middenvoetsbeentje gebroken ??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

middenvoetsbeentje gebroken ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 11:49

Ja dat is de vraag..

Ik loop al 6 weken met een zeer pijnlijke voet..
Vanochtend bij een orthopeed geweest en die vermoed een breuk alhoewel er op de foto niets te zien is..

Nu moet ik een botscan maken om te kijken of er dan iets tevoorschijn komt.

Is er iemand die zoiets ook heeft meegemaakt ?

En wat waren jullie klachten ?

Ik hoor het graag !

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:54

toen ik mijn enkel heb gebroken, heb ik ook al mijn middenvoetsbeentjes gebroken. Ze hebben er toen verder niets aan gedaan, omdat ik toch 6 weken er niet op mocht staan.
Ik kan je wel zeggen dat, nu 2,5 jr later, ik er nog behoorlijk veel last van heb. Het zwelt nog regelmatig op en ik heb een dikke bult bovenop mijn voet zitten, hierdoor pas ik niet meer in elke schoen...
Het is natuurlijk wel een andere situatie dan jou en mijn enkel is onherstelbaar beschadigd, dus dat speelt ook mee.

Binoche
Berichten: 531
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:01

Ik heb 7 weken geleden mijn middenvoetsbeentje gebroken op twee plaatsen (mijn paard was geschrokken en was erop gesprongen). Ik wist onmiddelijk dat het gebroken was, omdat het echt zeer pijnlijk was en gans mijn voet blokkeerde als ik erop probeerde te stappen. Naar de spoed geweest en inderdaad... Ik heb 7 weken in een speciale bot gezeten (die ze nu geven om gips te vervangen), en nu pas eruit. De eerste vier weken kon ik er niet op steunen (te pijnlijk). Volgens de dokter ga ik nog 6 weken lopen hinken.

Jeanine93

Berichten: 1958
Geregistreerd: 20-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:57

Ik heb ongeveer 2 jaar terug mn middenvoetsbeentje gebroken. Ze noemden het in het ziekenhuis 'een vervelende breuk', en dat was het ook!
Wat heb ik een pijn gehad zeg. 6 weken in het gips en als het toen nog niet geheeld zou zijn, zou ik daarna nog 10 weken in het gips moeten. Kreeg na een paar weken loopgips, ging redelijk. Maar had wel pijnscheuten. Gelukkig was het na 6 weken geheeld. Moest daarna wel een beetje opnieuw leren lopen..

Nou, ik kon er echt niet meer op staan. Niet eens een klein beetje druk erop. Ik denk niet dat het bij jou gebroken is! Maargoed; you never know.

Succes en sterkte! :(:)

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: middenvoetsbeentje gebroken ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 14:05

er is meer een vermoeden van een scheur o.i.d maar goed ik al moeten afwachten ik loop al 6 weken op de buitenkant van mijn voet kan dus niet op mijn hele voet staan en af en toe is het alsof iemand er een mes insteekt of dat mijn voet in de brand staat, een ontsteking is al uitgeloten ook een prik in mijn voet heeft niet geholpen iets met de zenuw is ook al uitgesloten. word er langzamerhand gek van....

Lena01
Berichten: 1774
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:11

Hier ook!

In maart ongelukje gehad, auto zag me over het hoofd, reed over m'n voet heen, ziekenhuis zeiden allemaal ; gebroken! Tot de foto kwam. Kortaardige arts, vervelend persoon. Niet gebroken. Kreeg druktape. (Aangelegd door een wel hele knappe jongen :D )
Na 1 dag tape eraf gehaald, hield het niet van de pijn, het zwelde, bloedde als een rund, en verder gegaan zonder.

Nu dik een half jaar later, nog altijd zwelling, lelijke littekens over heel m'n voet, weinig gevoel meer in m'n tenen, en bijzonder stijve voet.

2 maand terug naar de huisarts geweest en die zei dat er een scheurtje in heeft gezeten.

Beetje laat... Maar nu nog altijd last ervan.

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 11:15

Hier even een update !!

Gisteren eindelijk na lang wachten de uitslag van mijn scan gehad ..ik heb dus een stressfactuur en moet alsnog 4 weken in het gips... :roll:

Lang leve de wachttjden !

Heb eigenlijk geen pijn meer alleen een vervelende kriebel dus voor mij hoeft mijn pootje het gips niet in maar de arts stond erop ..

Donderdag gaat het gips erom ( weer wachten dus) en dan 4 weken balen....