Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:26

Leuk topic ik ga volgen!
Ik gebruik de nagelwraps vaak in de zomer omdat ik in de winter stompies heb :')
Vorig jaar deed ik ze over polygel nagels dan blijven ze vaak beter zitten alleen heb ik het probleem met polygel dat als ik ze met de daarvoor bestemde sjablonen doe dat mn nagels te plat zijn voor de sjablonen en dan komt er teveel kracht op te staan dat het lastig is ze netjes te krijgen.

Nu weer gewoon zonder iets en alleen een simpele topcoat erover maar gaan er wel sneller stukjes al afslijten. Maar moet zeggen dat ze bij mij ook best wat te voortduren hebben :o

Heb uit nieuwsgierigheid eens byemily gel wraps besteld kijken hoe dat gaat.

Deze zitten nu 5 dagen
Afbeelding

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 18:14

Wow bizar ik had toen ik het vorige berichtje posten een bestelling gedaan bij byEmily en lag nu al in de bus,blijkt het hier vlakbij te zijn :D

ASF
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-01-13

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 23:18

Mijn huidige setje byEmily gaat nu de 3e week in. Gister nog haastig een hengstenvlecht bij paardlief gemaakt en alles zit er nog op. Geplakt, onder de lamp gedaan en daarna met de gellak topcoat, ook voor onder de lamp, van iciparis afgewerkt.
Ik vind de uitgroei nu wel lelijk worden, maar dat probleem zou ik ook hebben met gellak of andersoortige nagels van de salon natuurlijk. Mijn nagels groeien gewoon snel.

Slmt9

Berichten: 4806
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 14:50

Ik heb mn eerste set van Lily and Fox gezet. Rubberbase over de stickers en dan topcoat. Alles onder de lamp uitgehard. Ik ben benieuwd hoe lang het houdt.
Afbeelding

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:02

Ik heb ook net een setje van Lily & Fox geplakt. Werkt wel echt makkelijker dan de gelstickers maar helaas zijn ze voor mijn duim en ringvinger te smal. De gelplakkers kun je nog een beetje rekken maar nu heb ik kale zijkanten. Van een afstandje echt prima hoor dus als die met een laagje topcoat een weekje blijft zitten dan ben ik heel tevreden en doe ik de andere vooral als ik ergens wat netter naartoe wil.

Slmt9

Berichten: 4806
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:24

Bij mij zijn sommige ook te smal, maar dat zie je idd alleen van dichtbij. Ik trek dat vooral zelf erg slecht :+ ik mis in dat opzicht de flexibiliteit van zelf nailart doen, maar goed, dit werkt wel stukken minder arbeidsintensief.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:46

Ik heb aan de zijkanten ook een randje over, eigenlijk niet storend vind ik..

Volgens mij heb ik hetzelfde setje op als degene hier boven, deze zit er op vanaf donderdag dus nu bijna een week, hier en daar een hoekje er af maar nog niet storend Afbeelding

Slmt9

Berichten: 4806
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:05

Afbeelding

Ik vind dit echt wel heftig veel :+

Contemplate
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-01-20

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:16

Het zit wel super netjes bij jou hoor! Leuk setje ook, die marble. Ik vind het niet heel erg opvallen vanaf de foto, maar ik kan me voorstellen dat je je daaraan kan ergeren. Zeker als je langere nagels hebt valt het meer op als de randjes klaar zijn.

Het houdt best netjes bij jou Siskeh! De mijne zien er aan de randen weer verschrikkelijk uit, maar ze zitten nog steeds na een week inclusief grote schoonmaak en een dag wellness, dat vind ik best indrukwekkend.

Ik heb kleurloze basecoat, dus volgende keer ga ik die over de sticker doen en dan topcoat erover. Ik ga echt heel blij zijn als het werkt!

