Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenn

Berichten: 6142
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 08:14

Wat een mooie sjieke babykamer Farjen! Lekker ruim ook.

Interessant idd de verschillen tussen de landen.

Leuk dat voelen hé! Grappig ook die reacties op muziek.

Hopelijk een goede echo Jasz! Veel plezier met kijken.

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 12:38

Nijntjuh best lastig als je jonger hebt en houdt.

Farjen wat fijn dat je zo'n duidelijke schop voelde en je man het ook gelijk kon voelen.
Wat een mooie kamer zeg! Prachtig!

Britt_sisi even schrikken als er een nevenbevinding gevonden wordt! Fijn dat het dan alleen in de placenta zit. Hopelijk blijft de placenta goed werken en hebben jullie gewoon leuk extra echo's.

Redbutton wat heftig dat je al zoveel in het ziekenhuis was geweest. Daar wel alles goed mee nu?

Sweetgirl bij mij was dat meer een kennismaking hoe het ging maar ze wilde ook medische dingen van mij en mijn vriend weten zodat ze niet voor verrassingen kwam te staan met de bevalling straks. Verder ook wat uitleg maar niets spannends.

Kabayo spierspanningen, kriebels en krampen heb ik wel. Vroeg me elke keer al af of dat de baby dan al was die aan het bewegen is.

Jasz hoe ging de 20weken echo?

Sweetgirl1
Berichten: 4553
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 15:26

Is er hier iemand ook al eens goed verkouden geweest?
Ik ben gister beetje er mee begonnen, vannacht hele keel dicht en droge mond dus elke x kleine slokjes wster
En nu druipt t echt mn neus uit.

Wat kan k gebruiken om er beetje af te komen? Zonder dat het schadelijk is tuurlijk.

redbutton
Berichten: 979
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 18:07

Fijn dat het met iedereen zn gangetje gaat.

Mooie kamer farjen!

Wat grappig dat jullie babys op muziek reageren. Die van ons vooral op slaap haha, wat vervelender snachts.

Hier het laatste weekend gewerkt, weer een mijlpaal gehaald. Ga nu ook echt op het werk rustiger aan doen, mn bekken en rug beginnen echt te protesteren.

@tijger, alles is onder controle, onze zwangerschap was echt een verassing tussen alle stress door.

@sweetgirl, ik heb 2x de griep gehad.gewoon paracetamol en voor het slapen de xylometazoline neusspray zoals ik bij elke griep doe werkt prima.
En wat meer slapen haha

Fenn

Berichten: 6142
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 18:24

Ik ben ook verkouden geweest. Slik geen medicijnen. Wel meer slapen.

jasz

Berichten: 2223
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:20

Ja verkouden en zwangerschap is helaas gewoon echt een ding en dat blijft ook helaas. Maar hier valt het nog wel mee gelukkig.

Echo was helemaal goed en we waren al best snel klaar! Alles zag er helemaal perfect uit gelukkig!

Merk wel dat het al zwaar begint te worden met 2 kleine mannen thuis die mega energiek zijn. Rust pakken ben ik niet zo goed in op die dagen.

Lien_

Berichten: 2496
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:53

Fijn jasz!

Ik ben aan het begin van de zwangerschap heel ziek/verkouden geweest. Ik heb alleen physiomer gebruikt, en veel proberen te slapen. Beterschap!

Redbutton hier hetzelfde, zodra we gaan slapen begint het echte feest _O-

Farjen wat een mooie en grote kamer <3
Ik zou er echt niet tegen kunnen als mensen aan m’n buik gaan zitten, ik kan me ook niet voorstellen hoe mensen denken dat dat acceptabel is. Ik wil zelfs niet dat m’n ouders gaan voelen := (gaan ze het niet mee eens zijn maar dat zien we wel)

Britt_sisi ik kan me voorstellen dat dat schrikken was! Gelukkig lijkt alles gewoon goed :)

NIPT wordt hier alleen gedaan als er aanleiding is vanuit de combinatietest, en glucosetest wordt ook niet standaard gedaan. Wel maandelijks bloed+urinetest :)

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 21:14

Hier pas ook flinke griep gehad, echt beroerd van geweest. Ik heb gewoon paracetamol geslikt (3x per dag 2tabletten van 500mg, mocht prima volgens de HA die ik voor de zekerheid heb gevraagd) en verder alleen een neusspray van zoutoplossing gebruikt, dat werkt toch echt een stuk minder dan bijv. Otrivin, maar was wel het veiligste. Uitzieken duurde bij mij wel véél langer dan normaal, ben überhaupt al nooit ziek en sinds zwangerschap eigenlijk veel snotterig geweest.

