Obesitas vs. Anorexia

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Obesitas vs. Anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:59

oke ik zat al te zoeken naar uitzending gemist...maar het is nog geen 11 uur dus dat verklaart dat dus...heb het gister ook niet gezien dus dan vanmiddiag maar even kijken...

Anoniem

Re: Obesitas vs. Anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:04

Hij staat erop. :j

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:41

Ik heb 'm net ook even gekeken.
Heel indrukwekkend en vreselijk waar die meiden doorheen moeten.
Maar wel weer een docu waarbij imo het lijkt alsof mensen met een eetstoornis altijd maar mager zijn. Mensen met boulimia bijv. kunnen net zo 'gestoord' denken en toch er normaal uitzien. Echter lees/hoor/zie je daar eigenlijk zelden wat over.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind die 'eenzijdige media aandacht' heel jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:55

Toekie schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind die 'eenzijdige media aandacht' heel jammer.


Ben ik met je eens. :j

Desondanks vond ik het een erg goede documentaire, eindelijk eentje die wat dieper op de problematiek in gaat. En best confronterend ook, vooral het verdriet van de ouders/omgeving. Nu is het bij mij al wel een tijd geleden en ik heb grotendeels geaccepteerd wat ik in die periode heb gedaan. Maar dat is het enige waar ik het eigenlijk nog steeds moeilijk mee heb; wat ik de mensen om me heen heb aangedaan.

Echt lof voor de maakster van deze documentaire, ik vond dat duidelijk was dat zij ervaringsdeskundige is en dat ze echt eens een andere kant wilde belichten. Daar is ze in geslaagd wat mij betreft. :j

Maar wat jij al schrijft Toekie, het is wel weer anorexia en het beeld van magere meiden. Ik zou 'graag' eenzelfde documentaire zien over andere eetstoornissen (die moet ik dan misschien zelf maar gaan maken ;) ) maar hiermee ben ik eigenlijk ook al 'blij': Eindelijk aandacht voor de complexheid van eetstoornissen.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Re: Obesitas vs. Anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:20

Daar ben ik helemaal voor!! Juist over bijvoorbeeld boulimia denken mensen over het algemeen heel zwartwit.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:26

Lastig... bij anorexia ziet men er veel ongezonder uit dan bij obesitas. Denk dat dat ook wel meespeelt. Aan anorexia ga je ook snel dood, terwijl dat bij obesitas langzamer gaat (wel veel sneller dan bij een gezond gewicht natuurlijk!).
Denk dat wij zoveel dikke mensen zien, dat daar minder begrip voor is gekomen. Echt extreem dunne mensen zie je zelden, dus daar schrik je eerder van.

Ik schrik zelf ook eerder van anorexia, dan van iemand obesitas heeft. (tenzij het echt heel extreem is) dus denk ook wel dat het taboe rond anorexia veel kleiner is dan bij obesitas.

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:43

Hey

Nou ik weet dat er een tijd geleden ook een docu op tv is geweest over mensen die te dik zijn. Ik weet alleen niet meer of het ook specifiek om een eetstoornis gaat (want er zit natuurlijk groot verschil tussen alleen dik zijn en dik zijn met een eetstoornis). Maar dat was ook wel intressant.

Ik denk dat het op zich ook wel goed is dat het per onderdeel word uitgelicht. Dit om juist dat inderdeel er ook goed uit te lichten.

Zelf heb ik via de radio op den duur ontdekt wat ik had. Ik had toen eetbuienstoornis zonder compensatie (binge genoemd) en dat had ik nog nooit van gehoord. Had toen wel al wat gelezen van boulimia en ontdekte toen pas dat ik dat daarvoor heb gehad. Pas via de radio werd er gemeld dat toen oas de ziekte Binge is ondekt en dan praten we over een kleine 2 jr geleden.
Moet je nagaan...

