Grote rode vlek met insectenbeet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
madam
Berichten: 869
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Grote rode vlek met insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:03

dat voel je ook als je daar door word gepprikt, ik heb het ook niet gevoeld en ben 13 keer gestoken...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re: Grote rode vlek met insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:05

Ik had iets soortgelijks na een tekenbeet. Ik heb daar ook niks van gevoeld, maar zit nu wel met de ziekte van Lyme...
Ik zou er echt snel mee naar een huisarts gaan. Als je je nu nog laat behandelen ben je er op tijd bij. Ik was te laat, en heb nu (bijna 2 jr. later) nog steeds klachten.
Behandeling bestaat uit een antibioticakuur van 3 weken.

Sarisv

Berichten: 1605
Geregistreerd: 26-06-04

Re: Grote rode vlek met insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:20

en weet je al iets meer??

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Grote rode vlek met insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:42

De dokter dacht dat het gewoon van een insectenbeet was, geen teek, en dat ik daar heel gevoelig op gereageerd had. Ik vroeg nog of ik me zorgen moest maken over allergie ofzo, maar dat hoefde niet.

Alleen als de binnenkant de normale huidskleur krijgt en er aan de buitenkant een rode ring achterblijft is het van een teek en dan moet ik weer terugkomen. Dus nu hou ik het gewoon een beetje in de gaten.

Rais

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: GROESBEEK

Re: Grote rode vlek met insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:29

Gelukkig valt het redelijk mee. Misschien is het iets om je voortaan in te spayen ofzo zodat je minder getoken wordt. Doe ik ook...

@ Pubelia: Ik slik de hooikoortstabletten loratadine van het kruidvat. Bij mij werken ze gelukkig wel, niet dat ik direct wat merk maar na 2/3 dagen merk ik dat de plekken minder worden.

Anoniem

Re: Grote rode vlek met insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:11

ik heb dat effect van een daas Ja
vorig jaar 1 prik op mn enkel en mn hele onderbeen was dik rood en opgezwollen, kon er niet eens meer op staan zon pijn deed het. na 3 dagen ging het weg.

dit jaar heb ik er ook alweer 2 gehad maar daar reageerde ik gelukkig iets minder heftig op.