Jasz fijn weer een goede echo! De balans vinden met 2 kleintjes erbij lijkt me lastig, weet niet of ze al naar school gaan, maar bijv. Overblijven in de pauzes geen optie?

jasz

Berichten: 2223
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 22:12

Nee ze gaan nog niet naar school. Oudste is ruim 3 en jongste 1,5. Maar wel 3 dagen opvang. En ik werk dus nu wel 2 dagen minder, dus kan wel morgen en vrijdag weer bijkomen gelukkig. Maar evengoed is vooral de dinsdag wel veel merk ik. Gewerkt zaterdag. Zondag, maandag thuis, maar dan sta je veel aan de hele dag en dinsdag ben ik dan meestal wel klaar qua energie, maar dan moet ik nog een dag :Y)

suus_toes

Berichten: 982
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 07:12

Sorry even paar dagen niet mee gelezen.
Ons lieve pony ging erg slecht het paasweekend en staat inmiddels op de kliniek... Maar gaat niet goed.
Dus zit er beetje heel erg doorheen. ;(
Ook dat blijft toch je 'kindje'.
Maar goed niet relevant voor dit topic.

Ik las ergens de vraag welke cursus ik volg;
Dat is van pleunie teunis.
Oa te vinden op Instagram.
Vind dat er wel goeie stukken in zitten... Maar eigenlijk vind ik zo'n hele cursus 10x niks. :')

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:51

Och ja jasz dat zijn echt nog de "handenvol" leeftijden. Lastig, hopelijk vindt je een balans erin.

Suus_toes heel veel sterkte met pony, hopelijk komt t goed.

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 14:34

Wat naar dat het zo slecht gaat met je pony suus_toes, beterschap!

Ik heb nog geen last gehad van griep of verkoudheid. Wel vaak dat ik moet niezen, komt dan echt op uit het niets.

Vandaag 16 weken controle en korte echo, was allemaal goed.

Wij willen nog een cursus doen van Drs. Mama, op Spotify staat er ook fijne podcasts "Wijzer in Verwachting". De podcast "Mama'en" van Nina Pierson is mij ook aangeraden.

jasz

Berichten: 2223
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 14:43

Dimphyl schreef:
Och ja jasz dat zijn echt nog de "handenvol" leeftijden. Lastig, hopelijk vindt je een balans erin.

Suus_toes heel veel sterkte met pony, hopelijk komt t goed.


Ja vast wel hoor! En sommige dagen zullen altijd makkelijker gaan dan andere. Maar gewoon even volhouden. Heb gelukkig genoeg hulp en vriend doet ook gewoon echt 50% zoals hoort

Farjen

Berichten: 7994
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:26

Bedankt voor de babykamer-complimenten :D

Op muziek heb ik ons kleintje nog niet echt voelen reageren. Wel was ik zonet aan het koken en aan het meezingen en dan was er toch beweging merkbaar :D

Redbutton, fijn dat het nu wat rustiger gaat worden op je werk!

Jasz, fijn dat de 20w echo goed was! *\o/*

Lien, oh maandelijk bloed en urine? Bij mij is er nog maar 1 keer keer bloed genomen tijdens de zwangerschap := Dat was dan voor de Nipt en nog wat vitamines, toxoplasmose, ... En urine is 2 keer gecontroleerd met zo'n urinestick, dus niet naar het labo. Volgende controle krijg ik dan de glucosetest en gaan ze nogmaals controleren op toxoplasmose en CMV. Wel wordt er elke 6, 8w bloed genomen bij mijn huisarts voor het opvolgen van mijn schildklier.

