Dr Atkins dieet

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-10 11:07

Hoi,

Ik open dit topic even apart over Atkins. Omdat ik het hier specifiek over Atkins wil hebben, en ik heb nogal wat vragen.
Ik kom zelf ontzettend snel aan, en het lijkt voor mij alsof ik leef in een vreetkick. Ik ben voorheen altijd bezig geweest met calorieën tellen, en at eigenlijk heel normaal maar het gewicht gaat er zó snel aan. :n
Ik heb ook altijd heel gezond en regelmatig gegeten en ik beweeg ook veel.

Maar nu ik weer ben aangekomen (zit nu op 63 kilo, met een lengte van 1.66 cm) Ben ik het dus zat, en probeer ik sinds 2 dagen het Atkins dieet. Ik wil gewoon die buik er af.

De eerste dag vond ik het dieet wel gaan, alleen vind ik het zó raar dat je allemaal vette en calorierijke dingen moet eten. Ik eet dus weinig tot geen koolhydraten meer. Maar dit moet dus evrvangen worden door dit soort dingen.

Maar nu, de tweede dag, lijkt het wel alsof ik aan het afkicken ben van een suikerverslaving. := Of ik móet gewoon mijn bakje yoghurt hebben met cornflakes, en ik snak zó erg naar en banaan.

Maargoed, ik hou me dus fijn aan de Atkins regeltjes, maar er is een ding wat ik niet snap:

Hoeveel vet mag je nou eigelijk eten? Wat is nou teveel?
Ik voel me namelijk zo vét op dit moment! Echt, bah! En naar mijn gevoel klopt dat dan natuurlijk niet, maar hoort dit? Ik hoor graag ervaringen!



Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 19:28

Dankjewel allebei!. Zo, dus dat onberpkt vet eten is eigenlijk..letterlijk? Zo, klinkt zo apart. :+
En arabella, klopt, ik merk dat het hongergevoel wel minder wordt!


@Marchador: Dat klinkt inderdaad erg goed! Maar die shakes, die mogen dus wel in de eerste fase? Ik heb nu van die Atkins repen (onder de 5 carbs). En die mogen toch ook in de eerste fase? Anders houd ik het ook haast niet vol.
En wat voor pannekoekjes zijn het? Ook van die Atkins pannenkoeken?


En ja, die fase heb ik dewonload. Alleen kon ik niets vinden over de extra repen shakes, brood en wanneer wat mocht. :j


Ik moet zeggen, ik eet toch nog steeds erg veel hoor. En inderdaad veel kaas, veel ei, veel vlees. Dan voel ik me wel goed vol, maar ik heb nog steeds veel nodig. Dus ik hoop dat het echt werkt. :D

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 19:44

@ Monster_Tos: Ja dat lijkt me een goed plan! :j Zitten er in yoghurt trouwens niet ook heel veel koolhydraten? Of heb ik mezelf dat wijsgemaakt?

en wat ik me afvraag, is het heel erg om in de introductiefase tussendoor één broodje te eten?
Ik eet namelijk altijd mee bij mijn schoonmaak/verzorg adres, en dan eten we inderdaad broodjes. Zit daar de hele dag. Lijkt me zo banketstaaf om dan te komen m*erenneuken over dat ik 'niet mag want ik zit op dieet' :=

Of is dan direct het hele dieet verpest?

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 20:04

Nouja het Atkins dieet gaat er gewoon om dat je geen tot weinig koolhydraten eet. iig in de inductiefase. Brood mag in de inductiefase helemaal niet eigenlijk.


Yoghurt volgens mij ook niet. :=

Maar ik heb me er tot nu toe heel braaf aangehouden. Zit nu wel pas op de 3e dag. Maar zaterdag ben ik dus de hele dag bij mijn verzorgadres, en dan is de gewoonte dus dat ik daar gezellig brodjes mee eet. Ik denkd at je wel weet wat ik ik bedoel.

Is het dan echt heel erg als ik een broodje eet op zaterdag, en me er voor de rest compleet aanhoud? Of heeft het dan helemaal geen zin meer?

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 20:10

Goh, bedankt voor het recept van de pannenkoekjes! Klinkt lekker!

Oke, dus dan ga ik denk ik ook maar eens kijken voor de shakes. Alleen nu heb ik nog een doosje repen staan. Ik kom de dag goed door als ik er elke dag 1 pak. Maar zorgt dat ervoor dat je niet afvalt? O-ooo, hoop het niet, want ze zijn zo lekker ! :=


Tsja ik eet verder echt geen brood, pastas, rijst, yoghurt. gewoon geen koolhydraten. Maar ik dacht dus, dat als je dan toch een broodje pakt, dan dan de ketose verstoord wordt waardoor het vet gewoon helemaal niet verbrand werd?

Ik hoop dat het niet zoveel uitmaakt als ik een broodje eet op zaterdag.


@renskje: Dankje voor de link! Kan ik ook altijd gebruiken zo'n topic. :)

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 20:18

Hmm, zou het heel erg zijn in de eerste 2 weken? Vraag het me zo af. := Zolang ik maar van die paar kilo afkom.

Het lijkt trouwens wel of mijn energiepijl echt op 0 staat. Hebben jullie dat ook? Is dat normaal ?

