Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:43

Poeh, hoe hebben jullie de sprong met 9 maanden overleefd? Mijn lieve, rustige meisje is omgetoverd tot een kwaadaardig ding :') ze is mega snel boos (bijv gezichtje schoonmaken of verschonen is echt een no-go volgens haar) en ‘s middags slapen is heel moeilijk. Zelf spelen is ook veel moeilijker nu.
Ik zit meerdere malen per dag in tranen op de bank, omdat ik niet zo goed weet wat ik moet doen. Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd?

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 13:04

Poeh ik weet niet meer zo goed hoe of wat er met 9 maanden gaande was. Hij heeft wel lang last gehad van verlatingsangst rond die periode. Slapen overdag heeft ie altijd goed gedaan.. De nachten werden vanaf 10 maanden pas goed eigenlijk

Helpt het om naar buiten te gaan met dr?

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:40

Jack wordt ook boos als je zijn gezicht schoonmaakt. Hij is nu 2x naar de opvang geweest en is gelijk snotverkouden. Ik had de hoop dat het met het verkouden zijn en de opvang te maken had. Van korte duur dus :+

Wat hier helpt met het gezicht schoonmaken is om hem af te leiden. Deppen met gekke geluidjes erbij vindt hij fantastisch. Dus het is dep, dep, snelle veeg (dan wil hij het liefst gaan huilen) maar als je dan weer verder dept gaat hij weer lachen :+ Het duurt wat langer, maar dan gaat het wel zonder huilen.

Je bent niet de enige Ballard, hier ook weleens tranen :(:)

Jack gaat nu 1x per week naar de opvang en hij vindt het toch leuk daar! Eenmaal daar besta ik niet meer _O- De tweede keer was zijn vader ook mee met ophalen. We werden niet aangekeken en hij wilde eigenlijk niet uit de armen van een begeleider. Echt heerlijk voor hem :D Hij is van de groep als enige rond 13.00uur wakker, zijn begeleiders vinden het dan heerlijk om met hem te knuffelen en te spelen.

Afbeelding

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 15:52

Ballard_L schreef:
Poeh, hoe hebben jullie de sprong met 9 maanden overleefd? Mijn lieve, rustige meisje is omgetoverd tot een kwaadaardig ding :') ze is mega snel boos (bijv gezichtje schoonmaken of verschonen is echt een no-go volgens haar) en ‘s middags slapen is heel moeilijk. Zelf spelen is ook veel moeilijker nu.
Ik zit meerdere malen per dag in tranen op de bank, omdat ik niet zo goed weet wat ik moet doen. Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd?



Hier is deze sprong ook écht drama. Ik denk dat we in de 3e week zitten dat hij 's nachts echt een keer of 10 wakker wordt, soms elke 20 minuten. Soms te troosten, soms compleet over de zeik. En idd verlatingsangst, en niet zichzelf kunnen vermaken met spelen. Doodmoe en doodziek word ik er van hoor, dus ik herken je gevoel zéker. :x |o Om het slaapgebrek te 'compenseren' doe ik op het werk het minimale, en verder doe ik geen schoonmaak/opruimklusjes meer tijdens het middagdutje. Dan slaap ik mee anders red ik het helemaal niet. We lazen in het oei-ik-groei boek dat het zo'n 4-6 weken aan kan houden, dus op de helft :') :')
Met de 4 maanden sprong had Jack helemaal geen last, dus we vinden dit ook wel heel sneu voor hem, hoor. Je zou ze zo graag willen helpen maar niets helpt.
Hou vol! Y;(

Super dat alle topic baby's het zo goed doen! _/-\o_ _/-\o_ *\o/*

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 16:24

‘s Nachts slapen is gelukkig wel oké, ze slaapt gewoon haar normale 12 uur door, dus dat is wel fijn. (Al kan dat ook gewoon elk moment veranderen natuurlijk) Maar het is inderdaad wel heel erg vermoeiend, ook overdag. Qua gezicht schoonmaken was het ook nooit een probleem, net als dat een slab aan of uit geen probleem was of andere dingen waarbij ze nu gaat krijsen, dus daarom denk ik echt dat het een sprong is. Ze probeert ook steeds meer te kruipen, maar dat lukt nog niet (=gillen). Naar buiten ga ik normaal inderdaad wel een paar keer per dag, maar wat doe je nu het dan de hele dag regent…die dagen zijn echt lang zeg!

