Brrr, uitstrijkje laten maken...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:39

oh jakkes tegen dit onderzoek zie ik ook tegenop. Eendenbek is bij mij ook geen pretje. Heb nog nooit een oproep gehad. heb het al 2x laten doen maar beide keren vond ik het niet prettig.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:45

Hoi ik heb het ook al een paar keer laten doen en vind het totaal niet eng, tis een beetje een kietelend gevoel tegen de baarmoedermond en het moet gewoon gebeuren stel je voor dat je niet durft en er is echt een keer wat, gewoon ontspannen en rustig wachten en pas gaan wanhopen als er echt iets is, ik had echt een keer iets en had ook klachten dus een uitstrijkje laten doen dan weet je tenminste wat er aan de hand is.

marimba

Berichten: 676
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hoofdstad van overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:02

ik zag n paar keer de vraag voorbijkomen van verschillende maten eendebek, ja er zijn kleinere je kan er om vragen of ze die hebben, standaard ging bij mij ook niet :+

darwin

Berichten: 4158
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: op een mooi plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:31

Kaja schreef:
darwin schreef:
Nou, die eendenbek was bij mij ook altijd heel pijnlijk, mede doordat ik een gekantelde baarmoeder had.
Heb nu mijn baarmoeder laten verwijderen, nooit meer een uitstrijkje en nooit meer ongesteld *\o/*

:oo Je bent 39..... :?



Ik had het 10 jaar eerder moeten laten doen ;)

Mirrrriii
Berichten: 1042
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:57

marimba schreef:
ik zag n paar keer de vraag voorbijkomen van verschillende maten eendebek, ja er zijn kleinere je kan er om vragen of ze die hebben, standaard ging bij mij ook niet :+


Oke, dit heb ik me dus vaak afgevraagd.
Ben benieuwd of de meeste HA dit hebben.
Bedankt voor je antwoord!

darwin

Berichten: 4158
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: op een mooi plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:20

Bij mij gebruikte ze ook de kleinste en dan was het nog een hele slachtpartij. :(
Maar TS, ik ben waarschijnlijk een uitzondering en bij jou zal het waarschijnlijk gewoon goed gaan, dus laat je niet ontmoedigen door mijn post ;)

blue_kim

Berichten: 2689
Geregistreerd: 01-03-09
Woonplaats: heiloo

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:35

nooit geweten dat ze verschillende maten eendebekken hadden. dacht dat het aan mij lag dat het elke keer zo'n pijn deed als ze dat ding erin deden. omdat ik van andere had gehoord dat z er niks van voelden etc. ik heb het meerdere keren gehad en ben elke keer met me kop door het plafond gegaan. als ik nog eens moet zal ik vragen om een kleinere, kijken of dat verschil maakt.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:19

Ik heb het vorige week laten doen bij me HA> naja zijn assistente deed het.
Een flinke *** partij voel je meer van dan van dat hele uitstrijkje.
NU heb k al 4 kids gehad ( nee 3 keizersnees :P )
En die eendebek voel je wel iets Maar GEEN pijn!!!!! En dat uitstrijkje zelf voel je dus niet!!
Tis het idee ;) Naja ze zien wel vaker een vrouwelijk geslachtsdeel :+ dus waarom schaamte.
Ik raad het iedereen aan om te doen als je oproep krijgt. Tis niet voor niks.

Ik heb nog geen uitslag gekregen.
Maar wat ik al zei. Een flinke sex partij heb je veel meer last van en voel je veel meer dan zo uitstrijkje :j

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:23

Nou jij doet er wel heel makkelijk over Caye, dat is voor iedereen verschillend iemand die zich (onbewust) spant kan er veel pijn van hebben.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:26

Wat een gruwelverhalen hier. Ik heb twee jaar geleden een uitstrijkje en nog wat dingen laten testen. Ik had een arts-assistent (mannelijk). Ik heb echt totaal niets gevoeld, totdat ik op mijn paard ging zitten :+ Ik heb twee dagen niet kunnen rijden.

