'lui'oog, hoe en wat?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-08 20:52

Hoi, Nja zoals wel meerderen heb ik een luioog.
En dat heb ik zover ik weet al heel me leven, maar ik wordt ouder en begin me er steeds meer aan te ergeren..
Veel mensen zeggen dat 'Hej wat kijk je scheel' en dat kan me zo veel doen..
ook al is het iemand die ik nauwelijks ken, en ik heb al zovaak tegen mij zelf gezegt. niks van aan trekken, je bent er mee geboren en genoeg anderen hebben erger..
Maar ik vindt het gewoon zo lastig..
Nu heb ik het mijn vader gevraagt, en die zegt dat ze toen ik jonger was dat ze liever niet opereerde.
Maar ik las op het internet dat je het beter eerder moet doen..
Mijn vader wil een afspraak gaan maken bij de arts en hopelijk kan het nog.
Ik ben nu 14.
heeft iemand nog iets wat miss handig is om te weten?
of hebben meer mensen hier last van en wat doen/deden jullie eraan?
groetjes


ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-08 21:04

Tja, Mijn ouders hadden toen ik ong. 6 was ook aan een arts gevraagt.
die zei juist dat op die leeftijd niet slim was omdat als het dan mis gaat je niet nog een keer kan opereren.
Maar op internet las ik weer andere dingen, dus hoop echt dat er nog wat aan gedaan kan worden, het is nu zelfs zover dat ik mensen elke keer maar twee sec aankijk dan weer weg en dan weer aankijk.
zelfs bij mijn ouders doe ik dit.. :S


ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-08 21:42

Wat ook heel vreemd is dat als ik in de spiegel kijk mijn oog soort van kan besturen Clown ik kan hem scheel laten kijken en met moete weer goed Clown heel vreemd.
Maar asl je met je vrieden lol wil Clown moet je wat he Tong uitsteken

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-08 22:12

Whaha gelukkig ben ik niet de enigste hier Tong uitsteken
Maar soms dan bijv dat je een leuke jongen ontmoet en je hem aankijkt hij plotseling zegt: je kijkt scheel.. dan is dat gevoel gelijk over.. kijk ik niemand meer aan in de hoop dat de rest het niet ziet..
het is gewoon niet meer leuk..
hoelang duurde die operaties dan ??
wat moet ik me dar ong bij voorstellen ??

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-08 22:25

Meliaforever schreef:
Ik kan ook mensen niet lang aankijken, omdat ik gewoon bang ben dat ze het zullen zien.
Ik kan er misschien niks aan doen, maar het kwetst me echt onwijs hard. Scheve mond

ja mij ook, Ik kan er gewoon heel moeilijk mee leven.
En soms heb ik wel van die momenten om het gewoon heel hard te schreeuwen..
Maar ik heb me naam al niet mee en dan ook al zo'n oog..
het kwetst enorm..
En dan nog het meest van de mensen die ik geen eens ken.. gewoon niet leuk!!
De enige die het weten zijn mijn ouders broers en twee vriendinnen, en echt zelfs hun kijk ik niet lang aan.
Wat niet erg in mijn voordeel is als ik ruzie heb..

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-08 22:27

Lous schreef:
Mitchall schreef:
ik heb ook een lui oog, moest een half jaar met zo'n kapje voor mijn oog.. [ - het is trouwens niet genezen ]
ik heb het niet zo erg, en heb er weinig last van Vork

Het is daarnaast ook bedoeld om je oog te trainen, zodat hij kan blijven werken Knipoog

dat had ik idd gelezen dat je een kapje voor je goeie oog moet doen, zodat die wel moet werken ofzo? maar er stond ook dat dat alleen werkte t/m je tiende

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-08 22:32

Maar dat betekent dat je dan blind bent aan dat oog?
dat wil ik natuurlijk ook niet Bloos!
heb je daar zelf voor gekozen of?

