Brrr, uitstrijkje laten maken...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:20

uitstrijkje laten maken is heel belangrijk... ik kan wel zeggen dat het mij heeft gered :) Er zaten afwijkende cellen... ben in totaal 2x daaraan geopereerd (een lis excisie.... doet geen pijn, het is {plaatselijk) verdoofd)... ik blijf voorlopig onder controle, niet alleen omdat het standaard procedure is, maar ook omdat ik dat zelf wil...

Als ik dat uitstrijkje niet had laten maken, dan hadden de cellen over een aantal jaar uit kunnen groeien tot baarmoederhalskanker... maar dankzij het bevolkingsonderzoek waren we er dus op tijd bij en was het nog geen kanker :)

Het uitstrijkje zelf doet overigens ook geen pijn... en net als met mijn voorgangsters vind ik de eendenbek het rottigste deel van de hele procedure... (en zo heb ik de gynaecoloog en de co-assistente ook eens aan het lachen gekregen... de assistente zei dat het geen pijn deed, dus dat ik me mocht ontspannen... en dat het er zo weer uit was... dus ik floep eruit "Dat zal best, maar ik heb er toch liever iets anders in... :') )



Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:01

pap 2 is na een half jaar weer op controle :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 bezoekers