last van stuitje. wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pretty_lover
Berichten: 196
Geregistreerd: 01-07-05

last van stuitje. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 11:54

ik heb al een paar jaar last van mn stuitje als ik ga zitten doet hij echt heel erg pijn. nu had mijn tante dat ook die rijd ook paard en die is een keer gevallen en doen ging hij scheef staan en moest er een stukje af geslepen worden. ik ben ook een keer heel hard op mijn kont gevallen maar nu hou ik niet van ziekenhuizen enzo.. is er nog iemand die dit heeft? wat doe jij ertegen?

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: last van stuitje. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:58

ja, ik ben 3 jaar geleden ook van mijn paard gevallen, op mijn stuitje. Kon toen ook een paar weken niet zitten en had er kei last van. Dit is wel langzaam minder geworden maar als ik lang zit of op harde stoelen dan voel ik het nog wel. Ben ervoor naar de fysiotherapeut geweest, maar die zei dat er niks aan te doen is. De pijn zal waarschijnlijk ook nooit meer overgaan.

Duppie_Jarig

Berichten: 1006
Geregistreerd: 19-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:00

ik heb dit ook eens gehad door op mijn stuitje te vallen ik heb er een dik jaar last van gehad het is beetje bij beetje over gehad maar heel soms heb ik er nu nog wel last van.

pretty_lover
Berichten: 196
Geregistreerd: 01-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 12:22

laten jullie er iets aan doen?

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:24

Ik ben ook van het paard gevallen een keer.
Toen heb ik ook wel een jaar last van mn stuitje gehad,
vooral als je een tijd onderuit gezakt zit en dan weer moet opstaan!
Maar het gaat langzaam over, heb er niks aan laten doen.

Ik denk dat je het beste naar een doker kunt gaan, die kijkt dan wel wat er aan moet gedaan worden.
Het is iig heel erg vervelend.

pretty_lover
Berichten: 196
Geregistreerd: 01-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 17:42

ik ben naar de dokter geweest en die zij ook je kunt er niks aan doen maar toen hoorde ik mn tante en die zij dat ze heb kunnen wegslijpen maar dat vind ik zo eng idee

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:23

Een stuitje daar kan een fysiotherapeut helemaal niks aan doen. Het enige wat er met een stuitje kan zijn is dat het scheef is gaan staan, of een scheurtje of iets dergelijks.
Ermee leren leven is het makkelijkste.
Succes want ik ken het. Heb er ook last van.

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:29

Ik ben door een stoel gezakt en daardoor met een klap op mijn stuitje terecht gekomen. Heb 3 maanden plat moeten liggen, leren zitten op een ring en onder behandeling van een fysio. Het is minder geworden maar echt ervan afkomen zit er niet in. Vooral als ik op een harde ondergrond gaat zitten of met de winterperiode. Het enige wat je kunt doen is advies vragen aan je huisarts. Sterkte ermee!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:18

het ligt er natuurlijk erg aan,wwardoor de pijn komt,is de stuit gebroken geweest,staat het scheef,etc.
ik heb sinds de geboorte van mijn zoontje,nu bijna 4 jaar geleden,stuitpijn(coccyxidinia,jawel het heeft een naam!)
maar bij mij is er dus nooit iets gebroken geweest,maar komt de pijn vanuit de zenuwen die er net boven,en onder liggen.
dit kan van elk soort traume(harde val,te hard geperst bij bevalling etc) komen.
ik heb alles al geprobeerd:fysio,ostheopathie,er zijn rontgenfoto's gemaakt,MRI,en nu loop ik alweer zo'n 2 jaar bij een pijnarts,die de zenuwen probeert plat te leggen.
helaas nog zonder sucses.

stuit weghalen,doen ze hier in Ned. niet zo vaak,het heeft te weinig reslutaat.

Marja1988
Berichten: 2803
Geregistreerd: 20-01-05

Re: last van stuitje. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:46

ik zou toch een keer naar de dokter gaan.

Ik heb zelf mn stuitje gebroken. Het onderste stukkie staat naar binnen.
Het is nu al een jaar of 6 terug denk ik dat het gebeurde en heb er steeds minder last van.

Ik zorg dat ik goed rechtop zit (zowiezo beter voor je rug) en verder weinig bijzonders.

In het begin heb ik op een kussentje gezeten. Ze wouden bij mij niet opereren omdat ik dan toen het jongste clientje zou zijn geweest met die operatie en bla bla. Ik vond het wel best
Er is bij mij ook een keer gevoelt aan de breuk. Niet prettig zon vinger in je kont. En ook erg pijnlijk.

