ERS (emotie regulatie stoornis)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

ERS (emotie regulatie stoornis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-08 15:38

Enige tijd geleden kreeg ik te horen dat ik ERS heb, dat houd in dat mijn hersenen mijn emoties niet goed reguleren, daarom kan ik veel heftiger reageren op situaties dan "normale" mensen.
Als iemand bijvoorbeeld zich een beetje rottig voelt dan voel ik mij meteen depressief, zie het niet meer zitten en denk dat het allemaal toch geen zin meer heeft...
Als iemand mij perongeluk geen gedag zegt dan denk ik: zie je wel, hij/zij mag me niet, iedereen heeft een hekel aan mij..
Alles is dus veel heftiger, emoties komen sneller op en het duurt langer voordat vervelende gevoelens weer weg zijn bij mij.

Een hele rottige aandoening waar ik het elke dag moeilijk mee heb want het leven zit vol emoties.
Binnenkort ga ik een VERS-training doen (Vaardigheid emotie regulatie stoornis)

Nu is mijn vraag: zijn hier op bokt meer mensen met ERS?
En wat zijn jullie ervaringen hier mee?


Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: ERS (emotie regulatie stoornis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-08 16:15

Ik kreeg eerst 3 uitgebreide gesprekken met een Psygiater, daarna moest ik een hele dag komen, kreeg ik steeds weer een gesprek en dan weer vragen invullen, gesprek, vragen invullen.
Ik heb die dag zo ongeveer 3000 vragen in moeten vullen.
Vragen zoals: ben je suicidaal? vind je het leuk om mensen pijn te doen? steel je?
Heb je vaak angsten? Vind je jezelf de moeite waard? Enz. enz.

Daar uit bleek dat ik ERS heb.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: ERS (emotie regulatie stoornis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-08 07:50

Chiqa schreef:
Ik heb dan wel geen VERS gedaan, maar wel Linehan, net zoiets.
Meis dóen...is de beste inverstering die je kan doen op dat gebied
sinds ik die cursus heb gedaan heb ik vrijwel geen kalchten meer
en ben nagenoeg therapievrij. Als ik 4 keer per jaar nog ga is het veel.

Wat goed!
Dat is een goed vooruitzicht..
Ik ben eergister en gister thuis geweest want ik voelde me weer zo depri.. Verdrietig
Heb 2 dagen alleen in bed gelegen, echt waardeloos.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: ERS (emotie regulatie stoornis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-08 08:24

Vrijdag 19 september om 10:00 begint de VERS-training.
En je moet wel aanwezig zijn want als je 2 keer niet komt dan lig je eruit..

Dat stond me eerlijk gezegd wel een beetje tegen, die vrouw die de training geeft vertelde me dat er wel van je word verwacht dat als je moet huilen of dat je emoties te veel worden dat je even weg moet lopen want daar is geen tijd voor...
Dan hou je de groep op, dus er is geen tijd om achter je aan te komen en met je te praten.
Tuurlijk snap ik dat wel maar aan de andere kant kwam dat best wel hard over...


Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: ERS (emotie regulatie stoornis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-08 12:28

Citaat:
die vrouw die de training geeft vertelde me dat er wel van je word verwacht dat als je moet huilen of dat je emoties te veel worden dat je even weg moet lopen want daar is geen tijd voor...

Dat is dus het verschil tussen therapie en een training, als je therapie hebt dan zijn ze er echt voor je, bij een training moet je plat gezegd zitten en luisteren en als het je te veel word dan moet je weg omdat je anders de andere ophoud....
Viel me ook wel even zwaar toen ze dat vertelde, nou ja ze vroeg het meer.
: kan je wel even weg lopen van de groep als je je emoties te veel worden? We kunnen niet achter je aan komen want dan hou je de groep op.
Ik: ik ben niet anders gewend dan dat er niemand achter me aan komt en dat ik het zelf op moet lossen.
Zei: Mooi.

Slik.. dat was wel even pijnlijk maar gelukkig zijn er ook nog hulpgroepen daar kan ik savonds heen en die helpen je wel echt als je in huilen uitbarst.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 25 bezoekers