ERS (emotie regulatie stoornis)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Re: ERS (emotie regulatie stoornis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:50

Ik heb dan wel geen VERS gedaan, maar wel Linehan, net zoiets.
Meis dóen...is de beste inverstering die je kan doen op dat gebied
sinds ik die cursus heb gedaan heb ik vrijwel geen kalchten meer
en ben nagenoeg therapievrij. Als ik 4 keer per jaar nog ga is het veel.


Anoniem

Re: ERS (emotie regulatie stoornis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:07

Arrabel schreef:
En je moet wel aanwezig zijn want als je 2 keer niet komt dan lig je eruit..


Dat is een hele goede stok achter de deur...Ondanks die regel blijven namelijk nog steeds mensen soms thuis, en dat patroon moet je nu juist doorbreken.

Arrabel schreef:
die vrouw die de training geeft vertelde me dat er wel van je word verwacht dat als je moet huilen of dat je emoties te veel worden dat je even weg moet lopen want daar is geen tijd voor...


Sorrie? Maar dit vind ik wel heel erg vaag hoor!! Bij de Linehan werd er soms wel eens een conflict of emotie bewust opgeroepen door een therapuit.
Bv dan zei ze tegen een cursist die mega onzeker was dat ze haar haarspeltjes zo lelijk vondt. Was heel zielig, want ze had vlak dr voor aan ons verteld dat ze ze zelf ook lelijk vond, maar ze van haar dochter had gekregen.

Ik hoor dit overigens voor de eerste keer dat dit niet is toegestaan!
Arrabel schreef:
Vrijdag 19 september om 10:00 begint de VERS-training.
En je moet wel aanwezig zijn want als je 2 keer niet komt dan lig je eruit..

Dat stond me eerlijk gezegd wel een beetje tegen, die vrouw die de training geeft vertelde me dat er wel van je word verwacht dat als je moet huilen of dat je emoties te veel worden dat je even weg moet lopen want daar is geen tijd voor...
Dan hou je de groep op, dus er is geen tijd om achter je aan te komen en met je te praten.
Tuurlijk snap ik dat wel maar aan de andere kant kwam dat best wel hard over...

Anoniem

Re: ERS (emotie regulatie stoornis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:56

Anoniem schreef:
In principe maakt het toch geen barst uit wat voor etiket erop geplakt wordt? Ik heb ook een etiketje gekregen,8 jaar terug,maar het gaat erom hoe je ermee omgaat.


Helemaal mee eens, en diagnoses stellen doe je niet via bokt maar bij een arts...
Anoniem schreef:
oh ik heb *** dus ik kan er niets aan doen


Dat soort mensen zijn idd het allerergst....Waar een wil is is een weg.
Wij hadden ook één persoon in de Linehan die er bijna nooit was, op de een of andere
manier werd ze ook niet ontslagen..Die al vanaf dag één liep te roepen dat het toch niet zou helpen..
Zo demotiverend.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers