Spastische darm belemmert leven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:55

Zo heee :\ Had beter me mond kunnen houden zeg, of beter af kunnen kloppen..
Vandaag gaat het weer helemaal fout, hardstikke buikkrampen, leef al de hele dag op duspatal ( gebruik ik alleen als ik echt heel veel last heb)
Denk dat alles weer opgezet is oid, want zelfs gapen en ademhalen doet zeer :\

Wat balen Manon! Heb je herkansingsmogelijkheden?

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture


M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:58

Manon_V schreef:
Ahh wat ongeloofelijk *** zeg..
Hoeveel duspatal neem je dan in op zo'n dag?

Ik heb gelukkig wel herkansingen,, dus kan altijd dat vak herkansen mocht het een onvoldoende zijn :)
Gelukkig hebben we een opdracht moeten maken die 30% meetelt,, maarja daarvan weet ik ook niet of ik die wel zo goed heb gemaakt :=

Ik heb er 3 genomen, heb altijd een soort make up tasje met medicijnen erin, dus kon niet kijken hoeveel je er op een dag mag.
Weet dus niet of het echt veel is, maar ik vind het veel :o

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:46

Jeetje hoe kan dat nou?? :?
Denkt je werkgever dat je er met een maandje rust er wel overheen bent? Stress doet een hoop, en verergert het heel erg.
Maar als je helemaal geen stress meer hebt, dan blijf je het alsnog houden.
Vreemd.. heel vreemd... heel belachelijk ook!!

Sommige werknemers gaan elk uur roken, daar is dan zeker geen probleem tegen? :P

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:10

Dat heb ik ook Joyce :j Ik maak me meer druk waardoor ik pijn krijg dan dat er echt iets aan de hand is.
Ik heb hetzelfde probleem, we gaan met school over 2 weken op excursie, naar Amsterdam.
Is dus 2,5 uur in de bus zitten met alle leerjaren van mijn opleiding + nog een opleiding erbij... zit me daar nu al druk over te maken dat ik dan niet even weg kan...
Daarna een rondleiding van anderhalf uur.. ook weer zo iets.
Zodra ik me 'opgesloten' ga voelen dan wordt ik direct gestressed.. daarna gaan we nog naar een museum ( van ajax :Y) ) en bij dit idee voel ik me veel vrijer.
Dan hebben we de hele middag vrij om naar de stad te gaan, maar we gaan rond 5/6 uur terug naar school, dus zitten we in de file..
Maak me daar nu al druk om :o Hoe ik dat ga 'oplossen' zonder te veel paniek.
(Het is bij mij meer het idee van: Oef... ik kan niet weg, dan dat ik echt pijn heb.

Ik gebruik de laatste tijd wel van die anti stress pilletjes (Homeopatisch of hoe je dat ook schrijft :') ) ik heb geen idee of ze écht werken, maar ik voel me er wel rustiger bij.
Alleen al het idee dat er 'iets' tegen te doen is.
Heb ook altijd een flesje water bij me, want ik merk dat ik misselijk wordt als ik een droge mond heb en dat heb ik meteen weer gelinkt aan mijn buik :')

Craekers is inderdaad een slim idee om dat mee te nemen als je ergens uit eten gaat, is toch iets wat je snel naar binnen kan werken zodra je iets niet mag, en niet gelijk knock out ligt omdat je zoveel honger hebt..

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:51

Is dat dat onderzoek waarbij ze met een cameraatje naar binnen gaan?
Zo ja, ik vond dat meer een genante onderzoek dan écht pijnlijk.

Amigootje: Gefeliciteerd :D
Ik weet altijd dat hier op zaterdag het vet van de snackbar wordt verschoond (ik hoop eigenlijk ook wel op meerdere dagen)
Maar ik merk altijd aan mezelf dat als wij op zaterdag een frietje gaan halen dat ik dan amper last krijg.
En zodra we op maandag of dinsdag ( Geloof dat het deze dagen waren...) friet gaan halen gaat het fout..
Laatst bijgewerkt door M_EL_ISSA op 30-11-09 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:31

itsmi schreef:
jessiesand schreef:
Na die dag eten had ik absoluut geen problemen mee, heb toch al 0 eetlust :P
maar die poeders tja, daar ben ik dus allergisch voor.
Dat onderzoek vond ik echt zeer pijnlijk maar dat komt waarschijnlijk door de vernauwing in mijn darmen.

8 december moet ik terug voor gesprek.
Dus dan zal ik alles wel horen. Ook van mn echo en mn bloedtest.


Ik kreeg dat onderzoek toen mn aanvallen weer voorbij waren, was dus weer "gezond" en at weer normaal, en ja,dan is het zwaar! Maar jeetje, je hebt er wel heftig op gereageerd dan! Lijkt me heel eng als je in shock zit!!
Ik kreeg dat drinken niet weg. Ze hebben t uiteindelijk per sonde gedaan.. Dat was trouwens ook vrij pijnlijk, want mn ene neusgat was kleiner.

