisch?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:43

Gewoon lekker doorgaan met leven met je dochter. Iemand heeft je op de mogelijkheid gewezen en dat is vast niet verkeerd bedoeld, maar meestal is het gevoel van de moeder wel de juiste. Je ogen open houden en kijken hoe het op school gaat; wellicht is er niks aan de hand en mocht dit wel zo zijn, dan kan je haar dan alsnog laten testen o.i.d. maar persoonlijk zou ik dat op dit moment helemaal niet overwegen. Probeer goed consequent te zijn en inderdaad zoveel mogelijk structuur te brengen in haar leventje, dat heeft ieder kind nodig (en dat vergeten mensen wel eens). :)

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard


Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:54

@Gummi: Ik ken genoeg mensen die enorm veel baat hebben bij Ritalin, sterker nog; die zonder medicatie volledig vastlopen en niet in staat zijn te functioneren in de maatschappij, ook niet op latere leeftijd... Wel een beetje kwetsend voor deze groep dat je hen blijkbaar niet serieus neemt Gummi...

Deels ben ik het met je eens, maar jammer van die laatste sneer.

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:24

Jongeren en volwassenen met autisme zijn vaak intelligente mensen hoor; die nemen geen medicatie als ze er geen baat bij hebben en de meeste ouders zijn anti medicatie en geven het ook niet als er geen duidelijke reden voor is. Jammer dat de beeldvorming hierover zo negatief is, daar hebben veel mensen met autisme en vooral ook de ouders last van. Veel mensen hebben zich altijd met heel moeite wel/niet gered en komen er op latere leeftijd achter dat ze een aan autisme aanverwante stoornis hebben (vaak zelfs omdat ze zich herkennen in de kinderen die gediagnosticeerd zijn) en beginnen op latere leeftijd alsnog met medicatie. Het is enorm erfelijk, dus toename van de gevallen is helaas wel degelijk realistisch.

Even voor alle duidelijkheid; ik ben opgegroeid in een gezin/familie waarin veel mensen met autisme (het is enorm erfelijk), heb veel ervaring met het medicijn Ritalin en de werking van dit medicijn, ik werk namelijk ook alweer 13 jaar met mensen met autisme waarvan een merendeel zonder medicatie helaas weinig kans heeft op een gelukkig leven in de maatschappij van tegenwoordig...

De maatschappij is hectisch, met weinig structuur, haastig, weinig begripvol en vooral (kijk maar naar veel reacties in dit topic) keihard oordelend. Daar passen de meeste mensen met autisme of aan autisme verwante problematieken niet tussen. Vaak vallen ze tussen wal en schip, omdat ze wel normaal of zelfs bovengemiddeld begaafd zijn en je het niet aan ze ziet dat ze wat mankeren en mensen de problematiek dus niet erkennen en dan gaan oordelen dat hij of zij 'gewoon asociaal zijn', ' lui zijn', 'niet sporen', ' ouders kunnen/konden niet opvoeden', ' Had vaker op zijn sodemieter moeten hebben', niksnut', ' agressieveling' etc, etc.

Die mediatoestand aangaande medicatie heb ik niet veel mee, het doet meer kwaad dan goed; niemand slikt medicijnen omdat ze zo lekker zijn o.i.d. Ritalin behoort wel tot de opium soorten, maar de werking is alleen zodanig als het gesnoven of gespoten wordt, niet bij oraal innemen.

Ga maar eens in de zorg of het speciaal onderwijs werken voor een jaartje.

Natuurlijk zijn er een categorie mensen die niet op kunnen voeden, maar daar werkt de Ritalin ook niet voor.

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:10

@Gummi: Volgens mij zijn we het nu aardig eens. :)

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:19

gummie schreef:
Lante schreef:
@Gummi: Volgens mij zijn we het nu aardig eens. :)


Volgens mij waren we het nooit oneens, maar legden we de nadruk op een ander aspect ;)


Klopt helemaal.

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 bezoekers