Slmt9

Berichten: 4806
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:22

Je ziet het idd minder goed op de foto, ik heb er een base onder gedaan die enigszins dezelfde kleur is. Er zit op sommige nagels wel een halve cm aan ruimte, waar ik normaal altijd super strak lak. Ik denk dar ik een volgende keer ook niet weer alle nagels zou doen, maar gewoon twee of drie nagels, maar dan allemaal passend.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:54

Ik snap de ergernis. Maar als ik eerlijk ben denk ik dat bij deze prijs ik minder hoge verwachtingen heb dan als ik de prijs van een setje van b.v. ByEmily.

Slmt9

Berichten: 4806
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 14:32

Over de bredere nagels!
Afbeelding
Afbeelding

_Lorette_

Berichten: 12089
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 14:53

Ik heb bij Lily & Fox ook geen passende voor mijn ringvinger. Dan kan ik alleen nog kiezen uit een te brede of een te smalle. Voor het gemak kies ik dan wel voor de smalle. :+

Polarize
Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:01

Even een gevalletje "daarom doen we dit niet als we ziek zijn" :+
De wraps zitten een beetje aan de scheve kant :') maar de eerste set van lily&fox zit! Merk dat het afvijlen met deze wraps makkelijker gaat als ik ze eerst over de rand van mijn nagel vouw, daar zijn ze nu ook lang genoeg voor haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slmt9

Berichten: 4806
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:41

Afbeelding
Ik was vergeten dat ik een MRI krijg en de radioloog twijfelde of glitters goed zouden gaan.
Zo snel als alles erop zat, zo lang duurde het voor alles eraf was.
Ik werk elektrisch en mn bitjes zaten al vol, voordat ik een nagel af had. Een bitje schuurt de gel eraf, dat is met groeven erin, daar ging die sticker helemaal aan/in/om waardoor mijn bitjes glad werden. Met simpel aceton ging het er niet af, dus ik moest met een ander stokje alles eraf proberen te schrapen. Dan is voor mij de eraf, het moest tijd en energie besparen ipv kosten.
Dus ik ga weer terug naar mn eigen nailart :j

Afbeelding

Is er hier iemand geïnteresseerd om ze over te nemen voor een schappelijk bedrag? Een van deze is al naar mn stalgenoot, de rest mag weg.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:47

@Slmt9: uhmm ik snap je hele verhaal niet helemaal: er af van de lily and fox door ze een x-aantal minuten te weken (in kokosolie of iets anders, stond op de website nog wat suggesties)

Ik heb net weer 5 setjes besteld, anders had ik ze wel over willen nemen.

@polarize: mooi setje! je hebt ze wel vrij laag zitten volgens mij, ik probeer zo dicht mogelijk op mn nagelriem, ik vind de "uitgroei" bij mezelf ook vrij snel storend, vandaar dat ik 3/4 weken wel erg lang zou vinden om ze te laten zitten(volgens de website zou dat moeten kunnen)

_Lorette_

Berichten: 12089
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:49

Wat een gedoe, Slmt9! Ik krijg ze er (te) makkelijk af, maar ik plak alleen de wrap zonder toevoegingen. Als je de setjes echt niet meer gaat gebruiken, dan heb ik wel interesse.

Polarize, ik vind ze wel netjes!
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 04-04-24 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Polarize
Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:50

@siskeh, ja dat zijn de "daarom doen we dit niet als we ziek zijn" nagels, rest zit wel goed :')

ik heb wel vrij 'veel' nagelriem en druk het wel terug, maar vind het nogal spannend om zelf bezig te gaan met het losse stuk weghalen (als dat nog logisch klinkt haha) dus wil daar binnenkort eens een echte manicure voor laten doen :')

Slmt9

Berichten: 4806
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 17:41

siskeh schreef:
@Slmt9: uhmm ik snap je hele verhaal niet helemaal: er af van de lily and fox door ze een x-aantal minuten te weken (in kokosolie of iets anders, stond op de website nog wat suggesties)


Ik doe er nog een rubberbase en topcoat over heen die ik uithard in de lamp. Daardoor werkt het weken niet meer. Dus haal ik ze eraf zoals ik normaal doe met buildergel of gel lak. Doordat ik dat elektrisch doe is dat normaal zo klaar, de stickers blijken veel meer werk om er af te krijgen. Ik was bijna 4 keer zo lang bezig.