Fijn dat er in ieder geval herkenning is, soms voel je je wel wat alleen. Het helpt ook niet dat ik gestopt ben met mijn baan en dat mijn man op het moment bijna elke dag weg is. Gelukkig gaat ze vrijdag een dagje naar pake en beppe, kan ik mooi even bijtanken :)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 17:22

Oh dat is zeker fijn inderdaad. Hopelijk kom je dan een beetje tot rust! Kan zomaar zijn dat ze nu heel druk bezig is met leren kruipen en ze door de frustratie daarmee, overal gefrustreerd in is. Zodra ze ineens kunnen kruipen, zijn ze dan blij en is de rust terug.

Boris ging fysiek met alles veel te snel dus is bijna chronisch zo geweest. Werd na 9 maanden juist rustiger voor m'n gevoel. Nu met ruim 11 maanden slaapt ie ineens van 7 tot half 8..zondag zelfs tot 9 uur. Zelf nog totaal niet op ingesteld dus ik ben nog steeds om 6 uur wakker *\%/*

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:01

Wat vervelend dat ze zoveel van je vraagt Ballard! Hopelijk wordt het gauw beter... Hier is onze dochter nu bijna 11 maanden oud en de avonden zijn het grote probleem: het maakt niet uit hoe laat we haar naar bed doen, maar ze slaapt 'gewoon' niet. Meestal komt het erop neer dat we met haar weer naar beneden komen en ze met ons mee naar bed gaat. Gelukkig slaapt ze dan regelmatig wel. Maar ook wel eens niet, dan kruipt mijn man met haar op het logeerbed en kom ik er alleen uit voor de voedingen. Meestal 2x per nacht nu.
Verder is ze zich flink aan het ontwikkelen, lekker veel aan het staan en stapjes rond de tafel of aan de hand. Ook steeds beter aan het eten. De uitdaging nu is het drinken uit iets anders dan het flesje, dus de 360 graden beker of rietjes beker.

Leuk om de updates te lezen!

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:26

Als eerst een dikke knuffel voor jou Ballard. Lijkt mij heel zwaar. Gelukkig dat ze wel doorslaapt in de nacht, anders is het helemaal niet te doen.
Ik heb geen tips voor je, Hidde heeft nog steeds niet zoveel last van de sprongen gehad. Maar weet dat je het goed doet! En dat huilen ook gewoon mag. ♡

Charlotte, wat een lieve foto van Jack! <3 Fijn dat hij het zo leuk heeft op de opvang. Alleen die stomme virussen daar hé? Haha..

UK_eef jeetje voor jou ook een dikke knuffel. Klinkt ook echt zwaar en heftig. Ook jij doet het gewoon goed. ♡

Gnome wat heerlijk dat Boris jullie eindelijk goede nachten geeft! Hadden jullie ook wel verdient. Jammer van die ingestelde biologische klok van jezelf. Hopelijk stelt die zichzelf snel bij! :D

Sting phoej een kleine die niet wil slapen... Áls ze eenmaal slaapt, slaapt ze dan wel door? Wel leuk om de ontwikkelingen te zien hé. <3

Hier gaat alles goed. Hidde heeft inmiddels de waterpokken al gehad. Het lopen gaat steeds beter, achter z'n wagentje of op zijn fiets gaat 'ie als de brandweer. Heel soms staat hij ook al los, maar dan begint hij wel meteen te wieblen.
Oh en hij heeft voor €10.000 aan speelgoed, maar waar speelde hij vandaag mee?
Een banaan! :):)
Afbeelding

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:32

Ballard_L schreef:
Poeh, hoe hebben jullie de sprong met 9 maanden overleefd? Mijn lieve, rustige meisje is omgetoverd tot een kwaadaardig ding :') ze is mega snel boos (bijv gezichtje schoonmaken of verschonen is echt een no-go volgens haar) en ‘s middags slapen is heel moeilijk. Zelf spelen is ook veel moeilijker nu.
Ik zit meerdere malen per dag in tranen op de bank, omdat ik niet zo goed weet wat ik moet doen. Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd?


Wel herkenbaar, vooral het gemopper en slecht slapen.
En ja heb ook van die momenten dat ik jankend in bed lig omdat ik het even niet meer weet.

Ze lijkt nu duidelijk beter gehumeurd.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 21:45

Ik heb sowieso heel wat af gejankt in de eerste 10 maanden. Het feit dat zo'n kleintje je hele leven bepaald.. Poeh. Plus de slechte nachten etc.. Hier totaal geen twijfel over een tweede. Nope.

@mriek zo leuk die Hidde! Hier wordt ook vooral gespeeld met keukengerei, prullenbakken, afstandsbediening of onze telefoon.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:38

Hoe is de afgelopen nacht gegaan? Ik hoop voor iedereen een stukje rustiger...

Marjon fijn dat ze beter te pas is nu. Hopelijk houdt ze dat vast.

