Hoe een standaard onderzoek ons leven alweer op z'n kop zet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXGRIETJEXx

Hoe een standaard onderzoek ons leven alweer op z'n kop zet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 12:44

Hallo,

Allereerst leek me dit de goede plaats om dit neer te zetten, wanneer dit wel verkeerd staat sorry daarvoor.

Het zal een lang verhaal worden, dus ik waarschuw maar even.

Jaja het geluk heeft ons alweer niet gevonden, ik zal ff bij het begin beginnen.

Vorig jaar is mijn dochtertje van (toen) 3 met spoed opgenomen in het ziekenhuis ivm een fikse urineweginfectie, en uit onderzoek is gebleken dat die linker nier van haar ui 2 gedeeltes bestaat en dat ze 2 urine leiders in haar linkernier heeft die beide uitlopen op de blaas.
De ene klep van de urineleider sluit niet goed wat het gevolg heeft dat haar urine terugstroomd naar haar nier en daardoor kan ze zichzelf vergiftigen. Ze is aan de antibiotica gezet welke ze tot heden nog steeds elke dag moet krijgen ter voorkoming dat het weer op een urineweginfectie uitloopt.

5 okt. JL moesten wij weer voor onderzoeken naar Groningen om te kijken of het minder werd of dat het het zelfde bleef, wanneer het minder zou worden zouden ze haar opereren en haar ene urineleider herplaatsten in de blaas waardoor het klepje weer goed zou sluiten.
Weer die hele poespas eromheen, katheter (als ik het zo goed schrijf) en de rest van de ellende erbij.
Aangezien ik 25 weken zwanger ben mocht ik niet bij de onderzoeken aanwezig zijn maar heeft mijn vriend dit gedaan.

Mijn meissie deed het zo super goed, enkel gehuild bij dat ellendige slangetje, en verder geen kik gegeven, wat wat ik trots.
Even later moest ze nog bloeddruk meten en bloed afnemen, de bloeddruk was elke keer vrij hoog maar dat kon door de stress komen.

We kregen een afspraak mee dat ze ons 20 oktober zouden bellen met de uitslag en wanneer er iets ernstigs zou zijn dan zouden ze eerder bellen.
Tot onze grote schrik belden ze gistermiddag met vrij slecht nieuws.

In haar bijnier is een zwelling geconstateerd, welke dus ook wel een tumor word genoemd, binnen nu en 2 weken duiken wij met een 4 jarig super gezond (zo ziet ze eruit) kind de medische molen in, ze moet binnenkort onder volledige narcose door de CT-scan een vanauit daar word gezien of het om een goed of kwaadaardig gezwel gaat.

Vanuit daar word een behandelplan voortgezet waar de kans van een operatie zeer groot is.

Pfff sommige mensen hebben volgens mij geen geluk in het leven, waarom ik dit hier neerzet weet ik eigenlijk niet, waarschijnlijk hart luchten, maar mijn hart is nog niet zo erg opgelucht, en misschien zijn er mensen die dit welleens mee hebben gemaakt en hun ervaring wil delen.

Bedankt voor het lezen.

Liselot

Re: Hoe een standaard onderzoek ons leven alweer op z'n kop zet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:45

jeetje wat vreselijk. ik duim heel hard voor je!!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:00

Bah, wat een narigheid.
Ik wens jullie alle geluk van de wereld.
Ik kan ook wel wat geluk gebruiken maar voor een ziek kindje schuif ik het graag door.
Ik hoop voor jullie dat het allemaal mee gaat vallen.

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:24

wat erg ! ik duim erg hard voor jullie !

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:41

Wat verschrikkelijk heel veel sterkte! Ook voor de kleine meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:45

Oh wat een verschrikkelijk nieuws !!!. Ik hoop echt dat alles goed komt voor jullie !!! :(:) :*

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:45

Ochjemig, wat naar zeg en wat een zorgen en dat terwijl je ook nog eens zwanger bent van nieuw geluk in het leven en daar hoor je van te genieten en niet al die stress erbij te hebben he.
Dappere meid zo te horen! Gek eigenlijk he, hoe kinderen vaak alles zo over zich heen laten komen.

Wens jullie veel sterkte, zal keihard duimen voor jullie.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:48

Ach jeetje, wat vervelend!
En dan ben je zelf ook nog zwanger..
Heel veel sterkte voor jullie en vooral voor de kleine meid. Al die onderzoeken zijn geen pretje :(:)
Ik duim voor jullie.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:52

Ach meid wat vreselijk voor jullie! Ik zal zeker voor jullie duimen. Heel veel sterkte de komende tijd!

