Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:50

Citaat:
Citaat:
- Yipee: uitgerekend 11/05/2024 jongen
- DemDeempel: uitgerekend 06/06/2024, meisje
- MerelV: Uitgerekend 10/6/2024, jongen
- Fenn: uitgerekend 12/6/2024 onbekend
-nicole_floor: uitgerekend 18/6/2024 jongen
- Happyjoyce: uitgerekend 24/06/2024, jongen
- Nadia: uitgerekend 24/06/24, nog niet bekend.
- xRiiannex: uitgerekend 30/06/2024, jongen
- Lien_: uitgerekend 05/07/2024, onbekend
- Kabayo: uitgerekend 08/07/2024 , meisje
-__PrinCes: uitgerekend 08/07/2024, meisje
- Daydream21: uitgerekend 10/07/2024, meisje
- Farjen: uitgerekend 23/7/2024, meisje
- Nymphe: uitgerekend 24/7/2024, geen idee
- Redbutton: uitgerekend 25/7/2024, meisje
-Bellizdej: uitgerekend 18/7/2024, meisje
-suus_toes: uitgerekend 30/7/2024 , jongen
- Mischa: uitgerekend 02/08/2024
- Dimphyl: uitgerekend 03/08/2024, jongen
- Annepaardoes: uitgerekend 04/08/2024, nog onbekend
- Nijnthju: uitgerekend 11/08/2024
- Britt_Sisi: uitgerekend 21/08/2024, jongen
- Tova: uitgerekend 23/08/2024, nog onbekend
- Jasz: uitgerekend 24/08/2024, nog onbekend
- Roulette_: uitgerekend 03/09/2024, nog onbekend
- Shani_1984: uitgerekend 14/9/2024, jongen
- Tijger: uitgerekend 17/9/2024
- sweetgirl1: uitgerekend 22/10/2024


Beterschap Dimphyl en gefeliciteerd met een jongen, leuk dat je vriend dan gelijk zo enthousiast is.

Wil iedereen opletten de laatste lijst te quoten? Was nu -volgens mij al eerder- van de lijst verdwenen, dus mezelf er maar weer op gezet.

Fijn Kabayo, dat het zo goed gaat en ook dat je genoeg hulp hebt van je omgeving. Veel plezier alvast met de fotoshoot.

Hier gaat alles prima, behalve dat ik opeens een buik(je) heb en last van mijn rug en bekken. Afgelopen weekend misschien ook iets teveel gedaan met 10 km wandelen en daarna gezellig uit eten met een vriendin en zondag nog wedstrijd gereden, maar ik heb zo genoten! Eva is veel ziek geweest afgelopen winter en dat ze nu weer zo loopt en voelt, wat een geweldige merrie heb ik toch. Daarna op kraambezoek geweest bij vrienden en hun twee weken oude baby. Super schattig meisje en ook lichtelijk confronterend dat het frummeltje in mijn buik ook zo groot(klein) gaat worden.

Sweetgirl1
Berichten: 4549
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:53

Ik heb volgende week weer de echo om te kijke . De 11e schatte ze het dus op 6 weken en 2 dagen terwijl hun volgens de berekening op ( op 1 dag na dan ) 8 weken kwamen.
Ben dus benieuwd of er nu verandering in zit

Lien_

Berichten: 2496
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 12:15

Wat snel achter elkaar Sweetgirl, hopelijk is alles oké

Roulette wat lekker zo’n vol weekend, klinkt gezellig :)

Kabayo fijn dat je zoveel hulp hebt. Wat is je paard rond zeg _O- geweldig. Veel plezier alvast bij je fotoshoot, wanneer is het?

Dimphyl beterschap en gefeli een jongen!

Hier gaat het wel prima. Bijna 26 weken nu :) vanochtend weer controle gehad, hartje geluisterd, alles prima. Volgende week hebben we de vervolg echo.
Ik moet ook in elk geval wat sportkleding/leggings aanschaffen, alles begint nu wat oncomfortabel te zijn rond mijn buik. Verder mag ik niet klagen, afgelopen weekend bijna 40km gefietst samen met mijn man, wat nog prima gaat. Ik vind het alleen wel spannend in het verkeer hier, ik mis de Nederlandse fietspaden :+

Fenn

Berichten: 6140
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:17

Kabayo, yes, stuur maar een berichtje voor de band. Ik ben deze week niet thuis, volgende week kijk ik dan even :)

Wat fijn dat het zo lekker gaat Lien, 40km is nog een mooi stuk!

Fijn om nog een echo te hebben Sweetgirl.