Ik heb net ook even de aflevering gekeken (had gisteren alleen 2e helft gezien) en wat ik echt heel erg vind om te zien zijn de 'dode' ogen. Er zit geen leven meer in die meisjes. Dit vind ik echt heel erg.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:05

Binge-eating bestaat al veel langer (maar was blijkbaar niet echt bekendheid aangegeven dat het al bestond en erkend was) :) Staat zelfs al in de diagnostische boekje voor psychische stoornissen :)

Ik vind zelf ook wel een verschil tussen boulimia en obesitas. Want obesitas hoeft geen psychisch probleem te zijn, terwijl boulimia toch echt een stoornis is...

Die legen ogen vind ik ook vreselijk... het leven mist gewoon dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:36

Welshcobfan schreef:
Lastig... bij anorexia ziet men er veel ongezonder uit dan bij obesitas. Denk dat dat ook wel meespeelt.


Ja, daar heb je wel een punt denk ik. En bij -met name- boulimia is dat zo verraderlijk.
In de groep waarin ik destijds zat had bijna iedereen boulimia (of NAO) en een 'normaal' gewicht en verder een heel verzorgd uiterlijk (dat was overigens in de documentaire ook heel opvallend). Als je 'ons' dus oppervlakkig kende of op straat zou tegenkomen en die 'lege' ogen niet zou zien zou je denken dat er niks aan de hand was. Het tegendeel was echter waar.

Anorexia is levensgevaarlijk, maar boulimia ook. Helaas is 1 van mijn vriendinnen uit die kliniek er niet vanaf gekomen (wel meer niet, trouwens...) en er later aan overleden. ;( Nooit ondergewicht gehad, wel zo ongezond bezig dat haar lichaam het niet meer trok. En dat is wat veel mensen zich niet beseffen, je hoeft geen ernstig ondergewicht te hebben om toch een ernstige eetstoornis te hebben.

Hannanas
Berichten: 13023
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:38

Storm76 schreef:
upperlady schreef:
sorry volgens mij is dit slects in je hoofd. Ik heb dit idee namelijk echt niet! Of het komt omdat ik dit niet zo zie, dat kan ook nog, haha

Dus als jij een te dikke dame ziet lopen met een ijsje, denk jij 'die mevrouw zou wel eens boulimia kunnen hebben waar ze niks aan kan doen', in plaats van, 'wat een dom persoon, laat dat ijsje nu liggen, je bent al te flink'?


Waarom zou je meteen denken: wat een dom persoon dat ze een ijsje eet?
Dat slaat werkelijk nergens op. Het is bij mij nog nooit opgekomen. Wel wordt ik er wel eens "verdrietig" van, ik vind het sneu als iemand erg dik is..zonder te denken aan dat ze het zelf doet, gewoon om het dik zijn, aangezien ik denk dat in de meeste gevallen de persoon in kwestie er ook niet blij mee is.
Er zijn talloze redenen te bedenken waardoor een persoon te dik of te mager is.
En over Anorexia vs Boulumia vs BED denk ik niet dat het bestaat. Eetstoornis is eetstoornis.

Denk ook niet dat iemand met een fiks overgewicht er persé gezonder uitziet dan iemand met een fiks ondergewicht.
Het is beide een aanslag op je lichaam.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 16-07-09 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:40

[quote="Welshcobfan"]Ik vind zelf ook wel een verschil tussen boulimia en obesitas. Want obesitas hoeft geen psychisch probleem te zijn, terwijl boulimia toch echt een stoornis is...
quote]

Dit bedoel ik ook. Je hebt dik zijn (obesitas zijn) alleen en je hebt dik zijn (obesitas zijn) met een eetstoornis. Daar zit gewoon duidelijk verschil tussen.

