Oplossing voor Tinnitus? (oorsuizen)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:47

Ik heb hier in het totaal drie jaar last van gehad. Oorzaak was een klap tegen mijn oor. Ik werd helemaal horenddol van het geluid, het was nl iets waar ik me absoluut niet voor af kon sluiten. Het geluid klonk als het opnemen van een (ouderwetse) telefoon, voordat je het nr gaat bellen. Zo'n zoem.
Bij mij had met name het weer een grote invloed. Als er een lage druk gebied aan kwam, met veel regen, wind etc. dan had ik er erger last van. Ik kon met dat oor ook slechter horen, en ik merkte dat ik die dagen dat het zo erg was ook heel prikkelbaar en geirriteerd was.
Toen ik naar de huisarts ging met deze klachten, (paar dagen na die klap tegen mijn oor) kreeg ik accuut een prednisonkuur. Die hielp dus niet... Daarna naar de oorarts geweest, maar die kon me ook niet helpen.

Ik had erge dagen, hele erge dagen en soms ook bijna stille dagen. Uiteindelijk werden na twee jaar de stille dagen steeds meer, en de erge dagen steeds minder. Na 3 jaar is het helemaal weggebleven. Ik zat toen 5 maanden in opleiding in Canada (in het hooggebergte, misschien heeft dat wel geholpen??) en in één keer was het over en kwam het niet meer terug. Ik werd een keer 's-ochtends wakker en ik dacht: hééé'het is stil!!!! Ik heb nog wel maanden de schrik gehad dat het terug zou komen, maar nee, ik had echt verschrikkelijk veel mazzel.

Het kán dus wel, dat het ophoudt. Met een beetje geluk hoef je hier niet je hele leven last van te hebben. Ik hoop dat het bij jullie ook zo gaat!

rust zacht lief zusje van me, 2011


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bo_Y, DemDeempel, Dewii, HELder, nicole_floor, xColorCross en 41 bezoekers