Inmiddels een weekje weg in Drenthe. Morgen naar de dierentuin en dan 28 weken zwanger.

redbutton
Berichten: 976
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:25

Oh ben zo jaloers dat jullie nog rijden. Ik ben 4 weken terug helaas moeten stoppen, mijn rugklachten verergerden tijdens het rijden. Baal elke keer als de zon schijnt..
Nu maar fanatiek aan het longeren. Zoeken jullie een bijrijder voor jullie paard? Ik twijfel er al weken over.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:43

Jammer dat je zo’n last kreeg van het rijden! Wel een hele verstandige keuze, maar snap heel goed dat je baalt. Ik ben pas 16 weken, maar hoop nog wel een tijdje door te kunnen.

Heb van de week een oproep op Facebook gezet voor een bijrijder en heb uit vrij veel reacties nu 2 mensen uitgenodigd om kennis te komen maken. Is voor mij ook nieuw hoor en ondanks dat ik er echt achter sta vind ik het ook nog wel spannend.
Bij mij is de situatie zo na afgelopen winter dat ze genoeg moet bewegen en het mij rust geeft als ze iedere dag even gechecked wordt. Daarnaast heb ik echt een lief, braaf, super fijn leerpaard, waar ik zelf Z1 mee rij. Ik denk dat met de juiste bijrijder iedereen er beter van wordt; het geeft mij rust, mijn paard heeft extra aandacht en beweging en de bijrijder kan genieten en leren. Moet alleen nog even kijken hoe ik het ga doen de weken dat ik zelf echt niet naar stal zou kunnen.

nicole_floor

Berichten: 3250
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:43

Gefeliciteerd met jullie jongen Dimphyl!

redbutton schreef:
Oh ben zo jaloers dat jullie nog rijden. Ik ben 4 weken terug helaas moeten stoppen, mijn rugklachten verergerden tijdens het rijden. Baal elke keer als de zon schijnt..
Nu maar fanatiek aan het longeren. Zoeken jullie een bijrijder voor jullie paard? Ik twijfel er al weken over.


Ik rij nog wel een of 2 keer per week maar wordt wel steeds minder fanatiek moet ik toegeven. Mijn zusje gaat mijn paard zolang bij rijden, maar ze heeft ook zelf nog een paard en werkt 40 uur. Dus het zal ook wel veel longeren worden van mijn kant.

Gisteren had bijvoorbeeld haar paard heel erg last van opgezette klieren, dus toen hebben even omgewisseld tijdens de les. Kon ik een beetje rondjes stappen en zij fanatiek rijden. :')

Sweetgirl1
Berichten: 4549
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:21

Lien_ schreef:
Wat snel achter elkaar Sweetgirl, hopelijk is alles oké

Roulette wat lekker zo’n vol weekend, klinkt gezellig :)

Kabayo fijn dat je zoveel hulp hebt. Wat is je paard rond zeg _O- geweldig. Veel plezier alvast bij je fotoshoot, wanneer is het?

Dimphyl beterschap en gefeli een jongen!

Hier gaat het wel prima. Bijna 26 weken nu :) vanochtend weer controle gehad, hartje geluisterd, alles prima. Volgende week hebben we de vervolg echo.
Ik moet ook in elk geval wat sportkleding/leggings aanschaffen, alles begint nu wat oncomfortabel te zijn rond mijn buik. Verder mag ik niet klagen, afgelopen weekend bijna 40km gefietst samen met mijn man, wat nog prima gaat. Ik vind het alleen wel spannend in het verkeer hier, ik mis de Nederlandse fietspaden :+


Ja dat komt dus door die twijfel. Ze hadden me 2 weken geleden geschat op bijna 8 weken maar met meten kwamen ze op 6 weken uit. Dus vindt t nu echt spannend

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:06

@kabayo, acupunctuur mag in de zwangerschap, wordt veel gebruikt.

Kan je geen oefeningen doen om de bandenpijn te verlichten?


@ roulette_ spannend, een bijrijder!

Ik heb zelf vorige week dry needling gehad, daar zijn de meningen over verdeeld of het mag. In overleg met mijn verloskundige mocht het vanaf het 2e trimester, en als je het vaker hebt gehad, dus dit ook gedaan. Ik krijg ondertussen ruim 5 jaar iedere 3 maanden dry needling, dus ben het gewend, maar wat een verademing was dat zeg!

Hier vorige week het hartje voor het eerst gehoord <3 volgende week vrijdag weten we welk geslacht de baby is.

