Grote rode vlek met insectenbeet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Grote rode vlek met insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-06 21:06

Afgelopen maandag (of misschien zelfs zondag al) zat er een rode vlek op mijn bovenbeen, aan de achterkant. De doorsnede was ongeveel 3 cm. Het voelde een beetje hard aan en in het midden zat een 'puntje' wat op een insectenbeet lijkt. Ik heb er niet zoveel aandacht meer aan geschonken en ben naar m'n werk gegaan.

In de loop van de dag begon ik me steeds slechter te voelen, rillerig, wat spierpijn. En tegen het eind van de avond voelde ik me hartstikke beroerd. Bonkende hoofdpijn en ik had het hartstikke koud, terwijl het nog hartstikke warm was. Verder was ik wat misselijk. Toen ben ik rond 9 uur/half 10 maar naar bed gegaan.

Omdat ik het zo koud had, ben ik lekker onder het dekbed gekropen, ipv alleen het overtrek van de afgelopen dagen. Toen mijn moeder de kamer binnenkwam rond half 12 om te kijken hoe het ging werd ik badend in het zweet wakker, ik denk dat ik toen wel koorts had.

's Ochtends had ik het weer koud en werd ik met dezelfde, zoniet ergere hoofdpijn van de vorige dag wakker. Ik heb nog een hele tijd geslapen en ben tegen de middag naar beneden gegaan waar ik eigenlijk gewoon verder heb geslapen. Ik heb nog wel redelijk wat proberen te drinken, dat is geloof ik ook wel gelukt. Ook deze dag was ik misselijk.

Toen ik in de tuin lag zag mijn moeder de vlek op mijn been. Deze was nu een stuk groter geworden en volgens mij ook wat roder. De vlek was nu zeker 10 cm in doorsnede! Mijn moeder heeft er toen wat spul tegen insectenbeten opgesmeerd en met een pen de randen aangegeven. Ze heeft er ook aan gevoeld en ook zij vond het hard aanvoelen. (moeder is verpleegkundige)

De volgende dag, vandaag dus, voel ik me weer wat beter. Ook de vlek is wat kleiner geworden, maar nog niet weg. Normaal gesproken maak ik me niet zoveel zorgen over vlekken oid op mijn huid. Ik heb een redelijk gevoelige huid en als ik zenuwachtig ben krijg ik een soort 'muggenbulten'. Maar dit zit me toch niet lekker, omdat ik er ook ziek bij geworden ben.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn? Aan een tekenbeet heb ik al zitten denken, maar wat zou het anders kunnen zijn?

Ohja, morgen ga ik voor de zekerheid naar de dokter Lachen


Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Grote rode vlek met insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-06 21:14

Ik heb wel de hele zondag op een boerderij rondgestruind, dus een tekenbeet is niet uit te sluiten. Alleen heb ik er dan niets van gemerkt. Een ander insect kan natuurlijk ook...


Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Grote rode vlek met insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-06 22:15

laquintatje, ik zal eens gaan googelen op daas. Weet niet meer precies hoe die eruit zien, maar die komen toch ook op paarden af?

Het rare is alleen dat ik totaal niet heb gevoeld dat ik gestoken ben oid. Ik ontdekte bij toeval dat ik een grote rode plek had. Heb van de plek zelf ook totaal geen last gehad, geen jeuk oid.

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Grote rode vlek met insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-06 22:30

Ik denk toch niet dat het een dazenbeet is, want ik voel er helemaal niets van. Ik weet dat het er zit omdat ik het kan zien.

hicky, wat apart he. Maar 13 plekken, wat veel! Misschien ben je wel aangevallen door een wilde daas ofzo. Scheve mond Ik zal hier iig neerzetten wat de dokter morgen zegt.

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Grote rode vlek met insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-06 10:00

Ja, ik kan er morgenochtend pas terecht. FF afwachten nog dus Lachen

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Grote rode vlek met insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-06 10:38

hicky, ik dacht zelf ook dat ik er vandaag wel terecht zou kunnen Lachen

Rais, bedankt voor je reactie, hoe zijn ze erachter gekomen dat je allergisch bent voor muggen dan?

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Grote rode vlek met insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-06 14:57

Ik denk niet dat het een blinde vlieg was. Dat doet toch heel zeer, als je daardoor geprikt word? Ik heb namelijk niet gemerkt dat ik gestoken ben.

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Grote rode vlek met insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-06 12:42

De dokter dacht dat het gewoon van een insectenbeet was, geen teek, en dat ik daar heel gevoelig op gereageerd had. Ik vroeg nog of ik me zorgen moest maken over allergie ofzo, maar dat hoefde niet.

Alleen als de binnenkant de normale huidskleur krijgt en er aan de buitenkant een rode ring achterblijft is het van een teek en dan moet ik weer terugkomen. Dus nu hou ik het gewoon een beetje in de gaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Room_Soesje, SentiBot en 48 bezoekers