Gnome ik weet inderdaad nog dat je vertelde over de slechte nachten met Boris. Echt zwaar!
Haha Boris is dus ook vooral van het spelen met niet-speelgoed. ;)

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:13

Gnome: ooh ja ik snap goed dat je dan denkt: mwah laat een tweede maar zitten. Jouw zwangerschap viel je ook al zwaar toch? Wel heel fijn dat hij nu door slaapt! Wat een verademing!

Mriek: aah wat een lieve foto van Hidde! Herkenbaar dat alles leuker is dan de echte speeltjes :P Esra speelt het liefst met plastic zakjes of andere verpakkingen haha

Marjon: fijn dat ze bij jou weer wat beter gehumeurd is, wat kan dat dan lang duren hè?

Sting: poeh, pittig hoor als ze ‘s avonds niet wil gaan slapen! Dan wil je ook even tijd samen hebben…komt ze dus ook nog 2x per nacht voor een voeding?

Ik ben gisteravond nog even naar mijn paard gegaan. Even poetsen en een stukje wandelen en dat deed me wel even goed. Dan kan ik alles wat beter relativeren. En vandaag is het ook nog droog, dus lekker naar buiten :)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 12:50

Fijn Ballard!! Soms is alles bij elkaar gewoon teveel. Het is niet dat je tussentijds ff een paar weken vakantie hebt van je kleintje om weer helemaal bij te tanken.

Ik ben inderdaad in het begin bijna in het ziekenhuis terecht gekomen ivm overgeven. Werd pas na 4 maanden beter ofzo en de bevalling wil ik ook nooit meer doen :+

Krijg toch vaak de vraag maar na een resolute NEE is het gauw stil haha. Hier wel andere mama's die het nog eens willen gaan proberen op korte termijn?

Freekieee

Berichten: 1759
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 14:15

Gnome schreef:
Fijn Ballard!! Soms is alles bij elkaar gewoon teveel. Het is niet dat je tussentijds ff een paar weken vakantie hebt van je kleintje om weer helemaal bij te tanken.

Ik ben inderdaad in het begin bijna in het ziekenhuis terecht gekomen ivm overgeven. Werd pas na 4 maanden beter ofzo en de bevalling wil ik ook nooit meer doen :+

Krijg toch vaak de vraag maar na een resolute NEE is het gauw stil haha. Hier wel andere mama's die het nog eens willen gaan proberen op korte termijn?




Oh beter dat t meteen stil is. Als ik heel duidelijk nee zeg. Is oh ja maar wacht maar je bent nog jong..

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 14:21

Freekieee schreef:
Gnome schreef:
Fijn Ballard!! Soms is alles bij elkaar gewoon teveel. Het is niet dat je tussentijds ff een paar weken vakantie hebt van je kleintje om weer helemaal bij te tanken.

Ik ben inderdaad in het begin bijna in het ziekenhuis terecht gekomen ivm overgeven. Werd pas na 4 maanden beter ofzo en de bevalling wil ik ook nooit meer doen :+

Krijg toch vaak de vraag maar na een resolute NEE is het gauw stil haha. Hier wel andere mama's die het nog eens willen gaan proberen op korte termijn?




Oh beter dat t meteen stil is. Als ik heel duidelijk nee zeg. Is oh ja maar wacht maar je bent nog jong..


Zo voelen we ons niet meer nu :+

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 14:55

Ah fijn Ballard dat je even naar je paard kon. Het is hier pas nét droog, hele dag van die vieze motregen gehad bah! Zoooo klaar met dit weer.


Freeekiee, stom dat mensen jullie keus niet meteen respecteren!

Wij zijn sinds een maand weer bezig voor een 2e. Over Hidde hebben we ook 1,5 jaar gedaan dus hadden zoiets van wanneer het weer "mag" gaan we gelijk er weer voor. :)
Maar snap ook heel goed dat mensen het bij één houden.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:27

Oh wat spannend Mriek!

Ik snap ook goed als je denkt: mwahhh hier blijft het bij. Een kindje is echt pittig! Je kunt inderdaad niet even weekend nemen of een paar weken vakantie van het moederschap. Al ben ik wel in maart een week naar IJsland geweest, maar dat was niet echt een uitrust vakantie, dus daarna was ik vermoeider en woog het moederschap zwaarder dan daarvoor :') Zijn jullie al wel eens een weekendje samen weg geweest of echt alleen? (Dus zonder baby)

Wij zouden nog wel graag een kindje willen krijgen, maar zouden dat pas over een paar jaar willen, eerst de moeilijke baby tijd door en misschien nog een lange reis maken met Esra :) Als het daarna zou lukken, dan is dat mooi en anders blijft het hier bij