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-08 22:47

aaah dat klinkt eng Bloos! onder het mes..
hoop niet dat het mis gaat Bloos!..
Edit: dat hoopt natuurlijk niemand

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-08 22:49

Hoop ik voor jou dan ook Lachen
en al die andere die er mee zitten dan

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-08 20:49

ukje schreef:
Ik heb vroeger ook een lui oog gehad daar komt dan wel bij dat ik daar nog eens een oogafwijking bovenop heb dus eigenlijks een excuus heb als mensen vragen waarom ik ze niet aankijk. Ik ben er wel 2 keer aangeopereerd waardoor je het niet meer zo goed ziet en mag voor een derde keer om me ogen helemaal recht te laten zetten. Maar dit ga ik niet laten doen ik heb zoiets van ik heb er geen last van waarom zou ik dan het risico gaan lopen dat ik weer slechter ga zien. Zie nu zo rond de 70 % dus voor de duidelijkheid wat iemand die goed ziet op 10 meter aan details ziet zie ik op 7 meter. En soms kan zelfs een lui oog in het voordeel werken Haha!

Whaha hoe dan Clown

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-08 22:13

Ik heb ook altijd dat als ik staar mijn linker oog (voor julie rechter) naar buiten draait maar het is nogal irri omdat ik dus constant staar xD

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-08 22:35

Wow er hebben hier op bokt nog aardig wat een luioog Bloos!
En al veel hebben operaties gedaan.. tja ik wil het gewoon proberen, en als het kan iig testjes doen en miss een bril of lenzen nemen of iets.
Ik merk echt dat ik met mijn luié oog minder zie etc.

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-08 10:41

Wow jullie hebben het wel erg hihi Clown
ik heb eigenlijk geen idee wat mijn sterkte is van mijn 'luie' oog..
maar als ik mijn goede oog dichtdoe is het wel waziger..

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-08 16:51

Zo,
reageer miss beetje laat Huilen van het lachen
Maar ik kan niet geopereerd worden.
Wel moet ik naar een opticieën (geen idee wie dat is en hoe je het schrijft) *gaat zo opzoeken Tong uitsteken
Omdat ik veel koppijn heb en dus miss slechter zie (ik wihihihihihihihihihil géén bril Clown )
Maar omdat ik een recht oog heb kunnen ze hem alleen rechter zetten maar dat heeft niet veel zin zei ze..
jammer.. komt me moeder aan : is toch niet erg.
Nee miss voor jouw niet.. maar als je het hebt is het wél vervelend!!! Verdrietig
Nou.. bad news.. maar hopelijk heb ik niet zo'n slecht beeld.. dat zou nog meer balen zijn!! Huilen
doegg Pling Vork

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-09 22:28

Even weer een update, miss beetje laat. Maar met niet zo goed nieuws en ietsje beter nieuws denk ik :+ Ik ben vorige week met mijn vader naar de opticien geweest, blijkt dat als je een hand voor mijn 'luie' oog houd mijn goede oog alles gewoon kan zien behalve een hoekje aan de slechte kan, en als je een hand voor mijn goede oog houd ik echt 10 sec over doe om over te schakelen. Nu hield de opticien een zwart iets voor mijn slechte oog, en weer keek ik erg helder, nu deed die dat zwartje dingetje (waar je dus niet door heen kan kijken) voor mijn goede oog, en ik zag dus alleen wazig, heel raar maar ik kon dat oog dus niet scherpstellen. Nu blijkt dat ik zo'n 75% met mijn goede oog kijk en maar 25 met mijn slechte oog. Ik heb ook 0.25 min, héél veel dus (kuckgrapjuhkuch). Maar omdat ik zo'n koppijn heb door dat ik vooral met een oog alles doe, heb ik nu een leesbril en het werkt :+ hihi. Nou iig weet ik nu hoe het met mijn ogen is :D
Groetjes

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-09 21:08

hé haha, ik zie dit topic voor me en dacht dit heb ik net nodig. Was het al weer helemaal vergeten :D
Ja hoor het gaat stukken beter! Moet me zelf er wel even toe dwingen de bril op te zetten :+ *zet de bril op*
Ik ga verder ook niet meer onder het mes hoor! Volgens de opticien zou dat niet meer gaan helpen..

ja heb ik ook, ik had laatst een boekpresentatie.. Ging verder super goed, alleen ik kijk mensen dus niet graag aan.. Tja zei de de lerares: Verder goed gedaan maar volgende keer meer in de klas kijken.. pfoeh, uh nee liever niet :+ haha..
Vandaag begon een vriendin ook over dat je het eigenlijk niet zo merkte, vervolgens zei een andere: alleen als je er op laat en als je moe bent. Begon de eerste vriendin weer er over, of ik het niet erg vond? uh, nee joh. Liefst stonden beide ogen scheel :o? Verder zeggen mensen er niks van, maar dat is meer omdat ik gewoon niemand lang in de ogen kijk en als ik het doe veel beweeg met me ogen :P Valt het imo minder op.

