Opgezwollen oor door oorbel ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Opgezwollen oor door oorbel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 21:39

Hai!

Ik heb nu alweer een hele tijd mijn 2e oorbelgaatjes [ 2 in elk oor dus].
Nooit iets mee aan de hand geweest.

Vanochtend merkte ik ineens dat ik wat last had aan 1 oor bij het 2e gaatje ongeveer. Een soort gevoel als of je er op heb geslapen zeg maar.

Nu is het dus echt helemaal dik/opgezwollen

Weet iemand hoe dit kan ?
Ik heb al een hele tijd gewoon dezelfde oorbellen in, en aan het andere oor heb ik geen last.
Ik heb er nu maar gewoon sterilon op gedaan en dan hoop ik maar dat het snel weg is.

Het voelt ook warm aan [ misschien een ontsteking ofzo?]

Grietzz

Berichten: 1838
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Ede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:59

Zou inderdaad een ontsteking kunnen zijn. Je 2e gaatjes zijn gevoeliger dan de eersten.. (spreekt uit ervaring )

Jolien_x
Berichten: 2416
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Lievelde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:16

Heb ik ook ooit gehad! ik had alleen 1 gaatje, en toen was hetop een dag oppeens ontstoken, helemaal rood enzo, helemaal dik, later kwam er allemaal 'pus' uit! , even later, zat mijn voorkant van de oorbel in mijn oor!

Moest hem in het ziekenhuis uit laten snijden!, dus als ik jou was, zou ik wel je oorbel eruit proberen te halen, niet dat de ontsteking je oorbel mee naar ''binnen'' neemt!
Succes!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:29

tweede gaatjes zijn idd gevoeliger voor dit soort dingen als eerste. Klinkt voor mij ook als een onsteking
Wat ik deed was een keer per dag de oorbel eruit halen en het vuil eruit knijpen (sorry voor de ranzige details) dan gaatje en oorbel goed ontsmetten met sterilon en oorbel er weer in.
Verder even een poosje hetzelfde behandelen als een net geschoten oorbelgaatje, gooi als het kan het zweerknopje er weer in, deze heeft een wat langer staafje en is rustiger voor de "wond".

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:53

Je kunt medicinale alcohol halen, dat prikt wta minder dan sterilon. Probeer sowiezo elke dag je oorbellen schoon te maken, draaien en wat sterilon erop voor het slapen gaan..maar als het onstoken is, zou ik toch die alcohol halen of eventjes betadine om te ontsmetten.
Houd hetw el goed in de gaten. Hebje recent andere oorbellen ingedaan, van ander materiaal? Kan ook daar door komen. Dan kan je het staafje bv met doorzichtige nagellak insmeren, goed laten drogen en weer indoen. Ben je mss wat allergisch, of chirugiestalen oorbellen dragen. Wat die nagellak betreft, nietd oen zolang het nog onstoken is.
Succes.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:56

Ik heb dat ook eens gehad ondanks dat ik ze er al een jaar of wat in had zitten.
Ik heb toen sterilon bij de drogist gehaald en de boel 2x daags goed schoongemaakt. Dus ook je ringetje schoonmaken.

MayBelle

Berichten: 729
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:23

TillyFan schreef:
Heb ik ook ooit gehad! ik had alleen 1 gaatje, en toen was hetop een dag oppeens ontstoken, helemaal rood enzo, helemaal dik, later kwam er allemaal 'pus' uit! , even later, zat mijn voorkant van de oorbel in mijn oor!

Moest hem in het ziekenhuis uit laten snijden!, dus als ik jou was, zou ik wel je oorbel eruit proberen te halen, niet dat de ontsteking je oorbel mee naar ''binnen'' neemt!
Succes!


Dat heb ik ook gehad.. alleen dan het achterkantje dat in mn oorlel zat, moest het er ook uit laten snijdenn

Klinkt idd als een ontsteking, en dan kan je er beter maar snel bij zijn

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:40

Zitten je oorbellen misschien te strak?

Jolien_x
Berichten: 2416
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Lievelde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:32

Dat wat ik heb gehad, is niet aan te raden! ik zal als ik jou was gewoon langs de huisarts gaan en vragen wat het beste is! voordat jou dat ook gebeurd!

esilep

Berichten: 265
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:35

Had ik vorige maand ook. Gewoon goed ontsmetten en eventuele blaasjes met een sterile naald doorprikken en uitknijpen. ( getver pus) Bij mij ging het vonzelf over. Wel voorzichtig mee zijn hoor!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:36

Ik heb laatst meer dan een maand met ontstoken oorlellen gelopen, wat een troep daar uit kan komen Aantal keer per dag schoonmaken en sterilon enz... Was ineens een allergische reactie op oorbellen die ik al een ruime tijd in had. Heb nou maar weer zweerknopjes in en durf eigenlijk andere oorbellen niet langer dan een dag te dragen.

Helemaal uitdoen heb je kans dat het gaatje dichtzweert.

Jolien_x
Berichten: 2416
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Lievelde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:02

Ja oke hij kan dichzweren, maar beter dan wat ik gehad heb

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 17:10

Thnx allemaal!

Ik heb het gister avond helemaal schoon gemaakt, en er kwam idd behoorlijk wat troep uit
Mn oor is al een stukje dunnen en en gloeid al niet meer zo.

Dus ik blijf het gewoon goed schoonhouden , dankjulliewel!

Marrke

Berichten: 3679
Geregistreerd: 06-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:16

Heb ik ook meerdere malen gehad (ben best wel gevoelig voor oorbellen etc.) het klinkt idd als een ontsteking.
2x daags goed schoon maken met sterilon en niet steeds aan gaan zitten word het vaak ook alleen maar vies van
Hoop voor je dat het dan over gaat.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:10

Heb ik inderdaad ook wel eens.

Gewoon goed draaien en twee keer per dag schoonmaken met sterilon, en dan gaat het vanzelf weer over.