Elke maand gaat het beter. Steeds minder en korter last van hoofdpijn. Ook tussendoor niet meer zo vaak last van hoofdpijn. Dus wat dat aan gaat blijkt maar weer wat voor rotzooi wij vrouwen toch slikken. Met stoppen is het meteen uit je lijf, jaja

Alleen....nu ben ik al 2 kg bijgekomen sinds ik gestopt ben. Ik doe niets anders dan normaal eten. Snoep niet meer dan normaal. En toch wordt ik zwaarder...en ik was al niet de lichtste

Uiteraard is dit niet leuk. Ik voelde me al niet zo prettig de laatste week. Kreeg het vlug benauwd. Dus toen ik vanmorgen op de weegschaal ging staan, toen schrok ik wel even. Dat had ik toch niet verwacht.
Dus ben ik vanmorgen maar weer op mijn fiets gestapt ipv in de auto, en 7 km naar het werk gefietst. Heenweg gaat alles berg af, maar straks terug is het even afzien. Dan gaat alles uiteraard bergop. En hier in het heuvelland kan dat wel eens tegenvallen

Gisteren ook al naar mijn werk gefietst. Ik had er nog zadelpijn van vanmorgen. Maar ja, even doorzetten he!
Toch is het niet eerlijk verdeeld. Waarom val ik zo moeilijk af. Toen ik 24 jaar was, heb ik er een jaar over gedaan om 8 kg kwijt te raken met een 1200 calorien dieet. Met 1200 kc viel ik echt niet af. Ik heb het dieet moeten aanpassen naar 1000 kc. Ik kon werkelijk niks meer snoepen. Geen chips, geen cola/limo (nee, light is niet te drinken, dan nog liever water). Mijn porties avondeten werden bijna 1/2 kleiner. In die tijd fietste ik nog veel meer en reed ik meer paard. En toch had ik toen al zo veel moeite met afvallen.
Nu ik 14 jaar ouder ben, zal het waarschijnlijk nog moeilijker worden. Ik geloof best in het Sonja Bakkeren en Montignaccen, maar het gaat er gewoon om dat je gezond en gevarieerd eet.
En dat probeer ik dus ook.
Mijn porties zijn niet te groot, want dat krijg ik helemaal niet meer op.
Ik denk dat mijn grootste probleem is: het laten staan van een zakje chips. Niet dat ik dat elke dag eet, maar er zijn weken dat er wel een grote zak chips doorheen gaan.
Terwijl ik deze week bijvoorbeeld helemaal niks heb gesnoept.
Ik vind het echt balen dat ik dalijk weer een jaar niks kan snoepen als ik een paar kg wil kwijtraken.
Je moet toch ook een beetje kunnen leven

Zijn er nog meer mensen die bijkomen na het stoppen met de pil? Ik dacht eigenlijk dat je bijkwam als je er mee begon?