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:54

och jeetje. vier jaar en dit alles meemaken.heel veel liefs en sterkte de komende tijd.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:20

Wat ellendig om je dochter door zo'n ellende te zien gaan. En jezelf daarnaast natuurlijk ook nog.
Ik kan jullie alleen maar een hart onder de riem steken door te zeggen dat ik hoop dat het uiteindelijk opgelost kan worden en heel erg mee gaat vallen!!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:27

Jeetje, zo denk je een gezonde dochter te hebben, zo mankeert ze ineens zoiets!

Vreselijk, heel veel sterkte komende tijd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:32

sterkte, hopelijk valt het allemaal mee

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 02:25

Dat is vervelend om te horen als moeder. Ik snap dat je het even niet ziet zitten. Probeer positief te blijven niet denken dat je alleen slechte dingen meemaakt. Je hebt een mooie dochter en eentje onderweg. Geef niet de moed op, het veel wat er allemaal op je afkomt.
Misschien dat ze alleen een operatie nodig heeft en de rest wel meevalt. Ik wens je heel veel sterkte.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 03:17

Ach gut, dat is geen fijn nieuws.. :(:)

Vervelend dat je nu eigenlijk nog twee weken met veel zorgen en spanning zit over hoe en wat precies.

Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt.. iig heel veel sterkte gewenst!

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 07:02

Wat erg zeg,duim hard mee voor jullie!Heel veel sterkte gewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:06

Oh meid wat een naar nieuws! ;( Heel erg veel sterkte voor jullie. Veel posten, veel praten, vooral niet opkroppen :(:)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:56

Oh bah wat gaan jullie een slopende en spannende periode tegemoet :(:) En dat tijdens je zwangerschap....

Heel veel sterkte de komende tijd :(:) Ik duim!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 20:29

Iedereen heel veel dank voor jullie sterkte en duimen draaien.

Gister belde de kinderarts en aangezien ik woensdag kompleet van slag was heeft hij het beestje niet bij de naam genoemd, maar ze heeft dus na meerder bloedonderzoeken kwaadaardige kanker te hebben.

De CT-scan staat gepland op 20 oktober daar moet uit blijken waar het zit, is het uitgezaaid of zit het alleen in de bijnier, beide keren word er meteen geopereerd maar bij uitzaaiingen worden daarna meteen chemo of bestralingen gestart.

Damn dat kleine meiske, gister zat ik er finaal doorheen, vriendlief is een nieuw kamertje voor haar aan het maken en ik kon alleen maar denken: wat als....
Ik weet dat ik zo niet mag denken, maar het is verdomde moeilijk om op dit moment positief te blijven.

Mijn alles, mijn meisje, je gaat met een gezond kind naar het ziekenhuis en binnen een week is ze doodziek.

Eerst mijn moeder aan longkanker kwijt geraakt, toen mijn vader plotseling, als ze haar ook nog van me afpakken.....

Maandag willen we een gesprek aanvragen met onze huisarts, we willen proffecionele hulp, vooral voor die kleine, want hoe ga ik in godsnaam uitleggen wat haar te wachten staat.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:33

Pfff..... hier zijn geen woorden voor.... verschrikkelijk ;(

Ik kan helaas niets anders voor je doen dan jou, je vriend en dochter heel veel sterkte toewensen :*

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:35

Heel veel sterkte. Heel goed dat je hulp wilt in dit proces. Kan dat ook niet via de kinderarts geregeld worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:38

Jemig wat erg! Dit is je ergste nachtmerrie ;(

heel erg veel sterkte...

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 20:59

Tjady ik heb geen idee welke weg ik hierin moet bewandelen, ik heb dit nog nooit eerder gehad, vandaar ook dat gesprek met onze huisarts.

Ja Rock is is inderaad je grootste nachtmerrie, ik had het veel liever zelf gehad, ik heb al 27 jaar van deze wereld mogen genieten, mijn meissie nog maar 4, nog een bloeiend leven voor zich en zo ineens...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:04

Jeetje wat een nachtmerrie...
De 20ste is dan nog best ver weg...

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:12

Hoe oneerlijk! ;(

Ik ga heel hard voor jullie duimen en hopen dat je dochter snel weer helemaal opknapt,
geef de hoop niet op voor je dochter :(:)

Hele dikke knuffel voor der!

Liefs!