Zeer gevoelige huid (gezicht)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Re: Zeer gevoelige huid (gezicht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:41

Mijn huid is ook een ramp! Ik heb acne, niet een erg zware vorm (behalve als ik ongesteld moet worden/ben kan het wel is heftig worden) maar ik heb altijd bij mijn kin wel rode vlekjes, altijd rodere wangetjes etc. Ook kan mijn huid droog worden, vooral als ik binnen op mijn werk ben de hele dag krijg ik rare droge vlekken op mijn kin en voorhoofd,en met foundation kan het dan poederig worden.
Toch heb ik het sinds redelijk recent allemaal goed onder controle en ben ik zelfs redelijk tevreden met hoe mijn huid er uit ziet (meestal :+ )

Ik weet dat je bij een slechte huid het beste geen foundation kunt gebruiken, maar ik voel me niet fijn zonder! Dus mocht jij ook foundation gebruiken raad ik je het volgende aan;
Ongeveer 2 jaar geleden ben ik iig begonnen met een goede foundation beginnen te gebruiken. Echt ideaal! De foundation is van Lancome en heet miracle teint. Het stomme is,iedereen roept hoe duur het wel niet is voor een foundation (ongeveer € 40-50 dacht ik) maar ik doe met 1 flesje foundation gewoon echt 10 maanden! Ik ben nu met mijn 2e flesje bezig, ik heb deze vorig jaar december gekocht en ik ben nu net pas over de helft. 1 pompje is namelijk voldoende en de foundation is gemaakt uit mineralen en ziet er heel mooi en natuurlijk uit! Het is helemaal geen dik vettig spul. Ik wil deze foundation nooit meer kwijt :)

Sinds kort ben ik begonnen met biodermal. Dit is gewoon te krijgen bij drogisten en is zeepvrij. Het is voor de vocht arme huid en sinds ik dit gebruik zie ik ook al weer een wereld van verschil! In de avond haal ik mijn make up eraf met verzachtende reinigings doekjes, daarna gebruik ik reinigings melk van biodermal wat ik er weer af spoel, vervolgens nacht crempje op. De volgende ochtend reinig ik weer met de reinigings melk en smeer ik de dag creme van biodermal op met een dun laagje foundation. Als ik dit altijd goed doe en bij houd is er bij mij bijna niet eens te zien dat ik last heb van acne en heb ik behalve in de periode van mijn ongesteldheid gewoon een mooi egaal huidje! Uiteraard aan het einde van de dag zit het wat minder als in het begin, maar ik ben er tevreden mee! biodermal is trouwens niet het goedkoopste, maar ook absoluut niet duur! De reinigings melk was geloof ik rond de 12 euro, en de cremes rond de 9-10 euro ofso, maar dit gok ik nu even, ze waren toen ook in de aanbieding.

Wat ik heb gemerkt is dat je huid schoon houden een van de belangrijkste dingen is. Als ik bij de paarden ben krijg ik zoveel stof en vuil op mijn gezicht, het moet gewoon goed bij gehouden worden. Ook wrijf ik nooit teveel over mijn huid, dus als ik mijn huid bijv af droog na het cleanen, altijd alleen deppen met een washandje, niet wrijven!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, Appeltje_1, BarbaravdW, leonie87, Lizzah, Meert, SennaS, topsylover, wiifke en 111 bezoekers