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:57

Ik wilde er heel graag al 2 of meer, maar tussen Gwen en Abby zit 8 jaar. Aran wilde er eerst toch maar 1 en later toch wel proberen voor een 2e. Toen bijna 2 jaar geduurd tot ik zwanger was dus ja, dan zit er uiteindelijk best lang tussen.
Nu grapt hij wel eens van "oh ze is al zo groot, het is zo leuk, doen we er nog eentje?" En dan ben ik degene die nee zegt. :+ Niet vanwege zwangerschap of bevalling ofzo, want dat zou ik allemaal zo nog eens doen. Maar omdat ik al wat jaartjes mijn vrijheid terug had en nu weer van voor af aan begonnen en Abby toch minder sliep dan Gwen dat deed, heb ik het ook als een stuk zwaarder ervaren. Dus nee, ik denk dat ik het hier bij laat.

Azmay

Berichten: 17992
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:56

1 is meer dan genoeg hier. Ben er enorm gelukkig mee maar moet echt niet aan een tweede denken :+

Zaterdag verjaardag gevierd, gisteren naar Dublin gevlogen en vandaag is ze jarig. Haar eerste echt boze gezicht heeft ze ons eergisteren nog even laten zien. Hilarisch :=

Afbeelding

Ze ligt nu op de grond van de hotelkamerte spelen. Over een paar dagen trouwen wij aan de andere kant van ierland *\o/*

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:26

Qh wat leuk, dubbel gefeliciteerd!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 17:37

mriek1990 schreef:
Ah fijn Ballard dat je even naar je paard kon. Het is hier pas nét droog, hele dag van die vieze motregen gehad bah! Zoooo klaar met dit weer.


Freeekiee, stom dat mensen jullie keus niet meteen respecteren!

Wij zijn sinds een maand weer bezig voor een 2e. Over Hidde hebben we ook 1,5 jaar gedaan dus hadden zoiets van wanneer het weer "mag" gaan we gelijk er weer voor. :)
Maar snap ook heel goed dat mensen het bij één houden.


Wat leuk!! Dat het jullie maar nogmaals gegund mag zijn <3

Cabelona

Berichten: 1700
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 12:15

Hier blijven we bij 2 kinderen. Het is mooi zo, manlief heeft zichzelf 2 weken geleden ook laten helpen.

Daphne zit sinds een week in een lastige periode qua in slaap vallen. Voorheen was het wegleggen en het was o.k. maar nu niet meer. Moeten er soms echt een behoorlijke tijd bij blijven. Ik kan hier eigenlijk niet zo veel geduld voor opbrengen, terwijl ik daar bij Mathijs dan weer geen problemen mee had.
Misschien is het verschil daarin dat Mathijs altijd drama was met in slaap komen, dus dat het leren zelf in slaap te vallen voelde als een investering. Terwijl Daphne altijd erg makkelijk was en nu ineens niet meer.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:41

Dubbel gefeliciteerd Azmay! <3

Wij twijfelen. Vind het nu nog te snel. Onze baby is super leuk en super makkelijk, maar de weg er naartoe was loeizwaar (meerdere kindjes verloren). Het kriebelt wel. Misschien over een tijdje. :o

Celestexxxxx
Berichten: 272
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:45

Gnome schreef:
Fijn Ballard!! Soms is alles bij elkaar gewoon teveel. Het is niet dat je tussentijds ff een paar weken vakantie hebt van je kleintje om weer helemaal bij te tanken.

Ik ben inderdaad in het begin bijna in het ziekenhuis terecht gekomen ivm overgeven. Werd pas na 4 maanden beter ofzo en de bevalling wil ik ook nooit meer doen :+

Krijg toch vaak de vraag maar na een resolute NEE is het gauw stil haha. Hier wel andere mama's die het nog eens willen gaan proberen op korte termijn?


Same here! Nooit meer :)

Celestexxxxx
Berichten: 272
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:48

mriek1990 schreef:
Ah fijn Ballard dat je even naar je paard kon. Het is hier pas nét droog, hele dag van die vieze motregen gehad bah! Zoooo klaar met dit weer.


Freeekiee, stom dat mensen jullie keus niet meteen respecteren!

Wij zijn sinds een maand weer bezig voor een 2e. Over Hidde hebben we ook 1,5 jaar gedaan dus hadden zoiets van wanneer het weer "mag" gaan we gelijk er weer voor. :)
Maar snap ook heel goed dat mensen het bij één houden.


Wat mooi! Ik hoop dat het jullie nogmaals gegund is! <3

Esmee gefeliciteerd met de kleine! En natuurlijk ook met jou verjaardag! :D