Suus_toet, ik duim mee voor je pony! :(:)

Horsiegek, fijn van de echo!

Qua ziek zijn mag ik niet klagen, enkel de eerste 3 maanden voelde ik me vaak niet-fit, maarja dat is typisch natuurlijk. En 1 keertje zware sinusitis en antibiotica moeten nemen maar verder is het hout vasthouden :D

Sweetgirl1
Berichten: 4553
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:06

Ik ben nu goed verkouden en denk een oorontsteking. Ben doof aan 1 kant. Neem vanavond nog maar paracetamol en dan kan ik hopelijk goed slapen.

redbutton
Berichten: 979
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:16

Ik heb in de eerste 12 weken 2x de griep gehad, en niet zo een beetje ook. Toch een wat mindere weerstand.

Ik heb vandaag lang in de auto gezeten en heb toch rugpijn. Het trekt van rechts ter hoogte van mn ribben tot mn buikspieren. Meer mensen last van?

@suus_toes, hoe is het met je paard? Sterkte

@jasz, kan me voorstellen dat het zwaar is met al 2 kinderen. Ik vind het zonder al zwaar af en toe.

@sweetgirl, beterschap

suus_toes

Berichten: 982
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:56

Bedankt allemaal!
Met de pony gaat het redelijk... Vandaag bij hem geweest. Deze week gaan ze het abces open maken is het plan, pony trekt het lichamelijk niet en eten wil niet.

Gister zag het er zo slecht uit... Dus even gigantisch staan uithuilen bij m'n friesje.
Maar vandaag was er weer een mini positief stukje hoop.

Baby had het ook door geloof ik... De hele dag niet vernomen. En ging vanavond met een wat beter gevoel weer naar huis.. en baby liet zich even goed vernemen :+:

Fenn

Berichten: 6142
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 07:28

Wat verlevend Suus_toes dat het niet zo goed gaat. Hopelijk trekt het snel bij. En fijn dat je de baby in de avond wel voelde.

Redbutton, ah, niet fijn van de rugpijn. Dit keer weinig last, maar vorige keer veel. Een fysiotherapeut zoeken en genoeg blijven bewegen helpt. Ik vind sommige online yoga ook fijn.

Oh, dit bericht ging te snel online per ongeluk. Was nog bezig verder terug te lezen. Veel zieken. Ik ben deze week ook verkouden en gisteren zelfs even ziek gemeld. Ik heb een beroep met veel overleg, denken en complexe zaken uitwerken en het zat er niet meer in. Dat wordt nog pittig om goed af te ronden. Mijn hersens takelen af :') -O-

En ook herkenbaar Jasz dat dagen met kind wat zwaar worden. En dan loopt er hier maar eentje rond.

En positief gezien. Baby is hier ook lekker aanwezig. *\o/* <3

jasz

Berichten: 2223
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 08:02

Wat vervelend suus-toes, hopelijk komt het weer goed. Fijn dat je de baby wel goed voelde

Fijn dat je de baby ook zo goed voelt Fenn!

Hier helaas ook ziek geworden, maar gelukkig zijn de kindjes op de opvang en kan ik rustig uitzieken. Ik voel de kleine man sinds eergisteren ook van buitenaf goed schoppen <3

Fenn

Berichten: 6142
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 08:34

De opvang is dan goud waard hé? (Letterlijk ook trouwens, dure grap). Vond het gisteren ook heel fijn even alleen te zijn. Beterschap in ieder geval!

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:25

Tijger ik denk dan inderdaad dat je de kleine al voeld. Al is het nog heel zachtjes :D

Fenn ja ik schrik er van hoe duur :o Herkenbaar die aftakelende hersenen _O- Lijkt mij ook vermoeiend om nog te moeten werken. Wat dat betreft wel fijn dat ik in de ziektewet zit

Als het niet noodzakelijk is (ik werk thuis), vanaf wanneer doen jullie ze naar de opvang?

