pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..afva

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
monky27
Berichten: 385
Geregistreerd: 30-09-05

pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..afva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 13:26

hoi hoi

Ik was gister in de natuurwinkel met mijn moeder en we hebben pu-erh thee gekocht.
Ik hoorde dat je er van kan afvallen en dat het heel gezond is, dus ik dacht laat ik het is proberen Haha!

Heeft iemand ervaring met deze thee, is er al iemand mee afgevallen? en hoeveel moet je ervan drinken en welke is het beste? en groene thee?

iemand ervaring? Ik ben erg benieuwd Knipoog (het kan in iedergeval geen kwaad Tong uitsteken )

of gaat iemand er ook mee beginnen? ik ben benieuwdt.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:28

Vind het raar dat mensen niet meer kunnen afvallen zonder dingen.

Ik heb ooit in een documentaire op nederland gezien dat het slecht is.

Thee is trouwens voor iedereen anders, dus ook afzonderlijk.
Groene thee met kamille moet je drinken voor rugpijn.
Gemberthee voor energie en af te vallen.
En dan is de wijze waar het op gemaakt word nog belangrijk


Even een editje
Ik heb ooit in een documentaire op nederland gezien dat het slecht is. Die vermageringthee
Maar kan ook gewoon een specifiek merk geweest zijn. Maar dat is te lang geleden Bloos

Jikinafield
Berichten: 233
Geregistreerd: 04-01-06

Re: pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:33

Hoi hoi, mijn moeder dronk dat ook. Stinkt vreselijk, beetje visluchtje. Maar smaakt goed, maar of je er nu echt vanaf valt????

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:12

Citaat:
Een onderzoek van het Duitse Instituut voor Voedingsonderzoek in Potsdam heeft uitgewezen dat groene thee kan helpen bij het afvallen.
EGCG
De verhalen deden al de ronde: groene thee helpt het metabolisme versnellen en zou daarom goed werken in de strijd tegen overtollige kilo’s. Onderzoekers hebben nu vast kunnen stellen dat een bepaalde stof die in het drankje voorkomt de toename van lichaamsvet bij muizen vermindert. Het bestanddeel zorgt niet dat je minder trek krijgt, maar remt de opname van voedsel in de darmen en bevordert de verbranding van vet. De test met muizen hield in dat ze een vetrijk dieet kregen aangevuld met groene thee. Na 29 dagen waren ze minder zwaar dan hun soortgenoten die het zonder de thee moesten doen. Ook het vetpercentage was drastisch afgenomen. De wetenschappers gebruikten voor de test een extract van de thee, dat voor 94 procent bestond uit de werkzame stof EGCG. Het is nog maar de vraag of EGCG kan worden gebruikt als afslankmiddel.

Gezond
Bij eerdere onderzoeken is al gebleken dat groene thee grote hoeveelheden polyphenolen bevat die het cholesterolgehalte verlagen en het verbranden van vetten verbeteren. EGCG behoort tot deze stoffen. Tevens bezit de warme drank kankerremmende en antibacteriële eigenschappen. Daarbij zou thee een kalmerende werking hebben op de zenuwen. De drank zit boordevol antioxidanten, die de weerstand versterken, en vitamines en mineralen, zoals calcium, magnesium, fluoride en ijzer.Met al deze goede eigenschappen ligt het voor de hand dat groene thee de gevolgen van het ouder worden vertraagt.

Momenteel staat groene thee vanwege de preventieve werking tegen kanker en hartziekten, enorm in de belangstelling. Men doet daar op dit moment allerlei onderzoeken naar. Toch is ook matigheid geboden. In groene thee zit, overigens minder dan in koffie, namelijk ook cafeïne. En wie te veel cafeïne binnenkrijgt, kan last krijgen van rusteloosheid, beven, duizeligheid, suizende oren en hartkloppingen.

Bronnen: DlfE, ANP, Achmea Health

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:37

Ik heb werkelijk waar maandenlang Pu Erh thee gedronken. In het begin was de smaak behoorlijk wennen en na een week zat heel mn gezicht vol puistjes, dus ontslakkend zal het zeker werken, ook veel piezen, maar dat kan komen doordat ik het de hele dag dronk, maar afgevallen?? Geen grammetje. Ben ermee gestopt omdat mn huid raar bleef doen en ging testen door te stoppen met die thee en ja hoor, de puisjtjes verdwenen. Hopelijk heb jij er meer baat bij Lachen
Oja, mn moeder drinkt het nog steeds en ook geen gram afgevallen hoor...vraag me af hoe de mensen dat dronken dan en wat ze aten om af te vallen, want gok stiekem dat het niets met de thee te maken had.

Janna_

Berichten: 4219
Geregistreerd: 27-07-05

Re: pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:38

Mijn vader heeft een koffie en thee winkel en verkoopt ook deze thee, hij is vochtafdrijvende en schijnt heel goed te weken.
Thee is zowiezo heel goed voor je, witte thee krijg je bijvoorbeeld een hele mooie huid van.

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Re: pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:46

Janna_ schreef:
Mijn vader heeft een koffie en thee winkel en verkoopt ook deze thee, hij is vochtafdrijvende en schijnt heel goed te weken.
Thee is zowiezo heel goed voor je, witte thee krijg je bijvoorbeeld een hele mooie huid van.