_Lorette_ schreef:
Wat een gedoe, Slmt9! Ik krijg ze er (te) makkelijk af, maar ik plak alleen de wrap zonder toevoegingen. Als je de setjes echt niet meer gaat gebruiken, dan heb ik wel interesse.

Polarize, ik vind ze wel netjes!


Ja, echt heel jammer. Ik ga ze daarom ook echt niet meer gebruiken. Ik zal je een pb doen!

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:43

Slmt9 schreef:
siskeh schreef:
@Slmt9: uhmm ik snap je hele verhaal niet helemaal: er af van de lily and fox door ze een x-aantal minuten te weken (in kokosolie of iets anders, stond op de website nog wat suggesties)


Ik doe er nog een rubberbase en topcoat over heen die ik uithard in de lamp. Daardoor werkt het weken niet meer. Dus haal ik ze eraf zoals ik normaal doe met buildergel of gel lak. Doordat ik dat elektrisch doe is dat normaal zo klaar, de stickers blijken veel meer werk om er af te krijgen. Ik was bijna 4 keer zo lang bezig.




Ahhh ik snap je! Zonde dan

ASF
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-01-13

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:55

Net mijn eerste setje L&F geplakt. Ik vind By Emily echt fijner plakken en afvijlen. Maar goed, dat is ook totaal ander materiaal natuurlijk. Heb mijn nagels nu ook afgemaakt met een laagje gel topcoat voor onder de lamp en ben benieuwd hoelang het blijft zitten.
Had eigenlijk mijn By Emily nog goed zitten (ruim 2 weken), maar met een lompe actie brak er gister een nagel en daarom alles eraf gehaald. Ook daar word ik steeds handiger in. Nagelriemolie erop, even laten intrekken en dan voorzichtig lospeuteren, geen geweld gebruiken, maar eerst nog wat olie ertussen om de nagel er echt onbeschadigd onderuit te krijgen. Ik leer het wel, nadat ik de eerste keer te snel wilde en alsnog wel wat nagels beschadigd heb.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:32

Afbeelding
Deze zitten nu 5 dagen met een Sally Hansen gel topcoat erover, dus ben eigenlijk best blij. Alles inclusief uitmesten, hooinetten vullen etc :D

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:39

Netjes! Met top coat erover?

Ja dat eraf halen vind ik nog wel spannend. Wil toch zo min mogelijk beschadiging dus fijn om te lezen dat dit wel kan.
Mijn pakketje is binnen dus eens kijken of ik dit weekend tijd heb

ASF
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:43

Je moet met eraf halen vooral niet denken bij het laatste stukje 'dat flip ik wel even los'. Tenminste, dat is waar het bij mij misging. Dus nog een extra beetje olie tussen de nagel en het al wel los zittende deel van de wrap en dan rustig verder klooien met het houten stokje. Maar geduld en rust zijn nou niet echt mijn sterkste eigenschappen. :+

Heel mooi, Blue Eyes!

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:45

ASF schreef:
Je moet met eraf halen vooral niet denken bij het laatste stukje 'dat flip ik wel even los'. Tenminste, dat is waar het bij mij misging. Dus nog een extra beetje olie tussen de nagel en het al wel los zittende deel van de wrap en dan rustig verder klooien met het houten stokje. Maar geduld en rust zijn nou niet echt mijn sterkste eigenschappen. :+

Heel mooi, Blue Eyes!

Dit is ook wat er bij mij mis ging.. eerste stukje los en dan pielen is niet de methode