'lui'oog, hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:41

Hebben ze dan iets van een zenuw geraakt ofzo? Dat is dan het eerste waar ik aan denk Verward

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:42

Meliaforever schreef:
Lous schreef:


Brrrr raar zeg,getsie Scheve mond . Ik weet wel dat als je je luie oog niet 'traint', dat je dan er op den duur ook niks meer mee gaat zien.


Nou mijn ogen laat ik ieder jaar nog testen en ik zie er nog prima mee, hoef geen bril niks. Knipoog

Een bril helpt bij mij niet eens Op de scherpste stand van dat aparaat zie ik nog die mega grote letters op de bordjes niet Nagelbijten / Gniffelen Alleen een grote gele vlek van de lamp Scheve mond
@ Laus: Dat is het idd waarschijnlijk. Maar ach, het went. Af en toe heb ik mega hoofdpijn, maar dat is alleen als ik veel lees etc, daar moet ik maar mee leven.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:43

vroeger dachten ze ook dat ik een lui oog had, continu zo'n pleister over me goede oog...blijkt nu dus dat ik gewoon scheel ben aan 2 ogen... Das pas prut met peren Boos!

Ik kan me oog ook besturen, maar ik kijk mensen vaak maar aan met 1 oog...

ik hoop voor je dat je onder t mes kan

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 23:47

aaah dat klinkt eng Bloos! onder het mes..
hoop niet dat het mis gaat Bloos!..
Edit: dat hoopt natuurlijk niemand

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:48

Ik heb ook zon 8 jaar met een pleister gelopen.. heeft me niet veel geholpen.. heb er nu steeds meer last van, ga er binnekort mee naar de oogarts.. misschien ook iets voor jou?
Ik hoop dat je er vanaf wordt geholpen.! Lachen

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 23:49

Hoop ik voor jou dan ook Lachen
en al die andere die er mee zitten dan

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:55

Ik heb ook een lui oog. Ik heb ook altijd met pleisters enzo gelopen en ben op mijn zesde geopereerd.
Mijn oog staat nog steeds scheel. Mijn luie oog is +6 Bloos
Ik had altijd een bril en ik werd ook vaak uitgescholden, dat raakt je enorm. Vanaf mn 13e wou ik geen bril meer dragen en dat heb ik volgehouden tot mn 19e. Aan het begin van de dag zag ik alles nog prima, maar naarmate de dag vorderde, kon ik slechter lezen en werd alles waziger. Tot het uiteindelijk na een uur al begon. Thuis had ik vaak mijn oude veel te kleine bril op. Nu heb ik lenzen en het bevalt me prima, ik kan de hele dag door scherp zien. Mijn oog blijft wel wat scheel staan, maar niet zo erg als zonder mijn lens. Mijn ogen zijn nu ook zover gewend aan de lenzen dat ik heel slecht zie zonder.

Als mensen iets zeggen over dat je scheel bent dan raakt dat je heel erg. Ik denk altijd: stik toch, ik heb het zelf ook niet bedacht, ik heb me zelf niet in elkaar kunnen zetten, maar toch.. het kwetst wel.

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:57

@Malih: Een lui oog en scheelzien hebben natuurlijk vaak met elkaar te maken.

Maar goed, hier ben ik, scheel aan één oog, dat daardoor lui is geworden (zeg maar vrijwel uitgeschakeld). Twee keer geopereerd (op m'n vierde en nog een keer toen ik rond de 25 was). Heeft weinig geholpen, dus ik moet er maar oud mee worden. Nadeel van de operatie is wel dat de huid rond mijn oog niet zo strak is als ik wel zou willen.

Ik heb er verder weinig last (meer) van, weet immers niet hoe het is om wél gewoon met 2 ogen te kijken. Ik geef wel veel presentaties voor groepen - en dan begin ik meestal te vertellen hoe het zit met mijn ogen. Want als ik iemand bv iets vraag, kijk ik naar de desbetreffende persoon - maar dan schijn ik dus naar de buurvrouw/man te kijken. Dat vind ik lastig en het blijft irriteren, bovendien ga ik dan maar naar de burman kijken in de hoop dat het dan weer klopt, maar zo werkt het blijkbaar niet Haha! .

Maar er zijn ergere dingen, in mijn omgeving weet iedereen hoe het in elkaar zit - iemand zei zelfs nog een keer dat hij het wel 'charmant' vond. Nou, dat vind ik echt niet - maar 't was wel aardig.

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:59

Helma_Amber schreef:
Als mensen iets zeggen over dat je scheel bent dan raakt dat je heel erg. Ik denk altijd: stik toch, ik heb het zelf ook niet bedacht, ik heb me zelf niet in elkaar kunnen zetten, maar toch.. het kwetst wel.

Klopt, waar ik vooral slecht tegen kan zijn mensen die zogenaamd geinteresseerd van alles er over vragen. Vreselijk..

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:48

Kendra schreef:
Helma_Amber schreef:
Als mensen iets zeggen over dat je scheel bent dan raakt dat je heel erg. Ik denk altijd: stik toch, ik heb het zelf ook niet bedacht, ik heb me zelf niet in elkaar kunnen zetten, maar toch.. het kwetst wel.

