vies praatje maar wie herkent het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

vies praatje maar wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 19:13

ik heb een nogal ongebruikelijk probleem. ik heb namleijk last van een scheur in mijn anus. elke keer als ik naar toilet ga scheurt het weer open. heb al 2 verschillende zalfjes gehad maar niets helpt. nu heeft de huisarts me doorverwezen naar de chirurg. dan kunnen er 2 dingen gebeuren: optie 1 is een injectie met een een of ander goedje, optie 2 is dat de chirurg me gat opereren. hij snijd dan het volledige scheurtje weg en hecht het dan dicht. wie heeft hier ervaring mee? zo'n injectie in dat gebied van je lichaam lijkt me nogal eng maar ja als het moet... Bloos

Amaris

Re: vies praatje maar wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:14

Woow heftig. Hoe kom je nou aan zoiets? Kan dat spontaan gebeuren?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:17

Was laatst een aflevering van Oprah winfrey met dr. Oz die ook hierover ging...
Die afleveringen worden toch tot in den treure herhaald dus hij komt vast nog eens voorbij... of je kijkt op rtlgemist.nl (geloof ik)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:17

jup ik ken t. vet houden Knipoog

btw, jij mankeert wel veel op 1 dag. zie 2 topics van jou achter elkaar staan. en ik dacht dat ik erg was Knipoog

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:37

Ik heb dit ook, al bijna een jaar... Ik loop al een hele tijd onder de medicijnen, pijnstillers, valium etc.
Ook al keer op keer bij de chirurg geweest en de maag darm lever arts.
12 juni gaan ze me nu eindelijk opereren, ze gaan het scheurtje dan verder openmaken, zodat het beter kan genezen... de pijn zal erg zwaar worden heb ik me laten vertellen!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:40

ieuw dat lijkt me pijnlijk, gelukkig geen ervaring mee maar hoop het ook noooit te krijgen!! sterkte!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:41

Ik wil jullie niet bang maken, maar volgens mij is het een heel pijnlijke operatie.
Ik heb in het ziekenhuis waar ik werk regelmatig mensen gezien die deze operatie ondergaan zijn, en die hebben toch vrij veel pijn.
Praat van te voren even goed met de aneasthesist en spreek daar af dat je graag pijnstilling (extra) kan krijgen.

Het helpt wel om je dieet tijdelijk aan te passen, zorgen dat je ontlasting zacht is. (veel fruit, veel water.. google er maar eens op)

succes ermee

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:43

Ik had een ontsteking in mijn borst, heb hiervoor antibiotica gekregen.
Dit haalt de bacteriën weg.. Maar waar moeten die bacteriën langs uit, inderdaad.
Heel dat gebied is schraal geworden en scheurde ook als ik naar het toilet ging, heel erg pijnlijk.
Ben nu al een paar weken aan de zalf en langzamerhand mindert het.. Maar het doet nog steeds zeer..
Heel veel succes ermee! Bloos

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:44

Ik heb het ook gehad, maar in veel mindere mate als jij.
Zorg ervoor dat je poep zacht is, drink veel water en neem als het nodig is laxeerpillen (let op daarmee), net zolang tot het scheurtje genezen is. En hou het soepel door bijv. vaseline.
Bij mij gaat het nu goed, maar ik heb tijden lang iedere keer flink gebloed als ik de grote boodschap had gedaan. Na dit hierboven een tijdje te hebben volgehouden is het over gegaan.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:47

Pfoe ja bah ik weet dat de operatie zeer zwaar gaat worden, krijg wel extra pijnstilling, maar zie er verschrikkelijk tegenop!

Maar Lonneke, als je pas 1 keer geweest bent bij de chrirurg, gaat hij vast eerst nog een hoop andere dingen proberen, operatie is echt allerlaatste uitweg, of iig in mijn ziekenhuis!

Wat storm beschrijft heb ik al heel lang geprobeerd hihi, ik slik al sinds augustus laxeer (movicolon), ik gebruik 2 soorten cremes en ik slik pijnstillers, maagtabletten en soms valium. Ik kan van de pijn niet functioneren. Door het scheurtje krijg ik nl verkrampingen van darmen en kringspier. Mijn kringspier heeft ook een veel te hoge spierspanning en daarom geneest het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:55

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:23

Wat zijn de gevolgen dan bij jou Chiqa en watvoor operatie krijg je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:26

Loesss schreef:
Wat zijn de gevolgen dan bij jou Chiqa en watvoor operatie krijg je?

Zal ik dat even in mn eigen topic aan je vertellen, heb dit topic gister geplaatst....

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:29

Is prima!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 14:14

Maanling schreef:
Woow heftig. Hoe kom je nou aan zoiets? Kan dat spontaan gebeuren?

ik weet niet hoe het komt. kan zijn dat je anus gewoon iets te nauw is. ik heb het al heel alng maar nu gaat het ook steeds bloeden. en het doet zo'n verrekte pijn als ik naar t toilet moet.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 14:17

ikenindi schreef:
jup ik ken t. vet houden Knipoog

btw, jij mankeert wel veel op 1 dag. zie 2 topics van jou achter elkaar staan. en ik dacht dat ik erg was Knipoog

ja inderdaad, ik loop op t moment ontzettend te kwakkelen met mijn gezondheid. ik moet nu dus naar de chirurg, loop bij de internist, oogarts, gynaecoloog. schiet echt niet op. gaat het geestelijk goed met me krijg je dit Boos!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 14:19

FitzChivalry schreef:
Ik wil jullie niet bang maken, maar volgens mij is het een heel pijnlijke operatie.
Ik heb in het ziekenhuis waar ik werk regelmatig mensen gezien die deze operatie ondergaan zijn, en die hebben toch vrij veel pijn.
Praat van te voren even goed met de aneasthesist en spreek daar af dat je graag pijnstilling (extra) kan krijgen.

Het helpt wel om je dieet tijdelijk aan te passen, zorgen dat je ontlasting zacht is. (veel fruit, veel water.. google er maar eens op)

succes ermee

tja dat is het gekke, mijn ontlasting is juis heel zacht. ik hoorde van de huisarts ook al dat de operatie pijnlijk is. maar ja, vraag me af wat er pijnlijker is, elke keer uitscheuren of die operatie.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:31

Moderatoropmerking:
Zojuist off-topic reacties verwijderd. Kunnen we het hier vanaf nu ontopic houden?

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:38

Mijn moeder heeft daar ook last van gehad maar dat is met een goede zalf uiteindelijk toch over gegaan. Gewoon smeren blijven was de boodschap Lachen.

Loessss: jij hebt in dit geval wel een, eh, toepasselijk onderschrift Haha!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 10:22

ik ben bij de chirurg geweest en heb een een of andere zalf gehad die ik 6x daags moet smeren. over 3 maanden moet ik terug komen.