Hannanas
Berichten: 13023
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:44

kizz_rianne schreef:
Ik vind het ene probleem niet minder erg dan het andere... Ik kan me bij beide gevallen wel iets voorstellen, maar me er niet volledig in verplaatsen. In beide gevallen ben je de controle kwijt over je eetgedrag.
Kan me wel heel goed voorstellen dat je denkt bij een dik iemand die patat eet 'jeetje waarom kan je je niet beheersen?'. Maar hetzelfde kan je denken over dunne mensen, maar dan eerder in de trant van 'je bent al zo dun, ben je zo obsessief bezig dat je een cola light moet nemen ipv een gewone cola?'
Vind dit soort discussies wel altijd interessant. :D


wat dacht je van: juist de controle over je eetgedrag.
De angst slaat je echter op een gegeven moment om het hart en op de 1 of andere manier slaan bepaalde personen (veelal types die graag de controle behouden) er te ver in door. En als je eenmaal in die stroomversnelling zit ( die om even grof te zeggen best ieder persoon kan overkomen) is de weg terug of het de laten stoppen erg moeilijk.
En voor je het weet... kilo's verdwijnen snel.
En bij b. weet je ondanks de eetbuien min of meer de controle over je gewicht te behouden.
Beide wegen zijn even schadelijk.

Trouwens, heb laatst een erg interessante docu gezien.
Ze onderzoeken waarom de ene persoon stopt wanneer hij vol zit en de andere niet.
In kleuterklassen zijn er al verschillen te zien. Na de lunch kregen de kleuters ieder een bord voor met lekkers tijdens het tekenen. De ene kleuter schoof het bord opzij en at niks. Vol is vol. De ander nam er toch zo nu en dan wat van. En er waren kleuters die het hele bordje leegaten. Ze waren continue aan het eten totdat er gewoonweg niets meer was.
Tevens is er een verschil in aankomen en in het accepteren van voedsel. Het ene lichaam gaat braken wanneer het tot de nok toe vol zit. De ander niet en kan met veel bloed,zweet en tranen toch alles naar binnen werken. Het ene lichaam komt bij een fiks dieet aan, de ander nauwelijks. De ene kwam flink aan maar had geen stijging in het vetpercentage. De ander kwam relatief weinig aan en had een toch een fikse vetpercentageverhoging. Ze hebben nog geen idee hoe, wat en waarom.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 16-07-09 19:51, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:46

Hannanas schreef:
Denk ook niet dat iemand met een fiks overgewicht er persé gezonder uitziet dan iemand met een fiks ondergewicht.
Het is beide een aanslag op je lichaam.


Nee maar licht overgewicht is wel gezonder dan licht ondergewicht. In extremen ziet niemand er gezond uit, maar matig overgewicht ziet er beter uit dan matig ondergewicht. Ik woog 45 en met 1.65 zie je er dan echt niet gezond uit :n Terwijl het net ondergewicht was. Ik ben 63 kilo en heb weer vet: iedereen zegt nu, meid, wat zie je er gezond uit! (heb overigens 65 en dat is tegen de grens met overgewicht aan)

Hannanas
Berichten: 13023
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Obesitas vs. Anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:50

Dat klopt. Maar bij matig ondergewicht zou ze ook gewoon uitzichtzelf wat tenger en bleek kunnen zijn. De extremen zijn echter beide erg belastend.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:53

Ik had die bouw (tenger en ook bleek), was namelijk wel gezond. Maar het zag er echt niet gezond uit :n Dat zie ik nu pas, nu ik eindelijk ben aangekomen (toen was ik pas 21!)
Had veel bezorgde klasgenoten...
Nadeel van ondergewicht is de slechtere weerstand.


Ik had gelukkig geen eetstoornis, maar verbrandde zoveel calorieen dat ik er niet tegen kon eten.