Klopt, waar ik vooral slecht tegen kan zijn mensen die zogenaamd geinteresseerd van alles er over vragen. Vreselijk..

ook al zeggen ze voor de grap, hee schele, het raakt je inderdaad,

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:32

Ik heb zelf een lui oog evenals mijn vriend.
Ik heb de mazzel dat ik niet echt scheel kijk. Alleen als ik 's avonds moe ben, kun je het zien. Ik heb vroeger pleisters gehad tot het eigenlijk op een punt kwam dat het niet meer beter en niet meer slechter werd. Toen ik 16 was, heb ik een bril genomen omdat ik toch niet meer zo goed zag. Tot nu toe gaat dit erg goed.
Dan mijn vriend. Is veel te veel geopereerd. Een keer als 4-jarig kereltje, een keer toen hij 8 was en een keer toen hij 12 was. Het is er niet beter op geworden. Eerder slechter. Zijn ene oog zit vol littekenweefsel en hij ziet er dan ook nog maar 20% mee.
Zo'n operatie kan heel erg goed gaan maar het kan ook echt mis gaan, volgens mij....

RianC

Berichten: 649
Geregistreerd: 13-09-07
Woonplaats: Hoorn

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:45

Hier dan ook nog een verhaal over een lui oog,,
Ik keek scheel met beide ogen dat was al vanaf dat ik geboren werd en de eerste keer ben ik geopereerd toen ik 9 maanden was, daarna afgewiideld met pleister omdat ik het aan twee ogen heb dat heeft niet veel geholpen ik ben 5x geopereerd en de laaste keer was toen ik 12 was nu ben ik bijna 17, Toen ik naar de basisschool ging kreeg ik een bril en tussendoor ben ik dus nog geopeerd en ik moest elk halfjaar op controle bij de oogarts en moest ik testjes doen ik kreeg op me twaalfde dus het verlossende woord dat het goed gegaan was en dat ik een bril dragen mocht afbouwen Haha!
Nu totop de dag van vandaag heb ik nog steeds geen bril/lenzen en gaat het nog erg goed alleen als ik inderdaad erg moe ben kan ik nog een beetje scheel kijken.

ukje
Berichten: 3794
Geregistreerd: 30-03-06

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:46

Ik heb vroeger ook een lui oog gehad daar komt dan wel bij dat ik daar nog eens een oogafwijking bovenop heb dus eigenlijks een excuus heb als mensen vragen waarom ik ze niet aankijk. Ik ben er wel 2 keer aangeopereerd waardoor je het niet meer zo goed ziet en mag voor een derde keer om me ogen helemaal recht te laten zetten. Maar dit ga ik niet laten doen ik heb zoiets van ik heb er geen last van waarom zou ik dan het risico gaan lopen dat ik weer slechter ga zien. Zie nu zo rond de 70 % dus voor de duidelijkheid wat iemand die goed ziet op 10 meter aan details ziet zie ik op 7 meter. En soms kan zelfs een lui oog in het voordeel werken Haha!

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 21:49

ukje schreef:
Ik heb vroeger ook een lui oog gehad daar komt dan wel bij dat ik daar nog eens een oogafwijking bovenop heb dus eigenlijks een excuus heb als mensen vragen waarom ik ze niet aankijk. Ik ben er wel 2 keer aangeopereerd waardoor je het niet meer zo goed ziet en mag voor een derde keer om me ogen helemaal recht te laten zetten. Maar dit ga ik niet laten doen ik heb zoiets van ik heb er geen last van waarom zou ik dan het risico gaan lopen dat ik weer slechter ga zien. Zie nu zo rond de 70 % dus voor de duidelijkheid wat iemand die goed ziet op 10 meter aan details ziet zie ik op 7 meter. En soms kan zelfs een lui oog in het voordeel werken Haha!

Whaha hoe dan Clown

Carmen
Berichten: 2626
Geregistreerd: 04-02-07

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:34

IK BEN NIET DE ENIGE!
Ohhh wat ben ik hier blij om.. Ik heb ook een lui oog en schaam me dood. Ik word ermee gepest en uitgescholden, hee schele, ken je 't wel zien?
Ik ben ermee naar de oogarts gegaan, ze willen opereren maar gaan eerst met contactlenzen proberen, helaas lukt dat niet, kan ik ze niet in en uit halen. Verdrietig

Laanbanaan

Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-03

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:43

Lous schreef:
Meliaforvere, je bent geopereerd dus hoef je nu niet meer te trainen. Hoef ik nu ook niet meer Knipoog . Maar heb dus zoals ik eerder heb gezegd altijd met pleisters gelopen. Die zijn dus om te trainen Knipoog


Dit klopt niet hoor, ik ben afgeplakt vanaf mijn 3e, geopereerd op mijn 4e en zie nog steeds maar voor 5% met dat oog.

xMariellee

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Katwijk

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:09

Ik heb vanaf m'n.. 3e? Bij zo'n oogarts ding gelopen. Altijd plakken, trainen en heel vaak op controle. Uiteindelijk ben ik geopereerd/ zijn m'n ogen recht gezet Lachen Toen was ik 8 geloof ik Ja Er werd toen ook beloofd dat ik geen bril kreeg. Ik werd geopereerd, verliep allemaal goed, kreeg ik enkele weken na de operatie een klein rood vlekje in m'n oog. Dat vlekje groeide uit tot een rood 'balletje' Huilen van het lachen Hij was op een gegeven moment zo groot dat het m'n zicht niet goed deed, dus die is ook nog eens operatief weggehaald. Ze hadden geen idee wat het was, maar dachten aan littekenweefsel?