Jasz beterschap!
Wat leuk dat je de kleine zo goed voeld <3 Fijn dat je man ook zo goed meehelpt. Scheeld toch wel. Helaas hoor je ook wel eens anders. Denk aan jezelf :* Ook fijn dat je echo goed was :)

Suus_toes beterschap met je pony. Niks aan.. Klinkt als droes? Dikke knuffel :knuffel: Apart he dat de baby het dan ook merkt. Fijn dat ze nog even terug schopte haha

Redbutton ik heb vooral onder in m'n rug en kont. Echt rond het heiligbeen. Nou heb ik dat ook gebroken gehad, werkt niet mee.. Verstandig dat je even stapje terug doet :j

Sweetgirl beterschap. Ik heb ook griep en oorontsteking gehad. Nu vooral steeds verkouden en enorme hoofdpijn steeds

Farjen dat wordt straks zingen :D Voel het uitmesten niet eens zozeer in mijn buikspieren. Maar lig daarna plat van de rugpijn. Nu heb ik maar 5 stallen. Naar alsnog. Hahaha ja dat geloof ik! Van mij mogen ze niet meer zo hard met mij lopen. Gelukkig is mijn merrie zelf ook drachtig :+

Horsiegek fijn dat de echo goed was! Heb je ook geslacht gezien?

Dimphyl ah wat fijn een lotgenoot :(:) Mede gabber man haha. Vind je het zelf ook leuk? Ik kan best naar een paar nummers luisteren, vind ik nog wel leuk. Maar langer dan een uur lang hardcore wordt ik echt gek :+ Geef mij maar rock. Lekker 80s en 90s :D Of metal(core).

Hier geen nieuws behalve dat ik wel wat buikpijn heb. Vooral als ik te laat naar de wc ga en het te lang ophoudt. Helemaal krom van de pijn dan. Ook zo nu en dan last van "menstruatie" achtige krampen. Volgende week verloskundige, zal het er even met haar over hebben

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:31

Beterschap sweetgirl!

Kabayo, de early kan ik wel waarderen, maar wat je zegt; een paar nummers, je gaat mij niet op een feest zien :+ ben meer van de techno of gewoon good old pop muziek :P

Hier ook veel last van heup/bil wat uitstraalt naar been, 1 kant vooral en bepaalde bewegingen. Erg lastig!

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:36

Beterschap voor alle zieken, zo jammer dat zwanger zijn zo slecht is voor je weerstand.

Fijn van de goede echo’s Jasz en Horsiegek.

Goed dat je rustig uit kunt zieken vandaag met de andere kids op de opvang, Jasz, hopelijk voel je je daarna weer wat beter.

Sterkte, Suus_toes, zowel voor jou als voor de pony, duim voor je dat het positieve verder doorzet! Lief van jouw friesje dat je bij hem/haar(?) uit kon huilen, paarden zijn zo goed in emoties aanvoelen.

Kabayo, goed dat je hulp hebt met de paarden, na het uitmesten plat moeten liggen van de rugpijn klinkt niet goed.

Hier gaat alles goed, mijn buik is wel flink aan het groeien, merk dat ik daar qua beweging en houding wel rekening mee moet houden (helpt niet dat mijn rug best slecht is). Ben verder lekker bezig met de commode verven en vrijdag kan ik een ledikantje ophalen die ik ook wil gaan verven. Moest gisteren wel lachen, kwam een artikel voorbij met ‘babykamer trends voor 2024’ en daar zat bijna precies in hoe wij het willen, blijkbaar ben ik onbedoeld reuze trendy :)

Sweetgirl1
Berichten: 4553
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:59

Kabayo wat heb jij tegen je dichte verstopte oor gedaan?
Heb vooral een loop neus en een dichte neus. Heb neusspray ( die ik mag gebruiken ) om af en toe even los te krijgen

suus_toes

Berichten: 982
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 10:41

Ik heb voor de pony maar even een topic aangemaakt...
Voor de liefhebbers; [MD] Pony Luc , abces

Kan ik nou weer gezellig hier mee kletsen :D

Voor iedereen die niet fit is; beterschap!
Ik ben ook al meer als een maand verkouden,. En wil maar niet over gaan..
Als al die babys's nou toch geen mega weerstand krijgen.... _O-
Die worden nooit weer verkouden! Haha.