hoe zwaar zijn jullie?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:27

Ik ben 1,63 en weeg 51-52 kilo.


Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:09

aleida_thijs schreef:
ik ben 15, precies 1.76 meter lang
ik weeg 46 kilo


Das echt ongezond....

Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:29

Njen schreef:
als je een beetje handig bent kun je dus ook je 'ideale' gewicht uitrekenen (18,5 = gewicht : (bijv. 1.75 x 1.75)


Alleen zit je met 18,5 niet op je ideale gewicht, maar tegen ondergewicht aan......

Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:59

_Jennifer_ schreef:
oh, sorry Bloos ik had altijd gehoord dat 18 het minimum is en 18,5 'goed' of zo iets.


Nope, tussen 18,5 en 25 wordt over het algemeen aangezien als "gezond", maar met 18,5 ben je al wel behoorlijk aan de dunne kant. In het geval van eetstoornsisen wordt zelfs 20 aangehouden als "gezonde ondergrens" en bij opnames waarbij aangekomen dient te worden, ligt de norm vaak zelfs nog wat hoger dan de BMI van 20.

Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:09

Relaxed schreef:
http://www.runinfo.nl/gewicht.htm

Diverse manier om je ideale gewicht te bepalen, staat ook bij hoe het bij kinderen zit Knipoog


Hmm...

Heb 't even ingevuld...

Borstomvang: onderwijdte neem ik aan? Das 65 centimeter bij mij. Ideale gewicht bij mijn lengte van 1,63m is dan 41,5 kilo. Pardon??? Koe

Omvang-op-breedste-punt-borsten zou ik zo niet weten, dat zou ik morgen (oid) even na moeten meten. Hoe je het ook wendt of keert: ik heb een zeer smalle borstkas (65) in combinatie met een flinke cupmaat (F/G). Daarmee zou ik dus uitkomen op een behoorlijk brede omvangsmaat, terwijl ik absoluut niet breed gebouwd heb. Iemand die veel breder is dan ik, met een minder grote cupmaat, zal altijd zwaarder zijn dan ik (smaller/grote cupmaat).

Oftewel: ik gok dat het eerste rekending niet al te betrouwbaar is...

Ook de cijfers bij de "tailletest" vind ik wat bijzonder. Ik heb een taille van nog geen 60 centimeter, wat "geen risico" inhoudt (vanzelfsprekend). Maar ik kan me voorstellen dat een taille van +80 centimeter bij iemand die nog kleiner is dan ik (let's say: 1 meter 50) absoluut risico met zich meebrengt. Sterker nog, ik moet er niet aan denken hoe ik er met mijn 1,63 en een taille van 80 centimeter uit zou zien, het zou me niet verbazen als ik dan al lang en breed overgewicht zou hebben... Voor ik +20 centimeter taille-omvang erbij heb gesnoept....

Ook deze even gedaan, vetpercentage: http://www.runinfo.nl/vetpercentage.htm

Vrouw, 1.63, gewicht van 51,5. Vetpercentage 10 procent, ideaal voor mijn leeftijdscategorie is 25 procent? Euhhhhhh........

Daarbij; hoe kunnen ze in godsnaam aan de hand met alleen deze cijfers je vetpercentage berekenen als ze geen idee hebben hoe gespierd je bent? Verdrietig

Erg jammere website, lijkt me ook erg onbetrouwbaar.

Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:35

Surface schreef:
Als ik bmi ga kijken staat er bij 175/55kg; 18,17 bmi. En daar bij staat 'gezond gewicht'
Ik zou pas ondergwicht hebben op een gewicht van 50kg. volgens het voedingscentrum.
Dus ik zie het probleem niet? Lachen


Faagh, heb het even nagerekend... 1.75*1.75=3.0625
55/3.0625=17.959=minder dan 18 Tong uitsteken

Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:08

ullaatje schreef:
Het valt me op, dat veel mensen toch best zwaar zijn?
Ik val niet aan hoor, begrijp me goed, maar ik constateer het alleen in dit topic.


Het valt mij juist op dat de meeste mensen hier dun tot mager zijn...

Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:38

liiisette schreef:
trekken jullie er ook 1 kg af ivm... kleding ofzo??


Ik weeg altijd 's ochtends na het douchen, dan heb ik over 't algemeen alleen ondergoed aan. Ik heb laatst wel eens voor de gein gewogen, aangekleed, weer gewogen, puur om te weten wat het verschil tussen beide was. Dat scheelde 1,6 kilo Lachen

Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:51

mieske schreef:
Waar ik me mateloos aan kan ergeren zijn mensen die zeuren dat ze te dik zijn terwijl ze goed gewicht hebben of te dun zijn..
Slecht zelfbeeld..


Waarom erger je je daar aan? Tuurlijk is 't jammer als mensen zichzelf te dik vinden terwijl ze dat absoluut niet zijn, maar je er "mateloos aan ergeren" vind ik wat anders dan "het jammer vinden dat" (de omschrijving welke ik daarvoor zou hanteren). Enig idee hoe kwetsend het kan zijn als iedereen je constant vertelt hoe blij je zou moeten zijn met je gewicht en dat je echt geen reden hebt om ongelukkig met jezelf te zijn, als je écht niet blij bent met je gewicht?

Het is zorgwekkend en jammer dat zo veel mensen een vertekend lichaamsbeeld hebben, maar ga je er vooral niet "mateloos aan ergeren" als gezonde/dunne mensen zich ontevreden voelen over hun gewicht. Want dat is behoorlijk link...

Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:25

suleilitha schreef:
Bijna 42, 1,72 en 72 kilo en zit prima in mijn vel.