Fenn

Berichten: 6140
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:35

Oh Tova, wat fijn! Ik heb met regelmaat dry needling, maar de fysiotherapeut durft het niet echt aan. Nu is de noodzaak niet hoog, maar vind het wel een relaxte behandeling. Fijn dat het nog kan :)

Spannend idd een bijrijder! Ik overweeg juist af en toe een bijrijdpaard te zoeken, maar dat is in ieder geval niet handig.

jasz

Berichten: 2222
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 20:07

wat balen iedereen die last van rug en bekken hebben. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om te stoppen met rijden ook. Hier geen paard meer, maar met weer als dit mis je dat volgens mij extra.

Is dat voor de zekerheid zo snel weer een echo sweetgirl? Wel fijn lijkt me om niet lang te hoeven wachten.

Hier even wat minder. Ben nog steeds extreem moe en denk dat het door m'n lage bloeddruk ook niet beter wordt. Ook nog steeds vaak misselijk en vaak draaierig. Moest afgelopen zaterdag helaas besluiten om minder te gaan werken, trok het echt niet meer met 4 dagen.
Vorige 2 keren gewoon tot het einde in de horeca blijven door werken, 3 dagen. Maar deze zwangerschap is gewoon echt anders en vooral ook veel zwaarder tot nu toe.

Maar baby voel ik elke dag steeds meer schoppen en bewegen en de 20 weken echo is ook al in zicht. Fijne gedachte om bijna op de helft te zijn :+

redbutton
Berichten: 976
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:01

Roulette_ schreef:
Jammer dat je zo’n last kreeg van het rijden! Wel een hele verstandige keuze, maar snap heel goed dat je baalt. Ik ben pas 16 weken, maar hoop nog wel een tijdje door te kunnen.

Heb van de week een oproep op Facebook gezet voor een bijrijder en heb uit vrij veel reacties nu 2 mensen uitgenodigd om kennis te komen maken. Is voor mij ook nieuw hoor en ondanks dat ik er echt achter sta vind ik het ook nog wel spannend.
Bij mij is de situatie zo na afgelopen winter dat ze genoeg moet bewegen en het mij rust geeft als ze iedere dag even gechecked wordt. Daarnaast heb ik echt een lief, braaf, super fijn leerpaard, waar ik zelf Z1 mee rij. Ik denk dat met de juiste bijrijder iedereen er beter van wordt; het geeft mij rust, mijn paard heeft extra aandacht en beweging en de bijrijder kan genieten en leren. Moet alleen nog even kijken hoe ik het ga doen de weken dat ik zelf echt niet naar stal zou kunnen.


Ik zit heel erg te twijfelen over een bijrijder maar denk dat ik komend weekend toch een advertentie ga maken. Vind het alleen wat spannend omdat Elmo aan huis staat dus dan heb je vaker iemand over de vloer. Maar iemand die af en toe helpt is af en toe ook fijn.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:27

Als ik jullie verhalen lees, denk ik dat jullie amper al wat zijn bijgekomen aangezien jullie nog normale kleren aankunnen? Ik ben met 22w echt al rond en al heel wat kilo's bij :o Al lijkt het nu wel dat de weegschaal blijft hangen qua gewicht

Nadia, wat balen van je bekken. Ik ga naar de kiné en doe oefeningen thuis. Nu heeft ze me vorige week gemasseerd op een bepaald punt en dat blijkt een zenuw te zijn. Dus mijn pijn is zenuwpijn, het stond ook 2 dagen dik en rood na de massage, maar de pijn is echt heel veel beter sindsdien!

Dimphyl, beterschap en proficiat met de zoon!

Ik ben zo jaloers dat jullie nog paardrijden! Ik wil ook -O- Ik ben al gestopt in December met rijden (rond 8 weken zwanger), ik longeer enkel nog. Ik heb ook lang getwijfeld over een bijrijder maar er heeft iemand eens een poging gedaan toen ik 2 jaar geleden mijn pols had gebroken, toen heeft paardlief de halve bakrand verbouwd -O- Dus ik durf het niet goed aan. En enkel mijn lesgever laten rijden is een duur grapje, dus na overleg toch maar besloten om hem vakantie te geven. Hopelijk kan ik het longeren nog wel eventjes volhouden :)

Sweetgirl, ik heb op week 6, 7 en 8 een echo gehad omdat het allemaal onzeker leek, maar kijk, ondertussen ben ik 22w. Probeer je gedachten wat te verzetten, je hebt het helaas niet in de hand en stress is ook niet goed

Tova, wat leuk voor het eerst het hartje! Speciaal moment is dat hé?

