Coloscopie en roesje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:12

bedoel je een colonscopie? Een darm onderzoek?
Ik heb dr meerdere gehad, stelt niets voor. En dat roesje heb ik persoonlijk nooit wat aan gehad, was gewoon klaar wakker toen het gebeurde, ben daarna ook gewoon met de auto naar huis gereden.

Het smerigste vond ik dat darm drankje.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:17


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:20

Moviprep, heb ik ook gehad echt verschrikkelijk smerig, ben wel wat gewent maar dit was niet mijn hobbie.
Succes met je onderzoek, het stelt echt niets voor, of ze moeten tegen een ontsteking/gezwel aanzitten wroeten dan kan het nog wel eens beroerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:31

Paintlinger schreef:
Dormicum heeft wel een andere grappig bijwerking: Je krijgt er honger van :D

Nou dat heb je toch wel na een dag je leeggescheten te hebben en niet mogen eten :D

Anoniem

Re: Coloscopie en roesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:24

Ik begrijp ook niet waarom mensen zo verschillend reageren op die sedatie, slaapmiddel moet toch zijn werk doen zou je zeggen....Viel mij ook idd op dat ik toen klaarwakker met de maximale dosering een boek lag te lezen op de uitslaapkamer, en om mij heen mensen die in slaap lagen te snurken met hetzelfde middel.

Vervelend dat het zo'n pijn deed heb je toevallig last van anuskloofjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:37

Iris82 schreef:
Naja, ik heb ook een keer een kip gezien die met de 4 dubbele dosering euthanasiemiddel nog niet dood was. Mensen en dieren kunnen zo verschillend reageren...


Klopt heb dit onlangs nog meegemaakt met mijn konijn.....
Maar dit gaat om een slaapmiddel, ik weet uit ervaring dat dr wel middelen zijn die mij plat konden krijgen,
ik denk gewoon dat het een heel licht roesje is wat ze daar gebruiken, heel vervelend als je het liever niet mee wil maken.

Bramasole schreef:
Het is zo voorbij en het eindresultaat maakt me blij.


Super om te lezen, wat kan je je dan opgelucht voelen he :D Het kan van alles zijn en je maakt je toch zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:28

Denk dat er ook meer is gebeurd, je overlijdt niet zomaar aan zo'n onderzoek, heb het nu al meerdere malen meegemaakt en nooit een risico in de bijsluiter zien staan. Soms moet je een verhaal van twee kanten horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:54

Bramasole schreef:
Chiqa, waarom heb jij die onderzoeken gehad en is er bij jou iets uit gekomen (als ik vragen mag)?


Ik had last van verstoppingen, inwendige bultjes, ze hadden het vermoeden dat ik de ziekte van Crohn had, gelukkig was dat niet zo en waren die bultjes een soort wild vlees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:31

Lusitana schreef:
Ik snap dat mijn bericht angst inboezemd, maar ik vertrouw dus niet meer dat het altijd maar goed gaat en dat uit ik. Het zal heus 99 van de 100 keer goed gaan, maar ik vrees net die foute, met name door mijn ervaring van hoe ruw ze hier zijn en mijn overgevoeligheid voor diverse medicijnen.


Het leven zit vol risico's als je je daarin gaat verdiepen kan je niets meer. Stop maar met autirjden en medicijnen slikken (Voorbeeldje) zijn ook genoeg mensen aan overleden.
Ik vind het niet realistisch om er met dit onderzoek rekening mee te houden; je ligt daar niet voor de kat zijn viool en als het kanker is moet dit toch onderzocht worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:32

Lusitana schreef:
Er is een alternatief. Als er geen alternatief was, en het risico dat ik dood zou gaan aan wat ik in mijn darmen heb, was het een andere keus.


Radiactieve stralen door je lichaam, weet je dan dat je kans op kanker heb?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:25

Lusitana schreef:
De kans daarop is bij mijn aanzienlijk hoger dan bij de gemiddelde persoon, dus het is een kans inschatting en niet zomaar een gelijke kans aan een ongeluk krijgen of wat dan ook.


De kans dat een gemiddeld persoon aan een darmonderzoek overlijd ik vele malen kleiner (Zo niet geheel te verwaarlozen) dan als je je in het verkeer begeeft, vind het spijkers op laag water zoeken.
Dat jíj iemand kent die dr aan overleden is en ook nog zelfs eens toevallig niet tegen dat soort middelen kan wil nog niet zeggen dat de rest hier dan ook maar bang voor moet worden, volstrekte onzin als je het mij vraagt.

Mensen de stuipen op het lijf jagen is snel gebeurd en helemaal nergens voor nodig, het is al moedig genoeg om met zo'n darmprobleem naar een arts te stappen, laat staan dat ze met een slang in de achterste zitten te roeren. Je kan daar beter maar met alle vertrouwen instappen ipv met bangmakerij
het levert alleen maar veel pijn en stres op, en dat is helemaal niet nodig.
Onderzoek is veilig, staat niets over in de onderzoekspapieren dat je dr aan kan komen te overlijden.
Niets.

Risico op complicaties heb je altijd, maar daar ben je voor op het juiste adres. Als ze aan een ontsteking zitten is dat natuurlijk verschrikkelijk pijnlijk.

Anoniem

Re: Coloscopie en roesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:01

Ik lees goed, vind alleen dat je onredelijk reageert maar nu ga ik in herhaling vallen en dat lijkt mij niet de bedoeling ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:17

Ik vind dat je star reageert in dit topic Lusitana, maar succes verder. ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Ies_, littletash en 139 bezoekers