Ik had na twee weken de uitslag van het uitstrijkje.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:27

doet er makkelijk over? Je kan je zo gek maken als je zelf wilt. :)
Als je goed luistert naar je lichaam en naar de HA of wie dan ook en ontspant heb je het meest werk al gedaan :)
Bij een "normaal gebouwt" persoon zonder afwijkingen dan :)

blue_kim

Berichten: 2689
Geregistreerd: 01-03-09
Woonplaats: heiloo

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:00

nou ik was de eerste keer toch echt wel ontspannen, maar het deed zo'n pijn, dus die drie keer daarna was ik toch niet zo ontspannen meer hoor. dat lukte pas nadat ze mijn baarmoedermond hadden verdoofd.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:46

cathyvans schreef:
Moet voor Bev. Onderzoek uitstrijkje laten maken. Durf niet goed te bellen, zie er zo tegenop. Ik weet dat het nodig is maar ik ben zon zenuwpees, het wachten op uitslag is al genoeg om mij van de kaart te maken...En stél je voor dat er iets is, brrrrrr, ik krijg het nu al benauwd. Hellup.....gatsie, waarom moeten vrouwen al die rotdingen toch hebben?!


Ik durfde de eerste keer ook nit, maar toen had ik twee bevallingen gehad en leek het me een eitje... :D was het ook achteraf, zucht...

Kaja

Berichten: 3878
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:44

@ Darwin.. 10 jaar eerder, jeetje meis... :(:)
Wel beter dat je nu nergens last meer van hebt!

Weet je, ik wil absoluut geen spookverhalen de wereld in helpen, maar niet bij iedereen is het hetzelfde...
Als je "last" hebt van een gekantelde baarmoeder dan voel je wel degelijk iets, niet dat dat een reden moet zijn om niet te gaan, maar we kunnen het niet mooier maken dan het is :D

Prutsmuts

Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:50

Lees gisteren toevallig dit topic voor het eerst en dacht bij mezelf; " och jee, volgend jaar ben ik ook de klos !!"
Nou haal ik vanochtend de post en ligt daar DE oproep, hoezo toevallig?!?!

Poep nu al 3 kleuren bij de gedachte eraan!!

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:01

ik kan me wel ontspannen en heb er daardoor weinig last van. Stom blijft het wel, maar het hoort erbij.

Verder heb ik een spiraal gehad en het plaatsen daarvan was zo pijnlijk dat dat alles relativeert voor mij!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:34

Ik heb Pap2. Ook al weet ik dat het niks is mss. Maar toch .. pffffff waarom ik!?!?

Anoniem

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:30

caye :(:)
bij pap2 is het na een jaar weer controle toch?
begrijp best dat je dan toch zorgjes beetje maakt hoor..

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:11

pap 2 betekend eigenlijk niks, alleen houden ze het in de gaten, kan best dat volgende keer weer pap 1 is

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:01

pap 2 is na een half jaar weer op controle :)

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:40

ja klopt half jaar weer op controle.. maar iets in mij zei het van te voren al :o
bedoel.. 5 keer zwanger geweest. 3 keizersnee gehad. 1 keer normaal bevallen. Curretage.. spiraal gehad..

En tja heeft niks met elkaar te maken :o
Maar toch had ik wel iets verwacht eigelijk

Toveren
Berichten: 1299
Geregistreerd: 09-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:18

sorry dat ik het topic omhoog schop..
maare ik lees dat sommige als 23 jarige bijv al een uitstrijkje hebben laten doen?
Is dat omdat zij het hebben gevraagd of hoe zit dat?

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:14

Ik heb ook een spiraal en voor dat ik die kreeg hebben ze me eerst op van alles en nog wat getest. Ik had nogal veel klachten als ik ongesteld was namelijk.
Gelukkig bleek alles goed te zijn.

Eendenbek voel je wel, doet geen pijn. Ik vraag wel altijd of hij niet ijskoud is, dat heb ik 1 keer gehad en dat was geen pretje.
Uitstrijkje voel je ook niet echt.

Ik vraag altijd naar een vrouwelijke gynaecoloog. Dat kan je doen, ik vind dat ook altijd prettiger.

Ik ben ook 23 en bij mij hebben ze het gedaan toen ik 21 was. Omdat ik tijdens mijn menstruatie zoveel bloed verloor dat ik flauw viel en dat hield 10 dagen aan. Ook kunnen ze door middel van een uitstrijkje testen of je bijvoorbeeld een soa hebt oid.

take_one

Berichten: 3040
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:03

Ik heb dit jaar al een uitstrijkje laten maken, word in Augustus 19.

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:23

Ik heb ook wel eens een uitstrijkje gedaan, maar dan voor een soa-test. Ik vond het erg pijnlijk en zeer onprettig, maar dat heeft met ervaringen down-under te maken denk ik. Ik lag echt te huilen op die bank en die vrouw vroeg nog doen die eendenbek er in zat: Wil je even kijken??
Ik schreeuwde nog net net; NEE SCHIET ALSJEBLIEFT OP.

Brr.