Jasz, wat balen dat je nog steeds zoveel kwaaltjes hebt! Goed dat je minder gaat werken, goed luisteren naar je lichaam!

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:22

Nou ik ben inmiddels al +9kg met 20 weken :') Al merk in nu ook wel dat ik vocht begin vast te houden. Vooral mijn benen. Heb de rand van mijn sokken in mijn benen staan aan het eind van de dag.

jasz

Berichten: 2222
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:26

Ik nu 4 kilo met bijna 18 weken, een stuk meer dan vorige 2 keren, maar is niet te zien of aan m'n kleding te merken gelukkig :+ maar moet nu ook wel gewoon eten omdat ik snel draaierig of misselijk ben.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:17

Ik ben nu zo'n 10kg bij op 22 weken := Maar voor de zwangerschap had ik wel een streng dieet gevolgd dus misschien niet helemaal vergelijkbaar + de hormonen die ik heb genomen voor het traject deden ook niet veel goeds :+

jasz

Berichten: 2222
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:46

Ah nee dat kan ik me voorstellen! En het grootste gedeelte is er vaak na de bevalling gelijk weer af, want ook veel vocht (is mijn ervaring dan)

Sweetgirl1
Berichten: 4549
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 15:18

X jaar geleden is er bij mij getest op schildklier. Daar bleek wat uitgekomen te zijn
Te hoge hormoonwaarde met medicatie. Dat jaar helaas abortus moeten laten doen wegens prive redenen met ex.
Nu willen ze me vrijdag ook weer op testen.
Ben benieuwd

redbutton
Berichten: 976
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 13:00

Ik was bij de laatste controle op 19 weken 2,5kg aangekomen. Nu zal het wat meer zijn. Krijg echt een buik. Merk dat ik daar soms wat onzeker over ben, daarom is het fijn dat ik met de zwangerfit gestart ben. Kun je een beetje vergelijken. Was ook echt leuk om even te sporten, merk dat ik toch wat minder beweeg ookal beweeg ik veel op het werk en staan de paarden gewoon aan huis dus doe ik dat ook zelf.
Gisteren wel even teveel gedaan, ik leer echt via de harde weg. Maar wel heerlijk geslapen daardoor haha.

Hoe is het met jullie?

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 10:35

Sorry dat ik zo lang afwezig was. Hier druk bezig om mijn studie af te ronden.

Sweetgirl fijn dat je dan zo snel alweer mag maar ik snap dat je er onzeker van wordt. Hopelijk valt het allemaal mee.

Tova spannend, heb je zelf een voorgevoel wat het wordt? Heel speciaal het hartje horen.

Jasz goed dat je voor jezelf hebt gekozen en minder bent gaan werken. Lijkt me heel speciaal om de baby te voelen schoppen.

Hier mag ik niet klagen over de zwangerschap. Soms maagzuur en moe maar verder verloopt alles goed. Nipt hebben we laatst ook terug gehad en alles was in orde. Qua gewicht nu 700 gram aangekomen met 15 weken.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 13:31

Ik breek even in in dit topic, maar met goede bedoelingen.
Ik ben aan het opruimen en heb 2 ongebruikte zwangerschaps rijbroeken liggen (1x maat m, 1x maat 38). Ik vind het zonde om ze zomaar weg te gooien. Ik geef ze graag aan iemand uit dit topic, stuur me dan aub een pb'tje.

redbutton
Berichten: 976
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:49

Hier is de babykamer bijna klaar! Alleen nog deuren voor de inloopkast.

Afbeelding

Afbeelding

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:52

Zijn er al meer met beginnende nesteldrang? :=

Bij mij begint het al op te komen en ik denk doordat het kleintje van vrienden van ons afgelopen week is geboren.
Gelukkig kan ik mijzelf nog inhouden maar in m’n hoofd heb ik alles al gewassen en klaar staan en dat terwijl ik nog 13 weken moet :evaw:

Ik heb denk ik intussen al wel alle lades 85 keer uitgeruimd, opnieuw ingeruimd en alle kleertjes wat moet hangen opgehangen/gesorteerd en de kast opnieuw ingedeeld :')

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:55

redbutton schreef:
Hier is de babykamer bijna klaar! Alleen nog deuren voor de inloopkast.

[ [url=m/Ocbhpa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/J9WYsK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat mooi! <3

redbutton
Berichten: 976
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:57

Haha bij mij uit de nesteldrang zich vooral dat ik dingen nu af wil hebben. We zijn buiten al aantal jaar aan het klussen maar nu wil ik het eigenlijk morgen af hebben. Vriend wordt er gek van haha