Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:31

Dat is ook lastig Cer! Meestal zie je dat mensen dan eerst met de magneet langs de randen van de nagel gaan, zodat je de glitters bovenop centreert, zo’n velvet effect. Daarna duw je met het bolletje vanaf de nagelriem de glitters omlaag richting de vrije rand.
Mij lukt het ook nog niet zo.

Gewone nagellak raad ik altijd Essence aan. Goedkoop, maar echt wel dikke prima :j

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:47

Britt schreef:
Leuk gedaan, is soms zo lastig om die magneet goed te plaatsen voor het gewenste effect hè? Ben er zo mee aan het stoeien vaak. Ben je je glitters weer kwijt, kun je weer opnieuw beginnen :roll:


Oh dit had ik dus ook.
Ziet er op filmpjes zo makkelijk uit maar ik bakte er niets van. :')
Nu heb ik het maar gewoon als glitter op.
Afbeelding

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 17:02

Wat ik begreep is dat het ook enorm met de vorm van je nagels te maken heeft. Hoe boller of platter je nagel hoe moeilijker het is om bijvoorbeeld een French rand te maken met een magneet.

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 18:37

Britt schreef:
Dat is ook lastig Cer! Meestal zie je dat mensen dan eerst met de magneet langs de randen van de nagel gaan, zodat je de glitters bovenop centreert, zo’n velvet effect. Daarna duw je met het bolletje vanaf de nagelriem de glitters omlaag richting de vrije rand.
Mij lukt het ook nog niet zo.

Gewone nagellak raad ik altijd Essence aan. Goedkoop, maar echt wel dikke prima :j


Essence hoor ik vaker ja! Die hebben ook echt een geweldige kleur collectie, dus zal binnenkort eens bij de kruidvat kijken wat ze allemaal hebben.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 08:58

Nou ja het zijn wel hele mooie glitters Needje :j :D

Qua gewone nagellak vind ik het ook erg vallen of staan met het kwastje. Sommige merken hebben van die rare brede kwastjes, daar kan je niks mee. Of nou ja, dan moet je het met een ander kwastje lakken

Ik ga nog 1x wisselen van kleur en dan haal ik alles eraf voor de vakantie. Op vakantie met een nagelset vind ik zo onhandig. Als er 1 afgaat, of je lak gaat er half af, moet je ermee blijven lopen :+
Ik moet wel even onthouden dan ik wat subtieler te werk ga want de laatste keer heb ik van een aantal vingers de nagelriemen meegevijld en dat voel je de dag erna pas :')

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 08:20

Nou ja het gaat er nu al af want ik heb een enorme allergische reactie ergens van, en het enige wat ik kan bedenken is een andere buildergel (waar ik ook de ingredienten niet van kan vinden) en eventueel de cat eye metaaldeeltjes :') (dat laatste geloof ik niet helemaal maar goed, ik haal het er maar af)

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 09:12

Cer schreef:
Nou ja het gaat er nu al af want ik heb een enorme allergische reactie ergens van, en het enige wat ik kan bedenken is een andere buildergel (waar ik ook de ingredienten niet van kan vinden) en eventueel de cat eye metaaldeeltjes :') (dat laatste geloof ik niet helemaal maar goed, ik haal het er maar af)

Welke merken en producten heb je gebruikt?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 09:18

ja dat was een beetje de vraag want ik had van alles en nog wat op mn tafel staan, maar ik denk dat de basis (prep enzo) vnl Miss jules was, ik heb een builder van Gellex gebruikt (en daar kan ik geen ingredienten van vinden, dus die vind ik verdacht) en de lakken / CatEye van Pink Gellac.
Ik heb een nikkel allergie, maar goed, dat zit niet in die cat eye

Gister had ik geen tijd om het eraf te halen, dus vannacht heb ik van 1 hand de nagels in vetwrap gewikkeld omdat ik dus ook een enorm allergische reactie heb in mn gezicht aan de kant waar ik met mn hand in mn gezicht slaap... :')

maar goed, voor hetzelfde geld is het een nieuw verzorgingsproduct waar ik niet tegen kan, ik heb echt geen flauw idee eigenlijk. :) T zal de leeftijd wel zijn, hormonen ofzo.. :+

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:12

Vandaag bij Pink 20% korting met MEIDEN20

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:24

Ik heb echt net me doosje met de blooming chic binnen, balen haha!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:45

Ah dat is kak ja

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 07:46

Oei Cer, dat klinkt niet goed! Hopelijk knap je snel weer op, maar als je het nog een keer krijgt, ga je dan wel naar de dermatoloog? :oo

Ik heb eindelijk weer eens tijd gehad voor mijn eigen nagels gisteravond :D
Afbeelding
Afbeelding
Eindelijk weer lange nagels! Dit is acrygel met sjablonen verlengd. Nu vanavond m’n andere hand nog, maar die word toch echt meer basic ben ik bang _O-

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 08:24

Ohh wat een heerlijke zachte kleuren!

