Grote rode plek met witte kringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Grote rode plek met witte kringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 20:47

Ik merkte vannacht al dat ik last had van, ik dacht, een muggenbult aan de linkerkant van mn rechterknie. Al flink gekrabt ook vannacht :+

Vanochtend onderweg naar stage voelde ik het wel goed, het jeukte weer dus even kort door mn breuk heen gekrabt.

Toen ik weer thuis kwam dacht ik, even kijken, want het voelde toch wat pijnlijk. Zie ik dit :=
http://i33.tinypic.com/2vj8p6e.jpg

Er zitten ook blaasjes op met voor zover ik kan zien geel vocht. Het is flink rood met daaromheen een witte kring en als je goed kijkt zie je in de rode vlek om het midden ook een witte kring.

Ik houd het even in de gaten en anders van de week even langs de huisarts. Maar ik dacht ik plaats even een topic, misschien dat iemand het eerder heeft gezien. Ik vertrouw die kringen namelijk niet zo en moet dan gelijk denken aan een tekenbeet. Iemand een idee wat het kan zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:47

Daas? Is het ook zo'n 'schijf' of niet?

EDIT: Zo kunnen muggenbeten er trouwens ook uitzien hoor ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:49

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:52

Lijkt wel op een tekenbeet. Toen ik Lyme had kreeg ik ook zo'n grote rode plek op mijn enkel, waar ik gebeten was door een teek. Ik zou toch even voor de zekerheid naar de HA gaan.

Calanddra

Re: Grote rode plek met witte kringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 20:54

Het is wel echt zo'n schijf idd.

Muggenbulten heb ik regelmatig (heb blijkbaar lekker bloed := ) maar nog nooit zo'n reactie gehad.

Ik dacht idd ook gelijk aan een tekenbeet ivm de kringen. Maar als ik op internet kijk zijn de kleuren omgedraaid, kan het dat het er eerst dus zo uit ziet?

Anders maandag even een bezoekje aan de huisarts brengen O:)

owja die link had ik toen nog gezien ja! Zo zagen die blaasjes er ook ongeveer uit, maar dan een stuk kleiner, maar wel zo geel. Even het topic lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:54

Tekenbeten jeuken toch niet? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:55

Calanddra schreef:
Het is wel echt zo'n schijf idd.

Muggenbulten heb ik regelmatig (heb blijkbaar lekker bloed := ) maar nog nooit zo'n reactie gehad.

Ik dacht idd ook gelijk aan een tekenbeet ivm de kringen. Maar als ik op internet kijk zijn de kleuren omgedraaid, kan het dat het er eerst dus zo uit ziet?

Anders maandag even een bezoekje aan de huisarts brengen O:)

owja die link had ik toen nog gezien ja! Zo zagen die blaasjes er ook ongeveer uit, maar dan een stuk kleiner, maar wel zo geel. Even het topic lezen.

Denk dat het gewoon een dazenbeet is hoor :) Kunnen ook erg akelig jeuken en grote rode plekken geven.
Ik heb zojuist ook een week rondgelopen met een prachtige schijf met gigantische rode plek op mijn rug :))

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:56

Bizzybijtje schreef:
Tekenbeten jeuken toch niet? :')

Die van mij wel. ;) :j

Mijn tekenbeet zag er ook niet zo uit als die van internet, ik had geen kringen maar gewoon een grote rode plek met lichte rand. Het was wat dikker dan de rest van mijn enkel en het jeukte behoorlijk.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 28-08-10 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:57

Ik heb ooit eens een muggenbult opengekrabt, toen mijn paard ringworm had. Toen had ik het dus ook. Kwam ook z'n kring om heen. Blaasjes kan ik me niet herinneren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:57

Hmmm maar weet vrijwel zeker dat dit geen tekenbeet is hoor.. Maar eerder een nare beet van een daas oid...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:58

Dat kun je denken Bizzybijtje, maar mijn tekenbeet zag er toch echt zo uit (iets donkerder) en ik had ook echt Lyme. ;) Het kan wat anders zijn, maar een tekenbeet zou ik ook niet uitsluiten.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:00

Even in de gaten houden. Collega had een insectenbeet waar een blaar opkwam, bleek er een wondroos infectie bijgekomen te zijn.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:09

iig bedankt voor jullie reacties :)

Ik hou het idd zeker in de gaten en sluit idd een tekenbeet ook niet uit :) Misschien toch sowieso maar even een huisartsbezoekje plannen deze week, je weet maar nooit :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:13

Ik zou het even aankijken, en je kan beter het zekere voor het onzekere nemen. Toen ik Lyme had (ik had de teek gezien) werd ik eerst heel ziek en snapte ik niet wat er aan de hand was, en pas na 2 weken ontstond er een kring op de plek waar de teek had gezeten. Maar volgens mij kan het ook heel goed andersom, dat je dus eerst een plek krijgt. Ik zou het gewoon even in de gaten houden. :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 17:16

De bult is al bijna niet meer rood (alleen nog iets binnen die kleine kring), niet meer pijnlijk en jeukt ook niet meer. Het is ook niet meer zo dik als gisteren.

Alleen de blaasjes zitten er nog. :)

valt gelukkig dus nog wel mee :')

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:18

Ziet er wel uit als een kring van een tekenbeet. Bij de 2de x dat ik Lyme kreeg had ik ook zo'n kring op mijn arm. Na een paar dagen was die ook weg getrokken maar had dus wel weer lyme te pakken -O- mijn kring jeukte ook enorm.