Daphne__
Berichten: 12467
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:33

hmm..

dat is wel zo ja :j

mijn zus heeft anorexia en woog op haar 19e 38 kilo.
ik ben 14 en weeg bijna 100 kilo.
bij mijn zus zie je ze echt denken; zo die is dun! die kan wel eens een eetstoornis hebben!
maar bij mij is het gewoon; jeetje, die mag ook wel eens op dieet!

dan komt er niet in ze op dat je een eetstoornis zou kunnen hebben.

maar voor mijn zus is het moeilijk om juist wat te eten, maar ik heb momenten waarop ik gewoon totaal geen controle heb over wat ik eet.
maar dat zegt niet dat ik gewoon lak heb aan hoe ik eruit zie.

helaas vinden heel veel mensen gewoon dat je niet geneog sport, niet genoeg op let wat je eet.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:28

Heb ook de docu Vel Over Probleem gezien, waarin men dieper ingaat op het psyschische probleem erachter. Wat ik ook meen dat het is. Maar toch ook nu lieten ze idd weer magere meisjes zien. De ene nog magerder als de ander. Vond de drie meisjes, 1 van 25 jaar, 1 van 18 jaar en 1 van 27 jaar (oid) echt... wat zagen die er slecht uit. En ook in elke blik die je zag... 1 en al leegte. Vreselijk.

Kan er niet met mijn hoofd bij, maar vind het zo'n fascinerende (weet er ff geen ander woord voor!) ziekte.

Gothika

Berichten: 112
Geregistreerd: 16-07-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:39

sorry het zit allebei in je hoofd.
Het is allebei dwangmatig, je wilt niet maar je doet toch.
Allebei even gevaarliijk en ook allebei even .. zielig? als hje het hebt.

Ben zelf ook niet dun maar ik eet niet dwangmatig. Helaas zsit het bij mij in de familie.
Ik heb ALLES maar dan ook aLLES geprobeert. Van sonja bakker tot pilletjes. tot thee en crash.
Ik viel niet af.En ik eet normaal! Gewoon 2 bruine boterhammen smorgens, 2 smiddags en savonds gewoon Avondeten met meer groenten dan aardappels en vlees!
Tussendoor eet ik fruit, en voor de grote honger een extra boterham.
Ik eet niet vet, ik eet verplicht 1 keer per week vis. Ik hoef echt geen chocopasta op mijn brood ewant dan kan ik wel kotsne. Geef mij liever een plakje kaas of plakje magere ham. Of smeerkaas jammie.

Hardlopen, ver fietsen, wandelen en spelen en zwemmen met mijn honden. Ik ben een actief mens en toch heb ik overgewicht. Ik heb niet eens een rijbewijs dus in de auto zitten doe ik niet, ik fiets.

Dan moet je mij niet meer gaan vragen hoe het komt, alcohol drink ik ook zelden.
Chips heb ik niet eens in huis en koekjes ook niet, tenzei granenkoekjes als ik weet dat er visite komt.
Ik ga vrijwel nooit naar de patatzaak ofzo. tuurlijk heb ik hier wel patat in huis maar dat is ook echt alles wat ik aan vette hap in huis heb en dat gebeurt ook maar.. 1 x in de 2 weken.

Ik baal stevig van mijn bouw, ik zou dunner moeten zijn dan dat ik ben!!
Helpen doet niets, ik heb suikerziekte type 2, overgewicht, cholesterol en dat soort dingen in mijn familie.
Maar ze waren allemaal dik, en aan het eind van de rit, als je 80 bent net een skelet.
Mijn tante dronk elke dag zelfs nog een glas rode wijn en zei is 98 geworden ondanks haar overgewicht vroeger (En na die tijd dus een lopend lijk). Mijn moeder heeft hartritmestoornissen maar dat heeft ze altijd al gehad. Dus ik zou verder niet weten waar mijn dikheid dan aan moet liggen?

Ik word altijd raar aangekeken op een paardenevenement maar zodra ze zein hoeveel conditie ik heb laggen ze allemaal anders.
Want ik ren nog een kkilometer achter de koets aan in draf met 2 volbloed arabieren ervoor. Iemand anders was eens een keer mee, een leraar dierhouderij, die wist niet wat hij zag!!