Ik heb mijn één keer per jaarse avontuurtje naar nailart weer eens gemaakt :') met een cocktail prikker natuurlijk, ik heb niks van nailart spul in huis verder

Afbeelding

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 08:27

Oh die pastels zijn wel heel erg mooi zeg ! :j

Rood is lekker gedurfd, ik draag het eigenlijk nooit .. het staa altijd wel erg classy vind ik..

ja, dermatoloog, ik weet niet precies wat ik ermee aan moet.. gister dacht ik dat het weg was, vannacht werd het weer heel erg. Ik heb de metaaldeeltjes eraf gehaald, maar er zit nog wel gewone biab op, van merken waar ik nooit last van gehad heb.
Dus ik ga straks alles eraf halen, en als het morgen nog vervelend is, ga ik naar de arts (ik vind dat altijd lastig 'hoe erg is erg, kan het nog een weekend mee, moet je gewoon een weekje aankijken, heeft het tijd nodig om te herstellen'.. :') Plus ik ben nog nooit ergens allergisch voor geweest dus ik vind dit sowieso super irritant.. :+

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 08:31

Een HEMA allergie is best wel een risico, als dat het is moet je dat niet te lang aankijken.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 08:38

Oh echt?
Maar het is zo gek want ik heb alleen maar Hema vrije producten..
Zou het dan wel minder moeten worden als alles eraf is? Of moet je dan alsnog naar een arts? (ik heb geen flauw idee, wat ik al zei, ik heb nog nooit een allergische reactie gehad :o )
Het lijkt ook op blaasjesallergie of netelroos..

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 08:51

Ik had rode, warme, opgezette nagelriemen die heel erg jeukten. Nadat alles er af was, was alles binnen 2 a 3 dagen weer rustig. Mijn nagelstyliste had het met het merk dat zij gebruikt nog nooit gezien.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 08:54

zonnebloem18 schreef:
Ik had rode, warme, opgezette nagelriemen die heel erg jeukten. Nadat alles er af was, was alles binnen 2 a 3 dagen weer rustig. Mijn nagelstyliste had het met het merk dat zij gebruikt nog nooit gezien.

Ja dat heb ik ook, en er zitten hele kleine minibultjes... Gister was het weer weg, vannacht werd het weer heel erg.. Dus ik haal het er inderdaad straks af, en dan ga ik er wel vanuit dat het van het weekend minder of weg is..
Ik baal daar wel ENORM van want ik vind het erg mooi, mooie lange nagels... maar goed, als dat het ergste is..

thanks voor de tip / advies!

Het aparte is dat het ook tegelijkertijd komt met soyamelk in mn koffie (dat heb ik ook pas sinds een dag of vier) .. daar schijn je ook netelroos achtige reactie van te kunnen krijgen.. :+
Acryl, gel en gellac doe ik met tussenposen al jaren, nog nooit last van gehad -O-

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 09:11

Vervelend zeg!!

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 09:12

Heeft iemand hier toevallig de rubberbase van PG in de kleur Playful Pink?

Mijn chic red is er overigens weer vanaf, nu nog moed vinden om het ook van mijn
teennagels af te vijlen :)) Gelukkig is de gevoelstemperatuur buiten nog steeds -5 :D :+

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 10:20

Oeh ik heb een set overgenomen pas maar weet niet of die daar bij zit. Moet ik vanmiddag thuis kijken.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 10:33

Needje schreef:
Oeh ik heb een set overgenomen pas maar weet niet of die daar bij zit. Moet ik vanmiddag thuis kijken.


Als je dat wil doen graag, ik vind de kleuren online altijd zo vertekenen :)

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 10:43

HEMA vrij is niet acrylaten vrij, alleen heb je dan andere acrylaten. Maar acrylaten worden ook gebruikt in tandarts vullingen en bijvoorbeeld kunst heupen, dus vandaar dat het wel belangrijk is dat het word vastgesteld voor je een serieus probleem hebt.
Ik zou alles er af halen en het voor nu rust geven, leg wel duidelijk vast wat je klachten zijn/waren. Het is voor nu geen spoed (je hebt geen zwaar beperkende klachten, zeg maar), maar het is wel belangrijk het te laten uitzoeken om problemen in de toekomst te voorkomen.

Netjes gedaan Polarize, mooi!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 11:34

BloemBloem schreef:
Needje schreef:
Oeh ik heb een set overgenomen pas maar weet niet of die daar bij zit. Moet ik vanmiddag thuis kijken.


Als je dat wil doen graag, ik vind de kleuren online altijd zo vertekenen :)


Nee ik zie net in een andere post over die set dat deze daar niet bij zit.
Ik vond wel deze op FB pagina.
Afbeelding

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 12:07

Ik kom mij ook melden! Heb de gellak hobby weer opgepakt na twee jaar er niks mee te hebben gedaan.

Mijn nagels zijn nu extreem kort, hopelijk kan ik ze lang krijgen met behulp van de gellak. Gisteren zitten freubelen met biab van PG. De rest van de producten die ik gebruik zijn van Victoria Vynn.

Wie gebruikt er hier een e-file zelf? En welke bitjes vinden jullie echte aanraders voor hobby mensen thuis?

Afbeelding

Jeetje Cer wat vervelend!!! Hopelijk betekend dit niet dat je geen gellak meer kan bedragen en ligt het aan iets heel specifieks.