Heel af en toe komt er nog een flinke steek door en dan sta ik ff krom en bewegingloos. En als ik heel nodig moet kan hij gaan zeuren.

Overigens maak ik me wel een beetje zorgen over bevallen later... zou die dan niet mijn endeldarm doorspiesen? daar ligt ie namelijk vlak tegenaan...

Eline_

Berichten: 392
Geregistreerd: 19-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:51

Ik ben een paar maanden geleden van mijn paard gevallen,
ik kon nergens zitten, en als ik eindelijk zat kwam ik niet meer overeind, het deed zo pijn, ik heb toen 2 weken niet paardgereden.
toen ging het iets beter en kon ik t niet meer uithouden
IK MOEST ER WEER OP.
ik had zoiets als ik maar niet weer op m'n stuitje val als ik val..
( nogal hoogbokkend paard) hij voelde waarschijnlijk mijn onzekerheid en Je weet het dus wel..

ik heb weer een tijd rust gehouden, maar het gaat nu steeds beter, voel het zo afentoe nog wel, maar kan iniedergeval weer alles.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:53

bij mij belemmert het echt mijn dagelijks leven,lang zitten gaat domweg niet,eigenlijk heb ik altijd pijn.
heel blij dat ik geen zittende baan heb,anders was ik snel klaar geweest.
heb zelfs eentijdje gehad,dat ik alleen maar kon liggen,of staan,zitten,lopen,elke beweging ging ik door de grond van de pijn.
dus de "behandelingen" hebben wel wat baat gehad,helaas nog niet helemaal.

pretty_lover
Berichten: 196
Geregistreerd: 01-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 16:12

hihi stiekem ben ik wel blij dat ik niet de enige ben dus.. maar ik heb bij de dokter geinformeerd en er een stukje vanaf slijpen kon wel maar dan kon ik daarna dik 2 week niet zitten..

bedankt voor alle reacties voel me gelijk al een beetje beter

horses_freak

Berichten: 280
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:42

ik was aan het gymen en opeens kreeg ik pijn aan me stuitje... ik weet niet hoe het kwam.... k ben anar de dokter gegaan en die zei jah het gaat wel over... het was egt vervelend... maar na een paar maanden was het over gegaan... als ik heel lang zit en sta op heb ik soms nog een beetje pijn

Bruintje_87

Berichten: 2372
Geregistreerd: 10-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:48

Ik heb eens met mijn zatte kop Een koprol gemaakt en kwam met mijn onderrug/stuitje heel hard tegen de muur, ik werd er echt even niet goed van, van de pijn.
Erna scheen het idd scheef te zijn, is het rechtgezet geworden, maar helaas heb ik nu nog altijd last ervan... En ben bang dat dat ook niet meer over gaat.
Ik heb vooral last als ik langer zit, dat het dan pijn gaat doen.

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:31

Ik heb ook een tijd last van mijn stuitje gehad.
Het deed hartstikke zeer, vooral als ik ging zitten.
Ben verder naar de fysiotherapeut geweest en die masseerde zowat alle spieren om het stuitje heen en het stuitje zelf natuurlijk.
Later ging het steeds beter en sindsdien heb ik er geen last meer van

zoetiej

Berichten: 801
Geregistreerd: 26-01-06

Re: last van stuitje. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:42

bij ons thuis hebben we allemaal gevoelig stuitje als je lang moet zitten of op iets hards moet je op een kussentje gaan zitten probeer zo min mogelijk te bukken (dat doet pijn) en leg er zo vaak mogelijk ene warme kruik op dat werkt heel goed had ik ook met dansen k had de volgende dag optreden dus gewoon rustig doen kussentje en warme kruik

Bombarie

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:45

Je doet er niets aan, ik heb het ook gehad en kreeg toen een soort infrarood - sonor achtige therapie bij de fysio, en of dat nou het geen is dat geholpen heeft dat weet ik niet, maar na een tijdje rust ging het gewoon weer over, ik was toen ook heel hard op mijn kont gevallen

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:35

physiotherapie dit heb ik ook gedaan het hielp maar het is nu weer terug gekomen.....

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:07

Ik ben ook redelijk hard op mijn stuitje gevallen en sinds idd als ik lang zit of op harde stoelen/banken dan krijg ik er weer last van. Tis al bijna een jaar geleden (van Julie)

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: last van stuitje. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 00:23

gewoon naar de dokter gaan.

sterkte met je stuitje