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 20:48

@Marchador: ach komt goed uit, want vitaminepillen slik ik sowieso al :D Ik wil zelf zo'n 7 kilo afvallen. :) Dus wie weet zeg ik na een paar weken al dat ik het genoeg vind. :D

@ Monster: hmm dat valt mee ja! Alleen op de atkins site staat ook een stukje over de verschillende koolhydraten. Dat sommige producten gewoon ;echt niet mogen omdat het soort koolhydraten gewoon niet oké is.

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 20:54

Haha, toevallig. :D


Nee die ken ik helemaal niet! Vor mij is met koolhydraten werken eigenlijk vrij nieuw. Heb altijd op de calorieën gekeken. (he sh*t, ken ik ze nog voor niets allemaal uit mijn hoofd. :+ )

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 21:17

@ Ella: echt waar? Ookal at ze gewoon normaal? Als ik er mee stop ga ik sowieso minderen met koolhydraten, ipv alleen maar letten op de caloriën.

@Renskje: Dankjewel! Die kan ik goed gebruiken !

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-10 15:20

@ Monster_tos: Toeballig, ik heb ook iets an de spieren waardoor ik niet kan rennen (doet pijn) en al buiten adem raak van mijn schoenen aan doen. :+ Is inderdaad heel irritant als je wilt sporten.

@Gracia: Zo he, jouw vader! Erg knap! Wel jammer dat het er bij jou weer aan is gekomen. Maar ik denkd at ikw eet wat je bedoelt met je minder goed voelen. Mijn energiepijl staat echt lager dan ooit, kom haast niet meer vooruit op de fiets. :\


@Ella: Ik hoop namelijk dat als ik mijn kilo's kwijt ben dat ik dan mijn oude eetpatroon min of meer weer op kan pakken, maar dan met héél wat minder koolhydraten.

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-10 16:39

Goed dat je gaat bewegen! Ik ga vanavond even paarrdrijden. Vraag me alleen af hoe lan gik het nog ga volhouden, ben doodop. :\

Maar vandaag even een chocolade shake gehaald en nog een reep. :j

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-10 16:57

Jazeker. :j Alles van atkins. En onder de 5 carbs. :j

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-10 04:35

Een uur wandelen is ook al erg goed! Lopen is altijd goed voor het lichaam. Ik heb vandaag, of gister (hoe noem je dat rond deze tijd :+) Nog paardgereden, en morgen weer. :j

Hmmmm Lasagne :9 Zitten daarniet heel veel koolhydraten in ?

Ik ontbijt altijd mt ei :D

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-10 18:27

@Marchador: Ik koop ze gewoon bij Kruidvat en de AH. :D

@duChambre: Welkom! Ik heb niets laten checken, moet wel zeggen dat mijn energiepijl waanzinnig omlaag is gegaan.

@Monster_Tos: Ja, ik ken het. Ik woon ook nog thuis dus ik begrijp waar je mee zit. :+

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-10 19:16

Ja echt! In De AH hebben ze een heel klein schapje met wat Atkins dingen. :)

En bij de Kruidvat staat het juist bij de modifast dingen etc. :j

Goh die shake was trouwens wel lekker.



Volgens mij ga ik zo maar eens eenreep opeten. Kom net terug van een hele dag werken+daarna paardrijden. Enne, ik ben al sinds 4 uur 's morgens wakker. :=
Laatst bijgewerkt door Red_Savage op 13-03-10 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-10 19:17


Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-10 19:20

Vooral bij de fases wordt het meeste wel duidelijk. En bij de download bijlage :j

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-10 19:25

Dat staat in de bijgegeven file die je moet downloaden. :)

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-10 20:28

Ja, je mag alles eten waar geen koolhydraten en geen suiker in zit. En dat inderdaad onbeperkt.
En 100 gram groenten per dag. Dus ook géén fruit, geen yoghurt en geen melk.

Lijkt heel veel, maar ik moet zeggen, het valt toch tegen uiteindelijk. De variatie is niet echt groot. :+
Je maaltijden bestaan vooral uit vlees, kaas en ei. :)

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-10 20:52

Oké, sinds vandag ben ik officieel versoepeld met het dieet. Ik heb nu besloten gewoon wat meer op de koolhydraten te letten.

Ja, helaas na een week al. Maar het ging niet meer met het energieniveau. :n Kwam de trap niet meer fatsoenlijk op.

Helaas kan mijn (waarschijnlijk) zieke lichaam het toch niet aan.

Goed, ik ga nu dus meer op koolhydraten letten. Dus dat wordt héél wat minder brood, en geen pasta's. :)

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-10 18:27

@duChambre: Ja hoor,ik slik sowieso vitamine pillen, dus dat zit er bij sowieso al bij. :D

@Monster: Dat ga ik nu dus ook doen. En ja hoor, nu ik weer ben begonnen met wat koolhydraten en wat suiker gaat het al veel beter. *zucht* En ik wil zo graag afvallen. :\

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-10 15:16

Ik lees dat iedereen goed bezigis hier. :D

En wauw Barmat, ik heb echt grootse respect voor jou!

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-10 16:01

Monster_tos schreef:
Hmm ga dan toch maar eens googlen, even kijken wat het precies inhoud!

Jij al wat kwijt RS ?

Ik ben volgens mij al zo'n 2/3 kilo kwijt. :j Van 64 naar 61. :D

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-10 20:18

Dat staat ook op de site, maar dat staat onder 'sprookjes.' Uitleg ben ik vergeten.
Maar kan best zijn hoor, heeft ie zich niet goed aan zijn eigen dieet gehouden :))

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-10 20:30

Dankjewel ! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers