pijn in de onderbuik...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-06 13:42

ik ben braaf aan de pil. een zwaardere omdat ik last had van doorbraakbloedingen. dus volgens mij kan ik niet zwanger zijn. maar ik heb de laatste tijd zo`n raar gevoel in mijn buik. onderin. niet aan de zijkanten, gewoon in het midden. vooral als ik op mijn buik ga liggen is het niet te harden, en dat is niet fijn, want ik slaap graag op mijn buik:s
verder ben ik wel vaak misselijk. vooral sochtends en savonds...

iemand enig idee wat het kan zijn? ik hoef nog niet ongesteld te worden, maar heb het nu bijna een week.

mijn buik lijkt wel dikker te worden???

het zou wel erg toevallig zijn als ik door de pil heen zwanger ben geraakt, en gewoon ongesteld door blijf worden. want volgens mij duurt het wel een paar maand voordat je deze verschijnselen krijgt bij zwanger zijn toch??? en volgens mij moet je dan ook meer verschijnselen hebben...

iemand een idee?


ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-06 16:02

mensen? niemand een ideetje???


ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-06 16:05

????????

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-06 16:13

punt 5 en 6 kloppen. 7 misschien, maar kan ook toeval zijn. daar had ik vanochtend last van. maar verder had ik niks van deze verschijnselen. had zelf ook al opgezocht. daarom denk ik dat dat het niet is. maar wat wel?

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-06 16:20

nee, aan de menstruatie heb ik niks gemerkt. maar zit daar niet toevallig ook gewoon wat anders dan de bbaarmoeder? onderin je buik dus?

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-06 16:29

dit heb ik zelf nog gevonden.
huisarts ga ik heen, maar voor second opinion over mijn ziekte. en k kan t niet zo vinden met mijn huisarts. dus daar ga ik niks over zeggen. ik ben al een keer naar gynecoloog geweest, dus ik kan evt. zonder verwijzing daar heen. misschien ga ik daar wel een afspraak maken...

4.2 Plotselinge pijn in de onderbuik
Pijnklachten in de onderbuik die vrij plotseling ontstaan in de loop van enkele uren of dagen kunnen een aantal oorzaken hebben. Als de oorzaak van ernstige pijn niet duidelijk is, adviseert de arts een diagnostische laparoscopie.
We beschrijven hieronder een aantal veelvoorkomende oorzaken van plotselinge buikpijn.

Blindedarmontsteking (appendicitis)
De blinde darm (appendix) is een 5-8 cm lang aanhangsel van de dikke darm dat ontstoken kan raken. De oorzaak van deze ontsteking is bijna altijd onbekend. Meestal begint de pijn rond de navel en zakt zij daarna af naar de rechteronderbuik. Niet zelden zijn er klachten over misselijkheid, is de ontlasting wat dunner dan normaal, en is de temperatuur iets verhoogd.

Gedraaide eierstok
Een eierstok zit aan één kant met een brede 'steel' vast in de buikholte. Als een eierstok vergroot is, kan hij rond de steel draaien. Door het afknellen van de bloedtoevoer naar de eierstok ontstaan dan pijnklachten. Een eierstok kan vergroot zijn als er een cyste (een holte gevuld met vocht) in zit. Ook is het mogelijk dat een eierstok in zijn geheel vergroot is. Soms is er dan sprake van een dermoïd,
ook wel een teratoom (wondergezwel) genoemd. Allerlei soorten weefsel kunnen hierin voorkomen, zoals haren, botten en talg.

Problemen met een myoom
Een myoom (vleesboom) is een goedaardige verdikking of knobbel van de spierwand van de baarmoeder. Een myoom dat via een steel met de buitenzijde van de baarmoeder verbonden is, kan rond de steel draaien. Net als bij een rond de steel gedraaide eierstok ontstaan pijnklachten door het afknellen van de bloedtoevoer.

Een gesteeldraaide hydrosalpinx
Een afgesloten eileider gevuld met vocht kan in zeldzame gevallen ook ronddraaien en net als een gedraaide eierstok of myoom vrij plotseling pijnklachten veroorzaken.

Bloeding bij een eisprong
Twee weken voor het begin van een menstruatie vindt de eisprong plaats. De holte waarin de eicel ligt (follikel) barst dan open en er komt een eicel vrij. Een enkele keer knapt hierbij een bloedvaatje, dat door blijft bloeden. Het bloed prikkelt dan het buikvlies in de buikholte en veroorzaakt de plotselinge buikpijn.

Eileiderontsteking
Klachten van onderbuikpijn, koorts, vieze afscheiding of een menstruatie die langer duurt dan normaal, kunnen duiden op een eileiderontsteking. Soms wordt deze ontsteking veroorzaakt door een seksueel overdraagbare aandoening (SOA), zoals een Chlamydia-infectie of gonorroe. Ook bacteriën uit de darmen kunnen zo'n ontsteking geven. Bij een kijkoperatie ziet de arts dat de eileiders rood en gezwollen zijn; soms bevindt zich ook pus in de buikholte. Meer informatie vindt u in de brochure
Seksueel overdraagbare aandoeningen (SOA) en eileiderontsteking.

Buitenbaarmoederlijke zwangerschap
De medische term voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is een extra-uteriene graviditeit (extra = buiten, uterus = baarmoeder, graviditeit = zwangerschap). Vaak wordt dit afgekort als EUG.
De zwangerschap bevindt zich buiten de baarmoeder, meestal in de eileider
Toekomstige kinderwens, de mate van schade aan de eileider en de toestand van de andere eileider spelen een rol bij de keuze van de behandeling.
Vaak, maar niet altijd, wordt een EUG laparoscopisch verwijderd. Meer informatie vindt u in de al genoemde brochures De laparoscopische operatie en Buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-06 16:38

ja, ik ga denk k gewoon naar gynecoloog. is mkklkr. huisarts kan toch niks doen. en als dat inderdaad is waar de baarmoeder zit, zal het er iig mee te maken hebben...