Ilsje87

Berichten: 1279
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Obesitas vs. Anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:32

als je zoveel beweegd op een regelmatige basis dan gaat je lichaam eraan wennen. En dan verbrand je nog maar heel weinig, terwijl als je stopt het er wel in een razend tempo aan komt.

Ik lijn al sinds dat ik 1 jaar oud was. Ja echt waar 1 jaar. Ik was een verschrikkelijke dikke baby,peuter,kleuter enz...
Ze zeiden altijd: dat gaat er wel af als ze de hoogte ingaat. Dat is dus niet gebeurd. Ik ben altijd 'dik' gebleven. En dus altijd aan het lijnen gebleven.
Niet zo heel lang geleden heb ik in een therapie groep gezeten voor mensen met een eetstoornis, maar ik ben van mening dat ik dat niet heb.
Ik heb gewoon altijd trek, geen eetbuien maar gewoon altijd trek. Als ik net gegeten heb dan kan ik daarna nog wel weer wat anders eten terwijl andere mensen wel 'vol' zitten.
Dit is ook mijn valkuil bij afvallen. Het gaat de eerste paar maanden goed, maar daarna ben ik het honger-gevoel gewoon zat! Dus ga ik weer 'normaal' eten met gevolg dat alles er weer aan zit met meer er bij.
Ik ben vorige week naar de obesitas kliniek geweest om een maagband aan te vragen. Daar kreeg ik te horen dat ik nog niet zwaar genoeg ben. En dat mijn gewrichtsklachten ( rug en knieen ) nog niet erg genoeg waren en ik dus niet in aanmerking kwam voor een maagband.

Op dit moment heb ik nog geen fut om weer die strijd aan te gaan om af te vallen. Maar wil het wel weer erg graag. Ik wil ook een keertje in de stad lopen met een ijsje of patatje in me hand zonder dat mensen naar me kijken met de gedachten 'laat dan toch staan'.

Nadine_S

Berichten: 3980
Geregistreerd: 02-06-08

Re: Obesitas vs. Anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:53

Ik heb anorexia en boulimia gehad en ik merkte wel degelijk meer begrip bij mijn anorexia dan voor mijn boulimia.
Ik stopte toch zelf dat eten in mijn mond? Je hoeft het toch niet te eten? Ik kon toch zo goed niet eten? Ach iedereen heeft toch wel eens een eetbui?
Ik voelde me ontzettend alleen in mijn boulimiaperiode.

Moiryn

Berichten: 2076
Geregistreerd: 09-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Obesitas vs. Anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:17

Met het overgeven van eten heb ik ook wel eens te maken gehad :o Heb het verteld aan 2 vriendinnen. Ze namen het redelijk serieus, maar na een week waren ze het vergeten..En waarom? Omdat je totaal niet aan mij ziet dat ik problemen met eten heb. Ik heb zelfs 2 kg overgewicht. Ik probeer het nu op een gezonde manier af te krijgen, wat redelijk lukt, ik eet liever ietsje te weinig dan te veel waardoor ik schuldgevoel krijg en het er weer uit gooi. Ik snap niet dat het niet serieus genomen werd bij mij, want het is alleen maar erger geworden. Maar het is nog altijd heel erg moeilijk m'n als moeder me vaag aankijkt als ik eens ietsje meer eet dan normaal, en als ik niet in een broek pas sta ik op het punt om in huilen uit te barsten.. Ik zit er al mee vanaf m'n 11e.

Moet wel opbiechten dat ik stiekem ook wel eens heb van 'Zou je dat wel doen?' als een persoon met obesitas een frietje gaat halen. Niet als ze het 1x per maand ofzo doen, maar er zitten ook zeker types bij die gerust 3x per week gaan.