Witte thee??? Daar heb ik nog nooit van gehoord haha!
Zou dat goed zijn voor mijn onzuivere huid die ik heb ?
Ik heb veel last van puistjes en vooral een vette huid.
Haha!

Anoniem

Re: pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:49

En die groene thee, van de pick wick, is dat dan al de goeie Laura?
Drink dat regelmatig omdat ik dat wel lekker vind, maar dus ook vaak genoeg andere.
Maar hij klinkt wel gezond om hem vaker te drinken Lachen

Janna_

Berichten: 4219
Geregistreerd: 27-07-05

Re: pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:54

Durante schreef:
Janna_ schreef:
Mijn vader heeft een koffie en thee winkel en verkoopt ook deze thee, hij is vochtafdrijvende en schijnt heel goed te weken.
Thee is zowiezo heel goed voor je, witte thee krijg je bijvoorbeeld een hele mooie huid van.


Witte thee??? Daar heb ik nog nooit van gehoord haha!
Zou dat goed zijn voor mijn onzuivere huid die ik heb ?
Ik heb veel last van puistjes en vooral een vette huid.
Haha!

Je zou het kunnen proberen, ik heb er niet super veel verstand van hoor maar wat ik hoor van mijn vader werkt die heel goed.
Degene die ik ken zijn Mao Feng en Yin Zehn.

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 09:51

Janna_ schreef:
Mijn vader heeft een koffie en thee winkel en verkoopt ook deze thee, hij is vochtafdrijvende en schijnt heel goed te weken.
Thee is zowiezo heel goed voor je, witte thee krijg je bijvoorbeeld een hele mooie huid van.

Als iets vochtafdrijvend is, val je er dus NIET van af, je verliest hooguit een beetje vocht. Glaasje water drinken en het zit er weer aan.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:46

dorothea schreef:
Janna_ schreef:
Mijn vader heeft een koffie en thee winkel en verkoopt ook deze thee, hij is vochtafdrijvende en schijnt heel goed te weken.
Thee is zowiezo heel goed voor je, witte thee krijg je bijvoorbeeld een hele mooie huid van.

Als iets vochtafdrijvend is, val je er dus NIET van af, je verliest hooguit een beetje vocht. Glaasje water drinken en het zit er weer aan.



Was ik dus ook aan het denken, trouwens in china waar het gebruik van thee voor problemen is begonnen. Is het de bedoeling dat het voor elke persoon anders is.
Als ik bv naar mijn prof ga, en zeg dat ik groene thee drink is ze daar niet happy mee Knipoog
Thee is voor iedereen anders, groene thee is in mate gezond. Maar niet voor iedereen.
Voor mensen met rugproblemen bv groene thee met jasmijn
tegenover mensen met buikproblemen dat helemaal niet mogen drinken en alleen lotus en gember thee drinken.

Hopelijk snap je men rare uitleg wel Haha!

Marjet90
Berichten: 347
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Utrecht

Re: pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 02:11

als je echt een thee wilt die je helpt afvallen, is ideaal gewicht een optie (van de ah of sonnatura) Het geeft je het gevoel alsof je propvol zit. Je moet echter oppassen met gebruik, want het is absoluut niet gezond!!!! (reden waarom ik het niet gebruik)

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re: pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..afva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:26

Heb ook al eens gehoord dat bepaalde thee waar je door zou afvallen op je nieren kan slaan.
Ik geloof niet zo in afvallen door thee drinken, je afvalstoffen zullen heus wel eerder je lichaam verlaten. Maar of het blijvend is? Denk dat de beste manier nog altijd is door je eetpatroon aan te passen en meer te gaan bewegen!

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..afva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:13

ik heb ook een tijd die pu-erh thee gedronken maar ben geen gram afgevallen. Vond het ok echt niet lekker...

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..afva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:05

Hihi, pu-erh thee....dat klinkt leuk... Vork
Nouja, mijn moeder zei dat Groene thee en Java (????) Thee goed hielp en dat ze daar een beetje van afviel.. Scheve mond Maar dat weet ze ook niet meer zo zeker aangezien het al lang geleden is.

Verder lijkt me water drinken beter dan thee drinken (al is thee wel lekkerder ) Lachen

Liveyourlife

Berichten: 220
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Kampen

Re: pu-erh thee wie heeft ervaring hiermee? en groene thee..afva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:51

Er zijn verschillende soorten thee die zeggen dat ze helpen met afvallen. Sommige daarvan werken laxerend waardoor het lijkt alsof je afvalt. Maar laxeren zorgt vooral voor het verliezen van (teveel) vocht. Dit geeft inderdaad een lager gewicht op de weegschaal, maar eigenlijk houd je jezelf hiermee voor de gek.
Zelf ben ik absoluut geen voorstander van deze zogenaamde 'afslankthee-en'. Reden daarvan is dat ze vaak misbruikt worden en als laxeer middel worden gebruikt. Doordat je darmen daar luier van worden moet je steeds meer gaan gebruiken.
Dus mijn advies is: niet mee beginnen. Ga gezond eten (3 x per dag maaltijd en 3 tussendoortjes) en blijf gezond bewegen.