Van t onderzoek zelf heb ik geen last gehad, had eerst normale verdoving gehad, maar omdat ik zo tegen lag te werken, en aan het gillen was (kan t me niet herinneren, best genant haha) heb ik er een dosis bovenop gehad, toen was ik dus weg.. Weet er gelukkig niks meer van!

Het 1e wat ik zei trouwens toen ik wakker werd na dat onderzoek was: "mag ik een boterham met kaas?" whahaha

Ik heb dat darmonderzoek ook gehad, had ook geen verdoving. Aan de ene kant vond ik het allemaal wel interessant om het te zien, maar vond het me toch banketstaaf. :=
(Terwijl die dokters het vaak genoeg mee maken, maar oke)

Maar ik was vergeten boterhammen mee te nemen := Dus het eerste wat ik toen gegeten had, was een mars uit de snoepautomaat in het ziekenhuis :Y)
Dat heeft me toch gesmaakt.. vond het heerlijk :D haha.

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:42

Al 5 dagen niet? :oo Jeetje....

Ik heb juist het tegenovergestelde :o Ik weet niet of het nou mijn darm is, of een beetje buikgriep..
Maar heb koorts ( Niet hoog, 37,5/38) en vreselijke buikkrampen met directe gevolg: Rennen naar de wc :=
Die buikkrampen zijn zo erg, dat ik gewoon bijna bukkend naar de wc ren... overeind staan lukt me niet..

Ben vandaag ook maar thuis gebleven, ik blijf rennen....
En met 3 uur in totaal reistijd is dat niet erg rustgevend...

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:43

Zo... gisteren dus ziek geweest.
Moest vandaag wel naar stage, want mijn communicatie- en marketingplan moet morgen gepresenteerd worden op een vergadering en ik was nog niet klaar.

Nou... heb het 2 uur volgehouden op stage, maar voelde me belabbert, elke minuut wel erger..
Ben dus maar thuis bezig gegaan met stage opdracht. En gek genoeg gaat het nu wel weer, voel me nu ook veel fijner thuis als je ziek ben :P

Maar denk dat het meer echte griep is, want heb ook zo'n raar gevoel boven me ogen, maar het slaat wel weer vreselijk op me darmen aan :\
Zal wel slap punt zijn... loop steeds naar de wc.

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:58

Pfft.. wat doen jullie tegen enorme buikkrampen? Het zit echt aan de linkerkant, dus t zijn echt weer mijn darmen :(
Heb vandaag al 2 keer duspatalin genomen..

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:04

Dat is juist het probleem vind ik bij spastische darm..
Het is niks ernstigs, maar het is verrekte lastig en pijnlijk....

Maar wel fijn dat je toch iets mee hebt gekregen waar je hopelijk iets mee kan.

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:04

Ben vandaag toch maar thuis gebleven, maar heb wel een deadline.
Nu wil ik alles via de mail doen, maar dan voel ik me zo poedersuiker bij dat ik er dan weer niet bij kan zijn :=

Maargoed, als ik nu geen rust neem, dan zit ik over een week nog te kwakkelen..

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:57

Ivy, jij was toch de gene die de ziekteverlof in zou gaan? Hoe is dat afgelopen als ik vragen mag? :o

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:45

Oh oke :j was het niet gewoon een stomme truc van je baas dattie jou gewoon weg moest hebben?
Vind het zo'n stomme regel....

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:25

Ik heb schooluitje Amsterdam maar afgezegt.. durf het echt niet aan om 2,5 uur in de bus te zitten zonder 'uitvlucht', juist nu dat het echt heel slecht gaat met mijn buik :o
Dit zijn dingen die ik niet moet doen, maar ik wil niet in paniek raken met heel mijn opleiding erbij ( 3 leerjaren) + nog 2 opleidingen (3 leerjaren)...

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:57

DAT is dus inderdaad ook mijn probleem :j
Uiteten gaan vind ik opzich niet zo'n heel probleem, want dan 'kan' je wel weg.
Alleen omdat je weet dat je weg kan, dan weet ik dat het al goed komt.

Maar nu gaan we naar Amsterdam, gaan we om kwart over 8 weg vanaf school. Zitten we dus net in de ochtendspits..
In een bus vol met iedereen die ik ken, vol met drukte, dan kan ik niet weg.. en ik wil mezelf dan ook weer niet laten kennen en dan heb ik weer een 'angst' erbij.
Ik ga elke dag met de bus om naar school/stage te gaan en mijn reistijd is nu ook 5 kwartier/anderhalf uur en dan moet ik nog terug ook.
Maar omdat ik weet dat ik weg kan, omdat ik toch met niemand ben, kan ik me gerust voelen.
Als ik afspreek met iemand in de bus, dan ben ik weer zenuwachtig, want als ik dan weg wil, moet ik me verontschuldige en de reden zeggen.