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-06 17:12

een soa kan niet toch?

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-06 17:43

nou niet verantwoord op die manier, maar als het goed is wel. ik ben pas met 1 iemand naar bed geweest, en die was veilig. dat is al sinds een jaar.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-06 17:50

ik zit er over te denken de ehbo te bellen... het wordt steeds erger. bij elke beweging trek ik het niet meer... misschien kan ik het gewoon over de telefoon uitleggen. dan kunnen zij beoordelen of ik wel of niet langs moet komen... nadeel: ik ben alleen thuis en zit in rolstoel. taxi kan ik evt wel bestellen... maar kmoet eerst naar huisarts geloof ik voor verwijzing officieel he?(voordeel: niet mijn eigen huisarts!) wat moet ik doen? op bed gaan liggen met pijnstillers of toch bellen naar hap?

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-06 18:14

ja, ik ga nu even bellen. en ik weet nu zeker dt ik niet zwanger ben. anders neem ik aan sdat niemand zwanger wil worden. demn wat een pijn!

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-06 18:45

ik heb gebeld. moet er om kwart over 8 zijn, en voorbereid zijn o evt ziekenhuisopname met operatie. ze dachten eerst aan zwanger, maar omdat k aan de pil ben is t eerder een ontsteking...

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-06 19:11

dank je. ik ben heel erg benieuwd. straks komt een vriend van me. die gaat mee. is ook een vriend van mijn vriend. 1 ding: ik wordt gek als ik zwanger ben!

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-06 19:32

ik ben onwijs onzeker. want zwanger is niet de bedoeling, maar een operatie zie ik ook niet zitten hoor! ben net terug uiyt t ziekenhuis voor mijn ziekte. heb net zowat een half jaar gelegen. ben net thuis!!!

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-06 11:25

nou, t gaat slecht. nog steeds verrekken van de pijn. ik was gisteren dus bij de huisarts. eerst 45 min. gewacht, want ze had een spoedbezoek waar ze heen moest. maargoed. ik kwam daar dus en ja hoor. ook zij begon over zwanger kunnen zijn. dus ik: als het goed is niet... maarja. die vriend van mij zat erbij. dus zij eerst vragen of hij degene was met wie ik n relatie had. hihi dat was nie zo. is een vriend van mij en een ex-huisgenoot van bas. dus hij kent ons beide wel.

nahja. eerst vertellen waar ik last had, sinds wanneer enz. enz. toen op onderzoeksbank. eerst voelen aan mijn buik. deed goed pijn. demn. ging ff keihard duwen! aja. daarna inwendig onderzoek(ik was blij dat het een vrouw was! ). christiaan(die vriend) was maar even weg gelopen. nou, toen moest ik maar even urine inleveren. kortom op comando naar het toilet. gelukkig duurde t nie heel lang. onderzoek werd gelijk gedaan. ik moest weer in wachtkamer wachten en huisarts ging verder met de volgende. zie ik zo dat vrouwtje lopen uit dat kamertje waar ze t onderzoek hadden gedaan. ze keek mij te serieus. ik begon m echt te knijpen. christiaan zat ook al te geinen dat ik dan toch mss zwanger was.

nou uiteindelijk konden ze niks vinden. gingen maar uit van opstipatie(lekker vaag, want ik heb geen last bij t sch**ten en ik moet ook regelmatig.) toch wilde ze n clisma inbrengen. no way! nu uiteindelijk heb ik iets zwaarders gekregen in pil vorm. maar echt vaag. in de bijsluiter staat dat t tegen maagzweer is en dat de bijwerking was dat je vaker naar de wc gaat zegmaar. iig zei ze dat het binnen 2 uur moest werken. dat ik dan al naar de wc zou moeten. nou, het is nu een nacht verder, en ik ben niet geweest. dus of t nou zo`n geweldig middel is...??? maar t nadeel is dat ik dus nog steeds verrek van de pijn en heerlijk misselijk ben. gelukkig trekt dat nu wel wat weg...

ik was blij dat het alleen maar opstipatie was, maar ik twijfel of dat t echt is:s

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-06 09:03

demn. de pillen werken. maar of dat nu zo goed is. nu is mijn ontlasting vloeibaar!

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-06 09:11

ik heb iets tegen maagzweer gekregen dat als bijwerking heeft dat de ontlasting wordt gestimuleerd. en het werkt juist niet snel. het had al zo`n 36 uur eerder moeten werken als ik die huisarts moet geloven. die zei dat het binnen 2 uur zou werken...

en over darmen die van slag zijn... dat zijn ze nu iig wel! demn! heb nu al 3 keer op de plee gezeten;)

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-06 09:18

klopt. maar ik had daar helemaal geen last van juist! ik ging gewoon regelmatig enzo, dus waar ze die opstipatie vandaan haalt snap ik ook gewoon niet. en ze wordt bedankt. nu zijn mijn darmen helemaal van slag. maar mijn buikpijn is nog niet weg hoor.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pijn in de onderbuik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-06 09:59

nou t gaat. maar nog steeds vaak pijn. dinsdag huisarts er weer naar laten kijken. die wist t ook niet, dus dan waren t maar bijwerkingen. verder moest ik maar een warme kruik er op leggen...

weet ook niet. t voelt niet goed. ik ga kijken of ik ongesteld wordt(moet volgende week) en als dat niet helpt dan ga ik nog een keer terug. als ik t niet wordt toch maar naar de gynecoloog, want dan zal er wel iets van slag zijn denk ik ofzo...


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fenn, Googlebot, IASCrawler en 133 bezoekers