Is dan ook een prima en gezond gewicht, alle reden om inderdaad niets aan te hoeven willen doen.

Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:45

katiavl schreef:
Maar per bmi meter verschilt het ook hard, bij die van voedingscentrum moet je dunner zijn voor gezond gewicht dan die bv op de hart website


Heb ze allebei even gecheckt. Voedingscentrum zegt 19,2 "gezond gewicht", hartstichting zegt 19 "gezond gewicht"


Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:56

Wauw Stroedel, das super zeg! Heel verschil al dan! Haha!

Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:13

Cynthiaaapje schreef:
Mijn goede voornemen voor 2009 mn 5kg wintervetjes er weer af gymnastieken :p


Ik heb niet eens wintervetjes... Misschien krijg ik wel zomerslankheid in 't voorjaar, zou wel leuk zijn Clown

Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 01:28

Niet doen Sul, nergens voor nodig...

Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:08

katiavl schreef:
En ik nog te zwaar Clown maar ik heb niks echt dat dik is behalve men boezem, mijn billen zijn normaal en heb een wespentaille wat ik wel wel lelijk vind. Dus voor mij is het geluk bij ongeluk Haha!


Te zwaar als in "BMI van meer dan 25"? Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:18

katiavl schreef:
Ja 1m70 en 75,6 kilo

Lichaam
http://www.bokt.nl/verkleind/image200901060017.jpg

Ik vind me gewoon normaal, maar goed ik kom van bmi 42 118 kilo dus misschien heb ik vertekend beeld. Er moet zeker nog veel af maar kan me echt niet druk maken om het rood vakje.


Hmmm als ik oordeel naar die foto + je profiel zou ik idd echt niet denken dat je te zwaar zou zijn.... Vaagh. Wel netjes zeg dat je al zo veel bent afgevallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:12

dorieeen schreef:
ik ga ff precies m'n lengte meten en hoe zwaar ik ben, en dan zou ik graag willen weten wat jullie er van vinden! :o


Nou, vertel :+

Edit: ah, zie nu je post...

48 is niet veel, maar ook niet extreem mager. Een paar kilootjes erbij zou misschien niet erg zijn. Hoe oud ben je?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-09 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:36

Dan zul je je buikspieren moeten trainen. Van afvallen wordt je buik echt niet strakker. Vrouwen hebben van zichzelf sowieso meestal geen compleet platte buik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:30

michellee73 schreef:
haha ik heb dat gedaan,
dat zou betekenen dat ik er nog 18kilo bij aan mag eten?
lijkt me niet gezond dat ik als meisje van 15 jaar, 1.78 en 57 kg, 75 mag wegen!


Als je 15 bent gelden er (iets) andere richtlijnen. BMI-index waar hier naar wordt gelinkt is voor volwassenen/mensen die volledig zijn uitgegroeid (doorgaans te gebruiken vanaf 19 jaar).

http://www.gewicht-verliezen.nl/bmi-ber ... nderen.php

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:56

Rebeccaa schreef:
ingetarita schreef:
ik ben 17. 1.80m en weeg rond de 70 en ben gewoon dun dus vind het goed zo :D
in de zomer ga ik meestal naar de 65 omdat ik dan 9 van de 10 keer alleen maar pap eet kan met warm weer echt niet goed eten :Y)

dan maar gelijk pic http://94.100.114.42/354400001-35445000 ... _pMQW.jpeg

Dat op je buik, moet toch als Amor vincit omnia?
Of kan het ook in die volgorde? :')
iig, ik heb het vorig jaar geleerd als Amor vincit omnia. :P
Nu staat er van links naar rechts nl. Liefde alles overwint
en met Amor vincit omnia staat er liefde overwint alles.
:P


Ik dacht dat 't "Omnia vincit amor" was... En toen hadden we al drie mogelijkheden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:11

ItsMeGaby schreef:
14 jaar - 1.72 meter - 41 kilo


:=
Dat is écht vééééél te licht meis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:31

__Laura schreef:
Jeetje, anorexia patientjes hier :=


Nou ja zeg... Tuurlijk, iedereen die (te) dun is heeft anorexia :roll:
Kijk effe uit wat je zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:05

Paardje_13 schreef:
[***] schreef:

Nou ja zeg... Tuurlijk, iedereen die (te) dun is heeft anorexia :roll:
Kijk effe uit wat je zegt.


en bedankt sjezus wat een poedersuiker opmerking :(


Heb je het nou tegen mij? :x |o :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:09

__Laura schreef:
Niet alles te letterlijk oppakken ;)
Ik zie heel veel meiden (die een prima gewicht hebben) zeggen dat er nog iets vanaf mag ;)

Ik heb altijd onder de 50 gezeten met een lengte van 1.77, ik zag er ook uit als een anorexia patientje ;) & eten deed ik meer dan genoeg! Dus ik was 't niet, maar zo zag ik er wel uit.
Sorry als ik je beledigt heb oid :)


Klopt, dat zie ik ook. Maar een opmerking als "allemaal anorexiapatiëntjes" kan ontzettend pijnlijk zijn voor mensen die echt anorexia hebben of mensen die zwaar ondergewicht hebben terwijl ze maar wat graag aan zouden komen.

Anoniem

Re: hoe zwaar zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:15

Gaat me niet om die mensen die er niet echt wat om willen doen, hoe veel dat er misschien ook zijn. Gaat mij om die paar mensen die je wél pijn doet met zo'n opmerking.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Azhari, Googlebot, nathe, pyrrhus en 58 bezoekers