Maar ik vind een busreis van 2,5 uur, met allemaal mensen die ik ken durf ik gewoon niet aan :o

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:49

Haha, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag EN met je vriend :)) hihi.

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:59

Ohjee... dat is lastig inderdaad..
Een baan zoeken is niet zo makkelijk :n.

Ben gister van paardjelief afgedonderd := Heb spierpijn op plekken waar ik nog nooit echt spieren gevoeld heb :') Maar ook regelmatig weer buikkrampen er tussendoor.
En juist door die buikkrampen voel ik die spierpijn nog erger in me buik :?

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 17:13

Drop bij mij juist helemaal niet, krijg juist pijn van drop... voornamelijk haribo dropjes :=

Ik krijg het eigenlijk op geen enkele manier rustig, behalve afwachten tot het beter gaat...

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 17:43

Wat is P&K?

Ik ben wel benieuwd wat bij jullie werkt als jullie je beroerd voelde, gister waren we op stage naar de Mac gegaan, had alleen al kipnutgets genomen want wou niet te veel vet hebben. Maar kreeg daar ook best last van, met mentos was dat inderdaad wel 'minder'.

Alleen bij mij op stage zijn die wc zó gehorrig, zo erg vind ik dat :=

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 17:55

Dat is mijn grootste probleem van heel die spastische darm :o

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture


M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:44

Vanaf 1 januari (of 2 januari) ga ik denk ik een dieet volgen speciaal voor spastische darm. Heb ik gelijk een goed voornemen voor het volgende jaar! :')
Het schijnt zelfs dat het hiermee helemaal over zou gaan.... ( Of dat zo is, laat ik maar even in het midden :P )
Het is een dieet van 7 weken en dan moet je alles vermijden wat slecht is voor je darmen en na die 7 weken moet je alles weer in stapjes opbouwen.
Eerste periodes zijn dus geen brood en geen aardappelen en geen peulvruchten.
Het is via deze link: http://www.darmkracht.nl/indexl.php?gcl ... 3goday-OqQ

Ik ga het maar gewoon proberen, baadt het niet, dan schaadt het niet.

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:55

Manon_V schreef:
He, das balen Sanne :(

Ik heb die link eens doorgekeken, en moet zeggen dat het mij echt de moeite waard lijkt.
Denk dus dat ik met je mee doe melissa.
Wil het ook nog even aan mn ma voorleggen, zodat ze er rekening mee kan houden :)
(misschien doet ze zelf ook nog wel mee,, zij heeft een spastische darm)

Hier doen ze bij mij ook mee :j ( Teminste, mijn moeder en dan doet eigenlijk automatisch de rest ook mee :+ )
Ook omdat het veel meer motiveerend is en ik denk dat je er ook best wel vanaf valt :P

Ik ga 2 januari beginnen, nu heeft het namelijk toch nog geen nut, wij hebben gisteren wel het boek besteld.
( Als je voor morgen besteld krijg je nog een extra boek erbij)

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:33

Daarom zei ik ook ik het in het midden laat of het echt over gaat.
Maar ik vind het wel geloofwaardig klinken, het is net zoals allergie eigenlijk..
Eerst moet je alles waar je niet tegen kan vermeiden, en zodra je huid weer oke is, kan je alles in stapjes weer op gaan bouwen.

Ik probeer het gewoon :j Baadt het niet, dan schaadt het niet :P

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:49

Je mag onbeperkt eten, maar dan wel groente :')

Voor mij is het wel ideaal, hoef nou niet echt direct een dieet te volgen, maar 2/3 kilootjes eraf, zal niet verkeerd zijn :P

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:57

Manon_V schreef:
Pff ingewikkeld allemaal zeg :=

Gisteren is hier het boek binnengekomen, dat bij dat paket van dat ene dieet hoort.
Die weekmenu's zijn via de mail gekomen,, de eerste week alleen omelet als ontbijt en sla als lunch :=

Oh hebben jullie hem wel al gekregen :oo Wij nog niet.
Vind het ommelet wel een beetje lastig s'ochtends... meestal maak ik een boterham en leg ik dat op de bar s'ochtends en elke keer als ik daar langs loop neem ik een hap :')
Nu moet ik dr dus echt tijd voor vrij maken... en moet elke ochtend al om kwart over 7 bij de bus staan :(
Dat vind ik wel een lastig punt, die slaatjes als lunch kan makkelijk s'avonds al klaar gemaakt worden :P

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Galaika, Geerten, Kinke, Melissa0304, Momo94, Suliko, viphorse, YandexBot en 104 bezoekers