zwanger en buikslapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: zwanger en buikslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 08:46

Nee hoor, dat kan gewoon!


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: zwanger en buikslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:28

Zoals blokje heb ik tot 't eind geslapen, zonder problemen.


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:30

blokje schreef:
Je kindje neemt wel wat hij nodig heeft. Op de linkerzij slapen word eenbevolen voor jezelf niet voor de baby die heeft er geen last van ;)


Volgens mij wel hoor. Toen ik opgenomen was in mijn zwangerschap en de hartslag van mijn kindje heel laag daalde aan de CTG 3 x per dag, moest ik altijd op mijn linkerzij gaan liggen. Als je op je rug ligt kun je volgens mij wat dichtduwen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: zwanger en buikslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:54

Misschien ligt het aan de termijn. Ik heb van week 28 tot 38 in het ziekenhuis gelegen. Kan me voorstellen dat het voor de 20 weken bijvoorbeeld nog helemaal niets uit maakt.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:55

Tat_jana schreef:
dat heb ik inderdaad ook gelezen nathalie.
maar ik geloof dat dat niet voor het kindje is maar voor jezelf.
er was een andere ader die voor het het kindje bestemd was..

van wat ik er van begrepen heb haha.


Ja klopt, je kunt van rugliggen zelf erg benauwd worden. Maar op 't eind is het volgens mij ook beter voor het kindje.
Zal eens even googlen. ;)

[edit]

Vroeg in de zwangerschap maakt het nog niet zoveel uit in welke houding je slaapt. Buikligging is vaak nog geen probleem en ook slapen op de rug levert nog geen extra klachten op. Maar vooral buik- en rugligging kunnen later in de zwangerschap problemen geven. Daarom is het verstandig om vanaf het begin van je zwangerschap te proberen om op je zij te gaan slapen. De voorkeur gaat dan uit naar de linkerzij. Er is geen echt bezwaar tegen slapen op je rechterzij, maar slapen op je linkerzij is beter voor jezelf en voor de baby. Als je op je linkerzij ligt wordt de doorstroming van bloed naar de placenta verbeterd. Hierdoor heeft je baby dus een betere voorziening van zuurstof en voedingsstoffen. Bovendien werken je nieren beter als je op je linkerzij ligt. Hierdoor worden afvalstoffen en vocht beter uit je lichaam verwijderd. Met als gevolg minder last van vocht vasthouden in bijvoorbeeld je voeten en enkels.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cloud, Eulogy, Facebook, GoogleAdsense, Joesje, Laurora, Manou, Renkle, Saaams, Soepblik, tijger, Wopkebrok en 156 bezoekers