Ilsje87

Berichten: 1279
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:22

Moiryn schreef:
Moet wel opbiechten dat ik stiekem ook wel eens heb van 'Zou je dat wel doen?' als een persoon met obesitas een frietje gaat halen. Niet als ze het 1x per maand ofzo doen, maar er zitten ook zeker types bij die gerust 3x per week gaan.


ja maar hoe weet je wie het 3x in de week doet en wie niet..??

Is het misschien niet verstandig voor jouw om hulp te zoeken, als je er nog steeds mee te maken heb?

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:32

Ik heb anorexia en boulimia gehad, 15 jaar lang. Met obesitas heb ik geen persoonlijke ervaring, maar ik heb wel veel meiden in de klinieken leren kennen die het hadden (door Binge Eating Disorder). Ik kreeg overigens van veel mensen steun, maar begrip is iets dat lastig is, omdat 'gezonde' mensen niet begrijpen wat je doormaakt. Zowel bij de anorexia als bij de boulimia. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ze het een erger vonden dan het ander. Het was beiden erg. Je doet bij beide stoornissen je lichaam en geest veel geweld aan en zie het maar eens te stoppen als je er middenin zit. ;(

Overigens waren de Obesitas meiden toch wel vaak erg 'jaloers' op 'ons', anorexia en boulimia mensen, omdat wij een licht of normaal gewicht konden hebben (en zij waren veel en veel te zwaar). Jullie willen niet weten hoe lastig dat soms was. Ik werd wel eens gek van dat eeuwige gekonkel tussen die meiden onderling. Al hoewel ik er ook een paar goede vriendinnen aan overgehouden heb. En we zijn allemaal genezen inmiddels. :)
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 18-07-09 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:37

Nueve schreef:
MoonChloe schreef:
Boulimia nervosa, ook bekend als boulimie, is een psychologische toestand waarin een persoon terugkerende eetbuien heeft gevolgd door een of meer van de volgende, opzettelijke handelingen die de opname van het voedsel compenseren en gewichtstoename verhinderen:

* braken
* ongepast gebruik van laxeermiddelen of andere medicijnen
* bovenmatige lichamelijke oefening
* vasten


http://nl.wikipedia.org/wiki/Boulimie


Dus ik begrijp je punt over dikke mensen niet.. In prinipe is boulimia te vergelijken met anorexia.. Bij beide ziekten vermager je (of blijf je dun)

Nee hoor.. Boulimia patienten zitten eerder bóven het gezonde gewicht dan eronder [gemiddeld gezien].


Is niet waar. :n
Je kunt er boven zitten, maar als je goed compenseert (de meesten braken, laxeren, sporten of hongeren tussendoor), word je wel degelijk mager. Ik ben daar een goed voorbeeld van geweest en velen boulimia patienten met mij, die ik heb leren kennen in de klinieken. Prinses Diana is er een goed bekend voorbeeld van. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:51

Twiggy2008 schreef:
Nueve schreef:
Nee hoor.. Boulimia patienten zitten eerder bóven het gezonde gewicht dan eronder [gemiddeld gezien].


Is niet waar. :n
Je kunt er boven zitten, maar als je goed compenseert (de meesten braken, laxeren, sporten of hongeren tussendoor), word je wel degelijk mager. Ik ben daar een goed voorbeeld van geweest en velen boulimia patienten met mij, die ik heb leren kennen in de klinieken. Prinses Diana is er een goed bekend voorbeeld van. ;)

Is wel waar. Ik zeg niet voor niks: gemiddeld gezien.

Kijk, veel boulimia-patienten hebben een 'normaal eetpatroon', afgezien van de eetbuien. Als je die eetbuien enkel compenseert dmv braken, zul je alsnog aankomen (of iig niet afvallen) omdat je normaal eet + wat binnenhoudt van de kcal van de eetbuien.

Ik zeg hierbij dus niet IEDEREEN. Maar wel veel. En daarom zien mensen het - helaas - veel minder snel bij BN dan bij AN. Of denken ze ook dat het veel minder erg is.