Na veel slapen, meer moe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Na veel slapen, meer moe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:25

Te lang slapen wordt je idd brak van. Dat komt omdat je lichaam tijdens je slaap glucose verbruikt waardoor je glucose spiegel laag wordt. Normaal gesproken moet je na 8 uur ong eten, om dit te kort weer aan te vullen. Doe je dat niet, heb je te weinig glucose in je bloed waardoor je je heel slap voelt. Daarom is het het beste als je gewoon elke nacht 8 uur slaapt, en niets minder, maar zeker ook niet meer.

[o]


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Na veel slapen, meer moe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:05

Jennylicious schreef:
Dus eigelijk moet je nooit uitslapen?


Het beste is je bed uit te gaan als je wakker bent Ja Dus niet nog even langer blijven liggen. Of vroeg je bed uit gaan, even eten, en dan weer gaan slapen Tong uitsteken Maar dan wen je je lichaam aan te veel slaap, en verbouw je je natuurlijke ritme waardoor je op een gegeven moment daar weer moe van wordt.

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Na veel slapen, meer moe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:59

Yorghos schreef:
Ik heb dat eigenlijk alleen als ik overdag even ga liggen. Als ik 's avonds een feestje heb, of gewoon een druk weekend, dan wil ik soms 's middags even een uurtje gaan liggen. En dan word ik vaak suf en met hoofdpijn wakker. Maar een boterham en een warme douche lossen dat meestal wel op.


Dan moet je eens proberen om iets korter te gaan liggen. Een half uurtje. Dan gaat het meestal een stuk beter Lachen Of als je echt iets langer wil, doe dan 1,5 uur. Dan wordt je als het goed is precies op het goede moment in de slaapcyclus wakker, waardoor je minder duf wakker wordt Ja

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, dasalijn, fotolijstje, Lalidan, Lizzah, Nanne, Remembrance, Solistar en 102 bezoekers