Kromme tenen --> Podotherapie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Miriam91

Berichten: 2836
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Kromme tenen --> Podotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-08 22:22

Ik heb heel erg kromme tenen. Dit heb ik van mijn beide ouders geerfd Clown

Maar ik heb daar best wel last van. Teen 1 (grote) is recht. Teen 2 is recht. Teen 3 is gebogen naar de grond toe, een soort hamerteen. Teen 4 zit op z'n kant en dan onder teen 3 (veroorzaakt last) en teentje 5 is een klein beetje krom. Nou heb ik dus vooral last van Teen 4. Deze teen leunt met 1 zijkant op de grond. Hierdoor wordt mijn nagel zo'n beetje in mn vel gedrukt en gaan mijn nagels daar ook ingroeien.

Nou loop ik al bij een podotherapeut en heb ik ook ortheses. Deze heb ik al ongeveer 3 jaar en nog steeds zijn mijn tenen niet rechter. Ik ben al heel vaak terug geweest om wat aan mijn orthese te veranderen maar ik zie geen verschil. De podo zegt dat mijn tenen al wel soepeler zijn geworden..

Maar zijn er nog meer mensen met pijnlijke kromme tenen? En wat hebben jullie daaraan laten doen? Podotherapie/operatie?

Mahone <3


Miriam91

Berichten: 2836
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Re: Kromme tenen --> Podotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-08 20:09

Mijn moeder heeft haar grote tenen laten opereren en het is inderdaad zeer pijnlijk. Maar bij mij zou het dan om de 3e en 4e gaan, die zijn het ergst.

Mijn podo zei dat opereren geen optie is omdat ze er dan ijzer in stoppen zodat je tenen recht zijn maar je kan ze dan niet echt meer bewegen. Maarja dan kan ik ook bijna niet meer lopen, geen optie dus Gestoord
Ik denk dat ik gewoon mijn hele leven lang met spalkjes moet blijven lopen. Als ik die in heb, heb ik er geen last van namelijk. Maarja die dingen passen ook niet in elke schoen en blablabla.. Allemaal gedoe Knipoog

Mahone <3

Miriam91

Berichten: 2836
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Re: Kromme tenen --> Podotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-08 20:21

Ik laat mijn nagels inderdaad altijd wat langer. Maar bij die ene die schuin op de grond leunt groeit het alsnog in. De nagel prikt gewoon in mijn teen als ik loop of sta.
Met dat spalkje worden ze wel rechtgezet maarja het gewicht wat op je voet zit is altijd nog groter en daarom duurt het volgens mijn podo gewoon ontzettend lang voordat ze iets rechter gaan staan. En tsja een dagje niet in is weer opnieuw beginnen..

Opereren vind ik ook niet echt een optie. Erg pijnlijk, lang niet lopen/sporten/paardrijden/leuke dingen doen en volgens mij krijgt je voet ook een andere stand doordat je tenen anders staan. Zal dan best wel wennen zijn met weer lopen. En met 2 voeten ben je natuurlijk ook weer dubbel zo lang bezig Verdrietig Nee niets voor mij

Mahone <3

Miriam91

Berichten: 2836
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Re: Kromme tenen --> Podotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-08 20:56

sundancer87 schreef:
Ik heb ook ontzettend kromme tenen en erg lang (lijken net vingers Bloos ). Ik heb alleen ontzettend moeite om goede schoenen te kopen. Dit omdat bijna altijd mijn tenen tegen de bovenkant van de schoen komt. Ik heb er alleen veel last van als ik verkeerde schoenen aan heb. Ze hebben mij ook gezegd mocht ik er meer last van krijgen dan moest ik me er maar aan laten opereren.

In ieder geval succes!


Maar wat zou die operatie dan inhouden? Bij mijn moeder zijn de botten gebroken en toen weer doormiddel van spalken recht aan gegroeid. Maar mijn podo zegt dat hij ze alleen kan verstijven maar dan kan je niet meer goed lopen..

Mahone <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Amazonbot, CecileDV, Kimberly520, Kirsha, Lisewiesje, Niika, suus_toes, thequeensmum, XxMariellexX, Yipee en 135 bezoekers