Groetjes

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-09 15:47

Hey, hoe bedoel je het 2 keer zien? Ik heb er volgens mij geen last van, maar weet niet zo goed waar op te letten :P

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-09 19:19

wow vastgebonden? hoor hier enge verhalen :+
haha dat met de naambordjes is wel handig!
Ik heb gelukkig bijna geen min, dus draag maar heel weinig een bril (van de hema) maar het helpt wel een klein beetje bij mijn hoofdpijn. Ik was laatst weer bij de ha en die zegt dat ik ook echt veel meer moest drinken. Heb ik me een week aan gehouden en ik had geen last meer van hoofdpijn! Dat is dus mijn hoofdpijn bron :+

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-09 19:48

Ik heb niet zoveel last van dieptes etc. begin wel steeds vaker die dingen te merken, ben ik mascara aan het opdoen *prik!* _O- of dat wil ik een pen pakken, grijp ik totaal mis :+

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-09 10:17

Volgens mij hebben meer mensen het dan je denkt?
Wel fijn dat bij sommige het afplakken heeft geholpen of een operatie!! Gelukkig heb ik niet zoveel min, dus daar ga ik me nog niet aan wagen. Daarbij heb ik er nog niet zó veel last van.
Groetjes

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-09 23:25

Echt?
Oh heb het gelijk even gevraagd aan mijn vader, en die zei dat we dan aankomende tijd maar een keer naar het ziekenhuis moeten :P Zou wel fijn zijn als ik eraf ben, ik blijf het storend vinden al zeggen vrienden dat ze nooit wat zien. :P

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-10 16:22

Hoi mensen,

weer even een update over mijn lompe oogje.
Inmiddels ging ik om de paar maanden naar de opticien voor een meting, omdat ik dacht dat het wel verslechterde. Nou vorige week weer, blijkt dat ik lenzen moest (of een bril, maar dat wil ik echt niet. No offence voor de mensen met bril hoor!). Dus ik vandaag terug voor een '' betere'' meting. Hij zegt dat lenzen weinig zullen uithalen omdat ik best goed kan kijken alleen mijn linker oog gewoon niet wíl kijken. Nu heb ik 10 mei een afspraak voor de Orthoptist, en uit dat onderzoek moet dan blijken of ik geopereerd ga worden of niet. Zelf wil ik wel erg graag omdat ik toch al bijna niet meer kijk met dat oog en er nu ontzettend last van heb omdat ik mensen gewoon nooit langer dan 2 seconden aankijk. Wat níét leuk ik..

Groetjes

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-10 16:25

Hoe is het gegaan? En waarvoor?

Ik krijg alleen een correctie, dus het oog wordt 'goed' gezet. Ik hoop echt dat ze willen opereren..

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: 'lui'oog, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-10 17:31

ja foto's een drama!
Ik sta meestal met mijn ogen dicht op de foto, nog geen eens expres.. :+ Zo standaard is het geworden.
Was wel heel leuk bij de opticien, mijn oog kan heel snel switchen dus van de linker naar rechter. Hij hield dan zo'n vaag glaasje voor mijn (bijv. rechter) oog en dan weer links en dan weer rechts etc. Ik bleef dus schakelen :+

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-10 18:52

xKatjj schreef:
ZusJacobs: idd dat had ik ook, ik ging vorige week naar de opticien en als hij een zwart dingetje voor mn goede oog deed zag ik door mn slechte oog, en haalde hij die weer weg 'floep!' gelijk weer naar mn goede oog :P

Haha, maar je kon niet terug switchen? :+ Ik kan namelijk als ik echt wil het wel, in de spiegel ook. :+ Probeer het ook te 'voelen' zodat ik mijzelf kan corrigeren, maar dat lukt niet haha :P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Herfstblad, Mo_86, Roihi, Tooske en 70 bezoekers