kleur ogen veranderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Re: kleur ogen veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:28

Er is hier pas nog een topic over geweest. Ik zal zo de link eens opzoeken. Kun je die ook eens doorlezen.

Wat in dat topic duidelijk opviel, was dat de meningen nogal verdeeld waren. Het ene gedeelte van de bokkers die daar reageerde beweerde dat het ab-so-luut onmogelijk is, een ander deel beweerde het zelf ook te hebben. Hoewel ik vond dat er érg veel mensen daar beweerden het zelf ook te hebben (IRL kom ik ze niet zo vaak tegen...) "heb" ik dit zelf ook. In dusdanige mate dat het niet alleen mijzelf opvalt, sterker nog, integendeel.

Ik ga voor je op zoek.




Anoniem

Re: kleur ogen veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:12

Vaak zie je inderdaad wel dat ogen variëren qua kleur in de buurt van groen, grijs en blauw. Maar ogen die tegelijkertijd ook nog bruin kunnen worden (zoals bij de TS van toepassing is), daar heb ik zelf ook nog nooit van gehoord...

Anoniem

Re: kleur ogen veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:13

katiavl schreef:
Oogkleur kan niet veranderen helaas. Dat is genetisch niet mogelijk. Wat wel kan veranderen is lichtinval.


Dan mag jij me vertellen waarom vrijwel alle baby'tjes óf bruine, óf helderblauwe kijkers hebben. Zelfs mensen met groene ogen bijvoorbeeld, hebben bij de geboorte meestal blauwe ogen.

Anoniem

Re: kleur ogen veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 08:43

Armaris schreef:
[***] schreef:

Dan mag jij me vertellen waarom vrijwel alle baby'tjes óf bruine, óf helderblauwe kijkers hebben. Zelfs mensen met groene ogen bijvoorbeeld, hebben bij de geboorte meestal blauwe ogen.


Ik wil dan ook wel eens weten waarom ik tot mijn 6e blauwe ogen had en nu groen/grijs of bruin Lachen


Tsja, bij sommige mensen duurt dit proces naar mijn weten gewoon wat langer dan bij anderen.

Anoniem

Re: kleur ogen veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 08:44

luxje schreef:
[***] schreef:

Dan mag jij me vertellen waarom vrijwel alle baby'tjes óf bruine, óf helderblauwe kijkers hebben. Zelfs mensen met groene ogen bijvoorbeeld, hebben bij de geboorte meestal blauwe ogen.

Bijna alle babies worden geboren met donkerblauwe ogen. De rest heeft donkerbruine ogen, maar dat zijn er niet zo veel.
De echte kleur van de ogen ontstaat pas in de weken na de geboorte


Dat zeg ik.

Mijn punt was zeg maar, dat katiavl liep te beweren dat dit absoluut niet mogelijk was (had ze gehoord van haar "prof genetica"). Terwijl dit feit bijvoorbeeld algemeen bekend is (en het in dit geval dus wél kan).

Anoniem

Re: kleur ogen veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 08:50

Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.

Ik kan wel een keer gaan zoeken naar foto's van mij, worden wel wat crappy webcamfoto's dan (ik ben niet zo'n fotomens).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Celiien, Googlebot, hooi, laran, Marlou91, Nalonyda, Siers83, Silenna, xPabloBokt en 167 bezoekers