Uiteindelijk moest ik toch een bril/lenzen, maar het wegtrekken van m'n oog is stukken minder geworden. Scheel heb ik nooit gekeken, alleen als ik moe werd begon m'n oog te trekken/weg te draaien. Nu merk ik het alleen nog als ik lang aan het lezen ben of me ergens heel erg op concetreer, dan wil ik nog weleens scheel gaan kijken Ja

Als ik nu met m'n linker oog focus, draait m'n rechter oog heel charmant de andere kant op Clown

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 23:13

Ik heb ook altijd dat als ik staar mijn linker oog (voor julie rechter) naar buiten draait maar het is nogal irri omdat ik dus constant staar xD

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:19

Mensen, ik wist niet dat het zo erg zou kunnen worden. Als ik zo sommige gevallen lees, mag ik blij zijn dat na 2 operaties en nog een jaartje doorplakken nu alles goed is, afgezien dat ik een bril draag en bijna min 5 heb.

Nerd

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:22

twistermahoi schreef:
Ik heb ook altijd dat als ik staar mijn linker oog (voor julie rechter) naar buiten draait maar het is nogal irri omdat ik dus constant staar xD


Dat heb ik ook. Clown
Maar ook vragen mensen vaak van, kijk je nou naar mij... of naar iets anders?? Bloos
En die vraag is al zoovaak gesteld. Koe

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:44

Meliaforever schreef:
Dat heb ik ook. Clown
Maar ook vragen mensen vaak van, kijk je nou naar mij... of naar iets anders?? Bloos
En die vraag is al zoovaak gesteld. Koe

Inderdaad, blijft vervelend! Je weet dan echt niet 'hoe je moet kijken' Haha! .
Wat ik vreemd blijf vinden dat is dat je jezelf in de spiegel kunt corrigeren - ik kijk mezelf bijna nooit scheel aan - maar dat dat dus niet lukt als je jezelf niet ziet. Leek me zo handig als dat wel zou lukken, wat meer controle.

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:59

ik ga zo alles bijlezen maar eerst even mijn verhaal, ik heb ook een lui oog, maar dat oog is nu "dood" qua zicht, ik zie niets meer en dat allemaal omdat ik die pleister eraf trok, hij beweegt wel met me mee dus ik ben niet echt blind (blind oog staat stil) maar ik zie helemaal niets meer. ik heb dit jaar in mei dan ook te horen gekregen dat er niets meer aan te doen is, ik ben 19 en ik weet niet beter dan dat mijn rechter oog dubbele diensten moet draaien, maar soms moet ik gewoon weleens huilen omdat ik ook wil weten hoe het is om door 2 ogen te kunnen kijken... als ik de tijd terug kon spoelen zou ik alles over doen..

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 00:02

Kendra schreef:
Meliaforever schreef:
Dat heb ik ook. Clown
Maar ook vragen mensen vaak van, kijk je nou naar mij... of naar iets anders?? Bloos
En die vraag is al zoovaak gesteld. Koe

Inderdaad, blijft vervelend! Je weet dan echt niet 'hoe je moet kijken' Haha! .
Wat ik vreemd blijf vinden dat is dat je jezelf in de spiegel kunt corrigeren - ik kijk mezelf bijna nooit scheel aan - maar dat dat dus niet lukt als je jezelf niet ziet. Leek me zo handig als dat wel zou lukken, wat meer controle.


Precies,
ik weet dus ook gewoon niet wanneer ik scheel kijk en wanneer niet Verward
Erg irritant.

xMariellee

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Katwijk

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 00:03

Meliaforever schreef:
twistermahoi schreef:
Ik heb ook altijd dat als ik staar mijn linker oog (voor julie rechter) naar buiten draait maar het is nogal irri omdat ik dus constant staar xD


Dat heb ik ook. Clown
Maar ook vragen mensen vaak van, kijk je nou naar mij... of naar iets anders?? Bloos
En die vraag is al zoovaak gesteld. Koe


Haha, zoo herkenbaar ! Ja

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 00:04

Meliaforever schreef:
Lous@ hmm oke, wel apart hoor dat sommige gelijk niks meer zien.. Scheve mond

de oogarts heeft me dat heel duidelijk uitgelegd (eindelijk)
je oog is prima, de benaming lui oog klopt dan ook niet helemaal, in je hersens heb je een deel linkeroog en een deel rechteroog, als je oog lui is, functioneerd dat deel bijna niet of slecht, train je dat niet, stopt hij het.